Sign in to follow this  
Followers 0
AkaGitte

Børnecitaterne??

6 posts in this topic

Hejsa,

er der nogen der ved hvor jeg kan finde de populære børnecitater??

0

Annonce ♥

søg efter børnecitater på google, der kommer rigtig mange forskellige sider :D

0

Du kan også låne bogen "Hvor skal ægteskabet stå" af Grethe Dirckinck-Holmfeld. Den er fyldt med børnecitater om kærlighed, ægteskab, bryllup osv.

Mange hilsner fra Tanja

0

Her er en del (fra MissFrances tråd)

BØRNECITATER - om kærlighed:

- Det er dejligt, når man har en kæreste, der holder af sig.

- Han købte en rose til sin kone, som han skyndte sig hjem og satte i vand.

- Jeg synes, kærlighed er en god ting - så længe det ikke sker, mens der er Disney-film i fjernsynet.

- Kærlighed er noget pjat. Men måske vil jeg gerne prøve det engang.

- Kærligheden skal nok finde dig, selv om du prøver at gemme dig for den. Jeg har prøvet at gemme mig for den, siden jeg var fem, men pigerne bliver ved med at finde mig.

- Jeg har ikke så travlt med at blive forelsket. Jeg synes, at fjerde klasse er skrap nok.

- Du skal ikke være ked af det, hvis du ikke har en kæreste. Der er en masse ting, man kan lave uden at have en kæreste.

- Jeg ved, at min storesøster elsker mig, for hun giver mig alt sit gamle tøj og er nødt til selv at gå ud og købe nyt.

- Du er nødt til at forelske dig, før du bliver gift. Så når du er gift, så skal I bare sidde sammen og læse bøger.

- Jeg lader min storesøster drille mig, fordi mor siger, at hun kun gør det, fordi hun elsker mig. Så driller jeg min lillesøster, fordi jeg elsker hende.

- Når man gifter sig, giver man hinanden et tavshedsløfte. Hvis man ikke holder det, bliver man skilt, og så må man dele lamperne og knivene imellem sig, og som regel bliver man ikke enige om, hvem der skal have børnene. Så må man gå til en børsmægler. Han bestemmer, at den ene skal ha´ børnene, og så får den anden et spisebord ekstra.

Hvordan får man kærligheden til at holde ?

- Tilbring det meste af tiden med at elske hinanden i stedet for at gå på arbejde.

- Glem ikke din kones navn. Det laver roderi i kærligheden.

- Lær at kysse godt. Det kan få din kone til at glemme, at du aldrig bærer skraldeposen ud.

- Engang, når jeg er færdig med børnehaven, så går jeg ud og finder mig en kone.

Hvad er kærlighed ?

- Kærlighed er den følelse, du har, før alle de dårlige ting kommer i vejen.

- Da min bedstemor fik gigt, kunne hun ikke bøje sig og lakere sine tånegle mere. Så det gør min bedstefar for hende, selv om han selv har gigt i sine hænder. Dét er kærlighed.

- Kærlighed er, når en pige tager parfume på, og en dreng tager barbersprit på, og de går ud og lugter til hinanden.

- Kærlighed er, når du går ud og spiser og giver én de fleste af dine pomfritter, uden at du selv vil have nogen af hendes.

- Kærlighed er det, der er i stuen juleaften, hvis du stopper med at pakke gaver op og lytter.

- Kærlighed er, når du fortæller en dreng, at du kan lide hans t-shirt, og han derefter bærer den hver dag.

- Kærlighed er, når din hundehvalp slikker dig i ansigtet, selv når du har ladet ham være alene en hel dag.

- Kærlighed er det, der får folk til at sidde på bageste række i biografen.

Hvorfor opstår kærligheden mellem to mennesker ?

- En af dem har fregner, og så finder han en anden, der osse har fregner.

BØRNECITATER - om kærester:

- Hvis man har en kæreste og et marsvin, man godt kan lide, kan man godt kende forskel. - Kæresten, det er ham med hovedet.

- Jeg vil meget hellere have et kæledyr end en kæreste. For jeg synes, at katte er pænere end piger...

- Hvis man vil af med en kæreste, kan man bare rejse til Grønland og skrive: "Jeg savner dig slet ikke".

- Når man er forelsket, sidder den ene hjemme og drikker kaffe og ser en lille film. Og så har den anden ryddet op.

- Man kan mærke, man godt kan lide én ved at blive gift med hende.

- Man kan først få en kæreste, når man har bil. For ellers kan man ikke finde hende.

- Man finder en kæreste i Tyrkiet. For de vil gerne.

- Hvis man støder ind i hinanden på gaden, og manden siger: "Undskyld", og damen siger "Det gør ikke noget", så kan det være de flytter sammen.

- Man kan score en kæreste henne i fritteren, i det rum, hvor der står "FORBUDT" på døren.

- Man finder en kæreste inde i midtbyen, for der bor mange damer. De gider nemlig ikke gå rundt og passe grise.

- Jeg kan ikke rigtig huske, hvordan Pernille og jeg blev kærester. For det er faktisk mange år siden.

- Man kan finde en kæreste, hvis man reder sit hår hver dag, indtil hun siger ja.

- Hvis man bliver forelsket, spørger man: "Hej, vil du godt lige giftes med mig?".

- Hvis jeg ikke kan få dén, jeg er forelsket i, bliver jeg ikke ked af det, fordi jeg er tyrker.

- Man går hen til en og spørger, om de vil være kærester. Så siger de enten "ja" eller "nej"...

...eller også svarer de slet ikke.

- Hver gang man bliver gift skal man have en ring på. Så man kan kun blive gift med ti.

- Der er en sang om at general Napoleon var gift med 10.000....

- Hvis man ikke vil være kærester mere, behøver man ikke smide ting i hovedet på hinanden.

- Hvis nu ens kæreste går ud en aften, fordi han lige skal ned og købe nogle cigaretter, og han bliver slået ned, og han skal på hospitalet, og man ikke kan få ham hjem, så er det ikke sjovt at være forelsket i ham.

- Da min mor fandt en kæreste, inviterede hun ham hjem. Så blev han der lidt, indtil han fandt en kæreste.

- Man er forelsket, indtil man har født et barn. Og så er han alt for fuld.

- Når man har fundet en kæreste, lover man hende at gå i København og spise shawarma.

- Jeg ved, jeg ikke bliver skilt, for hun sagde "Ama´r halshug". Så hvis hun lyver, kan jeg bare halshugge hende.

- Hvis kæresten laver en kage til manden, og manden ikke gider spise kagen, så finder han en anden kæreste...

...det er nok fordi han ikke kan lide kagen.

- Jalousi er, når damen siger "Hej, skal vi ikke gå op i seng nu?". Og næste morgen begynder hun at pakke.

Hvornår må man kysse en anden?

- Når de er rige.

- Det er aldrig ok at kysse en dreng

Hvis det er din mor, må du kysse hende hele tiden. Hvis det er en anden må du spørge dem først.

- Det er ok at kysse, hvis man kan lide det, men det er et frit land, og ingen burde tvinges til det.

- Reglen er sådan: Hvis man kysser nogen, så skal man gifte sig med dem og ha´ børn med dem. Det er det rigtige at gøre.

- Når man er forelsket, kildrer hjertet.

- Når man elsker hinanden, brænder det i én.

- At fri vil sige, at man gerne vil være sammen med en det meste af tiden af ens liv.

- Når man er forelsket, er det ligesom, hjertet kysser kødet.

- Et ægteskab er et sted, hvor man propper ting ind i, som man gerne vil beholde.

- Når man er forelsket, er det, som der står en og kildrer én i maven hele tiden.

- Præsten siger: "Denne ring får du som tro på, at vi er forelsket og gift".

- Præsten skal give brudeparret en ring i kirken. Ellers ved de ikke de er gift.

- Præsten siger: "Vil du tage denne her kone og beholde hende i lang tid. Så må du kysse hende".

- Alle der er gift har ring på. Hvis de tager den af, er de umyndige.

- At fri er det samme som at redde en

- At fri vil sige at man gerne vil være sammen med en det meste af tiden af ens liv

- Bruden er flottere end manden. Det er derfor hun har slør på. For ellers er der måske nogen, der tager hende før de bliver gift.

- Bruden har slør på, sådan at manden kan åbne for hende, når han har lyst.

- Det er altid den, der elsker en, der frier.

- Det er godt at blive gift, hvis man ikke har en computer eller nogle andre man kan snakke med.

- Det sker at den man gifter sig med er den forkerte, at det bare er synsbedrag. Men så kan man bare skille sig og finde en ny og bedre.

- Du er nødt til at forelske dig, før du bliver gift. Så når du er gift, så skal i bare sidde sammen og læse bøger.

- Et godt ægteskab er, når den ene laver kartofler og den anden laver sovs.

- Et ægteskab er et sted hvor man propper ting ind i, som man gerne vil beholde.

- For at blive gift, skal man finde to ringe der er ens.

- Forskellen på at blive gift og ikke at blive gift er, at det er dyrere at blive gift.

- Forskellen på at have et kæledyr og en kæreste er, at man ikke kan blive gift med en hund.

- Hver gang man bliver gift skal man have en ring på. Så man kan kun blive gift med ti.

- Hvis der er en man gerne vil giftes med kan man prøve at gå ved siden af ham. Hvis man tør.

- Hvis der er en pige man gerne vil giftes med, skal man tage fri til hende.

- Hvis konen siger til manden at han skal vaske op og han gør det vil de leve lykkeligt.

- Hvis man ikke er gift kan man ikke komme på bryllupsrejse.

- Hvis man nu bliver gift så har man sin kone for sig selv.

- I kirken er det en præst der gifter en. På rådhuset er det en dame.

- I kirken lover de hinanden at leve, indtil de dør af det.

- I kirken skal man overbevise præsten om at man er skabt til at være sammen.

- Inden man bliver gift er det en god ide at invitere damen hjem et par dage. For tænk hvis hun havde sure tæer

- Jeg kender to der er blevet gift. Men de har ikke skiftet navn. De hedder stadig Walther og Annette.

- Jeg må selv bestemme hvem jeg vil giftes med. For jeg skal jo blive lykkelig.

- Jeg synes det er flot at blive gift i en kirke for der er mange præster der samler på modelskibe og hænger dem op i loftet.

- Man bestemmer selv hvem man vil giftes med, hvis hun gider.

- Præsten spørger manden om han vil gå damen i møde i modvind.

- Præsten spørger: "Vil du ære og begære din hustru?"

- Troskab er når man ror på at der er noget inde i ægteskabet.

- Man bliver gift for så ved man at man altid kan komme hjem til nogen.

- Man bliver gift fordi man er glad og føler at nu skal man være rigtig glad og en lykkelig familie

- Man gifter sig for at love hinanden noget

- Man har slør på for ens mor må ikke se at man har sminket sig

- Man kan ikke undvære en præst. For det er jo ham der har lært alle ordene udenad

- Jeg tror nok at man forventer at blive skudt med en pil eller noget lignende, men resten af det er vidst ikke så smertefuldt.

- Når man er forelsket, er det ligesom, man har fødselsdag i maven.

- Det er altid den der elsker en, der frier.

- Når man frier, spørger man pigen: "Gider du ikke komme hjem til mig og blive der, lige så lang tid du vil?"

- Når man er forelsket, kildrer hjertet.

- Når man elsker hinanden, brænder det i én.

- Når man er forelsket, er det ligesom, hjertet kysser kødet.

- Når man skal giftes, skal man huske at reservere plads oppe hos præsten.

- Når man er forelsket, er det, som der står en og kildrer én i maven hele tiden.

- Hvis man ikke er gift, kan man ikke komme på bryllupsrejse.

- Præsten siger alt mulig med Gud, og så siger han alt mulig med kærlighed - og så spiser man.

- Polterabend er, når man kommer ud at køre i noget, som man slet ikke kan.

- Når man er forelsket, kan man godt pludselig blive gift, hvis man ikke passer på.

- Når man er gift, har man et meget større ansvar. For så er man jo hinandens ting.

- Når man kommer ind i kirken, går man af en lang gang op til præsten, der står ved et skrivebord.

- Når man bliver gift, bliver man sat sammen af gud.

- Manden skal lave mad, når man bliver gift. For han er god til at lave flæskesteg.

- Polkaaften er en slags fest før brylluppet.

- Man kan mærke, man godt kan lide én ved at blive gift med hende.

- Præsten spørger manden, om han vil gå damen i møde i modvind.

- Det er godt at være forelsket, når man har fundet én man kan lide.

- Når man skal giftes, bliver man utålmodig og spændende.

- Manden bærer damen over dørtrinet, fordi der ligger et eller andet.

- Når bruden siger "ja" henne i kirken, siger præsten: " Det var godt".

- Nogle gange er det ens mor og far der bestemmer, hvem deres pige skal giftes med. - F.eks. på Bornholm.

- Hvis konen siger til manden, at han skal vaske op, og han gør det, vil de leve lykkeligt.

- Når man tager på bryllupsrejse, tager man som regel til Italien eller København og spiser fin mad.

0

Annonce ♥

Ejjjj 1000 tak Sarah...

Hvor er du bare en engel :thumbsupsmileyanim:

0

Ejjjj 1000 tak Sarah...

Hvor er du bare en engel :thumbsupsmileyanim:

Selv tak, er så hyggeligt når man kan hjælpe. :balloons:

0