Motti

Frieri

6 indlæg i dette emne

Kære alle.

Jeg har tænkt mig at fri til min kæreste her i foråret. jeg har tænkt mig at gøre på den helt traditionelle måde. At vi går en tur ved stranden, og lige pludselig går jeg på knæ. Jeg skal selvfølgelig have en ring med til hende. Men nu kommer spørgsmåler. Skal jeg have en en ekstra ring til mig? eller det kun kvinden der skal bare ringen?

Jeg har spurgt mig lidt omkring, men det var ingen der vidste det, og også søgt noget på nettet, men heller der fundet nået.

Ser frem til jeres svar. For står lidt i vildrede.

Knus Morten

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Morten

Først og fremmest et tillykke med det kommende frieri :)

Med hensyn til ringen kommer helt an på dig/jer.

Hos os mener Ole ikke at manden skal bære ring, så da han friede til mig var det kun mig der fik ring på. Lidt ligesom man i gamle dage blev forlovet når der blev friet og derfor kun kvinden der bærer ring.

Jeg tror at i de tilfælde hvor manden også bærer en ring, er når der er tale om de lange forlovelser hvor begge bærer en forlovelsesring lidt ala en vielsesring.

Hilsen Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :)

Det kommer jo an på om du er til at ville gå med en ring...?

For vores vedkommende har vi begge ringe på, og det med langtidsforlovelse og par ringe tror jeg ikke hører

helt sammen, kommer jo osse an på hvilken arbejde man har og om det er forsvarligt at bære sin ring i hverdagen.

Vi havde snakket om fx. det kun var mig der skulle have en ny vielsesring,

men vi ender nok med at købe et sæt da vores ringe er ret unikke og ikke lige noget man ser hverdag.

Hvis du mener du ikke vil gå med ring, så mener jeg bestemt det er i orden det kun er hende der får

en ring.

Hilsen MizzTulip

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da min mand friede var det kunmig der fik en ring. Nu hvor vi er blevet viet har vi begge ringe på, jeg bærer dog stadig min forlovelsesring også da den er alt for flot at gemme væk.

Min mand syntes at det var op til mig om han skulle have en forlovelsesring, men da han ikke ville gå med begge, mente jeg ikke at det var nødvendigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(wauw - vores første indlæg herinde... :thumbsupsmileyanim: )

For os handler det ikke om forlovelsesring eller ej. Det handler om hvad der passer til os. I vores tilfælde passer det bedst slet ikke at have forlovelsesringe.

Derfor havde jeg fundet de vielsesringe som jeg synes bedst om og fået udstillingsmodellerne med hjem. Der blev friet og hun sagde "ja" - ringene blev brugt som en nærmest symbolsk rekvisit, og bagefter blev der hevet en "forlovelses-halskæde" frem istedet.

Til januar (hun skal lige have fri fra arbejde :hug: ), så skal vores kommende vielsesringe findes sammen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer