krestineskallerup

Fotograf

33 posts in this topic

Annonce ♥

Vi prioriterede prof. fotograf til vores bryllup - det var ellers en af de udgifter, vi i starten diskuterede, om man kunne undvære (min farbror er semi-prof. fotograf), men hvor er vi dog lykkelige for, at vi valgte det til! Vi har fået SÅ sindssygt mange gode billeder, så det har været nærmest umuligt at vælge, hvilke der skulle fremkaldes (så vi har gjort kort proces og fået alle fremkaldt og sat i mapper :balloons: )...

Skulle vi gøre dagen om, havde vi dog valgt lidt anderledes - og booket Fotograferne.com til en ArtWedding opgave i stedet for "kun" fra kirke til brudevals, for de billeder, vi har som minde fra dagen, de er i vores øjne mindst de 10.000 kr. værd, som vi har givet (plus selvfølgelig et par tusind til fremkaldelse bagefter)... :cheerleader3:

Men men - som med alt andet, der drejer sig om bryllup, så er det jo en individuel vurdering, hvad man prioriterer... Og hvis man synes, at "alm." festbilleder (som måske er lidt uskarpe, mørke eller ikke lige har fanget øjeblikKET) er fint nok til brylluppet også, så vil det da klart være dumt at hyre en prof. fotograf, for så vil man da absolut ærgre sig over at have brugt så mange penge på billeder...

0

Hej Alle skønne brudepar

Hvad gør i med fotograf og er der evt. nogen som har god erfaring med en på sjælland som ikke koster en milliard for jeg syntes godt nok det er dyrt !!

:balloons:

Håber der er nogen der vil hjælpe taaaark :cheerleader3:

Vi har lige booket Torben Thorhauge, som bare tager nogle fantastiske billeder, der er lidt utraditionelle - lige vores stil. Han annoncerer også herinde, hvor du kan se et udpluk af hans billeder. Mod kørselspenge kører han i hele landet.

Jeg synes også, det er mange penge og havde for nogle år tilbage tænkt, at jeg ville finde alternativer, og vi overvejede da også et kort øjeblik, da vi så prislejet, men vi har fået taget prof. billeder af vores børn og det ER bare noget andet. Vi har så valgt pakken med fotografering omkring vielsen og på location bagefter. Vi vil gerne skære kage ud mellem kirke og location-fotosession og det var helt fint og gik ind under stemningsbilleder og derfor med i prisen.

En stor post, ja, men faktisk også noget af det, jeg glæder mig rigtig meget til at prøve, og så ELSKER jeg at hive albummet frem, så tror det er givet godt ud.

0

Annonce ♥

Har du penge kan du få, har du ingen må du gå...

Og så er der selvfølgelig dem, der må "nøjes" med semi prof. fotografer eller en onkel med et godt kamera. Men det er for de fleste nok ikke et svært valg, hvis det står mellem at få dem med til festen man ønsker eller nogle flotte meget profesionelt redigerede billeder.

Det er udbud og efterspørgsel, der er afgørende her. Og eftersom prisen ligger hvor den gør (som vel er fair nok - min egen pris rent prof. er på 1200,- i timen men det er jo så ikke private kunder), er det jo fordi at der er kunder nok. Hvis en fotograf mangler kunder lukker butikken eller priserne bliver sat ned (og så måske også servicen med fx den tidskrævende redigering).

0

Hejsa

Jeg er lige blevet gift i lørdags og som udgangspunkt ville vi ikke have en fotograf, eller også ville vi have en af de i familien der tager okay billeder til at tage nogen. Vi havde ikke råd synes vi i hvert fald der 1 års tid før da vi lagde budget. Men heldigvis spædede svigermor lidt i kassen her i foråret og så skulle vi vælge. Vi vaklede lidt mellem at have en med hele dagen eller noget af dagen og valgte det sidste for at få den fotograf vi gerne ville have.

I går kom billederne ind af døren og når jeg ser på dem og ser tilbage på mig selv for et år siden så ville mit råd til mig selv være, find de penge og book en fotograf, det behøver ikke være hele dagen, vi valgte at få taget billeder i kirken og 1 time on location bagefter og gav 5500 inkl. kørsel for Torben Thorhauge (annoncerer herinde) og jeg ved ikke præcis hvad det er men de er bare specielle, det tror jeg også man kan være med en amatørfotograf men jeg synes ikke det er der man skal spare for det er billederne du har bagefter sammen med mindet i dit hjerte.

I stedet vil det være mit råd at overveje ikke om i vil have fotograf men hvor meget fotograf i vil have for der kan man også spare penge

0

Hejsa

Jeg er lige blevet gift i lørdags og som udgangspunkt ville vi ikke have en fotograf, eller også ville vi have en af de i familien der tager okay billeder til at tage nogen. Vi havde ikke råd synes vi i hvert fald der 1 års tid før da vi lagde budget. Men heldigvis spædede svigermor lidt i kassen her i foråret og så skulle vi vælge. Vi vaklede lidt mellem at have en med hele dagen eller noget af dagen og valgte det sidste for at få den fotograf vi gerne ville have.

I går kom billederne ind af døren og når jeg ser på dem og ser tilbage på mig selv for et år siden så ville mit råd til mig selv være, find de penge og book en fotograf, det behøver ikke være hele dagen, vi valgte at få taget billeder i kirken og 1 time on location bagefter og gav 5500 inkl. kørsel for Torben Thorhauge (annoncerer herinde) og jeg ved ikke præcis hvad det er men de er bare specielle, det tror jeg også man kan være med en amatørfotograf men jeg synes ikke det er der man skal spare for det er billederne du har bagefter sammen med mindet i dit hjerte.

I stedet vil det være mit råd at overveje ikke om i vil have fotograf men hvor meget fotograf i vil have for der kan man også spare penge

Juhuu! Ham har vi også booket :balloons: Glæder mig...

0

Til vores bryllup havde vi Fotograferne.com, hvilket vi bestemt ikke har fortrudt.

Det var så dejligt at vide at man havde lagt ansvaret for gode fotografier i hænderne på professionelle folk.

De ved hvilke ting de skal være opmærksomme på, hvornår de kan få et godt billed, finde den rigtige belysning og den rigtige vinkel.

Ydermere er de 2 utrolig søde og rare mennesker som bare faldt ind sammen med gæsterne, hvilket gjorde at man ikke sad med stjerneøjne fordi blitzen lige var trykket af i 5-øren på dig.

Vi prioriterede professionelle billeder fremfor ok billeder. Det kan ikke gøres om så man er mget afhængig af at dem der tager billeder også kan se hvornår de gode billeder er der.

Klart koster de penge at have 2 professionelle ude en lørdag. Men..... Hvis vi regner timelønnen om er den faktisk ikke så høj. Der er transport, efterarbejde med billederne hvor de sidder og kigger hvert enkelt billed igennem for at rette det til. Så nej, dyrt vil jeg ikke sige det er.

At påstå at de ikke kan lide deres arbejde, det vil jeg godt nok sige er en løgn. De er de mest søde og smilende par vi mødt. Glade og entusiastiske og man kan virkelig føle at de elsker deres arbejde. Man er ikke i tvivl om at de gør det her fordi det er sjovt og hyggeligt.

Jeg tog selv billeder til min brors bryllup. Det var rimelig stresset da jeg både skulle være gæst, spise, være med til tale, på toilettet og så også lige holde øje med de gode øjeblikke hvor man kan tage billeder.

Så jeg kan kun anbefale at få professionelle til at tage billeder, vi har ikke fortrudt.

Nina

0

Annonce ♥