richter

er sådan i tvivl.....

18 indlæg i dette emne

Jeg er sådan i et dilemma føler jeg, så jeg håber at I herinde kan give mig nogle råd!

Vi har fra starten været enige om at der ikke skulle børn med til vores bryllup (kun vores egen datter på 8 år)

Nu er det bare sådan, at min bror har 3 børn på hhv. 17, 15 og 5 år, og jeg har så svært med at inviterer de 2 stor med, og så ikke ham på 5 år....

Hjælp mig piger, hvad ville I gøre - min kæreste er af den overbevisning, at han IKKE skal inviteres med, men jeg er bange for om det kan sætte splid i familien, og det er i hvert fald det sidste jeg ønsker.

Kh. Henriette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med at snakke med din bror og høre hvordan de har det med det? Nogle gange er det jo rent faktisk dejligt for forældre at komme ud uden børn.

Vi lavede en grænse ved 18 år. Vi snakkede dog med min svigerinde, der har større børn (14 år ca.) Hun ville helst være fri for at have dem med, da hun ikke havde vildt lyst til at feste igennem og drikke foran dem.

Så tag en snak om det.

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup har vi valgt at sige at vi invitere vores søskendes børn med. Og jeg tror også at hvis man vælger at tage de to store med så ville jeg også tage den yngste med netop fordi man ikke vil skabe splid i familien. Dog kan det være at hans forældre vælger at få ham passet når nu han ikke er ældre. Det gjorde vi selv sidste år da vi var til bryllup og ikke ville have to små størrelser med, da det vil tage meget af fesen fra os.

0

Del dette indlæg

Min kæreste har snakket med min bror om det, og det er fint for ham hvis den mindste ikke skal med, det er strals værre med min svigerinde.... hun har udtalt overfor min nevø, at hvis X ikke skulle med, så kom hun heller ikke.... så det er en skide svær situation jeg står i, følge jeg, og jeg er bare så ked af det!

Det skal lige tilføjes, at min svigerinde faktisk skal være min brudepige den dag, så jeg vil nok inderst inde helst at han ikke skal med til festen om aftenen.

Vi holder reception om eftermiddagen, og der skal vores den mindste på 2 år med, og X skal selvfølgelig også.

Redigeret af richter
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal ikke have nogen børn med til festen... heller ikke min tilkommendes tre børn.... De er med i kirken fra kl 14. og så med under velkomsten, hvor der vil blive serveret bryllupskage, hvorefter de vil blive hentet en halv times tid inden middagen så ca. til 17.30.... Vi har netop truffet det valg for at vi kan feste igennem på vore præmisser.... Min nevø på 14 år får tilbudet om at komme, men tror egentlig hellere, at han vil hygge sig med de andre børn (6 andre vores børn og nevøer + niece) i mine forældres hus, hvor der vil blive sørget for pizza, slik, is, sodavand og så kan de ellers feste på deres præmisser!!!

Valget er delvis truffet på baggrund af at min tilkommendes familie er af den holdning at børn ikke hører til ved en bryllupsfest. Derudover ved vi at vi ikke kan blande os uden om hvis der opstår konflikter mellem børnene. Vi var til min mors 60 års fødselsdag i sommers, hvor børnene var med, der var nogle enkle små konflikter, men derudover gik de yngste kolde kl. halv elleve og de store piger (9 og 11 år) sad og hang resten af aftenen fordi de vartrætte... De store drenge på 10 år spillede på nintendo DS det meste af aftenen.....

Vi

Men det er jeres bryllup = jeres fest = jeres valg

0

Del dette indlæg

Min første tanke var at tale med ham om det. Men det kunne jeg se at I har. Så syntes jeg ikke du skal invitere den mindste med. DEt handler jo ikke så meget om hvorvidt han er velkommen eller ej, det handler om at festen er for voksne så hvad skulle han lave der... Han vil da syntes det er meget federe at blive passet et andet sted end være med til den fest.

Ang svigerinden så tænker jeg at havd hun siger til andre skal du ikke tag så tungt, du ved ikke hvordan det er sagt. Men hvis det bekymre dig så tag en snak med hende spørg om hun tror han vil hygge sig til jeres fest hvor der skal være stille under taler og danses langt ude på natten spise god mad og dertilhørende alkohol - for det er da ikke det fedeste for børn, det er jo derfor de ikke skal med. For det må de fleste mødre da kunne forstå.

Ellers havde jeg holdt fast. Børnens far er indforstået og mon ikke han også har lidt at skulle sige derhjemme.

0

Del dette indlæg

Vi skal ikke have børn med til vores fest. Vores søn på 2½ år og nervø/niece på 10/6 år kommer med i kirken og til bryllupskagespisning, men så bliver de også hentet.

Nu står jeg ikke i dilemmaet, og kan derfor være nok så koldhønen, men hvis ikke din svigerinde vil komme med, hvis ikke de store børn kommer, så må hun da blive væk. Måske håber hun netop at sådan en bemærkning vil gøre, at I ikke tør andet.

Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1000 tak for alle jeres svar, jeg kan mærke at jeg er blevet lidt mere rolig nu, men vil jo bare så nødig skabe splid i familien...

Der hvor jeg kommer fra er det nemlig "meget" normalt at børn er inviteret med, men nu er det altså sådan at vi skal holde bryllup på et slot, og det synes jeg måske ikke helt egner sig til børn, for der kan man jo ikke vare sådan lige løbe rundt!

Jeg prøvet at tage en snak med hende, og så håber jeg det løser sig, for jeg må sige at det virkelig er noget der har sat gang i hormonerne.

Kh. Henriette

0

Del dette indlæg

Vi har selv haft samme dilemma. Vi er kommet frem til at det er enten eller med børn. Jeg har nemlig mange fætre og kusiner 2 på 17, 1 på 16, 3 på 14, 1 på 10, 1 på 8 og en på 7 år.

Vi tog en snak med de forskellige og de fleste voksne vil slet ikke have deres børn med. Hvis det var en rund fødselsdag var de alle inviteret, men nu er det et bryllup og det er en noget mere højtidelig dag med mange taler, traditioner osv.

Vores kunne hurtig ende ud i en ungdoms fest med alle de teenager.

Så jeg ville sige at ingen børn skulle med under 18 år. Det er også svært at forklare en på 5 år ja dine søskende må men du er bare for lille.

0

Del dette indlæg

Vi havde så valgt at invitere børnene med, da de børn der er i vores familier og i vores vennekreds, betyder meget for os. Men vi lod det være op til forældrene om de ville have børnene med eller ej. Der var to forældrepar, der valgte at lade deres børn blive passet, men det var så også de allermindste børn på 9 mdr, 1 år og 2½ år. Resten havde deres med og der var 12 børn med i alderen 3 - 16 år og det var fuldstændig uproblematisk.

0

Del dette indlæg

Vi har den også lidt.. Og sad faktisk og fik det helt skidt da jeg skrev invitationer...

Vi har børn med, min søn på 9, vores datter på 2 til den tid, min kommendes to niecer på 4 og 7, samt min fætter på 9. Så kan de to store drenge lege sammen, og pigerne også.. Der hører et ekstra lille rum med, hvor vi kan ligge puder og madrasser ud, samt en masse hygge lege ting.

Niecerne skal med, da det ellers kun er deres mormor og morfar der passer dem, mine svigere, og de ingen farmødre og farfædre har. Vores egne skal med, indtil videre, overvejer at få vores lille datter passet, da hun jo ikke holder så længe..

Men min moster vil enormt gerne have min onkels børn med, selvom hun udemærket ved at min fætter (hendes søn) kun er inviteret med, så de to drenge kan hygge sig. Og hun kører bare enormt meget på det.

Men ærlig talt, hvis vi skulle invitere 2 ekstra med, ville det nok ikke blive mine fætre, som jeg ikke er tæt knyttet til, men nogle af de venner der er blevet sorteret fra, som vi rigtig gerne ville have med..

Og sådan må man jo kigge på det, det er OS der betaler, og derfor OS der bestemmer.. og ellers kunne man jo blive ved hvis der hele tiden liiiige skal to ekstra med...

Håber I finder ud af det, uden svigerinden bliver sur..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har inviteret den nærmeste families børn, når vi skal i krike - altså vores søskendes børn. Derudover er der ingen børn inviteret. Og til de børn der er med, har vi valgt at indrette et rum, hvor de kan se film, spille og hygge for dem selv, hvis de ikke gider os voksne :loveboard:

0

Del dette indlæg

Vi har vores egne to børn på 3 og 1 med, og så kommer der to ammebørn. Ellers er det uden børn! Vi gider simpelthen ikke at vores bryllup skal handle om andre end os. Vi har aftalt med vores mødre at de tager sig af pigerne, hjælper dem med maden og putter dem når de skal puttes (hvilket bliver til sædvanlig tid ca 1930).

Der er rigtig mange børn både i vores vennekreds og i vores familie, og netop denne dag er de altså ikke velkomne. Hvis det skulle få nogen til at blive væk må det være deres valg. Og så er jeg ret sikker på at de aldrig bliver inviteret mere...

Kh Tina

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at sige at vores søskenes børn kommer med ( de er fra 12 til 20 år) + vores egne ( de er fra 9½ til 22år) alle andre der bliver inviteret er 18 år og opefter ;) Min kæreste har en meget stor familie, derfor bliver vi nød til at have begrænsninger på ;) Den yngste der bliver inviteret med er min kærestes søn på 9½ år ;)

0

Del dette indlæg

Vi har ikke så mange børn i familien pt, men min søster på knap 5 til den tid, og min bror på 12 skal med. Min bror får lov at tage en ven med, så de kan hygge sig sammen. Og så er der et enkelt ½års barn som forældrene selv bestemmer hvorvidt de vil have med.

Men vores fest skal også helst være meget afslappet og uden alt for meget "ståhej" omkring os. Desuden fylder mine søskende som regel ikke vildt meget i landskabet ved den slags lejligheder. De er vant til at være med til fest og min søster går gerne lidt "på omgang" og snakker og hygger med dem der er tilstede.

Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle holde bryllupsfest uden at have mine yngste søskende med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har sagt pænt og ordentligt til vores søskende at deres børn er velkomne om eftermiddagen, men vi vil ikke have børn med om aftenen for det synes vi ikke hører sig til.

Min søster bor i Jylland og regner med at bede sin svigerinden om at komme ud på hotellet hvor festen skal holdes og så kan hun passe børnene.

Vi har endnu ikke inviteret vores venner men her er beskeden at vi ikke inviterer børn med til festen. Og hvis de så bliver stødte over det så er det bare ærgerligt. Vi har ikke selv børn og derfor tror jeg faktisk folk har forståelse for at vi ikke vil have børn med.

0

Del dette indlæg

Vi har også haft snakken ang om børn skal med til festen eller ej.

Min søster har 2 børn på hhv 14 år og 13 år, og det har været helt naturligt at de skulle inviteres med til festen også.

Min kærestes søster har også 2 børn. De er hhv 7 år og 4 år. Der har min kæreste sagt, at han syntes de måske er lidt for små til at komme med til festen, hvorimod jeg har sagt, at hvis mine niece og nevø skal inviteres, så skal hans niece og nevø også inviteres. Der skal der ikke gøres forskel på vores søskendes børn - uanset alder. Men dermed er det jo ikke sagt at de to små kommer med, for det lader vi helt op til deres forældre, om de har lyst til at have dem med eller ej :-)

Derimod kommer vores egen søn kun med i kirken og når der skal tages bryllupsbilleder. Til den tid vil han være godt 10 mdr og det synes vi dog er alt for ung til sådan en fest. Det vil simpelthen være synd for ham.... han vil få absolut INGENTING ud af festen mv., samt jeg vil heller ikke have den ro over mig som hvis han ikke er med - også selvom der var andre som skulle tage sig af ham......

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer