Frk R

Frøken R Skal Giftes

445 indlæg i dette emne

Uhmmm så er menuen på plads.

Vi var ud og tale med køkkenchefen her til aften og har bestilt den skønneste menu.

Vi starter naturligvis med et glas champagne

Forret:

Skaldyrs-fiske tallerken - vi ved ikke konkret med hvad endnu, da køkkenchefen lige ville tjekke op på hvad der er i sæson pådet tidspunkt så vi får mere for pengene

Hovedret:

Grill med ti forskellige salater og tilbehør. Han talte bl.a. om noget kængurokød, rucolasalat med jordbær - mad med lidt kant så det ikke blev for grill på terrassen agtigt samtidig med vi gerne vil have grill på terassen så det bliver lidt uformeldt. Og som sønderjyde skal der altså også være en ringridderpølse :-)

Dessert:

Bærsymfonitallerken

Natmaden bliver tarteletter med høns i asparges

Vi fik en masse forskellige vine med hjem som vi skal smage på så nu håber vi der er et hold venner som vil "ofre" sig og hjælpe.

Så nu regner de lidt på prisen og sender et tilbud og så er det bare med at håbe at prisen passer med vores budget for vi er ret vilde med menuen.

Vi håber mange af gæsterne bliver og sover så de kan være med når vi pakker gaver op søndag morgen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har været i gang med at kigge i gemmerne efter smykker til den store dag og noget nyt, lånt og blåt.

Det gamle er nemt at finde øreringene har tilhørt enten min oldemor eller tipoldemor og det er også hendes broche. Armbåndet har tilhørt min bedstemor der var lykkeligt gift med min bedstefar i et par og tres år. Dertil kommer en flot brilliant ring der har været min mormors som min morfar forærede mig da jeg blev student. Endelig har min mor et smukt guldarmbånd jeg mener min søster også lånte til sit bryllup, som jeg skal have spurgt om jeg må låne og så er det lånte på på plads. Desværre kan jeg ikke finde noget smykke der passer mtil som jeg har fået af Husband to Be så han må bare skynde sig at få sat en vielsesring på min finger :-D

Så nu mangler jeg bare noget blåt, men det kunne evt. være de lyseblåsko alternativt må sy noget blåt i kjolen eller finde en strømpe med noget blåt.

Smykkerne ser noget matte og døde ud på billedet, men det er altså lyset der driller.

post-41741-1267832171.jpg

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg

Har været København rundt for at finde et flot sæt lingeri i blåt med stropløs BH og det er ikke sådan lige til at opdrive så sig endelig til hvis I har fif til hvor jeg kan lede?

Har nu surfet nettet og fundet dette sæt som nok mere er syren eller lavendel men kunne man med lidt god vilje sige det er blåt? Der er desværre ikke noget billede af trusse mulighederne.

Faldt ved samme lejlighed over en side med masser af fede strømper og et par der er lyse blå øverst, men da jeg skal giftes d. 21. august er det nok for varmt at have strømper under kjolen...og farven skriger da også mod det undertøj jeg har fundet. - Så skal jeg i hvertfald have købt et hvidt reservesæt, hvis jeg skal have strømper på.

Strømpelink

post-41741-1267890916.jpg

post-41741-1267890933.jpg

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg

Så har Budstikken været her med et farvekort fra kjolefirmaet i Kina. Sikke mange fine farver der er. Havde også bedt om stofprøver, men det har jeg desværre ikke fået, men man kan heldigvis godt mærke lidt på det tilsendte.

Havde tilgengæld en lidt træls oplevelse med Budstikken da de i første omgang slet ikke afleverede pakken, der kom bare et brev om at den lå ude i Brøndby og jeg kunne enten køre ud og hente den eller betale 100,- for at få den bragt ud i gang. Heldigvis havde Husband to Be været hjemme hele dagen så jeg var ret sikker på de slet ikke havde prøvet at aflevere den. Så den søde dame i deres reservation omadresserede den til mit arbejde uden beregning og nu har de altså lige været her med farvekortet.

Uhhh det bliver spændende :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt dette billede med smart trick til at få sløret til at blive siddende i kort hår. Skynder mig at få det lagt ind her så jeg ikke glemmer det. Så skal jeg bare finde ud af hvor jeg får fat i nogen bitte små elastikker, det ligner næsten dem til tandbøjler.

post-41741-1268467257.jpg

0

Del dette indlæg

Fandt dette billede med smart trick til at få sløret til at blive siddende i kort hår. Skynder mig at få det lagt ind her så jeg ikke glemmer det. Så skal jeg bare finde ud af hvor jeg får fat i nogen bitte små elastikker, det ligner næsten dem til tandbøjler.

Glitter har dem :-)

0

Del dette indlæg

Så har jeg simpelthen siddet på hotelværelset og nørklet med at lave et slør selv. Her er billederne af første forsøg, det er meningen det skal sættes på en kam og ikke det viste spænde. Jeg havde i øvrigt heller ikke nogen saks så det er pilskævt.

Egentlig skulle jeg låne mit søsters slør, men det er langt og det er måske lidt overkill når man er på nippet til 38 år og ikke nogen blussende jomfru. Men i sin tid var det mig der i sidste øjeblik forhindrede at der blev revet i hendes slør, da jeg fik den idé jeg kunne have det på til mit bryllup. Og nu har rigtig sødt gemt det til mig i 8 år. Så jeg har det lidt skidt med jeg alligevel ikke vil bruge det.

- Beklager den dårlige billedkvalitet, men kombinationen af mobiltelefon og dårligt lys var ikke lige optimal.

post-41741-1268779449.jpg

post-41741-1268779458.jpg

post-41741-1268779465.jpg

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har været København rundt for at finde et flot sæt lingeri i blåt med stropløs BH og det er ikke sådan lige til at opdrive så sig endelig til hvis I har fif til hvor jeg kan lede?

Har nu surfet nettet og fundet dette sæt som nok mere er syren eller lavendel men kunne man med lidt god vilje sige det er blåt? Der er desværre ikke noget billede af trusse mulighederne.

Faldt ved samme lejlighed over en side med masser af fede strømper og et par der er lyse blå øverst, men da jeg skal giftes d. 21. august er det nok for varmt at have strømper under kjolen...og farven skriger da også mod det undertøj jeg har fundet. - Så skal jeg i hvertfald have købt et hvidt reservesæt, hvis jeg skal have strømper på.

Strømpelink

Tak for strømpelink! Der tror jeg da vist liiiige jeg skal ind og bruge lidt penge :D :D

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: At du bare lige sådan laver et slør uden saks! Jeg synes, det ser rigtig fint ud.

Og nej, jeg kan godt forstå, du ikke kan fortælle din virkelige grund til ikke at ville låne søsters slør, då du må ud i en anden vinkel... fx at du synes, det kunne være sjovt at lave dit eget slør, at længden skulle være lidt anderledes... Jeg er sikker på, det ikke fører til nogen voldsomme konflikter ;)

0

Del dette indlæg

Jeg synes altså ikke du skal gå på kompromis med længden på dit slør... Fortæl da din søster at du virkelig gerne vil lave et selv - og som med god samvittigheds kan rives i stykker. Synes det ser MEGET lovende ud, men med mindre at du ikke skal have det gemt inde i frisuren, skal du nok få selve kanten oppe ved kammen/spændet meget mindre.

0

Del dette indlæg

Det er nok ikke så let at se på billedet men kanten er faktisk små tylsroser, så det er helt med vilje der er noget der "stritter". Har nemlig kort hår og synes det nok bliver for meget at have både et hårbånd og et slør, så der skulle lidt diskeret pynt på sløret. Men skal lige øve mig lidt mere på roserne eller prøve hvorden det ville virke med noget sløjfe noget.

Så der kommer billeder af næste forsøg når jeg er kommet videre. - Blev i øvrigt alligevel lidt lun på det korte slør da jeg sådan havde gået lidt rundt med det inde på hotelværelset.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har tænkt lidt frem og tilbage i forhold til hvordan vi skulle plalægge tiden mellem bryllupet og frem til middagen. Kagereception ved kirken, kage på hotellet. Skal vi invitere ekstra folk til reception osv osv. Husband to Be synes det kan være svært at få tiden til at gå ind til man bliver sat ved bordet.

Vi drøftede det med mine forældre forleden og pludselig siger min mor, hvorfor dropper I ikke bare kagen og ser om I kan rykke tidspunktet for vielsen. Så vi tog fat i præsten og var så heldige at vi kunne flytte vielsen til kl. 15.30. det giver en masse ro på dagen og dem der kommer langvejs fra skal ikke stresse så meget.

Så vielse i Kbh kl 15.30, fotografering i Holte kl 17 og velkomstdrink samme sted kl 18.

Det giver simpelthen sådan en god fornemmelse i maven at have lavet om på planerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så ringede postbudet på med mit fine peacock blå undertøj. Blonderne er så bløde og lækre og det sidder perfekt. Var noget nervøs ved at bestille fra England uden at have prøvet. Skal nok uploade billeder, men skal lige vente på jeg kan tage dem i smug. Husband to Be tror bare jeg er blevet komplet bims hvis han ser jeg tager billeder af mit undertøj.

Var lige ved at vise ham det, men efter som jeg brugte en evighed på at finde det, så skal det trods alt være en overraskelse at jeg ikke er hvid indenunder.

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg

Dejligt at undertøjet sidder perfekt! Det er det allersværeste ved at bestille på nettet, synes jeg - at man jo ikek kan prøve, se og føle på ting, så det føles lidt som et sats, fordi billeder jo kan være taknemmelige.

Glæder mig til at se billeder af det!!!

Hihi til det med at tage billeder af bryllups-relaterede ting... Jeg har fået mine smykker i dag og der skal jo tages billeder fra starten inden de pakkes ud, undervejs etc. Min tilkommende har også fundet sine sko i dag - han spurgte selv om der også skulle tages billeder af dem! Han er bare dejlig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Tak for din søde besked i min tråd. Jeg kan faktisk ikke huske hvad sælgerens Etsy-navn var, men hun hedder Heidi og er fra Australien og jeg ved, at Heidi indgår I hendes sælgernavn. Jeg ved jeg har postet et link til hende et eller andet sted herinde, men kan simpelthen ikke finde det! :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan dog nok desværre allerede nu sige dig, at der ikke er flere tilbage som min, da jeg købte den sidste :heart: Men det kan jo være hun laver nogen i samme stil... Og hun kan i hvert fald anbefales som sælger! Det gik godt nok hurtigt med at få det sendt.

Held og lykke med jagten :thumbsupsmileyanim:

EDIT: Jeg har fundet hende på Etsy: HeidiCreations Hun har ikke den lilla mere, men flere i samme stil i andre farver :cheerleader3:

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg

Vi har jo besluttet at droppe bryllupskagen og det er sådan set rigtig fint. Det eneste der er lidt øv ved det er faktisk at jeg havde glædet mig til at have de her badeænder på toppen. Så ud over at lade dem pynte gavebordet har I så nogen idéer til hvor de kunne bruges?

post-41741-1269327328.gif

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer