Guest Engbæk

Hvor mange glas vin/genstande beregner i pr. gæst

6 indlæg i dette emne

Annonce ♥

En tommelfingerregel er at der bliver drukket en flaske pr. person. Nogen drikker mere, andre mindre.

Hvis I er i tvivl, så ville jeg tage ad libitum - så slipper man for en ubehagelig regning bagefter (mindes stadig en 90-års fødselsdag for 10-15 år siden, hvor bar-regningen efterfølgende løb op i 10.000 kr.).

Vi har selv vin med til vores fest, efter maden fri bar. Ved ikke om det kan betale sig, men vil ikke sidde og tænke i kr. og ører til mit bryllup, hvilket jeg nemt ville komme til at gøre hvis vi skulle betale pr. genstand.

0

Del dette indlæg

jeg er i samme dillema- stadigvæk.

den der drinksbrregner side metteholm har sat på tror jeg man godt kan bruge hvis det er have fest alm fødselsdag og lign, men et bryllup hvor man sidder ned i mange timer er lidt anderledes!

men mon ikke alle dem der er blevet gift vil fortælle os:

hvor mange gæster de var? (børn og voksne hver for sig)

hvad der blev serveret? (øl,vin, vand, spiritus, velkomstdrink)

og hvor meget der var drukket?

her er hvad vi forventer at købe/noget er købt til 55 gæster (2børn)

vi servere forfriskning fra kl 1600-1700 kun øl og vand (vi er ude at ta billeder der)

1700 velkomstsdrink (asti eller mojito-kande)

1800-2300 middag der serveres vin/dessertvin/likør (øl til den der ikke drikker vin)

23-04 baren er åben med spiritus, øl, vin, vand, cider

øl:3 ks flasker + 3 ks dåser

vand:3 ks flasker

1 1/2 L sodavand: 18 blandet vand

asti: (hvis det bliver det) 15 flasker (ca 90 glas) ELLER 2 flasker havanaclub rom, danskvand, mynte, sirup.

hvidvin: 23 flasker

rødvin: 42 flasker

cider: 2-3 kasser

2 vodka, 2 gin, 3 baileys, 1 cognac, 1 contreu, 1 granmanier, 0.5 kahlua, 0,5 jægermeister, 2x cuba, roses lime,

3 dessertvin, 1 tequila, 1 morgan, 1havanaclub. (meget af spiritussen har vi hjemme i barskabet)

så tror jeg gode de fleste kan få en hyggelig aften

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ditto - ditto - ditto- ditto

Jeg går med samme overvejelser. Jeg tænker at se gæstelisten efter hvem drikker meget hvem drikker lidt og hvem drikker slet ikke. Jeg har købt 12 flasker verdi og er sådan i tvivl om jeg skal købe flere til receptionen eller om det er nok hvis jeg bare bruger dem til velkomstdrinks til festen. Vi har inviteret 60 til festen og regner med 80 til reception, måske flere.

Jeg følger spændt med her og håber nogle komme med flere gode råd, vi vil da meget gerne høre fra fruerne :heart:

0

Del dette indlæg

Du skal regne med:

1½ glas velkomstdrink

2 glas hvidvin

3 glas rødvin

1½ glas dessertvin

1 avec - sikkert mindre

Der vil altid være nogen som drikker mindre og nogen der drikker mere, men det udligner sig typisk. Så medmindre gæsterne generelt har et usædvanligt stort alkohol forbrug kan du nogenlunde regne med dette. Mht. baren efterfølgende skal man også huske qt tage højde for bunden er blevet lagt f´ørst, så de drikker ikke 5 øl i timen.

Mht. vin ad libitum er det lidt som at gå på casiono - huset vinder. Dog er der den undtagelse at tager man huset vin kan det godt være en god deal, men skal man have en særlig vin kan det bedre betale sig at betale efter forbrug.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer