Beate007

Jordbær tærte

4 indlæg i dette emne

ja; jeg søger verdens bedste opskrift på hjemmelavet jordbær tærte, gerne med creme og marcipan bund med chokolade og LIDT gele penslet på toppen, ikke et tykt lag :thumbsupsmileyanim:

har du den? eller måske din mormor?? og gerne et billede, så får du sådan en her af mig :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej

ja kan godt se den får meget ros!! jeg ville bare aldrig drømme om at tage færdig købt creme ind i huset (det ville være skildmisse grund for min kommende mand!!) men man kan jo bare lave cremen selv det er super let! må hellere snart prøve den!!!

0

Del dette indlæg

Jordbærtærter med mazarinbund

(6 små eller en stor)

35 min. + 1 time på køl

125 g hvedemel

60 g smør

40 g sukker

1 æg

125 g marcipan

125 g smør

125 g sukker

25 g hvedemel

2 æg

75 g mørk chokolade

300 g jordbær

½ dl jordbærsaft

1 bl. husblas

1 spsk. mandelsplitter

Bland hvedemel, sukker og smør til en smuldredej og saml den med æggene. Lad dejen hvile koldt i ca. 1 time. Rul dejen ud og beklæd 6 små, smurte tærteforme med dejen. Rør marcipan, smør, sukker og hvedemel sammen. Tilsæt æggene et ad gangen under piskning. Hæld marcipanmassen i tærteformene og bag dem ved 175º i 20 min. Hak chokoladen, kom den over de varme tærter og lad dem afkøle. Skyl og halver jordbærrene og fordel dem over kagerne. Udblød husblasen, smelt den og rør den ud i jordbærsaften. Fordel saften over jordbærrene, når den begynder at tykne, drys med mandelsplitter og server.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer