pilgrim

muffins

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har god erfaring med at bage muffins i bageforme foret med muffins-forme..der bliver papiret ikke grimt plus at kagerne ser helt fantastiske ud..

Jeg elsker bare muffins..spiser mig gerne mæt i forskellige slags. :rolleyes:

Jeg ved, at man kan får fint papir til lidt mere festlige lejligheder..prøv at kigge på Isabellas.com - de har indimellem flotte papirsforme til muffins-bageren..

0

Del dette indlæg

Jeg forstår ikke, hvorfor du synes at formen bliver grim? Det synes jeg aldrig, jeg har oplevet.

Normalt bruger jeg silikoneforme, de er fantastiske, men så skal kagerne stå uden noget papir på, det ved jeg ikke, om du vil synes om?

Jeg har købt nogle papirsforme på ebay, bla. i svagt pink og sølv, de var slet ikke til at stå for! Søg på cup cake cases og så evt. den ønskede farve.

0

Del dette indlæg

Synes der var en der skev forleden at Netto havde haft nogen fine lidt anderledes papirforme.

Jeg plejer at bage mine muffins i en silikoneform og sætte dem i papirform bagefter. Alternativt har jeg også haft købt nogle cup cake forme i SupreBest. De er godt nok lidt kedelige i hvidt papir, men de holder sig fine og bliver ikke gennemblødte som de små tynde klassiske muffinforme gør. Du kan jo også søge på nogen af de sider der sælger kagetilbehør til dem der bare fancy kager.

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for rådene :biggrin:

Måske var jeg heller ikke for heldig med mine banan/chokolade muffins i dag... Der blev en del flere end der stod i opskriften :td: og chokoladestykkerne sank ligesom til bunds! De første 12 lavede jeg i silikoneforme og de virkede lidt for små i størrelsen. Derefter (ud af samme potion, hvor der kun skulle være til 12 stk) lavede jeg 14 i papirforme og det var dem, jeg synes blev kedelige at se på (bestemt ikke "bryllupsværdige") efter en tur i ovnen... Nå, men jeg må prøve mig lidt videre frem :)

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Jeg ææælsker banan-chokolademuffins og bager dem (alt for) tit. Og altid i silikoneforme. Til barnedåben købte jeg dog nogle papirsnogle, men ikke de sædvanlige tynde. I Rema 1000 fandt jeg nogle store, kraftige nogle, og de var helt super!

Hvis du mangler en god opskrift er jeg leveringsdygtig :biggrin:

Kh Tina - muffin-entusiast!

0

Del dette indlæg

Hvis man vil have den "originale" muffin form, skal man altid bage dem I papirsforme i kageformen. Papiret alene kan ikke holde formen. Man putter derfor 12 papirsforme i de 12 huller i bageformen, og sådan får man den klassiske muffin. Jeg plejer at fylde dem 2/3, men det kommer an på opskriften.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er et andet link til en dansk pige, der er god til det med kager

http://www.cakejournal.com/cake-gallery/cupcakes-mini-cakes

De kager der er betrukket med mmf, er smurt op med smørcreme så de får den flotte og helt perfekte form.

De er faktisk ret lette at lave:-)

0

Del dette indlæg

jeg har lige købt nogen ens farvet i brugsen i en "sampak" lilla, pink, grøn og blå og orange vist..... for 20 kr de virker kraftige og gode, jeg syntes det er sødt med så mange forskellige papirs farver som muligt.. måske hvis du skal labe mange foreskellige slags skal du holde hver smag til hver sin farve muffins papir..

jeg skal lige have noget på det rene.. skal de både i papir og papiret i metalform?? de der metal forme koster jo en del.. irriterende. men man kan jo ikke gå med på udstyret hahahahahahahahaha :biggrin: :smilie_oster02: :smilie_oster05:

0

Del dette indlæg

jeg har lige købt nogen ens farvet i brugsen i en "sampak" lilla, pink, grøn og blå og orange vist..... for 20 kr de virker kraftige og gode, jeg syntes det er sødt med så mange forskellige papirs farver som muligt.. måske hvis du skal labe mange foreskellige slags skal du holde hver smag til hver sin farve muffins papir..

jeg skal lige have noget på det rene.. skal de både i papir og papiret i metalform?? de der metal forme koster jo en del.. irriterende. men man kan jo ikke gå med på udstyret hahahahahahahahaha :biggrin: :smilie_oster02: :smilie_oster05:

Ja hvis du vil være sikker på en flot form, så er det sådan du gør det. Det er også sådan profferne gør. Og de behøver ikke at være dyre. Nogle gange har fakta sådan nogle forme til ingen penge. På den måde er det også hurtigt at tage dem ud af formen og lave en ny omgang.

0

Del dette indlæg

hej

Jeg vil også lave muffins til vores bryllup istedet for en bryllupskage. Jeg vil lave chokolademuffins med jordbær mousse fyld og flødeskumstop dekoreret med bær eller e enkelt jordbær. Derudover vil jeg lave små bærtærter.

Her er nogle link til mine prøvebagninger.

1. bagning

Her har jeg brugt muffinsforme som kan stå selv, uden at skulle i fast bageform. De har dog en dum kant, man bare kan klippe af.

2. bagning

Her har jeg forsøgt mig med to forskellige størrelse muffinspapirforme. en lille og mellem. De små havde jeg ingen fast form til, så halvdelen af dem flød ud! De lidt større papirsforme brugte jeg tarteletteforme. Så bliver de lidt mere sylinderformet!!

3. bagning

Dette er mit forsøgt med små bærtærter, som jeg har bagt i en fast muffins bageform. Lykkedes rigtig godt. Jeg bagte også nogle stykker i papirsforme i fastform. Men så får de små tærter en for højkant.

ja det er så mine erfaringer indtil videre.

Redigeret af Fuglesang
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så piger, nu har jeg endnu en gang banan/chokolade muffins i ovnen, men denne gang med en opskrift fra kagekonen og det tyder på et bedre resultat end sidste gang. Nu skulle jeg bare øve mig i opskriften, så de er endnu engang bare i silikoneforme, men vil kigge efter en fast form og søde papirsforme - for det skal der selvfølgelig til i vores farver :)

(Og hey! Hvordan harmonerer det at man skal øve sig i muffins med, at man gerne vil tabe sig et par kg inden kjoletilretning??!! :cheerleader3: )

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer