Stikan

Øv eller juhu?

17 indlæg i dette emne

Sendte invitationer ud i onsdags så familien fik dem i går. Nu har min svigerinde lige ringet og spurgt til at der står 'stående buffet', for hun vil genre have en stol - hun er nemlig gravid med termin 2 uger efter brylluppet.

Første tanke er at det er super dejligt at hun er gravid. Hendes første barn er 2½ måned ældre end min næst yngste og hendes nye bliver så 6 mdr yngre end min yngste. Super dejligt at de er så tæt på hinanden (selvom vi ikke ses ret tit).

....men så kom den onde bridezilla op i mig og tænkte: så kigger alle på hende og hendes store mave - og tænk hvis hun føder før tid så hun har en super dejlig lille nyfødt med.

Det er jo meningen at det er MIN dag!!!

Øv altså!!!!!! Burde være glad på hendes vegne og hun har jo ikke gjort det for at være ond, men har altså noget øv jeg lige skulle ud med (kæresten kiggede meget forbavset på mig da jeg kom til at sige det højt, så jeg må hellere holde det herinde og ikke sige for meget om det til ham - og da slet ikke til resten af familien!)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kunne jo også vende den om og tænke, så ligner hun heldigvis en stor gravid ko :blush: og jeg en smækker lækker flot brud...

Nej helt seriøst, mon ikke det mest er dem der er umiddelbart nært relateret til hende der går op i det. Og jeg tror dine forældere og alle andre vil have fokus på at det er den eneste gang (forhåbentlig) du bliver gift og den dag kommer ikke igen. de øvrige gæster er der jo pga. dig og din mand og ukendte menneskers graviditeter er næppe noget de fleste andre synes er vildt spændende.

Dog har du nok ret i at den bemærkning skal du nok holde herinde.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Nu er hun sådan en meget spinkel pige der bare får en lille smule former, så det med den store tykke kan jeg (desværre) ikke regne med ;)

Men som du siger så er det jo et bryllup og faktisk det første bryllup i familien :blush:

Min kæreste har to søskende hvor ingen er gift, og jeg er enebarn, så det er ret specielt at der (endelig) er nogen der skal giftes.

Og for mine svigerforældre er det barnebarn nr. 7, så selvom alle børn er specielle, så er det jo ikke lige så stort som hvis det var første barnebarn.

Synes bare det er lidt sjovt at hun fortæller det dagen efter vi har annonceret bryllup... at familien kun havde et døgn til glæde sig over brylluppet og nu skal vi så 'dele' glæden med hende og hendes graviditet.

Hun er 17 uger henne, så der har jo været masser af tid til at sige det, så derfor synes jeg det er lidt 'ondt' af hende at sige det lige præcis nu :thumbsupsmileyanim:

Vi var faktisk sammen med hende til påskefrokost og der spurgte jeg min kæreste om hun var gravid, for hun opførte sig sådan. Lidt sjovt at hun faktisk VAR gravid på det tidspunkt og min intuition sagde det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jamen først tillykke med familie forøgelsen - selvom det ikke er i jeres hjem :blush: ja, det er da lidt pudsigt at hun lige nu offentliggør det, men måske er det bare ikke noget man skal analysere så meget på. Der er nok ingen bagtanker.... Selvfølgelig vil hun få opmærksomhed med hendes mave eller baby, men jeg tror ikke at det vil ødelægge noget for dig - For ja I er jo hovedpersonerne... Vi havde en lille baby med til vores fest. Synes det var fantastisk med noget så livsbekræftende og dejligt.

Hvad med Frida, skal hun ikke med? hun er så nuser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at lægge en dæmper på den onde bridezilla. Barn i vente er en skøn begivenhed og slet ikke noget, jeg tænker du skal se som en konkurrent til jeres dag, som uden tvivl kommer til at handle om... JER! :thumbsupsmileyanim:

Hilsen én som har to højgravide til brylluppet (hvor den ene venter det første oldebarn) og desuden en veninde langvejs fra, som har indlogeret sine forældre på hotellet med nyfødt for at være med til vores fest :blush:

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg kan godt forstå at du tænker sådan, for selvfølgelig er det da dig som skal have mest opmærksomhed den dag, og bare rolig det skal du nok få, folk ved jo at det er et bryllup de er inviteret til.

Min bror blev gift sidste år, hvor brudens svigerinde var gravid, det var meget tydeligt, da hun var langt henne og også er en spinkel person. Jeg har snakket med min svigerinde om det efterfølgende og det ødelagde overhovedet ikke noget for bruden, hun bemærkede det slet ikke.

Så jeg tror du kan være ganske rolig hvad det angår. :blush:

0

Del dette indlæg

Håber da også på at alt går rigtigt fint men jeg hader bare at have sådan en lille grøn djævel i maven der brokker sig.

Men hurra for dette forum så jeg kan komme ud med det i stedet for at skulle gå og gemme på det :blush:

Og Frida skal da også med - for hun skal jo døbes samme dag :thumbsupsmileyanim: Mange siger det er synd for hende at alt fokus bliver på brylluppet, men kæresten og jeg er enige om at hun nok ikke vil savne noget, for hun er jo så lille.

Til gengæld vil det blive en historie som bliver sjov at fortælle når hun bliver gammel nok til det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt se hvorfor du er lidt bekymret over at dele din dag med hende... sådan ville jeg også selv have det..

Og jeg synes det er lidt uhøfligt af hende at fortælle om graviditeten dagen efter jeres invitationer.. Måske har hun ikke gjort det med vilje, men stadigt lidt tankeløst af hende, i min mening...

Svigermor sagde fx til mig at jeg nok burde lægge brylluppet i weekenden lige før eller efter en familie konfirmation, så gæsterne kun skal flyve til danmark én gang.. Det havde jeg det også rigtigt dårligt med, for jeg vil da ikke dele vores dag med en konfirmation.. Selvom det ikke ville blive lige den samme dag, er alle gæsterne jo allerede inviteret til konfirmationen.. Så ville stadig føle at vi skal dele dagen med dem hvis vi lægger det med så få dages mellemrum..

Derfor valgte jeg med vilje at ligge brylluppet nogle uger før (og kæresten siger at så må hans familie jo bare finde sig i det).. Måske er det lidt bridezilla af mig, men jeg gider ikke rigtigt at planlægge hele mit/vores bryllup efter hans families planer. Det kunne fx ikke blive her til sommer fordi de skal på ferie, andre bryllupper, læser i USA osv..

Så jeg synes gerne du må tænke hvad du vil, og del det da endelig med os andre herinde..

Det er også nogle gange bedre at få det ud herinde :D

0

Del dette indlæg

jeg vil bare lige sige, at vi var til bryllup sidste lørdag, hvor der var en af brudens veninder, som havde en nyfødt med, og den lille bebs tog bestemt ikke noget opmærksomhed fra brudeparret, så du skal ikke være nervøs for din svigerinde :-)

Jeg er sikker på, at i som brudepar nok skal få opmærksomheden :-)

0

Del dette indlæg

jeg vil bare lige sige, at vi var til bryllup sidste lørdag, hvor der var en af brudens veninder, som havde en nyfødt med, og den lille bebs tog bestemt ikke noget opmærksomhed fra brudeparret, så du skal ikke være nervøs for din svigerinde :-)

Jeg er sikker på, at i som brudepar nok skal få opmærksomheden :-)

Enig. Jeg ville overhovedet ikke være bekymret. I dag kan man næsten ikke komme ud til én bryllupsfest uden at der er ihvertfald én der er gravid og det fjerner ikke på nogen måde fokus fra brudeparret og festen iøvrigt. Det eneste man kan sige er at vedkommende typisk er en af dem der forlader festen først.

0

Del dette indlæg

Der kommer også to babyer med til vores bryllup. Og ærlig talt, så kan jeg slet ikke sætte mig ind i dine tanker. Hun er da ikke blevet gravid med termin omkring jeres bryllup for at genere jer. Og 17 uge er da ret langt henne, så måske havde de aftalt at fortælle det netop den dag? Der er jo også grænser for hvor længe man kan skjule det, og glæden over endnu en baby i familien tager da ikke noget for dig. Så pak lige den der grimme zilla væk, og på med det glade smil over andres lykke!

Kh Tina - der er helt sikker på at jeg ikke kan overstråles på min bryllupsdag no matter what!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der kommer også to babyer med til vores bryllup. Og ærlig talt, så kan jeg slet ikke sætte mig ind i dine tanker. Hun er da ikke blevet gravid med termin omkring jeres bryllup for at genere jer. Og 17 uge er da ret langt henne, så måske havde de aftalt at fortælle det netop den dag? Der er jo også grænser for hvor længe man kan skjule det, og glæden over endnu en baby i familien tager da ikke noget for dig. Så pak lige den der grimme zilla væk, og på med det glade smil over andres lykke!

Kh Tina - der er helt sikker på at jeg ikke kan overstråles på min bryllupsdag no matter what!

Det må da være dejlig at være så sikker.

Hilsen en der på ingen måde er sikker på noget som helst og er så frygtelig bange for at blive super skuffet over selve dagen...

0

Del dette indlæg

Det må da være dejlig at være så sikker.

Hilsen en der på ingen måde er sikker på noget som helst og er så frygtelig bange for at blive super skuffet over selve dagen...

NAJ hold lige op, du virker lidt nede og får lige sådan en her.. :balloons:

og ja pak så lige den zilla væk, som en længere oppe skrev- det er altså ikke alle der er interesseret i fremmedes menneskers store tykke maver fyldt med babyer - jeg er fx ikke.. siger da tillykke den til den gravide og spørger ind til det, men kun for at være høflig, jeg syntes det er sjovt når det er tætte veninder, ellers syntes jeg ikke det er spændende.

gæsterne er kommet langt fra for at fejre jer, og som discobil skriver, går de tit tidligt hjem (dem med små babyer)..

vi skal også have helt ny baby med og har på ingen måde skænket det en tanke!!!

du bliver stjernen den dag, få humøret i top og opfør dig pænt og vær lykkelig og nyd det, ellers er det spild af tid og penge!

Redigeret af Beate007
0

Del dette indlæg

Jeg er desværre sådan en der har det bedst med forberedelserne, planlægning mv. (og det er kæresten glad for, for så slipper han ;))

Synes altid jeg plejer at blive skuffet over selve festen fordi jeg har alt for store forventninger :( Og det er jo også derfor jeg har valgt at det skal være uformelt og kun med reception bagefter, for så har jeg ikke så store forventninger (kærsten blev da også spurgt og han var så dejlig at hans svar var at jeg gjorde hvad jeg havde lyst til - det eneste han havde lyst til var at blive gift med mig og om det blev 5 minutter på rådhuset eller det kæmpe store var han ligeglad med :balloons:)

0

Del dette indlæg

Jeg tror simpelthen ikke du kan live skuffet...

Eller jeg kan jo fornemme at der er lidt mellem dig og din far og sådan, men hvis du nu holder fokus på dig selv, din kommende mand og jeres dejlige børn, så kan det ikke gå galt. Hmmm... Har du overvejet om du har påtaget dg noget af det pres på dig selv, som du føler fra din far? Altså du selv er begyndt at forvent MEGET og punke dig selv for ikke at være perfekt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror i hvert fald ikke, at din usikkerhed bør fokusere på svigerindens dejlige, runde mave. Nu har vi jo netop holdt bryllup i lørdags, og jeg kan sige fuldstændig ærligt: Du kan umuligt nå at opfange og reagere på alt den opmærksomhed, som vil blive vist dig! Og til en reception er det vel netop meningen, at folk skal mingle og snakke sammen. - Og så må de vel godt snakke om svigerindens mave, hvis det er det mest interessante ved hende på det tidspunkt. Du selv kan jo max. snakke med et par stykker af gangen (og det er svært at nå rundt til alle gæster), så drop bekymringerne om, hvad gæsterne nu indbyrdes kan finde på at snakke om.

Babyens ankomst er en glædelig begivenhed, uanset om det er før eller efter brylluppet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer