charlotte heidi

"Et organisk Bryllup" - 16/7 2011

994 posts in this topic

"Et organisk Bryllup" - 16/7 2011 :cheerleader3:

Okay. Jeg tænkte, at jeg også ville lave en planlægningstråd. Nu har jeg siddet og læst i jeres, og synes I kan fortælle mange gode historie omkrig jeres planlægning bryllup. Jeg har fået rigtig mange gode ideer. For hold da op der er godt nok mange kreative og iderige personer herinde :)

“Et organisk bryllup”, hvad er ideen med det?!

Når man snakker om “et organisk bryllup” vil tanker ofte gå i en retning hvor alt er økologisk. I vores tilfælde er der den retning vi gerne vil. Vi har tankerne på det bæredygtige og organiske, naturen er en del af brylluppet. Derfor har vi i planlægningen fokus på neutrale naturfarver samt materialer og teksturer.

Men vi har under planlægningen måtte indse, at vi i enkelte tilfælde må bøje os. Et godt eksempel på dette er brudekjolen!

Ideen om et organisk bryllup har vi stødt på i USA, og vi er særligt inspireret af Brandon Kidd og Kristins smukke bryllup . De såkaldte ECO weddings er større grad udbredt i USA end i Danmark.

Lidt om os

Det hører sig jo til at fortælle lidt om sig selv, så jeg det gør jeg lige.

Min forlovede - Jesper er 32 år og arbejder som folkeskolelærer, hvilket han har gjort i 6 år. Han er mest i udskolingen, men har også klasser på mellemtrinnet og indskolingen.

Jeg – Charlotte, er 27 år og er ved at uddanne mig til folkeskolelærer. Jeg skal til at starte på mit 3 år. Når jeg er færdig, vil jeg rigtig gerne have indskolingen.

Lige en ting her til sidst: hvis du nu sidder og tænker ”sker det ikke meget ofte at lærere finder sammen med lærere?” Kan jeg kun give dig ret! Mange af de lærere jeg kender er gift med en lærer. Lærere er åbenbart tiltrukket af lærere ;)

Vores planlægning:

Klaret

God i gang

Mangler

Huskeliste- her

De praktiske ting:

Menu - her

- kagebord - her - her

- Champagne - her - her

Vielsen - her - her - her - her

Feststedet - her

De kreative ting:

Tema og farver: Et organisk bryllup - her

STD kort her - Det endelige resultat

Invitationer - her - frimærke - her - her - her - her

Pynt til vielsen

Bordkort - her

Bordplan

Menukort - her

Drinkskort - her - her

Bordpynt - her - her - her - her - her - her - her

Pynt til lokalet

Gæstebog - her - her - her - her

bryllupstræ

Kjolen og tilbehør:

Smykker

- Vielsesringe - her - her

- Øreringe -her

Kjolen - her billeder er desværre fjernet :( - Begrundelse

Sko - her

-Andre sko ideer - her - her - her

Taske - her

Brudebuket - her

Hårpynt - her

Hårinspration - her - her - her - her

Makeupinspration - her - her

Morgen gave:

pin-up girls tegning her - her - her - klasselærerinde (udgangspunkt)

Andre ting:

Toiletpapir - her

Kaffestel - her

PA - her

Andre ideer:

Medaljon ved brudebuket - her - her

Hyggekrog - her

Kysseklokker - her

What Is Love - Take That - her - her

Edited by charlotte heidi
0

Annonce ♥

Huskeliste – fra bogen ”Ja! Vi skal giftes” men tilpasset os:

12 Måneder før

*Find en dato - 16/7-201

*Lav en gæsteliste, hvem skal med?

*Undersøg steder, I gerne vil giftes – venter svar fra borgmesteren

*Find ud af hvordan vielsen skal være fx stole/bænke, pynt, musik m.m.

*Bestil tid hos præsten eller borgmester – er i fuld gang

*Lav et budget overslag over, hvad I vil bruge på festen

*Begynd at drømme om kjolen – Den er købt

*Find ud af nogenlunde, hvordan I vil giftes samt hvordan festen skal holdes

*Begynd evt. på de kreative ting og underholdning:

Kreative ting:

- Tema og farver

- Invitationer

- Bordkort

- Menukort - har nogle ideer men er ikke i gang

- Bordpynt - har nogle ideer men er ikke i gang

- Pynt til lokalet - har nogle ideer men er ikke i gang

Underholdning:

-Musik

-Udfordringer

*Evt. Book værelse til nærmeste familie

6 Måneder før

**Lav et realistisk budget

*Reserver det sted I vil holde festen

*Book værelse til nærmeste familie

*Bestil eller spørg ind til lå af telt

*Tag kontakt til den der skal forrette vielsen

*Find frem til bryllupsmenu

*Tag kontakt til slagter

*Lav en opgaveplan, og spørg de hovedansvarlige, om de vil hjælpe

*Send evt. invitationer ud

Det var første halvdel!

0

spændende, håber i får det som i vil have det nu! det er jo det eneste der tæller til jeres kærligheds fest!

Hej Beate!

1000 tak :cheerleader3: heldigvis for os vi at planlægge sidste sommer, så da vi måtte aflyse det første festestedet, har vi stadig god tid!

Kærlig Hilsen Charlotte

---------------------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Annonce ♥

Den er ikke helt færdig endnu, men lige nu ser det sådan her ud:

Menu:

*Forret: Ingen

*Hovedret: Helstegt pattegris m/ tilbehør

*Dessert: Is og kæmpe kagebord

post-43938-1281705985.jpg

lige et bedre billed ;)

post-43938-1281766435.jpg

Jeg har set dette fantastiske kagebord til et amerikansk bryllup og sådan et må vi også have

*Natmad: ?

0

Velkommen til :cheerleader3:

Det ser da så absolut ud som om du er godt igang :D .. så har du god tid til at finde på en masse ekstra lækkerier til festen ;)

Hej Natasja!

Tak for det! og jer jeg er godt i gang, men herinde kan man helt sikkert få mange flere gode ideer ;)

Kærlig Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Annonce ♥

Uuuuuuh får vi billeder af kjolen...?!?!? :cheerleader3: Glæder mig til at følge din planlægning!

Hej Louise!

Ja der kommer nok et billed på et eller andet tidspunkt ;)

Jeg har set i din planlægningstråd du skal holde bryllup her ved Vejle. Det er en rigtig skøn by :griner:- har boede her lidt over 2 år. Kender selv byen rigtig godt, men ikke området omkring Vejle. Kommer nemlig fra Sjælland, og geografien i Jylland var ikke det jeg var bedst til :)

Kærlig Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Nøj et lækkert kagebord... Kan ikke se det så tydeligt, men hvor nam med så mange forskellige (fest)kager! Dem gad jeg godt være med til at lave, meeen... Der er vist lidt langt fra Haslev til Vejle! :cheerleader3:

Hej Rebecca!

Ja det er et nemlig et super lækkert kagebord, du får lige et bedre billed, så man bedre kan se det ;)

post-43938-1281765897.jpg

Vi skal faktisk holde festen på Sjælland, helt præcis ved Dianalund så der er ikke sååå lang igen.

Kærlig Hilsen Charlotte

---------------------------------------------------------------[/b]

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Vielsen

Vi har et ønske om at blive viet i naturen. En drøm vi altid begge har haft. Grunden skyldes hovedsageligt at vi begge elsker naturen, og bruger derfor meget tid i den. Derfor var det oplagt for os, at noget der havde så stor en betydning for os, selvfølgelige skulle være en del af brylluppet.

Selve vielsen skulle helst forgå på nogenlunde samme måde som i kirken. Især fordi jeg synes min far stadig skulle føre mig op, det ville jeg ikke tage fra ham.

Men men men det er jo sådan at kirken ikke fortager vielser i det fri. Men vi er så heldige at den kommune vi skal vies i, fortager de vielser udenfor rådhuset. Så derfor venter vi i øjeblikket svar fra borgmesteren om han kan den dag vi ønsker.

Selve stedet for vielsen har vi fundet, det skal nemlig ske på den grund hvor vi skal holde festen. Og det skulle gerne være noget i retningen af det her:

post-43938-1281734421.jpg

Billeder er fra Brandon Kidd og Kristin fantastiske bryllup, og jeg må ærligt indrømme at jeg er blevet meget inspireret af deres bryllup! Flere billeder her!

0

Annonce ♥

Feststedet

Som alle andre prøver vi også ar have en rød tråd. Vores rødetråd er naturen, derfor var det naturligt vi også ville holde festen udendørs. Derfor fandt vi denne flotte spejderhytte:

post-43938-1281868477.jpg

post-43938-1281868446.jpg

Det er et rigtig lækkert sted. Grunden er på 44.000 km2, så der er gode muligheder for at lave fest og ballade.

Tanken er lige nu, at vi vil forlænge den overdækkende terrasse med telte.

Og det skulle gerne ende ud med noget i denne retning :cheerleader3::

post-43938-1281868507.jpg

0

Sikke mange dejlige ideer til jeres bryllup... Jeg troede først i kørte det organiske helt ud og bød på økologisk mad og din kjole også var naturvenlig...

Tak Miss-Lena :cheerleader3: og jeg får hele tiden nye ideer når jeg læser det I andre fortæller om.

Tanken er vi har naturen med, fordi som nævnt der er en stor del af vores liv. Noget vil være økologisk og andet vil ikke. For selvom økologi er godt, så er ikke alt der lige går i den retning.

Fx min kjole. Den er købt i Lilly, og grunden skyldes at jeg var vild med den og det skulle bare være den :) og så er der ikke meget at gøre! ;)

Så det bliver et mix med tanken på naturen!

Kærlig Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Annonce ♥

Woohoo! Tillykke med det :):cheerleader3:
Tillykke..! Så kan du rigtig komme igang med planlægningen af pynt og alt det kreative :lol:

Tak for det :(

Ja, planlægningen bliver en del nemmere når man ved man har fået feststedet. så ved man jo præcis hvilke muligheder man har, og det er bare dejligt!

Kærlig Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Tema og farver: Et organisk bryllup

Så fik jeg lavet en lille collage til vores tema og farver til brylluppet :cheerleader3: :

post-43938-1282207241.jpg

post-43938-1282113249.jpg

Vores tema er som nævnt "Et organisk bryllup" og farverne er sand og brun. Vi har bevidst udlagt den grønne farve. Grunden skyldes at jeg gerne vil have det også skal være stilfuldt og enkelt, fordi det er jo et bryllup.

For at bevare de enkelte synes jeg det er bedte med farverne sand og brun - eller er det bare mig? :lol:

Den brune farve er også med fordi vi elsker kaffe, og vi ikke kan lave uden. Så der kommer lidt kaffe ind over brylluppet, uden det bliver det overordene tema. Håber det kommer til at fungere!

I må meget gerne give jeres mening

0

Annonce ♥

Jeg synes at det er rigtig fedt, at I vil gå imod strømmen, og vælger en anderledes farvepalette fra de fleste - jeg synes også at det er et af de mest fantastiske bryllupper jeg har set, som I lader jer inspirere af :thumbsupsmileyanim:

Har du forresten set det bryllup, de har i den nyeste udgave af Utterly Engaged? Du kan se den her. Jeg synes bare det er sååååååå fint, og jeg tænkte at det måske også kunne give lidt mere inspiration... det er lidt i samme stil :cheerleader3:

Forresten, hvis du gerne vil have balsatræ-blomster ligesom Kristin og Brandon brugte, så ved jeg ikke om du ved det, men jeg opdagede lige at de sælger nogle ret flotte nogle hos Para Ti Novia - det er måske værd at tjekke dem ud :cheerleader3:

Edited by Elizabeth
0

Jeg synes at det er rigtig fedt, at I vil gå imod strømmen, og vælger en anderledes farvepalette fra de fleste - jeg synes også at det er et af de mest fantastiske bryllupper jeg har set, som I lader jer inspirere af :thumbsupsmileyanim:

Har du forresten set det bryllup, de har i den nyeste udgave af Utterly Engaged? Du kan se den her. Jeg synes bare det er sååååååå fint, og jeg tænkte at det måske også kunne give lidt mere inspiration... det er lidt i samme stil :cheerleader3:

Forresten, hvis du gerne vil have balsatræ-blomster ligesom Kristin og Brandon brugte, så ved jeg ikke om du ved det, men jeg opdagede lige at de sælger nogle ret flotte nogle hos Para Ti Novia - det er måske værd at tjekke dem ud :cheerleader3:

Tusind tak Elizabeth!

Det er altid rart at høre når der er nogen der synes om ens ideer. Nogle dage kan jeg nemlig komme helt i tvivl om det er den vej vi skal gå, da det ikke lige høre ind under de normale danske traditioner. Men så hiver jeg mig selv op igen, og tænker det er vores bryllup, og det er det vi gerne vil. Men det er nok meget normalt at man bliver usikker.

Tak for linkene til Utterly Engaged og Para Ti Novia, dem er jeg glade for :(

Det er nogle fantastiske billeder der er i Utterly Engaged, som helt klart giver mere inspiration og det er bare dejligt. Man kan hurtigt kører fast, hvis man ikke har flere steder man kan få ideer fra.

Og sikke mange lækre ting på Para Ti Novia, den side skal jeg lige tjekke lidt mere ud! Og balsatræ-blomster ja dem skal vi nok have nogle af ;) De er utrolig flotte synes jeg!

Kærlig Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Bordpynt eller hvad man nu kan kalde det ;)

post-43938-1282381378.jpg

Jeg fik denne ide at jeg ville bruge gamle kaffesække som bordløber, lige som dette billede bare med sækkene:

post-43938-1282381666.jpg

På den måde fik jeg kaffe med ind, som vi gerne ville have, uden det falder uden for tema og farve. Og det passer jo godt sammen med tanken bæredygtige, eftersom vi jo genbruger noget der allerede er brugt.

Hvad synes I om ideen??

Når men jeg gik i gang med at lede, og der er nemmere sagt end gjort. Det fleste steder får de nemlig ikke kaffesække mere, fordi kaffen skal igennem et meget grunddigt tjek.

Nå men her i går lykkedes det så. Marrild kaffe kunne hjælpe mig, og så kan jeg endda få dem gratis. Jeg skal bare selv hente dem. Jeg er godt nok spændt på hvordan de ser ud. Men der er rart at jeg fandt dem.

0

Det er fedt at du står ved at det er JERES bryllup :ilovebryllupsklar: Og synes at jeres farve valg er super flot til et bryllup, da det er meget enkelt m samtidig tidsløst og romantisk.. Fed ide med kaffe sækkene- håber de lever op til forventningen :balloons: glæder mig til at følge din planlægning

KNUS :loveboard:

0