Sign in to follow this  
Followers 0
Guest lilsmir

Blomster i april

5 posts in this topic

Jeg vil virkelig gerne have hvide tulipaner, franske anemoner og liljekonvaller til vores bryllup - Men er de at få i april???

Og hvilke andre muligheder er der i april?

Tillægsspørgsmål:

Er der nogen der ved hvor man kan købe dem i bundter/spande i Århus-området (vil pynte bordet med små vaser/glas med blomster i i stedet for dekorationer)???

0

Annonce ♥

Hej Lilsmir,

Det lyder til at blive nogle smukke borde :balloons:

Da jeg i første omgang overvejede at holde bryllup midt i marts, undersøgte jeg også, om man kunne få franske anemoner på det tidspunkt. Jeg spurgte flere blomsterhandlere, og de sagde at det ville sagtens kunne lade sig gøre, bare man bestiller dem i god tid. Det er noget med at langt de fleste blomster kommer fra nogle drivhuse/plantager i Holland og vokser hele året. Jeg spurgte, om blomster så var meget dyrere hvis de var uden for sæson, men det skulle være meget minimalt. Prøv at spørge hos forskellige blomsterhandlere og hør, hvad de siger.

Dette er så i Københavnsområdet, så jeg kan desværre ikke hjælpe med det andet spørgsmål...

Edited by Elizabeth
0

Hej .....

Jeg er blomsterdekoratør, og aaaalt kan stort set skaffes - dog udenfor sæsonen koster det desværre nogle gange ekstra.

De blomster du har valgt burde din lokale blomsterforretning sagtens kunne skaffe til dig - også i bundter. Og hvis de ikke kan, så prøv at høre et andet sted. Liljekonvaller er jeg dog lidt i tvivl om de kan skaffes i desideret bundtvarer. Ellers når man køber dem fra grønttorvet ligger de i bundter med 10 stk, og så plejer blomsterforretningerne desværre gerne at sælge dem som enkeltvis....

Men forhør dig ad engang - jeg er desværre selv fra København ellers ville jeg gerne ha hjulpet dig :balloons:

0

Annonce ♥

Har lige været inde ved en blomsterhandler og spørge lidt på hvilke blomster og hvilke priser i april - Og blev positivt overrasket! De blomster, jeg gerne vil have, kan fåes som bundtvarer til 25-30 kr bundtet(mon ikke man kan presse lidt her, når vi nu skal have en del blomster...), dog pånær min yndlingsblomst, liljekonvaller. De koster 40-50 kr pr afskåret blomst på det tidspunkt, så må have overbevist 'den kommende' om at de skal i brudebuketten... :)

0