Sign in to follow this  
Followers 0
Beate007

Jordbær tærte

4 posts in this topic

ja; jeg søger verdens bedste opskrift på hjemmelavet jordbær tærte, gerne med creme og marcipan bund med chokolade og LIDT gele penslet på toppen, ikke et tykt lag :thumbsupsmileyanim:

har du den? eller måske din mormor?? og gerne et billede, så får du sådan en her af mig :biggrin:

0

Annonce ♥

hej

ja kan godt se den får meget ros!! jeg ville bare aldrig drømme om at tage færdig købt creme ind i huset (det ville være skildmisse grund for min kommende mand!!) men man kan jo bare lave cremen selv det er super let! må hellere snart prøve den!!!

0

Jordbærtærter med mazarinbund

(6 små eller en stor)

35 min. + 1 time på køl

125 g hvedemel

60 g smør

40 g sukker

1 æg

125 g marcipan

125 g smør

125 g sukker

25 g hvedemel

2 æg

75 g mørk chokolade

300 g jordbær

½ dl jordbærsaft

1 bl. husblas

1 spsk. mandelsplitter

Bland hvedemel, sukker og smør til en smuldredej og saml den med æggene. Lad dejen hvile koldt i ca. 1 time. Rul dejen ud og beklæd 6 små, smurte tærteforme med dejen. Rør marcipan, smør, sukker og hvedemel sammen. Tilsæt æggene et ad gangen under piskning. Hæld marcipanmassen i tærteformene og bag dem ved 175º i 20 min. Hak chokoladen, kom den over de varme tærter og lad dem afkøle. Skyl og halver jordbærrene og fordel dem over kagerne. Udblød husblasen, smelt den og rør den ud i jordbærsaften. Fordel saften over jordbærrene, når den begynder at tykne, drys med mandelsplitter og server.

0

Annonce ♥