fru_wolf

snørrebånd/lynlås/knapper i ryggen på brudekjole

13 indlæg i dette emne

hej bridezilla brude

håber i kan hjælpe mig i hvad jeg skal gøre, i går aftens da min forlovede og mig lå og så vild med dans og kom til at snakke om brudekjole, godt nok skal vi ikke giftes forløblig.

Jeg kom så til at nævne at jeg gerne ville have snørrebånd i ryggen på brudekjolen til den tid, og så var det at min forlovede blev temlig sur og negativ og sagde at hvis jeg mødte op i kirken i en brudekjole med snørrebånd i ryggen, ville han ikke giftes med mig lige meget hvor pæn resten af kjolen så måtte være.

Jeg sagde ikke noget til ham om hvor meget han entlig sårede mig med denne kommentar, men nu er jeg bare blevet rigtig ked af det og ønsker entlig slet ikke at blive gift nogen side.

Min forlovede mener at han det er hans ret til at se brudekjolen inde kirken, jeg har prøvet at forklare ham at så går det spændende af det og det har jeg ikke lyst til.

Men så blev han igen sur og ville slet ikke snakke om det jeg fik beskeden at inten så han kjolen inden kirken og sagde god for den eller han ville blive sur og ødelægge dagen.

håber i kan hjælpe mig

fru_wolf

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmmm..... Kan faktisk godt forstå du er blevet lidt ked af det over hans kommentar....

Uanset hvad, så er det DIG, der skal have kjolen på - og det er DIG, der skal bestemme, hvordan den skal se ud..... Hvis det betyder noget for DIG, at han ikke må se den inden kirken, så er det sådan det skal være, tænker jeg....

Har du tænkt på at sige det samme til ham???? Enten så ser han kjolen i kirken eller også bliver du sur og ødelægger dagen????

Ved godt det måske lyder lidt plat, men jeg synes IKKE han har ret til at komme med en kommentar som den!

Prøv at fortæl ham du er blevet ked af det han har sagt - hvis det ikke hjælper, så må du give tilbage med samme mønt! (Uha, jeg ved godt jeg lyder lidt kællinge-agtig, men jeg kan simpelthen ikke ha´ når der er nogen, der behandler sine kære sådan.....)

Du får lige en masse kram fra mig..... Håber I/du finder ud af det..... :):)-HAHA--HAHA-:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Nej hvor blev jeg altså ked af det på dine vegne da jeg læste dit indlæg, du må virkelig have mig undskyldt men det syntes jeg altså ikke han kan være bekendt overfor dig.

Jeg ved godt nogle mænd kan have svært ved at forstå det der med at de ikke må se kjolen før i kirken, men det er en så ubeskrivelig vigtig ting for de fleste kvinder at bruge tid på at udvælge den helt perfekte kjole til deres livs dag. Jeg elskede personligt selv hvert et minut jeg tilbragte med at surfe nettet rundt, prøve kjoler og se min mor og datters ansigter da jeg trådte ud af prøverummet i KJOLEN. Og ikke mindst min mands reaktion da jeg gik op af kirkegulvet, tårene trillede ned af kinderne på ham og så var jeg ikke i tvivl om at jeg havde valgt rigtigt.

Jeg syntes helt klart at du bliver nødt til at fortælle din forlovede hvad hans kommentar har gjort ved dig og også få afklaret hvorfor det er så vigtigt for ham at skulle "sige god" for din kjole. Dernæst kan jeg anbefale at gå til bryllupsmesse, de afholdes først på året i flere store danske byer, der er et kæmpe udvalg af kjoler og der bliver også afholdt et modeshow, det giver ham mulighed for at se hvad markedet byder på og du kan tage diskrete mentale noter af hans udsagn, i øvrigt er det en super dejlig oplevelse og man får rigtig den der fornemelse af, at nu er det virkeligt fordi planlægningen rigtig går i gang.

Jeg håber af hele mit hjerte at det blot var en uheldig kommentar og at du når tiden kommer må iføre dig lige netop den kjole du drømmer om, og så kan du i øvrigt hilse din kæreste og sige at der intet er i vejen med snørrer i ryggen, det havde jeg og min mand havde intet imod at "pakke op" om natten ;D

:) Gitte

0

Del dette indlæg

Er helt i chok over din fortælling! Helt ærligt så synes jeg ikke han kan være bekendt at behandle dig sådan.

Vil han ikke hellere bare købe kjolen til dig selv?!?! Jeg synes helt sikkert at du skal fortælle ham hvordan du har det med det han har sagt og fortælle ham at det er en vigtig ting for dig (lyder det som) at han først ser dig når du kommer ind i kirken.

Og så synes jeg ærligt talt at du skal snakke med ham om hvorfor han kommer med "trusler" om at ødelægge jeres store dag?

Det er da fint at komme med kommentarer om hvad man kan lide og hvad man ikke er vild med og nogle gange tænker mænd ikke liiige helt over hvordan de for sagt de forskellige ting, men det er da noget helt andet at sige at hvis du kommer i sådan en kjole vil jeg ikke giftes med dig!

Min forlovede ville gifte sig med mig selvom jeg kom ind i kirken iført en sort skrældesæk fordi han så ville vide at det var det jeg helst ville, man gifter sig vel af kærlighed og ikke beklædning?!

Kommer du så heller ikke til kirken hvis han har sorte sokker på eller hvis hans sko har for spids en snude?

Ja undskyld hvis jeg er for ærlig, men det er sådan jeg tænker når jeg læser dit indlæg.

Håber i finder ud af noget og at han måske bare havde en dårlig dag.

Du får lige sådan en her med på vejen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov hov!!!

Hvad er det for noget med at han vil ødelægge dagen hvis ikke han får sin vilje. Han lyder lidt forkælet i mine ører. Det burde da være lige så vigtigt for ham at I får en skøn dag den dag som det er for dig!

Jeg synes I skal finde lidt info om bryllupstraditioner og læse det sammen. Sig evt til ham at han gerne må holde sit outfit hemmeligt også hvis det hjælper. Man skal personligt ha meget mod for at vælge en kjole som man ved at ens tilkomne ikke kan lide, men måske ved han ikke hvad det er han udtaler sig om. Kunne du evt finde forskellige flotte kjolermodeller med snøreryg, så det evt kan få ham til at skifte mening? Maggie Sottero har nogle rigtig flotte nogle på hendes hjemmeside.

Spørg ham hvorfor han siger at han vil ødelægge dagen for jer begge hvis ikke han får sin vilje. Jeg synes at han skal konfronteres med han lidt barnlige og forkælede måde at té sig på. For hvis du oplever det i forbindelse med valget af kjolen bliver det nok ikke det eneste han reagerer sådan overfor. Vil han også vide hvad der er i hans fødselsdags- og julegaver??

Jeg beklager hvis det lyder hårdt, men jeg synes bare ikke han kan være det bekendt!

Held og lykke med det.

:)

Jeg er helt med Maria her. Jeg har nu læst tråden et par gange og virkelig helt ærligt været tom for ord.

Jeg kan være lidt bange for hvordan jeres liv sammen bliver, hvis dette kan få ham op i det røde felt. Men naturligvis er det hele nok lidt mere nuanceret end som sådan. Men hånden på hjertet, hvis det er som du beskriver her, så havde jeg måske nok overvejet om det er en mand jeg ville dele mit liv med.

Men når det er sagt, så skal du have en snak med ham. Èn ting er at han ytre han ikke kan lide snørreryg, en anden ting er at ville ødelægge hele dagen for jer, hvis du har snørreryg. -HAHA-

Men pøj pøj med det, håber i finder en udvej.

:)

0

Del dette indlæg

Først så masser af :) til dig....

Dernæst.... Min første tanke var LØB... han lyder umiddelbart ikke som en der er værd at blive gift med, men der er selvfølgelig mere end en side en sag, men min mening (og har spildt 10 år af mit liv på en mand, som ikke var værd at samle på, og som er psykisk syg) er at hvis han kommer med sådanne trusler, for at få hans vilje (gad godt vide om du tror han kunne finde på det når alt kommer til alt) så er der et eller andet galt et eller andet sted.

Og hvad bilder han sig ind sådan at såre dig og manipulere og true... Ville ud fra det der står kraftigt overveje om det er en mand jeg ville dele resten af livet med..

Håber virkelig for dig at I finder ud af det, uden at du mister noget af dig selv, og bare makker ret, i stedet for at gøre hvad du synes.

0

Del dette indlæg

Mange kloge ord herinde... Og så lige: Hvad sker der for ham. Er han en eller anden super kjole/bryllupsmodeekspert, selvudnævnt modepoliti, forkælet, dum eller bare ikke værd at gifte sig med???

Hårde ord fra en der ellers er meget overbærende.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa miss lena

ja vi skulle have været gift men da det kom til stykket ville banken ikke være med til at låne os pengene på grund af bank krise, så vi måtte aflyse lige noget andet jeg vil høre om ang bryllup.

Min svigerfamilie mener at jeg skal giftes i en hvid brude kjole men hvad nu hvis jeg slet ikke vil have en hvid brudekjole, det burde jo være mig der bestemmer

de mener også at jeg skal have slør, men igen det bude være mit valg og det har jeg også prøvet at fortælle dem både på den pæne måde men også i den hårde tone.

Jeg ville gerne have have min moster til at lave brudebuketten, men har fået at vide at det med brudebuketten have jeg slet ikke noget at skulle have sagt værken om farver eller noget andet.

Jeg har sagt til svigermor at hvis sløret skal rives/klippes bliver det et billigt slør til under brudevalsen, hvor på at jeg fik at vide at det kunne jeg ikke tillade mig.

Normalt har jeg et rigtig godt forhold til svigerfamilien.

tror jeg vil tage en snak med svigermor bare hende og mig stille og roligt.

Og ang brudekjole og kæresten tror jeg jeg at jeg vil vise ham en masse billeder af brudekjoler og se hans reaktion, vil også tage en snak med ham om at han sårde mig med den bemærkning han kom med ang snørrelukning i brudekjole.

Kæresten plejer slet ikke at være sådan, normalt plejer han at sige tingene på en pæn måde.

fru_wolf der bare lige har brug for at komme af med sine frustationer

0

Del dette indlæg

Måske har din kæreste haft en dum dag eller noget andet. Jeg kan da også til tider være en strigle uden egentlig at ville være det... Så tag jer en god snak og vis ham en masse smukke kjoler (bånd er ikke kun smukt, men også praktisk).

Mht alle muliges meninger om festen og hvordan det bør og skal holdes kan man vist ikke helt undgå (eller jo, jeg har undgået det :) ). Der vil komme meninger fra svigermor, din mor, søstre, naboer og alle mulige andre. Det vigtigste er nok at holde fast i hvad I selv synes er vigtigt for JERES dag.

Klem

Lena

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en god ide at du sætter dig ned med svigermor og forklare hende at du er glad for at hun er så interesseret i det forestående bryllup, men at det er jeres dag og at i måske ikke er lige så interesserede i de gamle traditioner som hun er.

For jo det er DIG der bestemmer om du skal have en farvet eller hvid kjole på og om du vil have have slør på eller ej.

Jeg tror det er meget almindeligt at entet brudens egen familie eller svigerfamilien blander sig for meget, men det er vigtigt at stå ved det du/i gerne vil have til jeres store dag.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer