Frk R

Are you kidding me???

36 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Frk. R - er det et tilfældigt blogindlæg, eller er det en venindes?

Jeg fandt det helt tilfældigt - kan ikke engang huske hvad det var jeg googlede på. Tror det er skrevet tilbage i 2007 og det var det eneste indlæg der var på bloggen.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

okay min første gæt er, at de 2 piger ikke længere er veninder. Når der kommer penge mellem folk, så ender det ofte galt. det er bare set så mange gange før...

men sikke en krukke, at blive sur og skuffet over så flot en gave, det kan hun da ikke være bekendt. Det er da dyrt at være gæst til et bryllup, især hvis man også er med til PA. Da jeg var til bryllup i Maj løb det da op, vi skulle invistere i nyt tøj (hvilket jo var vores valg, men man vil jo gerne glæde brudeparret) og en PA samt gaven. Vi var et par som gav for 500 kr. så skulle jeg havde fået lignende kort fra min veninde. det er jo ligesom tanken der tæller...

0

Del dette indlæg

Men Cindy, tror du ikke det der nager dig, er at hun vil med, når du ikke helt føler hun hører til ved festen længere??? For havde det været en veninde eller en anden du følte dig tæt med, havde gavens størrelse nok ikke været i dine tanker?!!

0

Del dette indlæg

Jeg tænker det samme som Lena... Din (Altså Cindys) situation er en ganske anden. Når det ikke er en gæst, som du rigtig føler "hører til" så er hun jo - groft sagt - bare en udgift, og den vil man selvfølgelig gerne have tjent ind igen.

I blog-tilfældet var det jo en veninde, der også havde gjort noget ud af PA'en... Jeg tror at veninden fra blogindlægget har gjort noget ud af venindens bryllup, mens din "ekstra gæst" måske ikke helt har forståelse for hvor dyrt et bryllup er (+ hun er ikke tæt på dig, + hun har allerede været uhøflig ved at være lidt ligeglad med svarfristen).

0

Del dette indlæg

Jeg er lidt splittet, for jeg må være ærlig at sige, at jeg lidt har haft de samme tanker. MEN - det er nu i forhold til forloverens eks-kæreste, som pludselig ville med til festen alligvel - over en uge efter svarfristen var udløbet.

Hun er selvfølgelig velkommen, men som jeg har skrevet i min tråd, så er hun hverken familie, veninde til nogen af os, hun er kun forloverens eks. Og jeg ved, at hun er på SU, og at vi nok "kun" får et gavekort på en 150 kr. til Fona. Og nu bliver jeg grov, for vi betaler trods alt reception + 1000,- kuverten til festen, og det er velvidende om at hun ikke har råd til mere i gave. Og det nager mig sgu alligevel lidt.

Hun har ikke råd til mere, og det er selvfølgelig fair nok, men synes stadig tanken er lidt træls, specielt når hun ikke viser interesse for brylluppet, udover den kjole hun skal bære.

Men ovenstående blog-tilfælde: Det er for småligt - en værre bridezilla! (Og det siger jeg med frygt for selv at blive kaldt det nu...)

Til de forrige bryllupper jeg har deltaget ved, har jeg givet 5-600 kr. / en heldagsfotografering ved brylluppet, et album til de efterfølgende fremkaldte billeder samt et domæne med deres nye fælles familie-navn. :thumbsupsmileyanim: Så jeg synes bestemt ikke, jeg har været fedtet. Og dette har været foruden polerabend-udgiften på 7-800 kr.

Jeg får sagtens at du tænker som du gør, men den store forskel er, at du IKKE sender hende et surt brev med gaven retur.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da kæft et møg forkælet brudepar.

Selv er jeg bedøvende ligeglad om jeg er inviteret til fest hjemme i haven (kuvertpris 200) eller til fest på slot (kuvertpris 1500) Jeg giver gave ud fra hvor tæt jeg er på brudeparret og hvad jeg har råd til.

HØRT :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

eehm selvom man ikke er hooked på den ene gæst, så kan man da ikke blive fornærmet over at få en gave uanset størrelse? i så fald skulle man måske slet ikke invitere vedkommende med?? Men det er jo nok bare mig... Vi havde en gæst med, som jeg ikke var hooked på og vedkommende havde ikke en gave med, men jeg var/er fløjtende ligeglad, for gaven ville ikke ha betydet noget for mig alligevel.

Og "takkebrevet" for at vende tilbage til udgangspunkt - jeg ved slet ikke hva jeg skal sige andet end **"#"/&(()"""****

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer