Guest Cillekat

Hvem inviterer I?

42 indlæg i dette emne

Ja det er måske et fjollet spørgsmål, men når jeg ser at der er nogen der inviterer 25 og andre der inviterer 100 så undrer jeg mig lidt. Er det fordi der er nogen der har GIGASTORE familier, eller RIGTIG mange venner eller bliver kollegaer, naboer eller forældrenes venner også inviteret med, eller hvordan udvælges gæsterne?

Og dernæst, hvorfor vælger I som I gør?

-Jeg ved godt det er meget forskelligt, men jeg er egentlilg ret nysgerrig http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have følgende med:

Brud + Gom :baa:

Mine forældre + Ny mand

Hans forældre + Ny kone

Mine søstre - brudepiger - 4 og 6 år

Min storesøster + mand

Hans bror + kæreste

Hans 2.bror

Min mormor + mand

Min oldemor 98 år http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Min veninde + kæreste

Min 2. veninde

Min 3.veninde + kæreste

Hans kammerat + kæreste + døtre 7 & 1 år - brudepiger

Hans 2. kammerat + kone

Hans 3. kammerat + kone

Og det var vist det ;)

Kærligst Nikolette.

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 80, og vi inviterer ca. 40 "hver". Fra min side kommer der ca. 25 familiemedlemmer og 15 venner, hvoraf nogle selvfoelgelig er paahaeng.

Min kaereste er udlaending og vi bor i udlandet (brylluppet bliver i DK), saa han har ogsaa inviteret sine kolleger med, for at det ikke skal blive "mit" bryllup. Saa der kommer ca. 10 af hans kolleger, 10 venner og 20 familiemedlemmer. Mange synes at et bryllup med 80 gaester er meget, men jeg synes, at det hurtigt loeber op. Og vi har endda sorteret i familiemedlemmerne... Jeg forstaar slet ikke, hvordan man kan holde et bryllup med 20 gaester. Saa ville jeg kunne invitere min naermeste familie (foraeldre med aegtefaeller samt soeskende) og to veninder med paahaeng... I saa tilfaelde ville det for mit vedkommende vaere et bevidst valg for at spare.

0

Del dette indlæg

Hej Cillekat

Vi regner med at invitere ca. 60 personer til vores bryllup.

Jeg er i den "heldige" situation at jeg har en stor familie. Vi er omkring 30 fra mormor og morfar og ned efter. Vi bor alle relativt tæt på hinanden og har altid haft et godt forhold til hinanden. Og så er der en lille smule på min fars side, men ikke så mange!!!

Min kæreste har kun sine forældre og søskende (3 stk, en med kæreste) her på Sjælland. Resten af familien kommer fra Langeland og Jylland og han har stort set aldrig set dem :(/

Resten er vores venner..... ca. 15 stk

Knus Rinne http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi bliver 54 ialt.

Vi har inviteret nærmeste familie Herunder forældre, søskende, svoger, svigerinder, mostre, onkler samt nogle kunsiner og fætre som vi i fritiden og ser en del til. Så de går lige så meget for at være vores gode venner.

Der er sorteret nogle kusiner og fætre fra som vi aldrig ser. Derfor skal de heller ikke med. Vi vil ikke bare invitere fordi det er familie. Hvis der er nogen der bliver sure over det, er det ikke vores problem.

Derudover har vi inviteret vores bedste venner/veninder m. påhæng.

Knus

Helle

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 71 personer. (73 med os selv)

Og det fordeles sådan:

Min side : 32 personer.

Kenneths side : 16 personer.

Fælles. venner o.s.v : 23 personer.

Nu har jeg en temmelig stor familie, desværre er ikke alle inviteret for så ville vi blive langt over 100.

Kenneths familie er ikke nær så stor. Også er der jo vores vennekreds som også er temmelig stor.

Vi har ikke inviteret kollegaere.

Laila

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 102. Det er rigtig rigtig mange, specielt taget i betragtning, at jeg næsten ingen familie har, men min kæreste har en meget meget stor familie (plejer at sige at han er i familie med halvdelen af jylland) og det er nogle vi ser mange af dem. Selv om vi har inviteret 102 har vi langt fra inviteret al familie, fætre og kusiner til os er ikke inviteret med.... Derudover har vi mange venner og vi vil gerne dele vores dag med alle dem vi holder af. I de 102 er der kun 2 af mine kollegaer, ingen af min kærestes og ingen fra fritidsaktiviteter o.lign. Hvis vi skulle have inviteret hele familien og alle dem vi iøvrigt ser var vi kommet op over 150 og det er alligevel for mange, selv for os :-)

Knus silver ;)

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi invirerer ca 50 til reception og fest om aftenen og det er dem vi føler os tættest på i familien og vennekredsen og helst vil være sammen med den dag.

Så er der også nogle der bliver inviteret til reception om eftermiddagen og det er ca 20 stk: arb. kolleger og studiekammerater.

Der er muligvis nogen der bliver lidt stødt over ikke at blive inviteret med, men der er jo også et økonomisk hensyn!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Cillekat

Vi har inviteret 57 gæster. omkring 30 er familie (forældre, søskende, onkler, tanter, fætre, kusiner) og resten er vores gode fælles venner.

Dette kom vi egentlig ret nemt frem til. Det var ikke noget, der skulle overvejes særligt nøje - det er bare sådan det skal være for os!

Vi har ikke inviteret kollegaer og forældres venner.

KH Musling

0

Del dette indlæg

Jeg forstaar slet ikke, hvordan man kan holde et bryllup med 20 gaester. Saa ville jeg kunne invitere min naermeste familie (foraeldre med aegtefaeller samt soeskende) og to veninder med paahaeng... I saa tilfaelde ville det for mit vedkommende vaere et bevidst valg for at spare.

Vores familier er små, i hvert fald den del vi har kontakt til.

Jeg har mine 2 børn.

Min mor og hendes mand.

Min mormor.

Min farmor

Mine 2 brødre + deres 2 kærester

Min mors mands datter og mand.

Jeg har ingen fætre og kusiner.

Min mand har:

Sin mor & far

Sin bror

Sin morfar

Han har også nogle fætre men dem har han ikke set i årevis og jeg har aldrig mødt dem, så det virker malplaceret at invitere dem.

Min vennekreds er af forskellige årsager lille :(Består af 2 nære veninder hvoraf den ene har en mand. )Så er der en håndfuld som mere er bekendte, dem ved jeg ikke rigtig om vi skal invitere.

Min mands vennekreds skrumpede lidt efter balladen omkring polterabend, så han har kun 4 stk han ønsker at invitere.

Det bliver jo ikke til så mange.............. Max 30

Og måske må det bare være sådan. Jeg har været gift en gang før og der inviterede vi hans forældres søskende og teenage børn, og det var så den eneste gang jeg så dem http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsdownsmileyanim.gif Det synes jeg ikke var pengene værd

Redigeret af Cillekat
0

Del dette indlæg

Hej

Vi har inviteret 116 og det er rigtig mange, http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif synes jeg........

men, men, men, kun 6 stk. har meldt afbud, dejligt at så mange har lyst til at være med til at gøre vores dag mindeværdig.... :heppe:

Mine forældre er skilt og begge har fundet nye og så har de alle store familier, samtidig med at min kæreste også har en relativ stor familie...

Vi har kun inviteret 10 venner med, så det er ikke her vægten ligger....

Knus xenia

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi har bevidst valgt at holde et intimt familiebryllup, da ingen af os har lyst til at være midtpunkt ved et stort formelt arrangement, hvor man alligevel ikke har tiden til at snakke med alle gæster. Det er blot vores smag og vi bliver derfor ikke så mange. Var alle kommet ville vi været blevet 23 til middagen, men pga. diverse afbud bliver vi omkring 16. -Det lyder for nogle af lidt, men vi har vi har valgt at så vil vi hellere kræse lidt ekstra for vores gæster.

Det betyder at vi kun har inviteret vores forældre, søskende samt nogle fætre/kusiner og mostre/onkler som vi synes vi har noget med at gøre.

Til gengæld 'skylder' vi en indflytterfest, så der får vi rig lejlighed til at se vores venner under uformelle forhold. Men jeg vil godt understrege at det ikke er i spareøjemed vi har så 'få' gæster, men fordi det er dét der passer os. -Og det er jo vores fest. :heppe:

Hilsen

Twinklee

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Vi bliver ca. 40 mennesker til vores bryllup, og det synes vi begge er et passende antal. Vi har valgt kun at invitere dem med som virkelig betyder noget for os, hvilket faktisk har betydet at en stor del af min fars familie ikke er blevet inviteret (min fars to søskende, deres ægtefæller + børn, 8 ialt) - min morfar og hans kone er heller ikke inviteret. Vi vil hellere holde en mindre men intim fest sammen med dem vi holder af og omvendt, fremfor at skulle holde en stor og dyr fest sammen med folk som vi ikke kender særligt godt.

Gæstelisten tæller 24 familiemedlemmer (fra begge sider) samt 16 venner, og så er der selvfølgelig os brudeparret, så 42 ialt (men vi ved at vi nok får et par afbud).

Knus Nille-pigen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Vi er nået op på 78 fordelt i 3 "kategorier":

1. familie (forældre, søskende, onkler & tanter, forældres venner og 6 venner fra USA) - ca. 24. Her har jeg valgt onkler og tanter til og han har valgt sine fra.

2. venner (ca. 35 i alt - her vil vi bare ikke skære!)

3. fætre og kusiner (her har jeg valgt alle fra minus en kusine + mand - han har alle sine med) 19 i alt.

Da vi havde alle med fra starten, var vi på 105 og det ville vi simplthen ikke! Vi ville egentlig gerne se alle og dele oplevelsen med dem, men ville heller ikke drukne i mennesker og ikke nå at tale med halvdelen. Derfor lagde vi hovederne i blød og kom frem til at den løsning at han valgte onkler og tanter fra og jeg valgte fætre og kusiner fra... hvilket passer til vores familier og forhold...

Af de 78 inviterede forventer vi (uden at vide ret meget end at alle mere eller mindre er varslede næsten et år før) at der kommer ca. 74 (ikke alle fra USA kommer)...

Carina

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Hvis alt går som det helst skulle så bliver vi til

Fest/middag:

Mig + Kæresten

Min mor + Far

Min Mormor + Morfar

Min storebror + kone

Hans mor + far

Hans Moster + onkel

evt. Hans fætter + kæreste

10 - 12 venner

Så ialt maks 26 hvis alle kommer, det er dem vi har kontakt med i det daglige.

Hvis det går meget bedre end vi forventer så holder vi også en reception hvor vi invitere alle onkler + tanter, fætre + kusiner, venner, dem fra bordtennisklubben hvor jeg spiller og ovenstående. (det er nok omkring 125-150 personer)

Det vil så kun blive til en let anretning med noget snack (grøntsagsstave + chips/dip) + øl, vin og vand, kaffe og the måske lidt kage, ikke noget vildt, men heller ikke for lidt, men det bliver nok ikke til noget da vi har en meget dårlig økonomi http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif Man har jo lov at håbe.

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 79

31 = venner, ikke kollegaer fra mig, men min kæreste har en kollega+påhæng med. Ellers er det venner vi kommer sammen med i hverdagen. Der er nogle få som bliver inviteret på baggrund af at vi var til deres bryllup....Mener ikke vi kan være andet bekendt.. Vi snakker selvfølgelig med dem når vi mødes, men det er bare ikke så tit pga. arbejde o.s.v.

25 = Min side

23 = Hans side

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi har inviteret 116 og det er rigtig mange, http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif synes jeg........

men, men, men, kun 6 stk. har meldt afbud, dejligt at så mange har lyst til at være med til at gøre vores dag mindeværdig.... :heppe:

Mine forældre er skilt og begge har fundet nye og så har de alle store familier, samtidig med at min kæreste også har en relativ stor familie...

Vi har kun inviteret 10 venner med, så det er ikke her vægten ligger....

Knus xenia

Ikke for at snage, men hvor skal i holde festen, hvis man må spørge....??
0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 72 - har desværre fået 3 afbud, men det er gode "undskyldninger"! Af de resterende 69 er der præcis halvt af hver - altså venner og familie! Vi er i den heldige situation, at vi har mange dejlige venner, hvoraf de fleste har ligeså dejlige kærester, så de skal selvølgelig allesammen med! Min bedre halvdels familie tæller rigtig, rigtig mange, hvoraf vi ikke ser så mange, så der er skåret gevaldigt i hans side af familien! På min side er alle blevet inviteret, da vi har noget at gøre med allesammen - og det "kun" sammenlagt er omkring 20 mennesker!

Derudover har jeg 4 venner fra Skotland (fra min tid derovre) - det er naturligvis ikke nogen, jeg ser tit, men det har alligevel stor betydning for mig, at de er der på vores store dag! To af mine forældres vennepar er ligeledes inviteret. De har hjulpet os begge i flere situationer, og desuden har jeg kendt dem "altid", så jeg ville synes, det var mærkeligt, hvis de ikke blev inviteret!

Til receptionen "spreder vi desuden rygtet" til kolleger, perifere venner (tidlige studiekammerater, naboer osv), der ikke har den store betydning i vores hverdag, men alligevel i vores hjerter! Så til receptionen bliver vi nok omkring 100- 120.....til receptionen er der ingen egentlig tilmelding, så nu må vi se, hvor mange, der kommer til globryllup :-)

Det var vist vores begrundelser ;)

KH Louise

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at holde reception om eftermiddagen for ca. 100 gæster og derefter middag med efterfølgende fest for 40.

Vi vil gerne have, at aftenen holdes med den nærmeste famile og de nærmeste venner.

Til receptionen har vi så valgt at invitere alle dem, vi måske ikke ser så tit, samt resten af familien.

Glæder mig............................

:heppe: :heppe: :heppe: :heppe:

Sommerjunibrud

0

Del dette indlæg

Vi bliver ca. 55 - 60 - vores gæsteliste er ikke helt færdig ... men vi har valgt kun at invitere dem vi virkelig ønsker at se. Jeg har en enormt stor familie og vi har fravalgt en stor del af dem, ellers ville vi ende på mere end 100 gæster og det har vi ikke lyst til.

Weasley

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver små 30 stk. Vi inviterer

Forældre + påhæng (5 stk)

Bedsteforældre (4 stk)

Søskende + påhæng (3 stk)

En faster og morbror

Min værtsfamilie fra USA (2 stk)

Et kusinepar, som vi ser som venner (resten af flokken kommer ikke med)

Venner fra ind- og udland (5 stk)

Så er der plads i gæstelisten til at nogle skulle få et påhæng på inden næste år.

Hvis vi også skulle have taget pligt invitationerne med ville vi blive mellem 90 og 100. Vi har slet ikke lyst til at være så mange til vores bryllup og vi vil ikke betale små 1000 kr per person for nogle, som vi kun møder en gang om året til familieweekend.

Camilla

0

Del dette indlæg

Hej

Vi bliver 69 og vi har inviteret flg

Os 2

Forældre 5

Bedsteforældre 5

søskende + kæreste mm 6

mostre og onkler (nogle unlod vi, pga personlige ting) 21

Og så er resten venner

Vi vil helst have det sjovt med vores venner, da det jo er dem vil kommer til at tilbringe meget tid sammen med.

Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret 63 (Inkl os selv og vores 3 børn)

men der kommer desværre kun 40 ialt (Inkl os selv og børn).

Det er vi enormt kede af, men man kan jo ikke tvinge folk til, at komme og de 2 afbud er velbegrundet og de andre er nogle dårlige undskyldninger osv.

Nå men nok om det.

Vi har inviteret dem, som vi har kontakt med og som vi gerne vil se til vores bryllup.

Det vil sige familie, Venner, og kollegaer, som vi har stor tilknytning til.

Men der er som sagt meget forskel. Kommer også an på, hvor stor ens familie er.

Jeg har en meget stor familie, hvor Jesper har en meget lille familie.

Men de fleste af dem, som har meldt fra, er desværre fra min familie, så det ved vi så til en anden gang, hvor vi skal holde noget. For det første har ikke alle gidet at skrive eller ringe og sige tak for invitationen + ja/Nej tak. Det er dog det mindste man kan gøre, eller så har det som sagt været meget dårlige undskyldninger.

Men vi glæder os meget til vores bryllup, som er om få dage. Uha tiden går stærkt

KH

Betina

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret knap 70 personer.

Jeg har en ret stor familie på min mors side (de er 6 søskende) og eftersom vi har været/gerne vil med til mine fætres og min kusines bryllup skal de med alle sammen (der er heldigvis ingen børn, så havde vi nok sorteret) og sammenlagt med min fars familie bliver det til 30 personer. Jespers familie består af mor + kæreste, far + kæreste og to små børn, søster + mand og to små børn og en teenager fra hans første ægteskab og så søsterens svigerforældre (de har kun et barn og er dejlige mennesker så de skal med). Resten er venner, dvs. 18 personer + 4 måske'er (eventuelle kærester).

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer