Sign in to follow this  
Followers 0
Guest amandasmor

Knive i bryllupsgave?

13 posts in this topic

Hey alle tøser

Sidder lige og er ved at finde på nogle ønsker til vores bryllup, men kom pludselig i tanke om en ting...

Er det ikke noget med, hvis man får køkkenknive i bryllupsgave, betyder det uheld? I så fald skal jeg da holde mig langt væk fra dem på vores ønskeliste!

0

Annonce ♥

Det har jeg aldrig hørt om... Uhh, men håber ikke at det er rigtigt, for ellers kunne der godt opstå en mindre debat i vores lille hjem...

Brian er madelsker og jeg er overtroisk. :)

Men altså pt. står der godt nok globalknive på vores ønskeseddel (den er dog ikke offentliggjort endnu)

0

Annonce ♥

Jeg har også kun fået det at vide gennem en kunde... Arbejder i en "isenkram", så kunderne tænker nogle gange over tingene, når de skal finde en bryllupsgave!

Det slog mig lige, da jeg kiggede på knive til ønskelisten... Men nu er jeg jo rent faktisk ikke overtroisk, så... Kæresten vil jo også meget gerne ha' de Global knive!

0

ifølge ovdertro må man aldrig gi knive i gave det bringer uheld. en kniv skal altid købes om så for en krone. I min familie ville man aldrig gi en kniv i gave for det ligger bare i generne ligesom det med sort tøj. men hvis i ønsker jer det er der sikkert noget der giver det i gave...

0

Annonce ♥

Vi har boet sammen i 6 år nu og har det super godt sammen :thumbsupsmileyanim: så om vi får knive eller ej tror jeg altså ikke kan ødelægge vores forhold ;)

Hvis man er så overtroisk, så skal man jo også passe på med at skifte navn ;) altså man skal nok tjekke numeroloisk om det passer ..Hi Hi

0

Jeg har lige en oplysning vedr. Global knive.

Min "mand" havde flere Global knive da jeg flyttede ind... De er købt i 2002 og har aldrig været i opvaskemaskinen. Juleaften sidste år lagde han knive fra sig og så gik den i 2 stykker. Han sendte den retur ...uden kvittering med beskrivelse af hvad der var sket og fik en ny fra Rosendahl. Skæbnen ville så at fjolset her tabte en af de andre og den gjorde det samme som den første... Den røg også retur og vi fik en ny.. også uden kvittering... dog ikke med en forklaring om at jeg havde tabt den... :thumbsupsmileyanim:

Så hvis jeres global kniv skulle knække, så prøv at sende den retur til Rosendahl.

0

Har aldrig hørt om den tradition, så vi ønsker os både knive og knivblok. :thumbsupsmileyanim:) Kan anbefale Lion og Zwillinge-knive.

Zwilling er generelt de bedste knive, man kan få... Lion-knivene har jeg til gengæld ikke rigtig fået så meget kendskab til, da vi kun havde dem i butikken i en kort periode.

Jeg har lige en oplysning vedr. Global knive.

Min "mand" havde flere Global knive da jeg flyttede ind... De er købt i 2002 og har aldrig været i opvaskemaskinen. Juleaften sidste år lagde han knive fra sig og så gik den i 2 stykker. Han sendte den retur ...uden kvittering med beskrivelse af hvad der var sket og fik en ny fra Rosendahl. Skæbnen ville så at fjolset her tabte en af de andre og den gjorde det samme som den første... Den røg også retur og vi fik en ny.. også uden kvittering... dog ikke med en forklaring om at jeg havde tabt den... :thumbsupsmileyanim:

Så hvis jeres global kniv skulle knække, så prøv at sende den retur til Rosendahl.

Utroligt, at I kunne få udleveret nogle nye Global-knive... Da jeg ringede ind for en kunde for nogle år siden, fik jeg bare denne besked: Der skal desværre kvittering på kniven, da man kan købe falske Global-knive i udlandet!

Men det er jo fantastisk, at de var så flinke overfor jer... Det er jo lidt surt at betale så mange penge for knive, hvis de risikerer at gå i stykker.

0

Annonce ♥

Jeg har kun hørt om denne:

ifølge ovdertro må man aldrig gi knive i gave det bringer uheld. en kniv skal altid købes om så for en krone. I min familie ville man aldrig gi en kniv i gave for det ligger bare i generne ligesom det med sort tøj. men hvis i ønsker jer det er der sikkert noget der giver det i gave...

Så jeg vil mene at man sagtens kan ønske sig knive, og så lige have nogle mønter med sig, så man kan betale for dem. Det må da være løsningen for de overtroiske. :thumbsupsmileyanim:

0