Stikan

Øve brudevals med eller uden skørt?

10 indlæg i dette emne

Jeg skal have en stooor kjole på (kan ikke gå gennem en normal døråbning uden den rører begge dørkarme) og har et kæmpe skørt på. Næsten med hula-hop-ringe i :thumbsupsmileyanim:

Kæresten har ingen ide om hvad jeg skal have på - heldigvis - og det skal han heller ikke vide.

Men vi øver jo brudevals herhjemme og har vores sko på så de kan blive 'danset til' og vi kan lære at have dem på. Især mig der jo skal i stilletter.

Har overvejet om jeg skal have skørtet på, for det gør vel et eller andet ift. hvordan vi skal / kan holde i hinanden? Eller er det lige meget?

For hvis han ser skørtet så afslører jeg jo at det er en stor kjole og derudover får han sikkert grineflip over hvordan sådan et 'telt' ser ud og måske kan han ikke helt abstrahere fra det billede når han ser mig i kirken :thumbsupsmileyanim:

Hvor nødvendigt er det at prøve at danse med sådan et på?

Og hvordan lægger jeg mig egentlig på knæ i kirken? Skal vel ikke have skørtet ind under knæene men ligge inden i det på en eller anden måde?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke øve dig på brudevalsen med en veninde og så tage skørtet på så du får en fornemmelse?

Mht at knæle i kirken, så klarer du det ved at løfte godt op i skørtet fortil, så du ikke får revet stoffet i kjolen og skørtet svipper op. Det er ikke så svært, men du kan jo lige lave en hurtig øver :-)

KH fru R

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja du skal trække rigtig meget op foran, for formodentlig er puden du skal knæle på ikke så bred at du kan nøjes med at løfte kanten af skørtet op , så den ligger på skamlen og du så nærmest knæler inden i....hm er en lille smule svært at forklare, håber du forstår

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi øvede uden skørt - Det Daniel var mest bekymret for, var om jeg nu havde en kjole på hvor han kunne komme til at træde på slæb eller lign...

Men jeg synes det gik fint på dagen - vi havde intet problem med skørtet. Det er jo ofte heller ikke så lang tid man får lov at danse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi øvede med skørt. det synes jeg var helt okay, for det ku han ikke gætte noget ved alligevel.

Det flyver ikke op når først man får kjolen over det. Jeg havde været MEGET skeptisk fordi jeg havde gået i det hjemme uden kjolens vægt over det, men når først kjolen er på opfører det sig helt pænt (men svært at kravle op og ned af stolen for at kysse....) :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nødvendigt at øve sig i at danse med det - også med manden.

Der er simpelthen så stor forskel på at danse i træningstøj (eller hvad man nu øver sig i) og så en stor kjole - det er derfor turneringsdansere prøver med den kjole, som de skal have på - eller dog en, der ligner.

Det samme gælde i øvrigt med skoene - hvis I har øvet jer i flade sko og du pludselig kommer 5-10 cm. højere op i hans arm under selve dansen, er der en god chance for, at det vil blive noget sværere for ham at føre dig.

Så øv med skørtet - eller en anden gallakjole eller lignende.

Det ville jeg i hvert fald gøre.

Og held og lykke med det :-)

KH Johanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift i søndags og kan sige at jeg ikke øvede med skørtet og det gik fint alligevel.

Det var faktisk ikke skørtet der var et problem under dansen, men at han var ved at træde på kjolen et par gange (lige som jeg selv gjorde jeg på vej op af kirkegulvet og lavet et meget 'elefant' snubletrin - men det gjorde at jeg kom til at grine og det lettede stemningen lidt og jeg kunne igen trække vejret :))

2m3o7j8.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer