Guest Jürgensen

Allan & Pernille

34 indlæg i dette emne

Jeg har efterhånden været herinde i et lille stykke tid. Så nu følte jeg at det var min tur til at oprette en tråd. For nok har jeg, ved at læse en hel masse fede tråde med skønne tips og gode idéer, fået en del inspiration, men derfor kan det jo stadig være fedt lige at få vendt nogle idéer med andre bridezillas ;)

Min kæreste friede i december måned, og til at starte med gik vi bare rundt og var småfjollede og nyforelskede. Så kom alvoren, da de nærmeste spurgte til en dato. Eller nærmere, hvilket år. Vi talte om 2011, så vi havde masser af tid til at planlægge i. Men dét år har vi allerede planer for (læs: Familieforøgelse), så pludselig hed det sommeren 2010 og så gik det stærkt. Noget af min nærmeste familie som bare skal med, er i USA frem til slutningen af august, og så gik vi efter den sidste lørdag i august, nemlig den 28. august.

Da jeg så meldte mig ind her i forummet, fik jeg helt stress over at se, at nogle planlægger 1½ år i forvejen. Gisp! Men heldigvis har vi da fået styr på nogle af de helt vigtige ting, nemlig fest-stedet samt, ehem, kjolen. :biggrin:

Den første drømmekjole

Den anden og helt rigtige drømmekjole

Vielsen/kirken

Fotografen

Musikken

Farvevalget

Redigeret af Jürgensen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En smule om os...

Vi er begge midt i 30'erne og har kendt hinanden i 4½ år. Vi mødte hinanden gennem en fælles ven/bekendt, og selvom jeg syntes Allan var helt vild sød og god at snakke med, var han "bare ikke min type". Han var til gengæld forelsket med det samme. Så i næsten et halvt år gjorde han de sødeste og mest romantiske ting for at vinde min kærlighed. Vi tilbragte også rigtig meget tid sammen, og fandt ud af hvor mange ting, vi havde til fælles. Stadig syntes jeg blot han var virkelig sød, sjov og dejlig at være sammen med. Mine veninder og kollegaer var vilde med ham, og jeg anså ham efterhånden for at være blevet min allerbedste ven. Og indrømmet, kærligheden kom også snigende, ganske langsomt, men meget sikkert. Så efter næsten et halvt år, kort før hans fødselsdag, kunne jeg ikke længere modstå ham og måtte give ham et kys. Han var lidt overrasket, men selvfølgelig - og heldigvis - rigtig glad. Der gik dog lige et stykke tid endnu, før vi begyndte at kalde os kærester. For han skulle jo lige se, om jeg nu mente det alvorligt, som han sagde ;)

I dag er det et huskøb, en søn, en masse skønne oplevelser, et par job-skifte mv senere. Og ikke mindst fire år siden, at vi blev kærester. Vi havde derfor også talt om at gifte os en dag, men dén romantiker, jeg trods alt er, ønskede jeg selvfølgelig at han skulle fri først, inden vi gik i gang med den helt store planlægning.

På vores fire-års dag havde vi aftalt at gå ud og spise på yndlingsrestauranten, mens mine forældre passede vores dreng. Der var et eller andet ved Allan, som jeg ikke helt kunne finde ud af, hvad var. Men han virkede endnu mere sød og småfjollet, end han normalt er. Og næsten sentimental. Så jeg burde måske ha' anet "uråd", men var stadig helt paf og fik nærmest åndenød, da han tog en lille æske frem og friede. Det var meget stille og roligt, og meget fint og smukt og så meget os, den måde, det hele skete på. Jeg fik selvfølgelig sagt ja, og hjemme igen blev champagnen, der meget passende var lagt på køl, åbnet, så vi kunne skåle sammen med mine yderst glade forældre.

Nogle dage senere var vi på en superromantisk weekend sammen, og så begyndte det for alvor at gå op for mig, at nu var jeg også forlovet og skulle giftes. Wauw! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jürgensen :rolleyes:

Tillykke med forlovelsen og det forestående bryllup - synes I har valgt en fantastisk dag :biggrin:

Jeg glæder mig til at følge din planlægning, og det hele skal nok gå med tiden - der er jo masser af inspiration og hjælp at finde herinde :)

0

Del dette indlæg

Hold da op med svar allerede - tak :biggrin: Her er bare så hyggeligt, er bange for at jeg også bli'r helt afhængig ;)

Billeder af kjole og alt muligt andet skal nok følge. Nu fik jeg jo pludselig travlt med at læse de af jeres tråde, jeg ikke har læst endnu... Wauw, der bliver holdt nogle fantastiske bryllupper i Danmark!!! :)

Kjole og stedet for festen er nogenlunde på plads. Når jeg siger nogenlunde er det fordi, kjolen er lagt til side og de på fest-stedet har lavet en forhåndsreservation. Begge steder var de helt med på, at jeg dels gerne ville prøve kjoler et andet sted, og at vi ikke helt havde bestemt os for at det skulle være lige præcis hos dem, vi ville holde festen.

Fredag har jeg en tid til kjole-prøvning i København sammen med min mor. Jeg var hos Alexandra Brudekjoler i Hillerød i sidste uge. En butik, der varmt kan anbefales til de, der bor i nærheden. Helt fantastisk service - jeg var virkelig "kunden i centrum"! Jeg har en idé om at min kjole skal være enkel, men stadig med nogle fede detaljer, så den virkelig skiller sig ud og bliver helt min alene. Hun ramte plet med den allerførste kjole (!) jeg prøvede, og var bare hele tiden så sød, rar og fyldt med tålmodighed. Selvom jeg var 99,9% sikker på, at det var den helt rigtige, foreslog hun selv at jeg alligevel fik kigget mig lidt mere om - bare, så jeg blev helt 100% sikker. Argh, og her gik veninderne og sagde, at man skulle nyyyde det rigtig meget og at det tog en masse tid at finde det helt rigtige. Og så er jeg så godt som sikker første gang. Lidt "øv", når det nu er så sjovt at prøve kjoler ;)

Fandt et billede af kjolen på nettet.

post-41182-1263417064.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa of velkommen til dette vanedannende forum :)

Tillykke med frieriet og det kommende bryllup.

Det er en rigtig flot kjole, du har prøvet. Glæder mig til at se, hvad du ender ud med. Jeg havde selv troet, jeg skulle prøve en masse steder, men det første sted jeg var, der var KJOLEN også :biggrin:

Glæder mig til at følge din videre planlægning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for alle de søde hilsener!

Jeg har fulgt godt med på forummet - især på det seneste - men ikke rigtig fået skrevet i min egen planlægningstråd. Og der er endda sket så meget. Lidt udfordringer har vi også haft undervejs, men intet, der ikke kunne klares på den ene eller den anden facon. Jeg var ellers tæt på at skrue mig helt op til værste bridezilla-mode, men indså (med god hjælp fra den kommende ægtemand ;)), at måske bliver brylluppet ikke 100% som jeg forestillede mig fra starten af, men det bliver stadig en fantastisk fest. Og det er jo i virkeligheden dét, vi ønsker!

Der er efterhånden ikke meget mere end to måneder til, og efterhånden er alt ved at falde på plads. Mmmm, dejligt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg endte med at købe en helt anden kjole, end den, jeg ellers først havde forelsket mig i.

Som tidligere nævnt havde jeg også en tid i en butik i København. Nemlig House of brides, hvor de ikke bare havde tusindvis af skønne kjoler, men også 50% procents-udsalg. Normalt er jeg ingen udsalgs-haj, men alligevel, 50% rabat på den måske helt rigtige (og ellers vildt dyre) kjole var ret tillokkende ;) Så min mor og jeg tog derind til den aftalte tid og så gik det ellers løs!

Hold op, jeg følte mig som en rigtig feteret celebrity! Vi var i rigtig god tid, og kiggede selv rundt først. Jeg nåede at prøve nogle stykker, men de var ikke helt rigtige. Så fik ekspedienten tid til os og sporede sig lynhurtigt ind på min stil og fandt en helt fantastiske kjole. Den var så smuk, og farve, snit, stil - det hele passede helt perfekt. Indrømmet, den var lidt mere prinsesse-agtig, end jeg først havde forestillet mig, men jeg var fuldstændig solgt. Skulle liiige prøve nogle flere - men selvom de var flotte og mindst lige så smukke som de billeder, jeg havde set på butikkens hjemmeside, var det bare slet ikke det samme.

Vi spiste frokost, kiggede lidt i et par andre butikker, og ikke ét sekund kunne jeg få tankerne væk fra den kjole. Så valget var klart, turen gik tilbage til min kjole, jeg prøvede den igen med slør til - og havde bare slet ikke lyst til at tage den af igen. Aaaah :thumbsupsmileyanim: Den blev selvfølgelig betalt og hængt til side til mig med det samme.

Og kjolen i Hillerød afbestilt - jeg kan nu stadig absolut anbefale Alexandra i Hillerød, virkelig sød betjening og superflotte, lidt anderledes kjoler.

Jeg får fjernet stropperne og det øverste blondeværk, så kjolen skæres lige over brystet. Ellers ser den således ud. Og nej, det er ikke undertegnede, der lige er hoppet i den. Selvom jeg da ville ønske, jeg så lige så smuk ud... ;)

post-41182-1277238239.jpg

Redigeret af Jürgensen
0

Del dette indlæg

Selve festen ville vi gerne holde et sted ved vandet, hvor der ver mulighed for overnatning for alle vores gæster - og hvor omgivelserne var hyggelige og afslappede, og maden samtidig rigtig god og lækker.

Vi bor i Frederikssund, og var ude at kigge på lidt forskellige steder både på den ene og den anden side af Roskilde fjord. Og faldt pladask for det absolut dyreste - gisp! Men datoen var ledig og stedet perfekt, så efter lidt granskning af budgettet (som allerede er justeret et par gange...), bookede vi festen på

Bautahøj. Jeg har før været til fest der, og det var absolut perfekt, så vi glæææder os :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Jürgensen
0

Del dette indlæg

Vi skal vies i den lille landsbykirke, hvor jeg er konfirmeret og hvor vores søn er døbt.

Min kæreste er ikke medlem af Folkekirken, og vi snakkede meget frem og tilbage om, hvor, vielsen skulle foretages. Ingen af os var dog særlig vilde med idéen om rådhuset, så vi snakkede rigtig meget om en vielse ved vandet. Noget, Bautahøj (feststedet) gerne ville hjælpe os med.

Men selvom jeg ikke er specielt kristen, kunne jeg ikke helt få idéen med et kirkebryllup ud af hovedet. Samtidig ville jeg heller ikke pådutte kæresten et kirkebryllup, når nu han ikke var medlem. Så jeg var i lidt af et dilemma - lige indtil min højtelskede mand sagde, at han faktisk ikke kunne forestille sig en smukkere ramme end præcis dén kirke for vores bryllup. Han skulle nok overleve fader vor og alt det andet, bare dét at se mig komme op af kirkegulvet var det hele værd.

Så kirke blev det! Vi har endda fået den præst, der døbte vores søn og hun er et helt fantastisk menneske.

Vielsen holdes i Over Draaby Kirke i Jægerspris. Ikke alt for langt fra stedet for festen, og heller ikke særlig langt fra hvor, mine forældre bor, og hvor jeg overnatter natten før brylluppet.

For da først stedet og kirken var på plads, gik der total nostalgi og romantik i dén. Romantik på den fede måde, ikke på den ti meter-griselyserød tyl, kæmpemarengs mv -måde ;)

Det enkelte, som vi lagde ud med, har vi også overholdt. Nogenlunde...?

post-41182-1277239985.jpg

Redigeret af Jürgensen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg endte med at købe en helt anden kjole, end den, jeg ellers først havde forelsket mig i.

Som tidligere nævnt havde jeg også en tid i en butik i København. Nemlig House of brides, hvor de ikke bare havde tusindvis af skønne kjoler, men også 50% procents-udsalg. Normalt er jeg ingen udsalgs-haj, men alligevel, 50% rabat på den måske helt rigtige (og ellers vildt dyre) kjole var ret tillokkende ;) Så min mor og jeg tog derind til den aftalte tid og så gik det ellers løs!

Hold op, jeg følte mig som en rigtig feteret celebrity! Vi var i rigtig god tid, og kiggede selv rundt først. Jeg nåede at prøve nogle stykker, men de var ikke helt rigtige. Så fik ekspedienten tid til os og sporede sig lynhurtigt ind på min stil og fandt en helt fantastiske kjole. Den var så smuk, og farve, snit, stil - det hele passede helt perfekt. Indrømmet, den var lidt mere prinsesse-agtig, end jeg først havde forestillet mig, men jeg var fuldstændig solgt. Skulle liiige prøve nogle flere - men selvom de var flotte og mindst lige så smukke som de billeder, jeg havde set på butikkens hjemmeside, var det bare slet ikke det samme.

Vi spiste frokost, kiggede lidt i et par andre butikker, og ikke ét sekund kunne jeg få tankerne væk fra den kjole. Så valget var klart, turen gik tilbage til min kjole, jeg prøvede den igen med slør til - og havde bare slet ikke lyst til at tage den af igen. Aaaah :bearhug: Den blev selvfølgelig betalt og hængt til side til mig med det samme.

Og kjolen i Hillerød afbestilt - jeg kan nu stadig absolut anbefale Alexandra i Hillerød, virkelig sød betjening og superflotte, lidt anderledes kjoler.

Jeg får fjernet stropperne og det øverste blondeværk, så kjolen skæres lige over brystet. Ellers ser den således ud. Og nej, det er ikke undertegnede, der lige er hoppet i den. Selvom jeg da ville ønske, jeg så lige så smuk ud... ;)

Velkommen til :loveboard: og tillykke med det kommende bryllup :thumbsupsmileyanim:

Bare rolig I skal nok nå det hele, ingen stress!!! Der er jo SÅ mange gode forslag til alle mulige ting herinde, så bare søg løs og du finder helt sikkert nogle forslag til de ting du mangler :thumbsupsmileyanim:

Sikke en fantastisk flot kjole du har valgt, jeg kan så godt følge din beslutning om at fjerne blonderne og få den til at gå lige over ved brystet :loveflag:

Kh. Mette

0

Del dette indlæg

Der er jo SÅ mange gode forslag til alle mulige ting herinde, så bare søg løs og du finder helt sikkert nogle forslag til de ting du mangler

Du har absolut ret - jeg har allerede fundet masser af inspiration og et par fantastiske idéer herinde. Dejligt sted!

Kiggede lige i din skønne planlægningstråd. Tænk, dén kjole var jeg faktisk også lidt vild med og fik prøvet... Den ser dog langt bedre ud på dig, end den gjorde på alt for lyse mig ;) Du ser supersmuk ud, der bliver da ikke et øje tørt i kirken!

Fandt en supersød, lokal skrædder som jeg var nede hos med min kjole i sidste uge. Hun er vant til at sy brudekjoler, bor i nærheden af mine forældre (som opbevarer kjolen frem til den store dag) og skulle ikke engang have en tredjedel af, hvad visse skræddere forlangte i København, så jeg var superlykkelig. Skal til første tilretning på lørdag, og er meget spændt...

Så skal I iøvrigt få lov til at se billeder! ;)

0

Del dette indlæg

Med dato, kirke, feststed og kjole på plads, troede vi egentlig at vi havde god tid. Der var da over et halvt år tilbage endnu!

Men så kom vennerne med laaange lister over alt dét, vi skulle huske.

Fotografen blev booket. Det er vores bedste venners svoger, der godt nok er amatør, men tager nogle helt fantastiske og meget personlige fotos.

Så kom turen til musikken. Vi var ret hurtige enige om, at vi skulle bruge en hyggepianist under selve middagen og en DJ til dansen bagefter. Vi går til dans sammen - og elsker at danse alt lige fra latin til disko! Så musikken var supervigtig. Jukebox var ikke noget for os; tidligere bryllupper havde vist, hvordan folk bestilte den samme sang om og om igen, eller helt glemte, hvad de havde bestilt, eftersom man ventede så længe på at det blev "éns tur". Et band kunne også være fedt, men ville måske mest spille den musik, vi nu ønskede og havde bestilt. Med en DJ ville alle derimod kunne ønske noget, og samtidig kunne han kæde lignende musik sammen og forhåbentlig også sørge for at vores gæster ikke skal vente for længe på lige præcis dén sang, de nu har bedt om.

Det skulle vise sig at syv måneder var alt for kort varsel for musikere... Gisp, hvor har vi bare brugt langt tid på at lede, spørge - og få dét svar, at de allerede havde været booket i oceaner af tid.

Det blev venner fra dans, der reddede os og skaffede os ikke blot en supersød hyggepianistinde men også en superfrisk og flink DJ.

Endnu et par ting at sætte flueben ved på Huskelisten ;)

0

Del dette indlæg

Efterhånden var det tid til at tænke på farvevalg og indbydelser.

Farvevalget blev til på en lidt sjov måde... Eftersom vi skal giftes her i løbet af sommeren, var vi enige om at farverne gerne måtte være varme og "sommeragtige". Hvad dét så betød, tænkte vi hver især lidt over. Vi var ikke helt enige, og sad og snakkede de forskellige farver igennem over frokosten en kold vinter-lørdag. Ved siden af stod en æske med en saftpresser, som kæresten havde købt om formiddagen (og nej, jeg er absolut ikke den store alting-skal-være-hjemmelavet-husmor, men det kan da tænkes at det var dét, han håbede på med den saftpresser :balloons: ). Vi kiggede på den, så på hinanden - og smilede bare. Dér var farverne; limegrøn, creme og guld. Med et lille snert af orange, som vi har valgt at se bort fra for at kunne bevare det enkelte og stilrene.

Min kjole er cremefarvet, og grøn er en farve, der passer rigtig godt til os begge to (når man tænker på hår- og øjenfarve). Lidt guld var prikken over i'et og dén farve, der skulle tilføre lidt ekstra stil og glamour til det hele.

Indbydelserne er selvfølgelig et helt kapitel for sig. Der liiige må vente til at jeg har fået min skønhedssøvn og er kommet hjem fra arbejde en gang i morgen eftermiddag igen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer