Guest bmhaugan

Sy egen kjole

8 indlæg i dette emne

Jeg har takket være en sød dame herinde fra ( :) ) fundet frem til nogle mønstre til min kommende brudekjole. Det er planen at min mor selv skal sy.

Men så var det at jeg læste i en anden tråd om en der havde skulle til sin skrædder for at se sin kjole som "lærreds-kjole".

Er det en god ide at lave sådan en først? Altså før man sætter saksen i satinen og chiffonen? Og hvorfor skal man egentlig gøre det?

Håber der er nogle erfarne damer derude :)

KH Birgitte *ivrig efter at sætte moar igang ;)*

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er en rigtig god ide lige at lave en lærreds model først. På den kan man lave tilretninger så den kommer til at sidde helt perfekt eller se om der visse steder skal lægges til. Og det er jo en god ide inden man begynder at klippe i alt det dyre stof. Du kan helt sikkert få råd og vejledning i en stof forretning. Lærrede er ikke så dyrt så det er ikke det der skal afholde dig fra at gøre det, det kan blive dyre at skulle købe nyt stof til selve kjolen.

Håber du får en flot kjole.

mvh

fru Blynning

0

Del dette indlæg

:) tror du har været forbi min fråd...

grunden til at hun laver den i lærred for mig først er at det er billigere at lave ændringer eller klippe et nyt stykke stof i lærred end det er i silke...

men jeg ville da synes det var en god ide...

glæder mig til at følge din kjole....

0

Del dette indlæg

:) tror du har været forbi min fråd...

grunden til at hun laver den i lærred for mig først er at det er billigere at lave ændringer eller klippe et nyt stykke stof i lærred end det er i silke...

men jeg ville da synes det var en god ide...

glæder mig til at følge din kjole....

Ja det skal nok passe at det var dig :) . Jeg studsede bare lidt over det, da jeg aldrig havde overvejet det selv.

Men spændende tråd du har dig forresten. Kunne være at man selv skulle lave sådan en "føljeton" når vi for alvor skal igang :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er en rigtig god ide lige at lave en lærreds model først. På den kan man lave tilretninger så den kommer til at sidde helt perfekt eller se om der visse steder skal lægges til. Og det er jo en god ide inden man begynder at klippe i alt det dyre stof. Du kan helt sikkert få råd og vejledning i en stof forretning. Lærrede er ikke så dyrt så det er ikke det der skal afholde dig fra at gøre det, det kan blive dyre at skulle købe nyt stof til selve kjolen.

Håber du får en flot kjole.

mvh

fru Blynning

Jammen takker for svar. Vi skriver lærredsstof på indkøbslisten :)

0

Del dette indlæg

Det er en rigtig god idé at sy en model i lærred først, hvis man ikke er så erfaren en skrædder, specielt når det er et købe-mønster og ikke et der er snitudviklet specielt til dig. Jeg selv bruger aldrig lærredsmodel, jeg retter mønstret godt til og laver det hellere lidt for stort enkelte steder hvis jeg er i tvivl.

0

Del dette indlæg

Jeg har lige snakket med min mor, og hun havde faktisk også tænkt på at lave en lærreds-model først. Så to sjæle en tanke :). Hun er en ret habil syerske -har syet siden hun var stor nok til at tråde nålen, nærmest, så jeg har fuld tillid til hende ;).

Stoffet kommer naturligvis sikkert ikke til at falde på samme måde, men vi kan da få en ide om hvordan kjolen ser ud på mig.

Glæder mig sådan til at komme igang (eller til at sætte hende igang) :cheerleader3::thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer