Jayne

To Hjerter Bliver Forenet D. 7 Aug. 2010

235 indlæg i dette emne

Hej alle i andre gifteklare kvinder!

Nu vil jeg også gå i gang med en planlægningstråd. Med kun et ½ år til brylluppet er der nok at tage fat på :thumbsupsmileyanim:

Om os

Hende: 21 år, påbegynder studie på sygeplejerskeuddannelsen efter 7 måneder på barsel.

Han: 27 år, skolelærerstuderende på sidste år.

Vi mødte hinanden i foråret 2008. Efter 4 måneder flyttede vi sammen og efter 6 måneder viste det sig at jeg var gravid.

Fra den dag vi mødte hinanden har vi ikke været i tvivl om, at det skulle være os to! Det lyder meget hurtigt og uovervejet det hele, men er der nogle herinde der tror på kærlighed ved første blik?? Hvis i gør, så ved i hvordan vi har det :thumbsupsmileyanim:

Juni 2009 fik vi vores gudeskønne og alt for lækre datter Naya. Hun er uden tvivl en engel på jord, og vi føler os meget priveligeret over at have fået så fantastisk et barn!

post-41276-1264426636.jpg

Redigeret af Jayne
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om brylluppet

Da vi begge er agnostikere (læs: ikke-kristne/meldt ud af folkekirken) er et kirkebryllup for vores vedkommende altså udelukket. Men samtidig synes jeg, at rådhuset er liiiige uromantisk nok. Jeg elsker nemlig mange af traditionerne som hører et bryllup til, og drømmer, som så mange andre om en rigtig smuk dag hvor jeg kan føle mig som en prinsesse. :thumbsupsmileyanim:

Så derfor har vi besluttet os for, at både vielse og fest kommer til at foregå i svigerfars have.

Da vi begge er på SU bliver det et lavbudgetsbryllup. Småt og intimt med vores forældre, søskende og aller nærmeste venner som gæster. Så tror vi løber op på en 30 stykker. Men det passer mig også HELT fint. Da vi holdte min datters navngivningsfest i sommers havde vi inviteret en masse fra nær og fjern, og vi løb op på 75 mennesker! Syntes faktisk, at det gjorde dagen yderst uoverskuelig da der hele tiden var en ny der rev mig i ærmet og ville snakke, så følte jeg slet ikke kunne nå at nyde dagen.

Men min bryllupsdag vil jeg have lov at NYDE! Og hvordan gør man det bedre end med sine aller aller nærmeste? :thumbsupsmileyanim:

Som sagt bliver det på et ret lavt budget. Tror måske vi løber op på en 10-13000 kr. Men det synes jeg også er helt fint, da vi har priroriteret dét at få hinanden fremfor at vente adskillige år for at kunne holde et overdådigt bryllup. Kærligheden vil jeg mene er det vigtigste, og med vores lille, hyggelige og romantiske bryllup, kan jeg faktisk ikke forestille mig et bedre et.

0

Del dette indlæg

Liste

Bryllupskjole: Bliver syet af min mor. Vi har været ude sat købe mønster og stof, så kjolen kommer til at koste den nette sum af 450 kr! Sætter billeder ind af mine krusedulle-tegninger lidt senere, så man kan få en idé om hvordan de kommer til at se ud.

Brudepigekjole: Min datter skal være brudepige. Til den tid vil hun være 13 måneder, og jeg håååååber at hun kan gå til den tid. Ellers må hun blive en kravlende brudepige :thumbsupsmileyanim:

Min mor syer også hendes kjole. Hun er bare en knag min mor, og super skrap på en symaskine! Kjolen er "gratis" da det syes af samme stof som min kjole, så den udgift er betalt :thumbsupsmileyanim:. Men synes det er genialt at min mor vil sy dem, da jeg så kan få det HELT som jeg vil have det, til næsten ingen penge!

Festtelt: Min svigerfar kender nogen med et stort festtelt som vi kan låne helt gratis!

Fotograf: Denne post er min far kommet på. Han har et lækkert stort kamera, og han tager gerne billederne af os og dagen. Så endnu en post sparet der.

Bryllupskage: Jeg laver selv festkager. Og har også tænkt mig at lave denne selv. Da vi ikke bliver så mange tror jeg det bliver for meget med en etagekage. Så planen er, at jeg vil lave en stor hjerteformet kage. Den skal være med hindbærmousse og rutebilcreme tror jeg. Overtrukket med MMF og pyntet med bånd og kalaer, også lavet af MMF.

Invitationer: Jeg er selv i gang med at udarbejde vores invitationer. Det bliver dobbeltsidet kort med vores monogram som vandmærke i baggrunden tror jeg. Jeg vil finde noget flot mønstret papir som skal være "forside og bagside" men klippet i halvt på forsiden. Åh. Det er svært at forklare. Men der kommer inspirationsbilleder ind senere!

Blomster: Jeg vil gerne have blomster som udsmykning. Men er ikke helt sikker på pynt og farvetema endnu.

Drikkelse: Ja, det bliver til en tur til tyskland vil jeg tror :cheerleader3: Hvor vi køber sodavand, øl, vin, champagne og maaasser af sprut. Vi vil have en rigtig god fest ud af det, hvor folk slår sig løs og MORER sig!

Mad: Maden bliver nopk buffet fra Salt og peber.

brudebuket: Er ikke sikker på, om jeg skal have en buket. Overvejer i stedet en blondet solparassol, som kunne matche perfekt til det vintage/1800-tals look som jeg vil gå efter :denmarkflag:

Brudesko: Suk.. Oprindeligt har jeg altid drømt om at blive gidt i en kort kjole, med de lækreste stilletter på til. Men to ting gør, at dette ikke er muligt. 1. Jeg har fået de grimmeste ben efter graviditeten, så at de skal vises frem er UDELUKKET. 2. Både min kæreste og jeg er 176 cm høje. Så stiletter på bryllupsdagen vil resultere i, at jeg bliver et GODT stykke højere end min kommende. Og det nægter jeg også at være. Så nu bliver kjolen lang, og som sko vil jeg finde et par pæne ballerinasko :cheerleader3:

Brudgom: Vi skal have fundet et lækkert jakkesæt til ham. Men dertil skal han have et par nye lækre skatesko og nittebælte på til. Det lyder måske tamt, men dét er altså hans stil, og jeg synes det bliver pivfrækt! Elsker når man mixer det traditionelle med det utraditionelle!

Ringe: Endnu ikke fundet. Men min kommende nægter at gå med både guld og sølv! Så vi skal have fundet nogle blanke (sorte) ringe. Ved ikke om det er platin eller titanium eller hvad det er, når de skal være mørke/sorte??

Serveringspersonale: Se det er det punkt jeg ikke vil spare på, da jeg som sagt bare gerne vil kunne nyde den dag, og være sikker på der er nogle som har styr på alt det praktiske. Min mor har nogle veninder som hvis skulle være ret skrappe til sådan noget, så tror også at den post er blevet besat :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :thumbsupsmileyanim: Glæder mig til at følge jeres planlægning...

Lyder til at planlægningen er godt igang :thumbsupsmileyanim:

TAK skal du have :D Det er dejligt at få skrevet nogle af alle sine tanker ned omkring det hele, så man får et lidt bedre overblik ;)

0

Del dette indlæg

INVITATIONERNE

Så er jeg gået i gang med invitationerne. Som i nok kan regne ud, ud far billedet har vi valgt farvetemaet Limegrøn, lyserød og brun. Synes selv at de bliver rigtig fine, og elsker bare limegrøn og lyserød sammen. Synes det er sådan nogle lækre farver.

post-41276-1264528336.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var i dag ude og kigge på ringe. Og tror jeg har fået lokket manden med til, at de i det mindste bare skal være sølv. Vi fandt nogle fine nogle, sølv, blanke, runde og smalle. Og med en lille sten i dameringen. Tror vi tager ud og tjekker markedet lidt mere inden vi beslutter os helt, men de er helt klart et godt bud indtil videre :cheerleader3:

SÅ har jeg tyvstjålet nogle inspirationsbilleder til borddækningen et andet sted herindefra. Er helt hooked på idéen med limefrugterne og æblerne som bordpynt :thumbsupsmileyanim:

post-41276-1264529216.jpg

post-41276-1264529230.jpg

0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Det her jeg tror jeg bliver en spændene tråd at følge, du virker som en super dygtig og kreativ person.

Jeg synes de ting du har fundet indtil videre ser brand godt ud :cheerleader3:

Kan godt lide at det hele er lidt utraditionelt.

Men endnu en gang velkommen til

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Velkommen til!

Jeg glæder mig til at følge din beretning, - og ikke mindst den del der omhandler kjolen, da jeg også selv skal være med til at sy min... :thumbsupsmileyanim: Ud fra skitsen tror jeg at det kunne blive rigtig fint med ballerinasko til kjolen, så slipper du også for at "synke i" græsplænen hele aftenen... ;)

0

Del dette indlæg

EN DATOSØSTER! Velkommen til med din egen tråd. Det er nogle skønne ting, I har gang i. En af mine seneste invitationestyper er også med halv forside, men jeg har endnu ikke lagt mig helt fast på den endelige, Det er åbenbart en laaaaang proces for mit vedkommende :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at følge din planlægning!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med din egen tråd herinde og velkommen til.

Jeg glæder mig meget til at følge kjoleprojektet derinde - den bliver da bare super lækker!

Jeg synes det er fedt at i vil kombinere det traditionelle med det utraditionelle og dermed skabe jeres helt perfekte bryllup. :thumbsupsmileyanim:

OG så lige en sidste ting - jeres datter er da bare SKØN!

0

Del dette indlæg

EN DATOSØSTER! Velkommen til med din egen tråd. Det er nogle skønne ting, I har gang i. En af mine seneste invitationestyper er også med halv forside, men jeg har endnu ikke lagt mig helt fast på den endelige, Det er åbenbart en laaaaang proces for mit vedkommende :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at følge din planlægning!

:biggrin:

Neeej, kan se der åbenbart er flere der har valgt den fantastiske dato! :D skøøønt. Så kan man også få en fornemmelse af hvor langt bagud man er i forhold til andre :blush: Jeg føler ihvertfald at der er meeeget at finde ud af endnu. Men synes helt klart, at du skal vælge halv forside-invitationstypen. Men det siger jeg jo selvfølgelig fordi jeg selv har valgt den.. Tøhø.. :cheerleader3:

Men et tak skal du have.

Knus Jayne

0

Del dette indlæg

Tillykke med din egen tråd herinde og velkommen til.

Jeg glæder mig meget til at følge kjoleprojektet derinde - den bliver da bare super lækker!

Jeg synes det er fedt at i vil kombinere det traditionelle med det utraditionelle og dermed skabe jeres helt perfekte bryllup. :thumbsupsmileyanim:

OG så lige en sidste ting - jeres datter er da bare SKØN!

Mange tak skal du have :biggrin:

Og ja. Elsker nemlig at mixe tingene, så det bliver helt som man vil have det. Overvejer om man mon kun kan mixe en borgerlig vielse i en have, med at min far følge mig op??? Bum bum bum.. Det skal jeg vist lige have fundet ud af, for dén tradition vil jeg næsten ikke gå glip af :cheerleader3:

Og tak igen, synes nu også selv at hun FOR bedårende! Hehe.

Knus Jayne

0

Del dette indlæg

Velkommen til!

Jeg glæder mig til at følge din beretning, - og ikke mindst den del der omhandler kjolen, da jeg også selv skal være med til at sy min... :thumbsupsmileyanim: Ud fra skitsen tror jeg at det kunne blive rigtig fint med ballerinasko til kjolen, så slipper du også for at "synke i" græsplænen hele aftenen... ;)

Det er helt fantastisk selv at kunne være med til at bestemme, helt præcist hvordan ens kjole skal se ud! Når jeg surfer rundt på nettet og kigger på kjoler, er jeg endnu ikke faldet over én som kunne være LIGE den jeg vil have. Så dejligt min mor er en skrapsak på symaskinen :cheerleader3: Glæder mig til at se hvordan din ender med at se ud!

Og gud ja, havde slet ikke overvejet det med græsplænen! Endnu en god grund. TAK :D

Knus Jayne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Det her jeg tror jeg bliver en spændene tråd at følge, du virker som en super dygtig og kreativ person.

Jeg synes de ting du har fundet indtil videre ser brand godt ud :biggrin:

Kan godt lide at det hele er lidt utraditionelt.

Men endnu en gang velkommen til

:blush:

Hov, det blev vist ikke helt i kronologisk rækkefølge jeg fik besvaret min hilsner :huh:

Men mange tak skal du have. Og super, at andre også synes at tingene ser godt ud indtil vider :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Skoene

Har fundet disse fine ballerinaer på Trendsales. Har ledt med lys og lygte i samtlige butikker, har bare ikke syntes at kunne finde de rigtige sko. Disse har de rigtige farver, synes faktisk at de er meget søde. Nu køber jeg dem jo brugt, så må jeg vist have klaret "noget gammelt" :grin2:

Det kan være, at det viser sig, at det ikke er de rigtige sko når jeg så modtager dem, men skidt pyt med det så :thumbsupsmileyanim:

post-41276-1264670284.jpg

0

Del dette indlæg

Stoffet til kjolen

Så får i lige et billede af stoffet min kjole skal syes af. Synes dog ikke at billedet yder det retfærdighed, da det er meget smukkere i virkeligheden! Der bliver klippet rundt så det bliver blondekanten som i kan se der kommer til at gå i åbningen af kjolen i midten fra brystet og ned :cheerleader3: Uuuuuh. Jeg GLÆDER mig til at den er færdig, den bliver bare sååååå smuk!!! Suk... :thumbsupsmileyanim:

post-41276-1264752770.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Giv jeres mening til kende!

Blondestoffet er mere nougatfarvet end det ser ud på billedet, hvis i skal give jeres ærlige mening, synes i så, at skoene ser ud til at komme til at passe til???? Ville sååå gerne have et par smukke stilletter på, men det går jo desværre bare ikke :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Prøve-brudepigekjole

Min mor har syet denne kjole, som jeg synes kunne være riiigtig sød som brudepigekjole. Den vil så bare blive syet i det samme stof som min, og med en anden farve bånd. Hvad synes i? Og beklager den dårlige kvalitet, lillepigen kan sgi ikke stå stille, hehe. :thumbsupsmileyanim:

post-41276-1264753152.jpg

0

Del dette indlæg

Tilbehøret!

Så har jeg fået købt tilbehøret til... Iiiih. Nu bliver det pludselig så virkeligt det hele! :iloveyou:

Jeg skal så bare have købt en paraply/parasol og måske også en vifte, i tilfælde af at det er så varmt at make-uppen løber :)

Idag var min mor og jeg også ude og kigge på kjole til hende. Og hun fandt den flotteste kjole i en mørkeblå farve med sjal til. Min mor har aldrig rigtigt gået i kjole, men det lykkedes os at finde en rigtig fin en, som klæder hende og som hun oven i købet selv føler sig rigtig godt tilpas i! :loveboard:

På billedet ser i mine sko, min taske, min hårkam (har kort platinblond hår, så havde tænkt mig krøller i Marilyn Monroe-stil, som er redt tilbage i den ene side med den fine kam)samt mit "something blue"; strømpebåndet! :)

post-41276-1265327793.jpg

0

Del dette indlæg

Sikke en fin brudepigekjole.... Og en vidunderlig lille charmetrold du har puttet i den!!! :iloveyou: Umiddelbart tror jeg at den vil passe fint i stilen til din kjole, men den slags er jo altid svært at sige, når man ikke har den endelige kjole foran sig...

De andre ting du har købt ser også ud til at være rigtigt fine... Jeg er helt vild med tasken.. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Ihhh Jamen velkommen til... August mdr er den helt rigtige mdr at blive gift i!!! :iloveyou:

Synes det er rigtig flotte ting du har fundet til dagen og ikke mindst dig selv. Mener godt skoene kan fungere til kjolen, du skal jo også tænke på det ikke er nemt at vælte rundt i stiletter på en græsplæne... :loveboard:

Det er et monster flot rødt papir du har brugt til omslag på din invitation... Hvor har du det fra om jeg må spørge...

KH Katrine

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer