Guest Lene218

Takkekort!

9 indlæg i dette emne

Der er altid hjælp at hente herinde, det er simpelthen så dejligt med alle de råd man kan finde!!

Nu har jeg så lige en ting, som jeg gerne vil høre jeres mening om....

Vi skal giftes lørdag d. 21 august og rejser tidligt (meget tidligt) mandag morgen på bryllupsrejse... Vi er væk i tre uger - kan næsten ikke vente til at nyde min kommende mand helt alene :hjerte:

Problemet er så - hvornår skal vi skrive takkekort?!

De skal jo gerne være lidt personlige, så jeg vil helst ikke skrive dem i forvejen. Men jeg regner ikke med, at kunne nå det søndag inden vi rejser...

Er der nogen, som har erfaringer med dette....??

Håber I kan komme med nogle gode råd :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer jo lidt an på om I vil have et billed af jer med i takkekortet.

Men I kunne jo tage kortene med på Honnymoon og se om I fik tid til at skrive dem der. Når I så kommer hjem kan I sætte billedet ind og sende dem. Hvis I ikke får tid at skrive dem på jers honnymoon fordi I er optaget af hinanden :bestwishes: ja så vent med at skrive dem til I kommer hjem.

Held og lykke med brylluppet og god tur.

KH skousen

0

Del dette indlæg

Jeg synes sagtens du kan vente med at lave takkekortene færdige til I er kommet hjem fra jeres bryllupsrejse. Jeg er da også sikker på, at folk er forståelige overfor, at I gerne vil nyde jeres bryllupsrejse uden at skulle spekulere for meget i takkekort.

:hjerte:

0

Del dette indlæg

Rejse væk i 3 uger?!!! Det lyder næsten for godt til at være sandt. Hvor tager I hen, om man må spørge?

Jeg synes sagtens I kan vente med takkekortene. Formoder at størstedelen ved at I skal rejse i 3 uger efter brylluppet? Desuden kan I jo skrive at I havde nogle fantastiske uger ....osv, så ved folk jo I ikke har været hjemme. Jeg synes ihvertfald ikke du behøver stresse over det. Nyd i stedet din mand og livet.

Held og lykke og god tur (når den tid kommer)

Kh Linse (som er lidt misundelig ;) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt ville jeg nok sørge for at få de vigtigste takkekort fra hånden inden rejsen, da det er almindelig høflighed at sende takkekort ud senest 2 uger efter brylluppet.

Dog skal det siges at jeg jo så ville skrive kortene til dem som ikke deltog i festen (altså dem som har sendt telegram eller anden form for lykønskning) først og sende dem, da det er de vigtigste - For alt andet lige, blev de der var med til festen jo takket personligt og skal derfor ikke nødvendigvis have et takkekort - selvom man dog efterhånden sender til alle. Resten kan jo så sagtens vente til efter rejsen.. ()()

OG håber i øvrigt i får en rigtig dejlig rejse - er ikke spor misundelig...... :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar...

Man kan altid regne med lidt støtte herinde :drink2:

Vi skal til Californien på bryllupsrejse - kan næsten ikke vente!! Jeg har boet i New York og er vild med USA.... Så glæder mig til at opleve vestkysten....

Jeg ville jo helst vente med, at skrive kortene til jeg kommer hjem - så jeg har tid til at skrive lidt personlige hilsner.

Meeen de burde vel sendes inden for to uger - det er vist rigtig nok at det er "god skik" ;)

Det må jeg lige tænke lidt over....

Vil jo nødig fornærme nogen!!

0

Del dette indlæg

Hejsa

Gemalen og jeg har lige afsluttet takkekort-skrivningen og det tog tid. Vi havde lavet alle kortene selv og ligeledes skrevet alle hilsner i hånden.

Efter brylluppet talte vi, at der skulle skrives 65-70 stykker, men som den første uge gik, kom der flere hilsner, flere gaver, mere vin og mere chokolade - og da vi havde skrevet det sidste kort, havde vi sendt et-par-og-80 takkekort ud i verden.

Vi var 29 til festen...

Og der mangler stadig to at blive skrevet, men de kræver lidt mere tid...

Sammenlagt har vi nok brugt 40-50 timer på at skrive alle de kort - og vi var to om det. Og jeg ville da synes, at det var synd at bruge så meget tid på det på jeres rejse.

Nedenfor har jeg sat et billede af vores takkekort.

:bestwishes: KarenV

post-7-1084962826.jpg

0

Del dette indlæg

Personligt ville jeg ikke have noget i mod at modtage takkekortet senere end 14 dage, specielt ikke hvis jeg vidste at brudeparret var på bryllupsrejse.

Jeg ved fra min svigerinde, at man har RIGELIGT at lave inden man rejser. De rejste tidligt mandag morgen til Hawai og havde bestemt ikke tid til at skrive takkekort inden. De skulle hjem fra bryllupsnatten på hotel, pakke gaver op (nåede det ikke til receptionen), pakket kufferterne færdig, have afleveret nøgle til dem der skulle passe lejligheden, og have lidt søvn inden de skulle være i lufthavnen.

Så jeg vil sige, at du skal ikke regne med at have tid til at skrive takkekort om søndagen.

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

fool Hej

Hvis vi skriver takkekort til alle bliver det også først efter, da vi også skal giftes den 21/8 og skal den 23/8 møde i lufthavnen kl 5,30 og der er 1 times kørsel, og så er der jo også nok at lave om søndagen.

Knuz Heidi

Forresten er jeg den eneste der kunne komme i tanke om at lade være med at sende takkekort til gæsterne/ eller ikke alle (alle dem vi ikke har noget med at gøre).

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer