Aneamalie

Hvad pakker man til ½ års bryllupsrejse???

3 indlæg i dette emne

Når vi er blevet gift, så skal vi have pakket hele vores lejlighed ned... og derefter skal vi flytte til Australien i ½ år, pga. min kærestes job :heart:

Det bliver så også lidt vores bryllupsrejse ;)

MEN er der nogen der har prøvet at skulle pakke til ½ år væk?? Hvad skal man tage med???

Vi får jo en møbleret lejlighed dernede.... Men er det ikke bare at pakke som hvis man skulle afsted 14 dage??? Men så bare have lidt billeder osv af familien med også???

Hvad ville i pakke?? Jeg er lidt lost....

Knus, Amalie :)

post-33952-1272872859.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Udover tøj ville jeg nok pakke vigtige papirer, nogle billeder, redskaber du plejer at bruge (hvis nu du bruger nogle ting i køkkenet eller stuen som der ikke er i jeres Australske hjem...fx playstation/Wii og sådan) og så nogle film/jeres egen dvd-afspiller (hvis der er problemer med landekoder)...lidt bøger du har lyst at læse og som du ikke gider læse på engelsk...hmm dine yndlingstasker og evt nogle kontorartikler hvis du har nogle specifikke du er glad for...og computer/bærbar + diske til at gemme på som måske skal være danske...jeg ved ikke hvor anderledes Australsk teknik er og om I får dækket jeres behov.

Det lyder spændende med et halvt år i Australien :heart: hvad skal du lave dernede?

0

Del dette indlæg

Jeg har pakket ned til lange rejser flere gange (både halve og hele år). I princippet kommer det an på hvor meget du vil slæbe med (og selvfølgelig hvor meget du må slæbe med i forhold til flyselskabet) og så i hvor høj udstrækning du vil have at dine 6 måneder i Australien skal ligne dit liv i Danmark.

Hvis du ikke synes at det skal ligne alt for meget - så skal du bare have tøj (måske lidt mere end til en 14-dages ferie), sko, tasker, tilbehør, toiletsager mv. Husk - du behøver ikke slæbe en masse shampo, sæbe, tandpasta, pigeting osv med - bare så du har til de første dage. Derefter køber du det bare dernede.

Vigtige papirer som I kunne få brug for dernede - ellers så læg dem hos noget familie som så kan sende hvis I skulle få brug for noget undervejs.

En computer er en rigtig god ting at have med (den kan også bruges til DVDer, spil mv.) og så selvfølgelig kamera og tilhørende USBkabel så du kan få billeder lagt over.

Billeder af familie og venner - men dem kan du jo også bare have liggende på computeren, så du kan kigge på dem ind i mellem.

Og så skal du måske undersøge om I selv skal have sengetøj og håndklæder med - eller om det også er i lejligheden. Det kan selvfølgelig også købes dernede - men igen, det er rart lige at have til de første dage efter man er ankommet.

Hvis jeres liv i Australien skal ligne jeres liv i Danmark rigtig meget, så kan det da godt være at du skal have danske bøger, film, køkkenredskaber, wii/playstation osv. med - men det kunne vel også være spændende at prøve noget helt andet, når nu I har chancen??? :heart:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer