Guest Trøffeltrunten

Louise & Mikkel - 1. august

18 indlæg i dette emne

Jeg tænkte at I måske gerne ville læse lidt om vores dejlige dag :cheerleader3: Jeg har ikke været særlig aktiv herinde, men derfor skal I da ikke snydes :cheerleader3::)

Mandag d. 27 juli: Første dag alene uden børnene, det kunne i den grad mærkes at de havde haft ferie med deres moder i 4 uger :p Moderen var træt, og brugte det meste af dagen på at sove, og sortere lidt i alle de ting vi har samlet i løbet af de 7 måneders planlægning :) Om aften tager Mikkel til Randers, og ser AGF tæve Randers :wee: Imens har jeg besøg af brudepigen Lise. Vi aftaler de sidste detaljer for dagen, blandt andet hvem indkøber morgen ASTI :Girl20Power: Jeg får også aftalt de sidste detaljer med sangeren som skal komme og synge for Mikkel.

Tirsdag d. 28. juli: Endnu en tur i IKEA, tredje gang på 5 dage :) Malene og Lone holdt mig med selskab, der skulle vælges ølglas, til fadøllene. Groomzillaen, ville bare ikke have plastikglas Vi får middagsgæster om aften, nemlig brudepigen + hendes forlovede og forloveren - Vi aftaler nogle bryllupsting, derudover hygger vi og snakker om hvor dejlig en dag det bliver. Vi hygger med mexicansk mad og coronaer Om aften da de andre er taget hjem gennemøver vi brudevalsen, det går rigtig godt, men vi har stadig svært ved at lade være med at dø af grin, når vi ser på hinanden :cheerleader3: Måske coronaerne var skyld i det. Vi glæder os så meget til at fremvise den, og håber folk bliver ligeså overrasket som vi regner med :)

Onsdag d. 29. juli: Dagen starter med at jeg ringer til viceværterne, og aftaler at vi henter nøglen til festlokalet, torsdag morgen. Jeg ringer derefter ti min brudepige, og spørger om hun vil med på shopping, jeg trænger til at tænke på noget andet end bryllup. Vi spiser en lækker frokost og shopper lidt forskellige småting. Bagefter kører vi hen til blomsterdamen, og aftaler de sidste detaljer omkring brudebuketten, og giver hende betalingen, og aftaler at hun er foran rådhuset 10.50 med buketten (Den overholdte hun SLET ikke, men mere om det senere)

Det er også onsdag, hvor jeg skal have sat prøveopsætning på brudehåret. Jeg må sande at min tanke med en stor lav knold, ikke kan lade sig gøre, mit hår er simpelthen for kort. Jeg er lidt skuffet over det, for at sige det mildt. Jeg frygter at mit hår bliver for puffet, for at få en opsætning, og det dermed bliver for meget, jeg frygter at det bliver for vildt, nu hvor kjolen også er ret vild. men min brudepige, beder min lade være med at brokke mig, og se mulighederne i det istedet for. Jeg lægger skuffelsen på hylden, og prøver at fokusere på at det nok skal blive godt. Om aften har Mikkel og jeg aftalt, at vi skal spise den sidste lækre kærestemiddag, uden børn Så hjemme igen, er Mikkel igang med at putte ungerne, og jeg går straks i køkkenet.

Menuen er:

- Forret: Grillet pesto laks, på bund af rucola, fersken, gule cherrytomater og dildfraiche - dertil et glas køligt hvidvin

- Hovedret: Ovnbagt kylling fyldt med citron/timian/hvidløg på bund af små kartofler, spæde gulerødder og hele hvidløg, dertil flødeskysovs - dertil et glas rødvin

- Dessert: Jordbærtrifili og asti

Det var bare så hyggelig en middag, og vi snakker og snakker, på et tidspunkt går Mikkel på toilet, da han kommer tilbage med en stor buket røde roser, og stiller sig ved siden af mig, og siger en masse fantastiske ord - og slutter af med "Vil du gifte dig med mig?" Og det ville jeg da selvfølgelig. Så slap han for at jeg sagde nej på rådhuset, som jeg havde truet med :cheerleader3: Vi øver endnu engang brudevalsen i en times tid :whistling:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Torsdag d. 30. juli: Jeg vågner, ved at Theo vækker mig ved 8 tiden, jeg får ungerne i tøjet og lidt over 9 er de afleveret og jeg har hentet nøglen ved viceværterne - Nu rykker det godt nok tæt på, der er ikke lang tid til nu :loveshower: Efter at have afleveret et par ting ved min brudepige, siger jeg farvel til min brudekjole, det er sidste gang jeg ser den inden den store dag. Vi hænger den op ved siden af hendes kjole.

axo76u.jpg

Jeg tager en tur i Kvickly, og køber de sidste ting på listerne - Jeg fragter det hele hjem, i øsende regnvejr, jeg har godt nok nogle bekymrede tanker, omkring vejret lørdag.

Derefter ankommer jeg til festlokalet :cheerleader3: - Det ser tomt og trist ud og ikke specielt prangende, men igen hvad kan man forvente af et fælleshus i en andelsforening :bearhug: - Og jeg føler mig lidt alene, så glæder mig til når min veninde Anne kommer, hendes frisør tid trækker ud, og hun ankommer først 14.30 Inden vi går igang ser det sådan her ud:

jgk5yx.jpg

k0sz2b.jpg

Projekt velkomstdrinks er også igang:

Sukkerlagen er kogt ind, og køles ned

jj8gie.jpg

Kokosmelen er ristet og venter på at blive brugt

sqgms0.jpg

Og produktionen sættes igang, de skulle have 4 gange, før de så ordentlige ud, så det var en langsommelig process.

14.30 - ankommer Anne, og vi når kun lige at sætte bordene frem, så skal vi hjem til os og tage imod Frisøren. Hjemme igen, er Mikkel kommet hjem - Det ringer på døren, og ind træder frisøren + hendes to drenge, kort tid efter ringer det på igen, ind kommer Sofie min veninde. Hun skal også klippes - Frisøren starter med at klippe Mikkel, imens kommer den ene af køkkendamerne, som jeg viser festlokalet + den kilomter lange liste :haha: Derhjemme igen, får køkkedamen, betaling for maden, deres løn, overraskelsen til Mikkel og listen. Så er det tid til at jeg skal have farvet mit hår, der er ikke helt nok farve, så Sofie + Anne sendes i byen efter mere, Sofie bliver også klippet.

Imens jeg sidder med farve i håret, vil Mikkel lige kører over til festlokalet med blomsterne og alle de andre ting han har fået med hjem fra jobbet - Han kommer så til at smække nøglerne inde :cheerleader3: :cheerleader3: SPADE! :) Det var så synd, for ham :cheerleader3: Han blev helt ked af det, og jeg blev stresset :cheerleader3: Vi forsøgte at ringe til viceværterne, der var lukket, så til en låsesmed som skulle have 800 kroner :cheerleader3: Så til formanden for afdelingen, hun havde ingen nøgle :cheerleader3: Til sidst forsøger Mikkel at ringe til boligforeningen, som heldigvis har længe åbent fordi det er torsdag :jupi: Sekretæren ville ringe til viceværten, og hører om han ville komme udenfor arbejdstiden, og det vil han heldigvis gerne :) Sofie, Anne og jeg går i krig derovre, mens Mikkel bliver hjemme sammen med ungerne, vi fik dækket bordene, og Sofie bevarede det kølige overblik, og det var guld værd :)

Senere ankommer to andre veninder som går igang, med at rense roserne, de er effektive, men også lidt skøre :)

9rpu0i.jpg

Da vi går hjem den aften, ser bordene sådan ud:

10n8ebr.jpg

Og alle roserne blev sat på det ene toilet, det var der det var mest koldt.

easgh1.jpg

0

Del dette indlæg

ENDELIG ER DET BLEVET FREDAG:

Fredagen før vores bryllup :loveshower:

Mikkel har heldigvis fri denne dag - Vi får ungerne afleveret i inst. og smutter en tur i festlokalet, og ser om det hele stadig er i orden, derefter kører vi i IKEA efter flere ølglas :) Så i 1000 andre butikker, og til sidst hjem igen :cheerleader3: Hjemme igen, går jeg igang med at lave et par ting i køkkenet. Imens laver Mikkel et par praktiske ting deriblandt skal ham og forloveren hente en masse ting vi har lejet ved et udlejningsfirma, senere henter vi drengene, og imens Mikkel bliver hjemme med dem går jeg igang med at ordne blomsterne :)

29cv3b5.jpg

24p9sna.jpg

Det vidst ingen hemmelighed, at jeg på det her tidspunkt, bander og svovler over at vi skal stå for meget selv :wacko: Jeg kalder forstærkninger ind, og Sofie - redder endnu engang min dag :icon_hug: Jeg skylder vidst en god middag.

Sofie bevarer endnu engang det kølige overblik, og styre det med hård hånd, mens jeg snurre om mig selv og er forvirret :cheerleader3: Mikkels mor og søster ankommer senere, og det samme gør min mor, søster og svigerinde, som går igang med at lave æresporten, det var meningen vi ikke måtte se den, men det lykkedes ikke helt.

Samtidig skal frugten til receptionen ordnes, det bliver skyllet og smidt på fade.

Da vi går hjem senere, skal vi lige ordne et par småting, også slappe af.

Da klokken er 22.30, sidder Mikkel og skriver det sidste på sin tale, jeg sidder med fødderne i fodbad og Mikkels mor og søster halvsover - Pludselig slår det mig! 'HVOR ER DET DISKOTEKSLYS VI HAR LEJET?' Spørger Mikkel, og han siger udlejningsfirmaet, må have glemt det, for de var ikke med de andre ting :) Hvad gør man så fredag 22.30 - nødsnumret, har åbent til 20 :) Jeg finder deres CVR nummer, og slår det op på CVR registret, hvor der står et nummer, Mikkel ringer til det, og de aftaler at han må hente det 7.45 næste morgen - Efterfølgende har de sagt at lyset er gratis, pga. bommerten :cheerleader3:

Omkring midnat, går vi begge i seng, jeg ligger og vender og drejer mig, står op og ordner lidt flere ting, går i seng, står op og går i selskabslokalet med ting vi har glemt, går i seng, og klokken 00.45 står jeg op igen, og begynder at larkere negle, har slet ikke roen til det, så renser det af, og går i seng, sidste gang jeg kigger på klokken er den 01.30 - Klokken 5 vågner jeg og er lysvågen, nu er det snart! Jeg forsøger at falde i søvn, og klokken 6 sover jeg igen, og vækkes af vækkeuret som nu fortæller at klokken er 7, og det er i dag vi skal giftes.

Jeg står op, fiser i bad, og cykler over i festlokalet, klokken er 7.25, da jeg er tilbage. Jeg pakker de sidste ting jeg skal have med ned til brudepigen, og siger farvel til unger + svigerfamilie - Mikkel og jeg følges ud til bilerne, min brudepige havde været så sød at låne mig hendes bil, så jeg ikke skulle med Taxa, nu hvor Mikkel skulle til udlejningsfirmaet - Vi kysser hinanden farvel, og husker at tage det sidste billed som kærester :p Lidt trætte men meget spændte :loveshower:

35bfh1e.jpg

Vi kysser hinanden farvel, og Mikkel kører mod udlejningsfirmaet, og jeg kører i bageren efter morgenmad til min hjælpere :cheerleader3: På vejen kan jeg hører der tikker flere beskeder ind på min telefon:

Godmorgen søde. Så er det i dag, dagen I har ventet så længe på. Jeg er i fuld gang med din buket, glæder mig til at se dig i den fine kjole. Knus
Kære Louise. Så kom dagen som du har ventet på. Og hvilket smukt vejr. Jeg ønsker dig alverdens lykke. Glæder mig til at fejre jer. Knus
Hej smukke. Tillykke med den første dag i resten af jeres liv. Håber I får en fantastisk dag. Kram
Sødeste du, jeg glæder mig til i dag, dagen bliver fantastisk. Elsker dig. Knus
Har vi mon nok morgen ASTI?

Da jeg ankommer til min brudepige, tager jeg dette billed, hvor man kan se hvor dejligt vejret var!

29e2nfc.jpg

0

Del dette indlæg

Klokken 7.55, ringer jeg på døren ved brudepigen, i den ene hånd en pose med bagerbrød, i den anden en sportstaske, med alt mit gear.

Bruden er meeeeget yndig i velourbukser og cardigan - Frisøren går straks igang med at sætte håret :loveshower:

25rngk5.jpg

Der bliver multitasket - Neglelak på fingrene, mades med grovbirkes, mades med æblejuice og hvad man ikke kan se er at min stylist er ved at give neglelak på tåneglene imens, det her billed er taget 20 minutter før vi skulle kører :)

2djvrz9.jpg

Også glad er man, mens man prøver at gøre neglene tørre :p

116v12s.jpg

Bruden og hendes smukke brudepige :loveshower:

o8hyiu.jpg

Ud i brudepigens mands bimmer også afsted :> Vi kører forbi en tank, bruden har akut brug for tyggegummi :p Det er sådan en mærkelig fornemmelse at sidde der i sin fine kjole, og alle folk glor helt vildt :cheerleader3: Og vi møder en del af bryllupsgæsterne på vejen :p

Bruden siger hej til BabyKlar veninderne/gæsterne :p Og græder en lille smule :) Da bilen trillede ind på rådhuspladsen, og jeg så min mor, Mikkel og mine børn forude, begyndte tårene at trille ned :)

14c4bnl.jpg

Det glade kærestepar, mens vi venter på klokken slår så mange, at min brudebuket kommer! :)

2a8rkgg.jpg

Lidt flere ventebilleder, af nogle BK piger + mænder :cheerleader3:

2aj6jqd.jpg

Den glade og spændte brud, nu endelig med buketten, som var 20 minutter forsinket, jeg var lige ved at blive den ledeste bridezilla, og min mor var ved at sende min søster ned i blomsterbutikken overfor råduset :D Men det blev heldigvis ikke nødvendigt, min brudepige, ringede til blomsterdamen, som sad fast i myldretraffik.

am8377.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde inden dagen fået afvide, at der skulle være 10 vielser den lørdag :wacko: Så der nok ville blive forsinkelser - og det blev der.

Vi havde fået et brev med at vores vielse skulle være 11.15 - så vi gik ind i ventesalen 11.10 - så havde vi lige fem minutter til vielsen :p Det endte med at vi stod der i små tyve minutter :wacko:

Malene, var så hurtig med papparazia genet og fangede uret jeg elsker, og som vi har besluttet at give hinanden, til vores køkken, dog ikke ligeså stort - Det er designet af Arne Jacobsen.

rh4mrr.jpg

Endelig blev det vores tur til at komme ind, først blev Mikkel og jeg kaldt ind til fotografen, som skulle tage billedet til Stiften, han var godt nok en smule kommenderende, og træls - Billedet var i avisen, en uge efter vielsen:

5ow2mb.jpg

Ud igen, og to sekunder senere blev vi kaldt ind :p Vi hilste på hende der skulle vie os, hun hed Birgitte, og imens var der en mand (hvis funktion jeg har glemt :p ) der guidede gæsterne på plads. Giftekvinden - Roste min kjole, og min hårfarve :p Og sagde vi så meget lykkelige ud, hvilket vi jo også var. Så sagde hun også at hun vidst aldrig havde oplevet så mange gæster til en rådhusvielse før, vi overholdte lige nøjagtigt det med der maksimalt måtte være 70 gæster :)

2s9yh4i.jpg

Da folk var kommet på plads, nogen stående andre siddende, blev vi vist hen foran hendes pult :) Jeg kan ikke rigtig huske hvad hun sagde, men hun sagde meget mere end jeg havde troet, de havde på vielseskontoret lagt op til det var ind-ud, men jeg synes hun talte længe :) Jeg fik slet ikke fat i alt hun sagde, jeg stod bare og knugede min elskede Mikkels hånd, kiggede lidt til højre og lidt til venstre :) Først spurgte hun Mikkel, og dernæst mig. Så erklærede hun os for ægtefolk, og sagde 'Skal du ikke mysse din brud' :p Og jo det skulle han da!

fnakj7.jpg

Så blev vi kaldt hen for at skrive under - Og bagefter os, blev vores 2 vidner også kaldt op - Vi havde valgt brudepigen og forloveren :cheerleader3:

Læg mærke til at jeg har stavet mit efternavn forkert - Jeg havde skiftet navn 1 uge inden vielsen, men det havde/har jeg ikke vænnet mig til endnu :p

eqq8lt.jpg

0

Del dette indlæg

Ude i rådhussalen, fik vi knus og lykønskninger :)

jh8pxk.jpg

Gæsterne gik udenfor og ventede på os, vi stod i få sekunder, kiggede på hinanden, knuste, krammede og Mikkel sagde han var den heldigste mand i verden :p

Også gik vi udenfor :) Min mor havde sagt hun nok skulle tage sig af at vi fik ris :p Og det må man sige vi gjorde :wacko: Det er ingen hemmelighed at min mor er super kreativ, men havde regnet med at hun bare ville lave de almindelige risposer, men hun overraskede med disse fine roser, hun havde siddet og syet på livet løs, malet stilken, og sat efeubladet fast med grøn ståltråd :) Og ikke mindst fyldt dem alle sammen med ris :p

14uyryu.jpg

Det så simpelthen så fint, ud at alle gæsterne stod med sådan en fin rose i hånden <3

33mbbec.jpg

Vi får massere af ris :)

10giwif.jpg

Vi skyndte os at flygte ned i den Bobbel som skulle fragte os til feststedet :p

nl50s5.jpg

Og afsted det går - brummende, raslende og så fedt :cheerleader3: Lige i vores ånd, det skal siges vi var sekunder fra at købe en bobbel, så finder vi ud af jeg ventede Max, så blev det til en stationcar i stedet for :p

15y7ygh.jpg

Også sad vi der, helt nygifte, og så glade - vi kørte ingen omvej, det havde vi ellers snakket om. Men nej :cheerleader3: Det gik i et tilpas tempo, så vi kørte direkte :cheerleader3: Det var en skøn fornemmelse, at sidde der med sin skønne mand, vi snakkede ikke rigtig, kyssede og krammede en del :p

0

Del dette indlæg

Da vi ankommer til feststedet, bakker Bobbel chaufføren, bilen op på en lille høj, så vi kan få taget et par billeder der :)

Vi fik taget disse så fine og flotte billeder, af Sofie1305's mand Kasper - han var en kæmpe stor hjælp og sikke et talent han har!

:loveshower:

2yo3cxd.jpg

2ujjcqa.jpg

2jcziw4.jpg

54905e.jpg

Her tog Kasper også et par billeder af min smukke buket! Røde og lyserøde roser, lidt grønt, kuppelformet og med perler, magen til dem på mit slør :loveshower: Og med sort satin håndtag, så det matchede mit sorte look :)

23itg7a.jpg

Efter billederne var taget, stod jeg lige et kort øjeblik på højen, kiggede ned på vores gæster, og havde den største brusende fornemmelse i min mave, følelsen af lykke og forelskelse raser stadig i min krop.

More to come :p

0

Del dette indlæg

Da vi har fået taget billederne ved bilen, går vi igang med at sige velkommen til folk, de fleste snupper sig en kold fadøl og sætter sig lidt ned, nogen indenfor og andre udenfor :) Der er styr på tingene i køkkenet i forhold til frokosten, min bekymring med ikke at have køkkenhjælp under receptionen blev gjort til skamme, der var nogle søde kvinder der tråde i karakter, og tog fat :) Og det var guld værd, min mand havde besluttet hvad frokosten skulle bestå af, han ønskede en traditionel dansk frokost, så valget faldt på smørrebrød, også er fadøl jo også meget passende til det :p Jeg havde lavet lidt små hapsere til børnene, som de fleste voksne vidst endte med at smage på også :)

20kq4g.jpg

Jeg var for forvirret, glad og optaget af at spise noget af maden, men af hvad jeg hørte så smagte det rigtig dejligt. Mikkel fik heller ikke noget, han følte ingen sult, min mor var dog den perfekte svigermor, og pakkede 4 stykker på en tallerken som han spiste næste dag til frokost :) Min mor var konstant efter mig, for at jeg kunne få noget indenbords, tilsidst acceptere jeg at spise en enkel nektarin og drikker en danskvand til, men det er godt nok ikke sultender trykker. Men jeg er glad og har det bare skønt.

n6ont5.jpg

Og det ser ud til der var andre glade mennesker den dag :cheerleader3: Og se lige mit fiiiine hår, som dog voldte mig en del problemer den dag, og jeg var lykkelig for at jeg kendte frisøren privat, så hun kunne ordne det efter fotograferingen. Og igen om aften hvor hun var den ene af de to køkkendamer :cheerleader3:

28uqwht.jpg

Pludselig er klokken ved at være tid til at vi skal fotograferes af Kasper. Vi havde på forhånd været meget spændte på om vejret ville holde :cheerleader3: De havde jo ikke meldt det bedste vejr dagene omkring vores bryllup, men der kom ikke en eneste dråbe regn :yay: Vi pakker vores lille bil med bruden, gommen, brudepigen, forloveren og fotografen. Og begiver os mod forst botanisk have :cheerleader3: Et sted som altid har betydet meget for Mikkel og jeg :cheerleader3: Vi var på en af vores første dates der, Mikkel spurgte mig om vi skulle forlove os der, mine veer med Max gik igang der, and sooo on :bearhug: Så vi var meget lykkelige for at det så ud til at vejret holdte, og de undendørs billeder kunne lykkedes.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi ankommer til forst botanisk have og Kasper går straks igang med at tage kameraet frem :) Vi har simpelthen fået så meget ros for de billeder Kasper, det har du virkelig gjort godt! Vi er dig dybt taknemmelige :yay:

Jeg har besluttet mig for at lade billeder komme uden den store beskrivelse, eller smileyer. Jeg synes de er så smukke at de fortjener at bliver nydt naturligt :) Så hermed nogen af dem:

oge2o0.jpg

2zqfzi0.jpg

2n56wn.jpg

2uep7pl.jpg

2qsrqsy.jpg

1pzb6q.jpg

Der kommer mere om lidt :)

0

Del dette indlæg

Da vi er færdige med at blive fotograferet, presser vi hinanden tilbage i vores lille bil, og kører mod frisøren, som man kan se på mange af billederne er mit hår faldet helt sammen :) Hun får det dog fikset, jeg tror på det så pænt komisk ud da hun gjorde det, jeg sad på en trappe foran hendes opgang i kæmpebrudekjole, også stod hun klar med trådløst fladjern og hårlak.

Så kunne vi endelig kører imod vores gæster igen :p Tidsprogrammet var skredet med en halv time, men det gik

Hjemme igen, var det tid til bryllupskage, frugt og asti :yay: :wee:

Jeg havde fået frie tøjler med bryllupskagen, da Mikkel egentlig var ret ligeglad :> Så jeg bestilte den sådan, i følgende rækkefølge fra neden:

Chokoladebund med chokoladestykker

Chokolademousse

Chokoladebund med chokoladestykker

Vaniljemarinerede appelsinfileter

Chokolademousse

Chokoladebund med chokolademousse

Pyntet med mousse, chokoladespåner, ren kakao og roser

Den smagte så godt, lige efter mit hjerte :p Og mange af gæsternes, ikke Klaus :> Der var næsten en hel i overskud, så der ligger meget i fryseren, Klaus fik et stykke, alle der hjalp med at gøre rent fik en luns med hjem osv.

UUUUHM :eat:

10mna6w.jpg

Detaljer :)

15qvxcj.jpg

10zr4fq.jpg

152gxme.jpg

14lt18z.jpg

:) Nu kommer der ikke mere idag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer