mille1981

Projekt baby

8 indlæg i dette emne

Det er jo meningen vi skal i gang med projekt baby efter brylluppet. Men er det ikke noget med at man skal begynde med diverse tilskud allerede inden man forsøger med baby? Er det kun for at gøre det "nemmere" at blive gravid, eller er det vigtigt for den lille at man er gået i gang inden man bliver gravid?

Jeg er total baby-novice, så alle råd tages imod med kyshånd ;)

Kom gerne med links til Jeres ynglings baby-hjemmesider!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih! Det bliver da spændende!! Det der er vigtigt, er at du får fol-syre. Køber du vitaminpillerne GraVitamin har de allerede den rigtige mængde. Jeg har fået fortalt mig, at man skal begynde at tage det en måned før man begynder at prøve, da du skal have fyldt dine depoter op.

Jeg mener Fol-syre er et stof, som fosteret har behov for, så det kan tage skade, hvis du ikke selv danner det. Ellers så prøv at gå ind på den anden BK, babyklar.dk - et ligeså genialt forum som dette!!!

mvh Pia - der også starter projekt baby på bryllupsnatten!

0

Del dette indlæg

Folsyre eller folinsyre skal du tage og også gerne inden. Det er med til at nedsætte risikoen for rygmarvsbrok.

Og ja, kan stærkt anbefale babyklar.dk - også en ultra stærkt vanedannene forum :blush:

Redigeret af lafberg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var folsyre jeg tænkte på :blush: Må se at få fat i noget snart... Selvom det først bliver på bryllupsnatten vi går i gang. Skal ikke nyde noget af kvalme på min bryllupsdag ;)

Babyklar lyger helt klart som mit næste afhængighedsforum ;) Jeg må dog nok hellere vente til jeg har fået overstået dette semester. Synes jeg er rigeligt bagud allerede!

0

Del dette indlæg

Ja, gå en tur på apoteket og køb GraVitamin. Der får du hele den "basale mængde" til både dig og baby. Folsyre/folinsyre skal din baby bruge til at danne neuralrøret (mener det helt præcist er dér, hvor alle nervebanerne løber mellem rygsøjle og hjerne, er ikke lige så doktor-kyndig), så de er jo rigtig gode for baby :balloons:

Hvis du - som jeg- altid mangler jern, kan du sagtens også ta en Gravi Jern med i samme omgang. Jeg spiser begge for tiden og begyndte med begge dele, før der var baby i maven. Jeg fik anbefalet GraviJern af min læge, da andre jern-tilskud ikke indeholder ligeså meget jern i forhold til bindemiddel og sådan i tabletten. Du får altså mere ud af en GraviJern og de er ikke så hårde for maven ;)

Og så spiser jeg magnesium+calcium tabletter, der kan købes i et hvert supermarked. Baby hapser jo også kalk fra dig og magnesium holder din mave i gang. Mange gravide kan nemlig godt få lidt bøvl med maven ;)

Og ellers tager baby, hvad den skal have af næringsstoffer og så overlader den resten til dig :(

Jeg er også på babyklar og det er der vist flere herinde fra, der er ;)

God fornøjelse med det hele ;)

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer