Guest loui1475

Polterabend-bøvl :-(

20 indlæg i dette emne

Hej allesammen!

Polterabendbøvl i lange baner!!!!

Hold ørerne stive, for det her indlæg kunne have tendens til at blive lidt langt!

Vi skal giftes om godt 2 måneder (28/8) ;) - og for ca. 2 måneder siden kontaktede min kærestes forlover mig for at få mailadresser og tlf.numre på de venner og familie, som JEG mente, min kæreste ville sætte pris på var med til hans polterabend! Jeg lavede en liste og mailede den til forloveren. Det skal lige siges, at forloveren også er en af MINE vældig gode venner...godt nok oprindeligt min kærestes, men vi går enormt godt i spænd!

Anyway, efter en måneds tid får jeg endnu en mail fra ham vedr. polterabend med en dato - om den dato ville være noget problem! Det var det ikke, hvilket jeg også mailer tilbage med nogenlunde denne ordlyd - "Intet problem, jeg glæder mig til at se hans overraskede ansigt - må jeg vide, hvad I pønser på ;-)?"

Efterfølgende fik jeg en mail med et surt opstød om, at jeg ikke skulle vide alt, og at det altså var en drengeting, jeg bare skulle holdes uden for og desuden ikke blande mig yderligere......

Jeg blev lidt stødt - ville jo hverken snage eller blande mig; var bare nysgerrig! Derfor valgte jeg, at jeg ikke ville spørge mere. For en uges tid siden var min kæreste og jeg på besøg hos forloveren og hans kæreste. Også her kom han ud af den blå luft med en bemærkning om, at han aldrig havde mødt en, der var så nysgerrig som jeg! Min kommentar var, at det ville han nok også have været i mit sted.

I går ringede han så igen for at få nogle flere numre og desuden meddele, at de nu snakkede om at lade min kærestes polterabend løbe over to dage; kidnappe ham til et hus i Sverige, hvor de så eí en lille weekend skulle være rigtige drenge, skyde hinanden med splattergeværer, sejle i kano, drikke nogle øl osv. Jeg sagde bare, at det var da fint - jeg tør jo knap nok spørge mere ind!

Så meget for den del af polterabendbøvlet......

For mit eget polterabends vedkommende ved jeg ikke noget andet end, hvem der er primusmotor, og nogenlunde hvem jeg kunne forestille mig skal med! Det er min vældig gode veninde og brudepige, der står for det! Hun har et noget anstrengt forhold til en af mine bekendte, som også er inviteret til brylluppet! (Det er min kærestes vens kæreste - jeg synes, hun er okay, men MEGET anstrengende, når hun bliver fuld!!!!! - vi er på ingen måde hjerteveninder). Min veninde (polterabend-planlægger ;) ) spurgte mig forleden, om jeg gerne ville have hende den anden med! Det var ikke meningen, jeg skulle vide mere om mit p-abend, men hun ville gerne have, at JEG tog beslutningen, for hvis det stod til hende, blev hun ikke inviteret! Ufedt!!!! Jeg er generelt af den holdning, at hvis "revl og krat" bliver inviteret med til sådna noget, kan man ikke udelukke en enkelt! Hvis det derimod er den tætte skare af veninder,, mente jeg ikke, hun skulle med, så det kunne jeg jo ikke rigtig beslutte - jeg ved jo af gode grunde ikke, hvordan det forholder sig!

For at gøre en lang historie kort (det er vist allerede for sent ;) ), så er jeg lidt ked af, at jeg bliver "rodet ind i det"! Begge dele......min kærestes forlover virker småirriteret på mig, og min veninde ligeså.....

Hvor meget har I taget del i jeres egne og kæresters polterabender????? Selv om jeg er nysgerrigheden selv, er jeg faktisk helst fri for at vide noget som helst om MIT polterabend! Til gengæld vil jeg gerne vide, hvad der er af planer for min kærestes......

Hvad har I gjort? Og hvor meget kan/Skal/må man tillade sig at "blande sig"???

Pyhaaa.nu gider I vist ikke læse mere i denne omgang!

Tak for ørerne - jeg fik luft :ph34r:

KH Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Louise,

jeg står lidt i samme situation som dig! Jeg er i den situation, at min bedste veninde, som arrangerer polterabend, ikke kender alle mine andre venner - så hun var simpelthen nødt til at bede mig om telefonnr. og email adr. osv. til dem hun ikke kendte.

Det er så fint nok.

Derudover blev vi enige om, at vi skulle aftale en dato i fællesskab, for da jeg skal giftes et stykke fra hvor jeg bor, er mange af mine fredage/lørdage optagede af at fise til Ringsted og arrangere ting.

Så langt så godt.

Men så har der været nogle sure opstød undervejs, både fra hende og fra min egen mor, og jeg har fået at vide at jeg bare skal blande mig udenom! På et tidspunkt kørte de et trip med at hver gang jeg nævnte datoen vi havde aftalt, så kan bemærkningen om at "nu skulle jeg jo ikke tro på alt hvad jeg hørte", og det stressede mig simpelthen så meget at tænke på om de nu havde planlagt en overraskelses-polterabend en weekend jeg ikke var hjemme!! De kender virkelig ikke mine aftaler, da vi bor et stykke fra hinanden.

Så nu tør jeg næsten ikke omtale den sk... polterabend. ;)

Generelt tror jeg ikke at folk "bør" blande sig, og det er da vel også sjovest hvis det er en overraskelse... men nogle gange gør omstændighederne altså bare, at det aldrig kan være en total overraskelse - fx. meget spredte venner og familie, der ikke kender hinanden.

Men jeg synes da bare at du skal slå koldt vand i blodet, og så meddele din veninde at det ikke er dig der bør tage stilling til hvem der bliver inviteret, hvis det er fælles venner/bekendte af jer begge. Jeg synes det er lidt uretfærdigt af hende, at lægge det pres på dig mht. at afgøre om en anden person skal med.

:) med det!

Mht. din kærestes PA og hans forlover, så lad dem selv køre det show! Det er nok det bedste. ;)

0

Del dette indlæg

Kender godt det der med ligepludselig at være rodet ind i planlægningen af sin egen og kærestens polterabend. Til sidst blev det mig for meget, og jeg meddelte at vi helst så os fri for PA. Jeg orkede simpelthen ikke at skulle tage stilling til alt muligt, så ville jeg hellere være fri.

Min kæreste har hele tiden sagt at han ikke har lyst til det, men han slipper i hvert fald ikke - det har hans bror bestemt.

Vi har faktisk talt om at stikke af fra dem... det kunne være sjovt.. :)

Lige nu har folket i hvert fald fattet at vi ikke gider hører mere om den forp..... PA

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg er overhovdet ikke blandet ind i min kærestes polterabend. Jeg ved heller ikke hvornår det skal være. Sikkert af den grund at det bliver samme dag som min.

Jeg mener heller ikke at jeg skal vide hvad der skal foregå. Det må gerne være en hemmelighed ind til det er overstået.

Mon din kærestes kammerat har ment det så alvorligt ? Det tror jeg ikke.

Jeg har heller ikke været blandet ind i mit eget. Der er ikke en der har nævnt eller spurgt mig om noget mht tlf.nr. m.v.

Men jeg ved at til min polterabend kommer kun mine bedste veninder og søskende. De inviterer ikke kærester til min kommende mands kammerater. Eller for den sags skyld min kærestes kusiner.

Jeg mener at en polterabend er for bedste veninder og søskende hvis man ønsker det.

Men i den sidste ende er det jo dem som arangere det, der ved hvem der kommer med.

Jeg håber at i begge får en rigtig god polterabend. det lyder jo til at de har helt styr på .

Knus

Helle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej....

Jeg vil ikke sige at jeg kender problemet, da vi intet ved(på Fyn holder

man det for det meste samme dag!!)

Jeg har blandet mig nå jeg mente det var nødvendigt, dvs. at jeg for længe siden gav min søster nr. på alle der sku med til festen da min bedste veninde bor i kbh så var det ligsom min søster jeg mente var den rigtige....(altså dem som er til den slags hi ho)

Og jeg er MEGET nysgerrig og det har de også brugt imod mig men bestemt kun for sjovt...... :heppe:

Vi har ikke nogen indblanding i hvem der skal med, håber dog bare alle har fået tilbudet, for når vi har inviteret dem med til bryllup, har vi jo også lyst til at være sammen med dem...

Vi glæder os meget og snakker meget om det, og om hvilke datoer det ku blive men er også meget glade for at vi ikke ved noget.....

Håber for jer andre at i får en virkelig super dag, selvom der er problemer op til...

Og til alle jer planlægger........

HUSK!!!!

Det er ikke jeres dag, så i skal tænke på hvad Brudeparret vil og ikke jer selv, for ellers er det bedre slet ikke at holde nogen polderarben.......HUSK DET!!!! taz

Mange knuser Maria og PØJ PØJ :drink2:

0

Del dette indlæg

Hej hej

Man hører tit at selve planlægningen af polter abend ender med uenigheder og sure miner fordi der er så mange ting der spiller ind :smash: Det er brandærgeligt, men sådan er det nok når flere forskellige har deres mening om hvordan det skal være :respekt:

Jeg har før været med til at planlægge polter abend, og selvom vi også diskuterede længe og ikke alle var tilfredse, endte det alligevel med at blive en rigtig god dag. Når først beslutningerne er taget er der jo heller ikke andet at gøre end at få det bedste ud af det.

Jeg var til polter abend i lørdags for min kærestes vens kommende kone. Vi har været på ferie sammen alle 4 og har ses et par gange, men hun er ikke min veninde som sådan. Men jeg var glad for at være med fordi det gav mig en chance for at lære hende bedre at kende og også at møde hendes veninder. Jeg tror at det vil give en god stemning til brylluppet at vi alle har mødt hinanden og har haft den oplevelse tilfælles :loveboard:

Jeg valgte dog at holde mig udenfor planlægningen fordi jeg ikke er så tæt på hende og fordi at jo flere der forsøger at bestemme, des værre bliver det!!!

Min egen polter abend ved jeg ikke noget om. Jeg er blevet bedt om at lave en liste over pigerne og jeg vælger at tage alle med, netop fordi jeg gerne vil have at folk lærer hinanden at kende inden brylluppet. Jeg er enig i at det enten er den helt tætte kreds eller alle, det er ikke så flinkt at pille en enkelt fra, med mindre den person er en rigtig taz ! Så har de måske lidt selv bedt om det...

Det var lidt om mine erfaringer, håber det kan bruges.

Knus Chinilla

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg ved absolut intet om vores polterabends - andet end min søster nok er primus motor vedr. min polterabend !! Og jeg ved heller ikke noget om min kærestes !!

Jeg har kun blandet mig en enkelt gang - ved ikke engang om det kan kalde at blande sig, men jeg har en arbejdskollega, som jeg virkelig svinger med, og hende ville jeg meget gerne have med !! Derfor huskede jeg min søster på, at kollegaen meget gerne skulle med på listen over deltagere !! (Var også med til hendes polterabend)

Derudover mener jeg ikke, at jeg har blandet mig. (Det kan da godt være, at min søster mener noget andet :loveboard: )

Jeg håber, at I får nogle rigtig gode polterabends, og at alle enes, selv om de måske ikke ligefrem er perlevenner !!!! :drink2: Det er trods alt jeres dag, og så må jeres venner da kunne være large nok, til at kunne tie stille denne ene dag !!

Knus fra Redhead

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg ved intet andet om min, end at mine veninder har planlagt den!

Mht. min kommende mand, så er det lidt værre- for vi skal giftes om under 2 måneder og drengene har ikke engang snakket sammen endnu- jeg har givet dem alle telefonnumre på kryds og tværs, men det er som om de ikke rigtig kan tage sig sammen.

Jeg er lidt skuffet over dem, for det første de sagde da vi for et år siden meddelte at vi skulle giftes, var at så skulle vi sørme få os noget af en polterabend.

Nu er jeg bange for at min kommende mands polterabend, bliver et eller andet hurtigt planlagt halvhjertet arrangement, og det synes jeg er ret synd for ham... Han spørger mig nogen gange om jeg ved noget, og så lader jeg bare som ingenting og siger at jeg intet ved....

Hmm....nu må vi jo se hvad det bliver til.

Held og lykke alle...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Louise!

Ja, jeg kender også godt til polterabend-bøvl. Har tidligere haft et indlæg. Det jeg har oplevet er i korte træk at jeg fik at vide at det var meget problematisk at planlægge mit polterabend bl.a. fordi jeg arbejder hver anden weekend. Det blev jeg ret stødt over, da jeg jo ikke har lyst til at volde besvær...

Det endte så med at mit polterabend kunne blive 2 weekender fra nu af og indtil brylluppet den 21. august...godt så!

Siden mit indlæg: Og så havde jeg jo sagt at jeg så ikke ønskede at vide hvilken weekend det blev, hvilket jeg er sikker på mine veninder har glemt eller misforstået, men pludselig fik jeg nogle sms'er, hvor der stod hvornår det blev. Først troede jeg det var for at forvirre mig, hvorfor jeg ikke svarede tilbage til et OK, hvilket nok var forkert af mig. I hvert fald synes en af veninderne det var meget irriterende ikke at få en tilbagemelding fra mig om at jeg havde modtaget beskeden....... Nu har jeg bestemt mig for, at jeg ikke gider bekymre mig mere for det er simpelthen for anstrengende.

Og denne beretning er jo også allerede blevet alt for lang.

Men Louise, jeg tror altså også det er bedst blot at sige til veninderne, at det må de vurdere og finde ud af, og at det er sådan du vil ha' det. Og mht. din kærestes polterabend, så prøv om du ikke kan glemme det ham vennen sagde til dig, prøv! Det andet bliver så trættende for dig i længden.

Håber at I får en dejlig polterabend.

Summer :loveboard::respekt::)

0

Del dette indlæg

OK tøser, nu er det jo nok ikke nogen overraskelse for ret mange, at polterabend-problemer er en af mine helt store triggere, så jeg er rigtig godt gal i skralden lige nu!!!

Hvad er det for noget hø? Hvorfor er folk bare så sløve, ubetænksomme og egoistiske???? Det har givet mig anledning til at lave noget konstruktivt, så her er

Polterabend - de 10 bud!

1. Ønsker parret en polterabend, så har man (læs: søskende, venner og lign.) bare at sørge for en i en eller anden form!

2. Der er INGEN der siger at en polterabend skal være dyr eller i det hele taget koste noget!

3. En polterabend er IKKE en oplagt chance til at ydmyge og plage brud eller gom!

4. Ønsker (såsom når nogen frabeder sig noget) SKAL respekteres! Dermed ikke forstået at man skal opfylde gommens ønske om en dag i en Ferraribil - alt med måde!

5. Alt bøvl, ævl og kævl er parret FULDSTÆNDIG uvedkommende - om så et skænderi får 3. verdenskrig til at bryde ud, så skal de ikke vide noget!

6. En typisk, velplanlagt polterabend kan sjældent planlægges på 3 minutter over telefonen 3 timer før (mest til fyrene)!

7. Selv de værste fjender kan enes på en polterabend - for hovedpersonens skyld (mest til pigerne)!

8. Polterabend er noget man til glæde for parret - altså er det ikke ens egne behov, man tager hensyn til i første række!

9. Der er ikke nogen "rigtig" polterabend, kun en forkert (og det er en, der ydmyger hovedpersonen eller tvinger ham/hende til noget de ikke har lyst til)!

10. En rigtig god polterabend er en dag planlagt lige efter hovedpersonens temperament og kan oftest gøres sjov med bare en lille smule kreativitet og ikke nødvendigvis mange penge. Det gør bestemt heller ikke noget at lave ting, der inddrager alle gæster, så det for dem ikke er en kigge-på-dag!

Pyyyhh... skulle bare af med det! ;)

Carina :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej carina.

Ja jeg er også enig i de 10 bud, man skulle måske overveje at lade denne planche blive sendt ud til hele danmarks befolkning, så vi som brudepar (med nok at se til op til brylluppet) ikke skal få stress af noget vi ikke engang burde være med til at arrangere (intet). Meeeen det er vel ønske tænkning.

Jeg/ vi har også haft en del bøvl med vores polter halløj, og nu vil jeg ikke fortælle det hele forfra så bliver jeg aldrig færdig, men det er også noget træls noget.

Lige nu prøver jeg bare at forvente det værste (klædes ud grimt, sælge noget, kun bowle, kalde på min kæreste i bilka mm) så jeg kun kan bliver glædelig overrasket - forhåbentlig.

Knuz HEidi fool

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

P.S. Hvordan er det så lige vi får dem, der skal planlægge polterabends til at læse de 10 bud!!?

Vi kunne jo starte med at være fremme i skoene selv, når vi er med til at planlægge andres polterabend'er....

Og ellers må vi bare lave en ny græsrodsbevægelse:

Polt Og Lir Til Ens Rare & Allerbedste Bekendte - En Nem Disciplin! = POLTERABEND!

:loveboard:

Aj, nu går jeg da helt i selvsving!

Carina - der bare er glad fordi det er fredag og hun skal til Esbjerg Rock (og se fodbold på storskærm... nok i regnvejr!) og i morgen til polterabend!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Guuuuud.....min historie ligner din helt vildt!!!!

Jeg var også nysgerrig.....men pga en pludselig dårlig ryg...blndede jeg mig i min kærestes for at drengene ikke lod det tager overhånd da de planlagde. Men de havde det fint med det.

Jeg gad egentlig heller ikke have min svigerinde med til min egen da min bedste veninde (som arrangerede) spurgte......men hun kom alligevel...(vist mere af pligt... :sleepy: )

knuz maria

0

Del dette indlæg

Og ellers må vi bare lave en ny græsrodsbevægelse:

Polt Og Lir Til Ens Rare & Allerbedste Bekendte - En Nem Disciplin! = POLTERABEND!

:loveboard:

Aj, nu går jeg da helt i selvsving!

Carina - der bare er glad fordi det er fredag og hun skal til Esbjerg Rock (og se fodbold på storskærm... nok i regnvejr!) og i morgen til polterabend!

Hej Carina

Hvor har du bare nogle gode ideer :):respekt:

Rigitg god fornøjelse med Rock, Fodbold og Polterabend.

Knus

Helle

0

Del dette indlæg

Bare fordi det er nemt at hyle, så vil jeg da godt ha lov at gøre det her... Jeg har nu overstået både koncert/fodbold og polterabend og det kan bestemt mærkes!

Vi har virkelig haft to fede dage - fredag med musik og fodbold var knap så "stille og rolig" som det var meningen og derfor begyndte jeg min kusines polterabend med grove tømmermænd.

Vi havde alligevel en fed dag - lige efter min opskrift. Her er brudens forløb:

- Lavede en kalender hjemme hos brudeparret med 12 billeder + "holdfoto" med alle deltagere til en morgengave til gommen. Min kusine, som har en noget nær perfekt krop, stavrede glad rundt i undertøj og hofteholder det meste af de to timer!

- Kanotur i to timer - et par korte byger gjorde at vi et par gange søgte ly under nogle træer på åen, men det var altså bare HERLIGT! Kan KLART anbefales!!!! (Og fyrene overtog dem fra os da vi var færdige, hvilket var med til at holde prisen nede!)

- Derefter besøg af "Dildo Damen"; hun viste sjovt legetøj - bruden fik hvisket nogle ting om hvert produkt og skulle så ellers præsentere det for os! Min søster fortalte mig at de havde tænkt på det samme til min polterabend, men det er jeg nu glad for at det ikke bliver, for jeg er sgu nok en tand for sippet til det! Det var rigtig hyggeligt og sjovt, men det er altså ikke just min boldgade, så det var fint at det var min kusine, der fik "æren"...

- Derefter bad og så fælles (med fyrene) fest i mexicanerstil - kaktus og kulørte lys på bordene, mexicansk mad og udklædning. Vi tog hjem som de næstsidste (de sidste var kun tilbage for at låse efter os!) kl. 02:30 efter en laaang dag, der startede kl. 9:00.

PERFEKT! :drink2:

Carina - hvis hovede dunker så underligt!? :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer