Guest TinaJacob

Bryllupskagen

22 indlæg i dette emne

Vi er nu kommet til bryllupskagen i vores planlægning (eller rettere sagt, jeg er :thumbsupsmileyanim: ), og jeg synes simpelthen at 65 kr pr person for noget, der essentielt er lagkage, er totalt horribelt. Jeg overvejer at lave den selv, men ved ikke rigtig om jeg alligevel synes overskuddet er til det med to små børn også....

Hvad gør I? Bider I i det sure æble og betaler røven ud af bukserne for det, eller hvad? Jeg læste på et tidspunkt herinde at en af jer havde fået en masse henvendelser fra folk, der gerne ville lave kagen gratis, bare man betalte materialerne. Hvor finder man lige den slags engle henne??

Kh Tina, der var på messe i Bella i går :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lokkede min mor til at bage kage, for vi blev også for nærrige, når det angik bryllupskage, men det handlede også om, at jeg ikke er så vild med kager som sådan. Jeg kan bedst lide chokoladekage, og kunne ikke lide nogle af de bryllupskager, som jeg smagte på bryllupsmessen og til de 2 bryllupper, som jeg havde været til.

Så min mor bagte en god chokoladekage og pyntede den med friske bær :-), jeg vedhæfter lige et billede af kagen, og ellers kan du læse og se mere om den i min beretning, der er et link i min signatur - nederst i min besked

post-34886-1264416503.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skrev på alle mulige kage-sider (facebook og googlede nogle forskellige) og fik mange henvendelser.

Herinde var der også nogle stykker der gerne ville lave kagen, bare for at få lov til at øve sig (selvom de i mine øjne laver super flotte kager og ikke behøver at øve sig ;)).

Jeg skal bare betale for ingredienserne og sørge for at få hentet kagen.

Ved endnu ikke hvad den færdige pris vil blive - det kommer jo an på hvor stor jeg bestiller den - men hun har sagt omkring 12 - 13 kr /person, så det er jo meget billigt ift. de 60,-/person som konditorierne tager.

0

Del dette indlæg

Jeg er også alt for nærig til at betale så meget for en kage.

Faktisk overvejede jeg om vi skulle punge ud, men var på messe i går og smagte alle kager og fyld med mere, og er helt klart af den holdning at det kan vi lave selv også smager det forhåbentlig bedre.

så jeg ahr lokket min kusine til at lave kagen, vi skal rigtig hygge med det og på kursus i kage bagning. Syntes det er så fedt hun gider.

0

Del dette indlæg

Prøv evt at kontakte en lokal-konditor og hør, hvad han skal have.

Nu bor du desværre i Nordsjælland, ellers havde jeg tilbudt at lave kagen for jer.

Efter bryllup vil jeg lave kager på hobby-basis. :thumbsupsmileyanim:

Men efter at have været på bryllupsmesse i Bella og smagt deres smagsprøver er jeg kun endelig bekræftet overfor, at vi har valgt selv at lave kagen - for synes ærlig talt ikke, at deres fyld smager særlig godt.

De prøvekager vi har smagt indtil nu har smagt langt bedre. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg blev gift i juni og vi ville heller ikke betale over 60 kroner pr kuvert. Og vi ville ikke have en kage på stativ da vi skulle bruge kage til 120 mennesker og syntes det blev for voldsomt vi er til det mere enkle. Vi tog kontakt til den lokale bager og talte med ham han lavede 3 store firkantede kager hvide bunde hindbær fromage og sarah bernard creme som fyld overtrukket med marcipan og pyntet med marcipanroser og sukker dekoration dvs. som det kager man får på stativ bare som store firkantede kager i stedet. Vi gav 14 kr. pr kuvert og pris, smag og udseende var lige efter vores hoved!

Og bageren vidste at det var bryllupskager så det er altså ikke alle bagere der skruer op for prisen bare fordi der står bryllup foran... Hvis vi ville have haft den samme kage på stativ hos samme bager, havde det kostet 50 kr pr kuvert da der er mere arbejde med at pynte.

Held og lykke med bryllupsplanlægningen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, som en anden også skrev - ærgerligt at du bor i Nordsjælland.

Jeg ville gerne have hjulpet med en kage - synes nemlig det er sjovt, og jeg kan jo se at du skal giftes efter mig.

Og så skulle du bare have betalt materialerne. Men hvis kagen så skal afhentes i Kolding, så løber det jo lige pludselig op, når transporten også skal regnes med. Med mindre du selvfølgelig har gæster der kommer fra området, som kunne tage den med??

Hvis det skulle være tilfældet kan du bare sende en pm.

Ellers så prøv at efterlyse hjælp til kagebagning i Nordsjælland - der må også være nogle i nærheden af dig, der synes det er sjovt.

0

Del dette indlæg

Her er vi så heldige at svigerfar er uddannet konditor og selvom han ikke har arbejdet som konditor de sidste par år, mon så ikke han stadig kan bikse en bryllupskage sammen. Faktisk fortalte svigermor mig efter at vi havde spurgt ham at han allerede havde snakket med hende om det og sagt at han håbede han måtte lave vores kage :thumbsupsmileyanim: Og han har allerede været nede hos sin gamle arbejdsgiver og fået lov til at låne stativ og hvad ved jeg. så jo jo han går skam op i det med liv og sjæl må man sige

Men må erklære mig enig med flere herinde fra at jeg godt nok var skuffet over det fyld man smagte på messen i BC, vi kunne i hvert fald konstatere at vi ikke havde lyst til at komme noget af det i vores og kage og det er jo lidt ærgeligt når man havde regnet med at kunne hente inspiration der.

0

Del dette indlæg

Jeg har fundet en konditor, der også i sin fritid laver kager :thumbsupsmileyanim: Hun skal have 35,- p.p. for en mad hatter kage i tre etager og uden stativ. Det syntes jeg absolut ikke er for meget, da det er præcis den kage ( i eget dessign) jeg ønsker til vores bryllup :thumbsupsmileyanim:

genticker.php?dhn=MTkxODE=.png

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan se vi er flere som var ret skuffet over messens smagsprøver. Jeg har oprettet en tråd under bryllupskager hvor jeg håber i vil smide alle jeres gode opskrifter ind så vi kan få nogle kager der smager FANTASTISK...

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke lige hvor du skal holde din fest. Men vil bare lige minde om at hvis det er på et hotel/resturant eller andet i den stil er der altså mange der kun går med til at kagen er lavet af folk fra et proffesionelt sted. Vi fik kun lov til at tage vores egen med da min kæreste er uddannet bager og arbejder i et konditori og alligevel står der i vores kontrakt med stedet at de frasiger alt hvad der kan have med madforgiftning at gøre fordi vi selv kommer med kagen. Så bare lige hør jeres feststed ad før i laver de helt store planer om at lave den selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fundet en konditor, der også i sin fritid laver kager :cheerleader3: Hun skal have 35,- p.p. for en mad hatter kage i tre etager og uden stativ. Det syntes jeg absolut ikke er for meget, da det er præcis den kage ( i eget dessign) jeg ønsker til vores bryllup :cheerleader3:

Ja, det er da en prisklasse man bedre kan være med til - må jeg spørge om der eventuelt er hjemmeside til hende, du vil dele med os andre? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har også fundet en dame der laver kager på hobby-basis - hun skal have 35 kr./person. Det er billigt, men hun bor i Fåborg (og festen er i nærheden af Rosilde), så vi tror nu lige vi alligevel vil spørge bagerne i området ;)

Change of plans - Fåborg blev alligevel lige lidt for uoverskueligt. Så efter Louise.Eriksens fine tråd med oversigt over bryllupskage-bagere skrev jeg rundt til forskellige og har lavet en aftale med KirasKoolKager der gerne vil bage en til os. Prisen er 30-38 kr/kuvert alt efter pynt, hun har en rigtig fin stil og så bliver kagerne fremstillet i Havdrup, som er den lille by jeg skal sove i, natten før brylluppet - det er helt perfekt! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg har fundet en konditor, der også i sin fritid laver kager :cheerleader3: Hun skal have 35,- p.p. for en mad hatter kage i tre etager og uden stativ. Det syntes jeg absolut ikke er for meget, da det er præcis den kage ( i eget dessign) jeg ønsker til vores bryllup :cheerleader3:

Ja, det er da en prisklasse man bedre kan være med til - må jeg spørge om der eventuelt er hjemmeside til hende, du vil dele med os andre? :cheerleader3:

Ja selvfølgelig :cheerleader3: Det er Kiraskoolkager.dk lige som pawsen har fundet. Min kage bliver bare lavet i Kbh. Eller hun skriver ihvert tilfælde, at levering i Kbh. er med i prisen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja selvfølgelig :cheerleader3: Det er Kiraskoolkager.dk lige som pawsen har fundet. Min kage bliver bare lavet i Kbh. Eller hun skriver ihvert tilfælde, at levering i Kbh. er med i prisen :cheerleader3:

Hihi - det er også Kira der skal lave vores kage og hun bringer ganske rigtigt ud i Storkøbenhavn :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg har endnu ikke smagt hendes kager, men kan se hvor fantastiske de ser ud. Tjek Kiras Kool Kager på google. Hun er super dygtig, og det koster ca. 35 kr. pr. person, hvilket er betydeligt billigere end hvad jeg har set andre steder.

Held og lykke med det

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer