Annemarie89

Skal lige have lettet hjertet..

14 indlæg i dette emne

Hej tøser, skal lige have lettet hjertet..

Havde sat min nære kusine på opgaven som maid of honor/1. brudepige, og det ville hun bare rigtig gerne, og det var jeg bare super glad for :thumbsupsmileyanim:

Vi har valgt at sætte nogle regler for hvem af fætre/kusinernes kærester der skulle med.

De skal bo sammen, og vi vil kende kæresten, da vi synes det ville være underligt at have nogen med vi ikke aner hvem er..

Grunden til disse regler er også at gæstelisten nok ellers ville løbe løbsk, og vi er desværre ikke lavet af penge..

Dette betyder at min kusines kæreste ikke skal med, de bor ikke sammen og vi kender overhovedet ikke manden, og oveni det har deres forhold også været ret ustabilt..

Så nu vil hun ikke stå for polter abend, som hun ellers skulle.. og hun vil ikke hjælpe med noget som helst i protest..

Men hun vil selvfølgelig meget gerne hjælpe hvis han må komme med, føler lidt det er små-afpresning..

Vi føler lidt at hun bare vil vise ham frem, og det er ikke hendes dag..

Jeg er skuffet og ked af det, synes det er meget barnligt af hende at reagere sådan.

Vi har prøvet at forklare at hvis alle skulle med ville vi ikke have råd til at holde brylluppet, og at der er mange andre der heller ikke skal med, men hun mener IKKE at vi er fair overhovedet...

Øv hvor er det træls...

Det var rart at få lettet hjertet.. Tak fordi i lytter herinde :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan virkelig godt forstå du er skuffet. Det er din dag og dig der sætter reglementet op. Lige meget om hun er tilfreds eller ej, skal hun i denne forbindelse bare smile og nikke ja.

Du kan bare sige at hvis hun betaler for hans kuvert er han da velkommen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå din skuffelse.

Man kan bare ikke invitere alle med, og hvis I slet ikke kender ham, så er det da absolut grund nok til at sige nej!

At hun så siger, at hun ikke vil være brudepige alligevel er hendes valg. Så må det bare være sådan, så har det åbenbart ikke den betydning for hende, som du håber - og hånden på hjertet, så kan du med garanti finde en anden kusine/veninde, der måske sætter mere pris på at få tjansen.

Du skal absolut ikke lade hende give dig dårlig samvittighed, fordi hun ikke kan acceptere jeres beslutning. Det ikke jeres problem :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå hende, for det er da træls at skulle til et romantisk bryllup og så ikke have ham til at flette fingre med.

Men jeg kan også godt forstå dig, og da det jo er jeres dag (og jer der betaler) så er det jo jer der bestemmer.

Synes du skal sige til din kusine at du er ked af at hun ikke vil være 1. brudepige, men at du håber hun alligevel kommer til brylluppet.... så længe hun tror hendes afpresning virker, så er det hende der 'vinder'.

Hvis du står fast ved at din 1. brudepige skal være en der gør ALT for dig (hvad sådan en jo skal være) og som du kan stole 100% på er der for dig hele vejen igennem - så skal det nok ikke være hende.

Hvis hun truer med de ting nu - hvad vil hun så ikke true med et par dage før eller på selve dagen?!!

Jeg ville ikke turde stole på hende efter hun er kommet med sådan en udmelding :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Tusind tak for opbakningen tøser :thumbsupsmileyanim:

til Lena: De har været sammen omkring 1 måned nu her :cheerleader3:

Sagen er at de var ved at flytte sammen i sommers, min kusine havde sagt job og lejlighed op, og så en en uge inden hun skulle flytte ind hos ham, så sagde han at han ikke elskede hende og han ville ikke være sammen med hende...

Så hun stod uden økonomisk grundlag og uden et sted at bo, hvorfor går man tilbage til sådan en? er det kun mig der tænker sådan?

Derfor har jeg det også lidt underligt med det, men det er ikke det der er hovedgrundlag til han ikke skal med.

Det skal også siges at hun lidt skifter kæreste som vi andre skifter sokker...

Men har fundet en anden veninde som elle vild over at skulle hjælpe mig, så det er jeg bare så glad for :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Annemarie89
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at I sorterer i gæstelisten blandt kærester til familie. Det har vi også gjort, men det er noget man skal være forsigtig med.

Eks: Til min kusines konfirmation var "reglen" også at kæresten kun blev inviteret med hvis de boede sammen. Det resulterede i, at min kusines (en anden en) kæreste kom med og min ikke gjorde. Grunden til at jeg så blev lidt "mopset" var, at jeg havde været sammen med min kæreste længere tid end hun havde med sin, endda noget længere tid. De er så heller ikke sammen i dag, men jeg skal giftes med min :thumbsupsmileyanim:

Så bare fordi jeg ikke er typen der flytter sammen med diverse kærester i tide og utide, så er han ikke inviteret med til fest?

Samtidig havde/har min faster en kæreste som hun ikke bor sammen med, men der var åbenbart forskel på om man var 23 år med kæreste eller 44 år med kæreste.

:thumbsupsmileyanim: Når din kusine ikke har været sammen med kæresten længere tid og I ikke kender ham, så synes jeg det er ok at han ikke er inviteret.

Vi har sorteret kærester fra/til efter hvor længe parrene har været sammen, hvor gamle de er o.lign.

Så jeg synes at hvert enkelt tilfælde skal vurderes i stedet for at lave en fast "regel", for der er ikke ret mange tilfælde der er ens.

(gav alt dette mening? har svært ved at fatte mig i korthed :cheerleader3:)

0

Del dette indlæg

Jeg bliver fuldstændig forarget på dine vegne! Jeg har meget svært med folk som bruger sådan en følelsesmæssig afpresning, og det får modsat effekt hos mig. SELVFØLGELIG er I ikke forpligtet på at invitere hendes kæreste, En skriver herinde, at hun godt kan forstå hun ikke vil knokle, hvis hun ikke må få sin kæreste med - det gør jeg ikke... Min veninde var så stolt og glad, da jeg spurgte om hun ville være min brudeterne. Mener faktisk ikke der ligger så meget knoklearbejde i det. Jeg har selv arrangeret PA´er og det er en fornøjelse at glæde en, man holder af.

Selv har jeg en kusine, der var flyttet fra sin ulidelige dumme mand, da hun fik STD-kortet af os. Hun er siden flyttet tilbage, men vi har besluttet, han på ingen måde skal med. Vi ville simpelt hen ikke vide, hvem vi skulle være bekendt at sætte ham ved siden af. Hvis hun ikke vil med, så er det forståeligt fra hendes synsvinkel og ingen sure miner fra vores side. (men tror nu nok hun forstår, andre fætre er også inviteret uden påhæng) Nå men det jeg ville sige med det, er at jeg synes, det er ok at holde "pligt-invitationerne" på et absolut minimum! - Så lad dig ikke manipulere :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg bliver fuldstændig forarget på dine vegne! Jeg har meget svært med folk som bruger sådan en følelsesmæssig afpresning, og det får modsat effekt hos mig. SELVFØLGELIG er I ikke forpligtet på at invitere hendes kæreste, En skriver herinde, at hun godt kan forstå hun ikke vil knokle, hvis hun ikke må få sin kæreste med - det gør jeg ikke... Min veninde var så stolt og glad, da jeg spurgte om hun ville være min brudeterne. Mener faktisk ikke der ligger så meget knoklearbejde i det. Jeg har selv arrangeret PA´er og det er en fornøjelse at glæde en, man holder af.

Selv har jeg en kusine, der var flyttet fra sin ulidelige dumme mand, da hun fik STD-kortet af os. Hun er siden flyttet tilbage, men vi har besluttet, han på ingen måde skal med. Vi ville simpelt hen ikke vide, hvem vi skulle være bekendt at sætte ham ved siden af. Hvis hun ikke vil med, så er det forståeligt fra hendes synsvinkel og ingen sure miner fra vores side. (men tror nu nok hun forstår, andre fætre er også inviteret uden påhæng) Nå men det jeg ville sige med det, er at jeg synes, det er ok at holde "pligt-invitationerne" på et absolut minimum! - Så lad dig ikke manipulere :cheerleader3:

:thumbsupsmileyanim:

Ih, det varmede, dejligt at du kan se det 100 % fra min synsvinkel, så er det ikke mig/os der er uretfærdige.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg syntes man skal gøre det man selv har det best med.

Min søster er f.eks alene lige nu men kan da nå og få en kæreste inden og så skal han klart med.

Min gode gode kollega er inviveret alene selvom hun har kæreste på.Til hende har vi sagt at hvis de stadig er sammen til den tid må han selvfølgelig komme med.

Min storesøster er gift men hendes mand er ikke inviteret.

Vi er ligeglade med hvordan folk tager det. Det er vores fest og vi alene bestemmer hvem vi vil have med.

Min datter er forresten slet ikke inviteret men begge vores sønner er

Redigeret af bockthisted
0

Del dette indlæg

nu er jeg lidt nysgerrig af natur, og vil egentlig bare spørge, om der er sket mere i denne sag ????

Hehe, det er da helt i orden ;)

Ikke det store, vi har været til en familiefødselsdag, hvor min kusine også var med, men hun havde ikke kæresten med..

Så nu har vi det sådan at hvis hun virkelig ville have at han mødte familien, så kunne have været der...

Og havde han været med der, så var der måske en mulighed for at vi havde åbnet op for at han kunne komme med til brylluppet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer