betina23

skift af efternavn ved.........

4 indlæg i dette emne

vi har altid sagt at vi ikke vil giftes på rådhuset, men er blevet meget bekymret over at vi har fået af vide af flere venner og bekendte at vi slet ikke er dækket ind hvis en af os dør, selv om vi har lavet krydslivsforsikring...

så går virkelig og overvejer om vi skal blive viet på rådhuset og så senere i kirken når vi synes vi har råd til festen.

men spørgsmålet er.... er der nogle af jer andre der har gjort på samme måde, og hvad har i så gjort med efternavn?

- har i fået skiftet efternavn ved vielsen på rådhuset??

- eller har i betalt for det og så først skiftet efternavn når i er blevet viet i kirken????

for jeg tror at hvis vi vælger at blive viet på rådhuset, vil vi gøre det i alt hemmelighed og så bare gå der op en hverdag og få vidner fra kommunen...... og hov lige et spørgsmål mere.... skal man egentlig bestille tid til vielse på rådhuset, eller møder man bare op med udfyldte papirer?????

på forhånd mange tak for hjælpen....

hilsen Betina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik aldrig lavet testamente. men ved testamente kan du sikre dig lige så godt, som hvis du bliver gift. Det kræver jo så bare en udgift til advokat. Vores advokat sagde, da vi købte hus, at den bedste og billigste sikring var at gå på rådhuset - men vi fik altså ikke gjort noget før vi blev gift i kirken - 6 år efter huskøb...

0

Del dette indlæg

Jeg gik lidt med samme overvejelser som dig... Jeg har dog først skiftet navn ved vielsen, netop fordi vi i starten ville holde det hemmeligt, og det kunne vi jo ikke hvis jeg skiftede navn...

Så da vi skulle velsignes skiftede jeg navn. Det kostede 460 kr. og tog en god uges tid før det var gennemført.

Du skal bestille tid på rådhuset til en vielse. Mener du bare skal kontakte borgerservice.

0

Del dette indlæg

hejsa vi skulle giftes i kirke her d. 16 okt. men for vi ikke har råde og vi har 3 børn 1 bil og et hus har vi valgt at gå på rådhuset. Jeg har en venne der er jorist og hun siger man kan virkelig ikke forsikre sig så godt uden det koster et halvt bundegård og gå på rådhuset er ganske gratis. hun og hendes mand gik selv på rådhuset for det var også billiger for dem.

Og ja vi skifter efternaven eller jeg gør.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer