Vinnie78

Polterabend 5 dage før bryllup

13 indlæg i dette emne

Ja nu er der så kun ti dage tilbage til mit bryllup :-)

Men har endnu ikke set noget til en polterabend. Har længe vidst at noget var arrangeret, men intet om hvad og hvornår... Har den sidste uge hvert andet øjeblik tænkt at nu må det da være... Her til aften hentede min kommende mand mig så på arbejde. Og på vej hjem i bilen brød jeg sammen... min polterabend er blevet en stress faktor i stedet for en glad dag.... Føler virkelig ikke jeg har råderet over resten af tiden inden den store dag. Og det er da nu jeg skal have styr på de sidste detaljer og have dannet det store overblik. Han fortalte mig da jeg dybt ulykkelig og stortudende sagde at jeg nu slet ikke havde lyst til polterabend at det var planlagt til på mandag...

Så taler vi 5 dage før brylluppet... plus det faktum at jeg skal arbejde tirsdag,onsdag og torsdag 3 gange 11 timers vagter. Så min mandag var nu afsat til at få endeligt styr på ALT.

Kan slet ikke overskue situationen... kan sikkert godt nå det sidste inden mandag, men er da vildt glad for at han fortalte mig det så jeg kan planlægge efter det....

På den anden side synes jeg simpelthen at det er for sløjt at det bliver i sidste øjeblik (sendte indbydelser ud i april) og synes faktisk også at det er en anelse uopdragent....

Skal jeg bare kontakte dem og sige at de skal droppe planerne eller skal jeg skynde mig at blive færdig, se overrasket ud og prøve at nyde dagen... eller noget helt andet????

Bliver nok nød til at have jeres hjælp med denne her .

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa rolig nu hvem ved måske har de sørget for du får fri fra job ,samme tid med ...men ellers tror jeg jeg ville tage og holde det alligevel,du skal se det skal nok gå godt det hele....hvem siger det bliver vildt ....smil...men held og lykke med det hele ..håber i får et dejligt bryllup ,det er jeg sikker på...hilsen stella

0

Del dette indlæg

Tro du skal tage det helt roligt, du når det alligevel og PA kan man ikke ha styr på det er andres ansvar. Så syntes du skal accepterer at det er uden for din kontrol og det skal nok blive en uforglemmelig dag alligevel.

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar, men er nu ikke særligt beroliget. Ved at det bliver vildt, ellers skal pigerne da have taget beroligende piller mandag morgen :-)

Men nu vil jeg stresse de to sidste fridage jeg har inden mandag med mine ca 20 sidste øjebliks ting der skal laves inden bryllup...

Håber da i er lige så rolige 10 dage før jeres bryllup. Men jeg syntes nu også indtil for en uge siden at jeg da nok skulle nå det hele. Nu er der bare alligevel en masse ting på to do listen :-)

Så vil skynde mig og igang med at få bordkortene lavet...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først; jeg kan godt forstå, det ikke er drømmescenaiet, at PA holdes 5 dage før bryllup! Jeg har aldrig oplevet, det har været en hverdag (har godt læst om derinde, men aldrig irl) og synes, det er synd for dig, det er blevet en stressfaktor. Lidt muggen over, veninderne ikke har været hurtigere ude, synes jeg også er ok...

Og så kommer det, der måske er nemt for en udenforstående at skrive og sværere for dig at se, netop fordi du står i det hele lige nu: Dine (sagt med et smil)sløve veninder holder rigtig meget af dig og har, trods det sene tidspunkt, valgt at bruge tid, penge og "arrangering" på at holde og være sammen med dig en dag! Hvor tit oplever man det i den grad? Det er faktisk noget af det, jeg selv ser rigtig meget frem til og som jeg tror, man også altid vil huske med varme... :cheerleader3: Så jeg håber for dig, du får tingene af vejen, så du kan nyde dagen. Det du evt. selv kunne gøre, var at spørge fri på arbejdet én af dagene?

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Først; jeg kan godt forstå, det ikke er drømmescenaiet, at PA holdes 5 dage før bryllup! Jeg har aldrig oplevet, det har været en hverdag (har godt læst om derinde, men aldrig irl) og synes, det er synd for dig, det er blevet en stressfaktor. Lidt muggen over, veninderne ikke har været hurtigere ude, synes jeg også er ok...

Og så kommer det, der måske er nemt for en udenforstående at skrive og sværere for dig at se, netop fordi du står i det hele lige nu: Dine (sagt med et smil)sløve veninder holder rigtig meget af dig og har, trods det sene tidspunkt, valgt at bruge tid, penge og "arrangering" på at holde og være sammen med dig en dag! Hvor tit oplever man det i den grad? Det er faktisk noget af det, jeg selv ser rigtig meget frem til og som jeg tror, man også altid vil huske med varme... :cheerleader3: Så jeg håber for dig, du får tingene af vejen, så du kan nyde dagen. Det du evt. selv kunne gøre, var at spørge fri på arbejdet én af dagene?

:cheerleader3:

Tak for lidt forståelse for min panik :-)

Mht hverdag så er det ikke så unaturligt, da jeg arbejder hver anden weekend og de fleste af veninderne har også nogle skæve arbejdstider, så det havde jeg egentlig regnet med at det sagtens kunne blive. Jeg arbejder på et meget lille sted. Har kun en kollega som i forvejen har taget en ekstra vagt pga mit bryllup så kan ikke tillade mig at spørge om fri, men måske jeg kan få lov at møde lidt senere tirsdag. Så kan jeg da i det mindste sove rusen ud, men regner ikke med at kunne få lavet noget bryllupsrelateret tirsdag.

Men jeg er nu gået meget effektivt til værks og er i fuld gang med arbejdet. Skal værre helt færdig imorgen aften. Ellers får jeg ikke ro til noget som helst...

0

Del dette indlæg

Altså - hvis jeg må tillade mig, så kan jeg godt forstå du er super træt af det! Det ville jeg dælme også være. Jeg synes helt ærligt også det virker som om, at der har manglet noget omtanke.. Det er da fint at det er en mandag, men ikke 5 dage før brylluppet! Det var jeg altså også blevet rigtig ked af.. De må da have en ide om, at du har tralvt med det sidste, og de kender da også din arbejdsplan.. Uanset om du kan få fri dagen efter eller ej, så kan jeg virkelig godt forstå, at du er træt af situationen. Kald mig bare en control freak, men jeg havde reageret nøjagtigt som dig!

Jeg håber nu, at det bliver en rigtig dejlig dag trods alt, og at du formår at slippe tøjlerne en smule - nu det ikke kan være anderledes..

Held og lykke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg forstår at du er stresset, men nu ved du jo dagen og kan forsøge at få alt til at passe sammen. Så det er det jeg ville gøre - og så nyde dagen og at jeg rent faktisk havde veninder der har gjort en indsats for at give mig en PA (det er jo absolut ikke noget man kan forvente).

Synes det ikke du har grund til at kalde dine veninder uopdragne selvom det havde været lidt bedre med en PA før.

PS. Jeg havde nok forsøgt at få fri op til brylluppet uanset om der var PA eller ej. Har det været helt umuligt at tage et par dages ferie?

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså - hvis jeg må tillade mig, så kan jeg godt forstå du er super træt af det! Det ville jeg dælme også være. Jeg synes helt ærligt også det virker som om, at der har manglet noget omtanke.. Det er da fint at det er en mandag, men ikke 5 dage før brylluppet! Det var jeg altså også blevet rigtig ked af.. De må da have en ide om, at du har tralvt med det sidste, og de kender da også din arbejdsplan.. Uanset om du kan få fri dagen efter eller ej, så kan jeg virkelig godt forstå, at du er træt af situationen. Kald mig bare en control freak, men jeg havde reageret nøjagtigt som dig!

Jeg håber nu, at det bliver en rigtig dejlig dag trods alt, og at du formår at slippe tøjlerne en smule - nu det ikke kan være anderledes..

Held og lykke :cheerleader3:

Endelig en der forstår mig bare en smule...

Er også kommet frem til at jeg nu bare må bruge hver vågen time på at få alt det sidste helt på plads...

Tror nu at jeg vil stå op sammen med min kommende mand kl 6 mandag morgen og sende en lille sms rundt og sige at kaffen er lavet så de kan bare komme ...*GG*... Kan jo sagtens påstå at jeg selv har regnet dagen ud da det jo er absolut sidste fridag inden bryllup...

Bliver nok nød til at gøre dem opmærksom på det på den lidt sjove måde, ellers er jeg temmelig nervøs for at blive tudefjæs så snart jeg får lidt alkohol...

0

Del dette indlæg

Tror nu at jeg vil stå op sammen med min kommende mand kl 6 mandag morgen og sende en lille sms rundt og sige at kaffen er lavet så de kan bare komme ...*GG*... Kan jo sagtens påstå at jeg selv har regnet dagen ud da det jo er absolut sidste fridag inden bryllup...

Bliver nok nød til at gøre dem opmærksom på det på den lidt sjove måde, ellers er jeg temmelig nervøs for at blive tudefjæs så snart jeg får lidt alkohol...

Du godeste! Må være ærlig og sige, at det synes jeg ikke, du kan være bekendt. Som en anden skriver, så er der altså lagt utroligt meget i planlægningen af din PA - penge, tid, omsorg. Har du tænkt på, at det måske var umuligt at finde en anden dag? Der er mange mennsker, der skal kunne den dag, det de har planlagt for dig skal også reserveres, og som du selv siger er der jeres forskellige skemaer at se på.

Min egen polterabend var en uge før brylluppet, og det var skønt!

Når man læser dine indlæg, får man (jeg) lidt følelsen af at det hele bare er til besvær for dig. Vær taknemmelig for at du får en polterabend i stedet.

Uddeleger nogle af de ting der mangler, hvis du ikke kan overskue det.

Håber du nyder din dag - og ikke tager glæden ved det fra dine veninder - de vil jo blot vise, at de holder af dig. Det har næppe været bevidst fra deres side at stresse dig. Sagt lidt hårdt: Luk munden og smil. Det fortjener dine veninder for al deres arbejde og deres venskab til dig.

0

Del dette indlæg

Du godeste! Må være ærlig og sige, at det synes jeg ikke, du kan være bekendt. Som en anden skriver, så er der altså lagt utroligt meget i planlægningen af din PA - penge, tid, omsorg. Har du tænkt på, at det måske var umuligt at finde en anden dag? Der er mange mennsker, der skal kunne den dag, det de har planlagt for dig skal også reserveres, og som du selv siger er der jeres forskellige skemaer at se på.

Min egen polterabend var en uge før brylluppet, og det var skønt!

Når man læser dine indlæg, får man (jeg) lidt følelsen af at det hele bare er til besvær for dig. Vær taknemmelig for at du får en polterabend i stedet.

Uddeleger nogle af de ting der mangler, hvis du ikke kan overskue det.

Håber du nyder din dag - og ikke tager glæden ved det fra dine veninder - de vil jo blot vise, at de holder af dig. Det har næppe været bevidst fra deres side at stresse dig. Sagt lidt hårdt: Luk munden og smil. Det fortjener dine veninder for al deres arbejde og deres venskab til dig.

Jeg holder kæft og smiler... skal nok, men jeg kender nu de mennesker bedre end du og ved at det hvis man nu lige havde været lidt tidligere ude ikke havde været noget større problem at finde en dag meget tidligere. Iøvrigt kunne min kommende mand så lige igår berolige mig med at de nu havde flyttet det til tirsdag, så jeg har min fridag mandag for mig selv. Men så er der da vist heller ikke lagt meget arbejde i at reservere noget, hvis det bare sådan kan rykkes en dag. Men men men gider ikke flere bekymringer nu om den dag. Skal nok komme herind med en beretning om hvordan dagen er gået. Ved dog at det med mine veninder kommer til at indeholde en større mængde alkohol og der forbeholder jeg mig godt nok ret til at værre kedelig hvis jeg skal på arbejde 11 timer onsdag...

0

Del dette indlæg

Undskyld jeg sådan bryder ind i din tråd, men som en af dem, der ikke har været så heldig at få en PA, så ville jeg bare lige sige, at jeg synes det lyder lidt som en utaknemmelig måde at reagere på.

Som andre også pointere, er der gået kærlige tanker i at holde sådan en dag for dig og det må da tælle for noget. Ved ikke hvor meget dine veninder har måtte aflyse, for at rykke dagen, men det kan da godt være en hel del, men selv hvis de bare har planlagt en hyggedag med hjemmelavet mad og små sjove ting man kan lave derhjemme, så er der da stadig lagt kræfter i det.

Men jeg håber du får en god dag og kan nyde den trods alt... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld jeg sådan bryder ind i din tråd, men som en af dem, der ikke har været så heldig at få en PA, så ville jeg bare lige sige, at jeg synes det lyder lidt som en utaknemmelig måde at reagere på.

Som andre også pointere, er der gået kærlige tanker i at holde sådan en dag for dig og det må da tælle for noget. Ved ikke hvor meget dine veninder har måtte aflyse, for at rykke dagen, men det kan da godt være en hel del, men selv hvis de bare har planlagt en hyggedag med hjemmelavet mad og små sjove ting man kan lave derhjemme, så er der da stadig lagt kræfter i det.

Men jeg håber du får en god dag og kan nyde den trods alt... :thumbsupsmileyanim:

Ved godt at man skal være taknemmelig for at få en PA, ville bare sådan ønske det var lidt før. Mine veninder kender også mit liv og ved at jeg har meget travlt i forvejen og derfor er lidt stresset med brylluppet oveni. Det er ikke for min skyld at de har rykket dagen, men sikkert for at undgå at skulle køre ud til mig ( der er 60 km). Så er det nemmere for dem at gøre det når jeg alligevel kommer til Århus for at komme på arbejde tirsdag. Det er bare mit held at det så passer mig godt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer