FrkHelle

Hvad vejer en bryllupskage?

4 indlæg i dette emne

Jeg har lige siddet og lavet huskeseddel til bryllupskagen og er helt målløs over, at der skal bruges så mange kg råvarer.

Fx

2 kg blåbær

1½ kg jordbær

1 kg rabarber

1 kg chokolade

3.6 liter fløde

3.5 kg sukker

1.2 kg mel

1½ kg smør/margarine

og så skal jeg nok stoppe med at være klam.

Men det giver altså en kage på over 10 kg... Det er 3 lag på hhv 26, 24 og 24 samt en lille på 14..

Vejer den virkelig så meget?

(okay, nogle af tingene laver vi ekstra af og det er så sikkert ikke nødvendigt, men gider bare ikke stå og have lavet for lidt.. men stadig......)

Kom endelig lige med en mening!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror det passer meget godt ;) Hvis der så er lidt til overs... så er kagen på ca. 8-9 kg.... :thumbsupsmileyanim: Og det svarer til 4 poser hvedemel i vægt..... det passer nok okay? :balloons:

Hvis du dividere vægten pr. person.... og vi sige kagen vejer 8,5 kg.... og man er 50 personer.... så får hver person 170 g. kage..... Det passer nok meget godt ...

Hvis i bliver 31 som der står på din profil... ja, så har i nok rigelig ;) Mon ikke du kan gange den liiidt ned???

Knus ;)

Redigeret af AmalieAmalie
0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar, så er jeg meget mere rolig.

Jeg skal lave 3 kager og 1 lille men har ganget portionerne op til 4 og der plejer altid at være overskud, men så er jeg helt sikker på, at der er nok af det hele.

Mousserne kan vist fryses, om ikke andet, så til is, men vi er lige blevet enige om, at hvis der er meget i overskud suser vi op og køber nogle alm friske bunde og smækker en kage sammen til receptionen søndag.

Jo de 3 kager er alt for meget til vores lille selskab på 28 gæster, men er der en kage i overskud har vi bare den til reception, så skaden er ikke så stor. Hellere alt for meget end et stykke for lidt :balloons: Og topkagen, den skal jo gemmes.

Men taaak for jeres svar! Godt jeg har jer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer