Guest ckr

Svigermor er sød...

14 indlæg i dette emne

Hej Tøzer

Vi har jo, som I kan se, besluttet os for den 25. september og vi har fået kirken den dag. Så kommer svigermor og siger, at hun skal flyte med sit arbejde den dag og om vi ikke kan rykke det....ellers vil hun ikke kunne glæde sig, hvis hun skal melde pas på sit arbejde.

Jeg kan godt forstå hende lidt, men jeg er bare ked af at rykke det, for helt fra starten havde vi tænkt på den 15. september, men den weekend kommer der en hel masse udenlandske gæster på besøg hos mine forældre, som har været planlagt et år! Den 11. september bliver det altså ikke, for det vil jeg helst ikke have stående på invitationerne (undskyld, hvis jeg er lidt sippet). August er for tidligt, fordi alt er booket, og oktober synes både jeg og min kæreste er for sent og koldt.... Så nu bliver det den 4. september, hvis vi kan få kirken og feststedet den dato..... Øv, nu har jeg så dét at gå og bekymre mig om...lige som jeg troede tingene var ved at falde på plads...

Undskyld, men det er så rart at kunne skrive mine bekymringer ned herinde.

Mange bekymrede hilsner fra Christina http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huug.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha! hvor jeg kender situationen.

Det er død ærgeligt og jeg mistede modet fuldkommen.

For vosres vedommende kunne det ikke rigtig lade sig gøre hvis vi skulle gøre alle tilfredse, før i 2005, og det nægtede jeg altså at lade mig styre af. Bla.a derfor vi valgte løsningen med at skulle giftes 2 gange.

Men det er da godt i har fundet en dato!

Så krydser vi bare fingre for at alt det andet falder på plads.

0

Del dette indlæg

Hej! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/icon_hug.gif

Ja, det er ikke nemt. Vi rykkede også vores bryllup 1/2 måned, fordi der er nogle i familien der har kobberbryllup. Det gjorde vi gerne, men da vi planlagde vores bryllupsdag var der også over et år til. Jeg kan godt forstå jeres frustrationer, for dagen kommer jo hurtigt nærmere og efterhånden er der ikke længe til. Dermed ikke sagt, at I ikke kan nå det, for det kan I da. Men bare I har det ok med beslutningen om at flytte dagen, bortset fra kirken m.m. som I så skal finde ud af om er ledig.

:bamsekram:

Du får lige et held og lykke med på vejen. Chear up!

Summer :(:birthday::birthday:

0

Del dette indlæg

Hej og hop,

Ja, undskyld på forhånd, hvis jeg udtrykker mig lidt firkantet - men jeg synes altså, at det er at gå over stregen at bede folk flytte datoer...

Det kan da ikke være meningen, at I har lagt en plan, fået dato, kirke og hvad-har-vi til at stemme - og begynde at flytte på det, fordi det ikke passer ind i en ellers andens arbejdsplan?

Jeg kan til nød forstå det, hvis man får lagt sit bryllup oveni en anden mærkedag eller - Gud forbyde det - et dødsfald, men arbejde?

Er man så uundværlig eller betyder jobbet så meget?

Jeg ved godt, jeg skyder med skarpt og du siger selv, at hun er sød, hende din svigermor - men jeg synes faktisk ikke, hun kan være sig selv bekendt.

Og det samme ville gælde, uanset hvem det så var.

Hvis nogen - uanset hvem - havde bedt mig flytte min bryllupsdato pga. job eller noget andet (som ikke nødvendigvis var en mærkedag), så var jeg flippet - og havde nægtet. Der er en grund til netop den dag er valgt, og så må folk indrette sig efter det.

Jeg skal understrege, at dette er helt og holdent for egen regning... - jeg må nu bare give mit besyv med.

Jeg håber, I finder ud af det - også så du ikke står med alt for mange bekymringer eller føler, at du skal gøre vold på dig selv i kompromis'et og husfredens navn...

:hjerte: KarenV

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg er også helt enig! Tænk hvis man skulle tage hensyn til alle - så kan det sikkert slet ikke lade sig gøre.

Det er da jeres dag. Min onkel bad os sige til i god tid fordi han altid har så mange aftaler og 8 måneder var alligevel ikke godt nok. Så da han spurgte om vi ikke kunne flytte det til weekenden før eller efter sagde jeg: Jo, men der kan vi ikke!!!

Måske handler det om at vi ikke kan nå det hele og måske skulle blive bedre til at prioritere det der virkelig betyder noget!

Good luck!

Britt

0

Del dette indlæg

HEj

Jeg mener at I ikke skal i tænke på hvad andre synes mht dato, sid jer ned og find ud af hvornår det passer jer (og det har i jo gjort) så kan folk selv om de vil på arbejde (knap så vigtig) eller til bryllup (once in a lifetime, for parret). Det er min holdning, hvis det var noget vigtigere hun skulle feks rund fødselsdag kobberbryllup el lign kunne man overveje at flytte det, men tror det bliver svært at finde en dag der passer folk 100% så der ikke er nogen der skal be om fri.

Heidi fool

håber du får løst problemet

Vend endelig tilbage og fortæl hvad i er blevet enige om

0

Del dette indlæg

Hej

Ja, jeg må tilstå at jeg holder med Karen. Jeg synes også at det er meget at bede folk om at flytte en dato for arbejdet.

Min svigermor var også begyndt på noget med hvilke datoer der ville passe godt derhjemme, og jeg sagde at vi selvfølgelig meget gerne vil flytte datoen så det passede i deres kalender, hvis de så bare ville betale vores bryllup!!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif :(

Nå men vi har holdt fast i vores dato (desværre) :birthday:

Det er meget stort af jer at I gør det.

Maria

0

Del dette indlæg

Helt enig med Karen. Man kan da ikke flytte et bryllup p.g.a. en flytning på arbejdet - heller ikke selvom det er Svigermor. Der må da være andre på jobbet der kan tage over i den situation!

Hvis det var mig, så blev det bryllup ikke flyttet .... Alt er klappet og klart ... det kunne da lige passe ...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Christina

Hvor er du og kæresten dog dejlige!!!! Tænk sig, at I gør så meget for familien.....

Jeg synes det er flot af jer!!!!

Og ellers vil jeg bare tilslutte mig koret med Karen som forsanger!!!!

Men jeres beslutning synes jeg, afspejler et stort hjerte og hensynstagen! FLOT!!!!

/KNUS

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg er også med i Karens kor! Jeg var også flippet...arbejde...min bare... :dragon:

Men flot af jer, at I har taget jer tid til at rykke det...Burde svigermor ikke bare være glad for at I skal giftes- blære sig med det på arbejde, og så må arbejdet undvære hende...altså...

Ja, det er bare holdningen hos mig...og flere kan jeg heldigvis se... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Hmm... Men tillykke med det uanset- og tag dig nu tid til at nyde forberedelserne!

H taz

0

Del dette indlæg

Pu ha. Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort hvis jeg fik sådan en melding fra min svigermor.

jeg vil også sige at det er flot at jer at tage hensyn. Men jeg synes nærmere at hun skulle tage hensyn og få fri fra arbejde den dag. Det er vist meget normalt at man har fri til sit barns bryllup uden disskusion.

Håber i får det som i vil have det alligevel.

Held og lykke med det hele.

Knus Helle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg er altså også enig med Karen... taz

Men synes bestemt også at det er flot af jer at tænke på andre, men som der også er blevet skrevet i andre svar, så er det jo kun én gang i livet man bliver gift (forhåbentligt), og så burde det ikke være noget problem for svigermoderen at blive væk fra arbejde, selvom de skal flytte.... ;)

Og så tænker jeg jo også bare lige på det praktiske. For jeg skal også giftes d. 25. september, og min kæreste friede i påsken, men der var det allerede på et hængende hår, at vi kunne finde et festlokale, musik, kok osv... :lol:

Men jeg håber det hele løser sig for jer. :mellow:

Held og lykke. :heppe:

Malene

0

Del dette indlæg

Hej Tøzer

Tak for alle jeres svar og forslag.

Det er lykkes mig at flytte kirken til den 4. september, så nu må vi se, om vi kan få lokaler til festen den dato også.

Jeg kender desværre ikke svigerbasserne SÅ forfærdelig godt endnu, da de bor i Jylland og vi bor i Kbh. Min kæreste har ikke altid haft det så godt med dem, men det er ved at være helt godt imellem dem nu, så jeg vil helst bare prøve at opretholde den gode stemning. Hvis det kan lade sig gøre, så flytter vi det hele, selv om det er lidt træls.

Endnu engang tak for jeres kommentarer og råd. :drink2:

Mange hilsner Christina

Redigeret af ckr
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer