Belinda Victoria

Hvilke vine bruger I ?

8 indlæg i dette emne

Så jeg ville høre, om der er nogen som ligger inde med gode foreslag til vine... og som man måske kan anbefale til andre...

Mousserende vine

Hvidvin

Rødvin

Dessert vin...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer jo rigtig meget an på hvilken mad vinen skal serveres til samt hvilken prisklasse...

En vin jeg dog umiddelbart kan anbefale, er en Ripsasso de har i Kvickly til 42 kr... Kan ikke huske flere detaljer lige nu, men den er super til prisen! Sig til hvis jeg skal finde mere om den.

Ellers er det meste af vores vin mdbragt fra ferier i Frankrig, så kan ikke komme med konkrete anbefalinger man kan købe herhjemme. Kommer dog gerne med forslag til druer hvis du kan fortælle om menuen?

0

Del dette indlæg

Du må gerne hjælpe mig odså mille

Regner med at det hovedsageligt er kødet/fisken der bestemmer hvilken drue der passer til, så har ikke skrevet mere på

Vi skal have fisk, krebsehaler og tigerrejer til forret

Hovedrettens kød er både Helstegt dyrekølle, Honning-senneps marineret skinke steg og Krydder stegt oksefilet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du må gerne hjælpe mig odså mille

Regner med at det hovedsageligt er kødet/fisken der bestemmer hvilken drue der passer til, så har ikke skrevet mere på

Vi skal have fisk, krebsehaler og tigerrejer til forret

Hovedrettens kød er både Helstegt dyrekølle, Honning-senneps marineret skinke steg og Krydder stegt oksefilet.

Jeg er ikke vin-guru, men kommer gerne med et par ideer :thumbsupsmileyanim: Er dog sikker på Mihera med en tjeneruddannelse er mere kvalificeret end jeg ;) Tilbehøret, tilberedningsformen samt krydderierne spiller dog også en stor rolle i valget af vinen :cheerleader3:

Til foretten ville jeg gå efter en Riesling, eventuelt en Chardonnay hvis fisken er fed.

Hovedretten lyder lidt "tung", så jeg ville gå efter en kraftig rødvin, som en Shiraz. De er dog ofte temmelig kraftige i smagen, så vil I ikke er til de kraftige vine, men vil have en "mildere" vin, vil jeg nok gå efter en Cabernet Sauvignon.

Vi gjorde selv det at vi inviterede min far (der er rigtig god til vin) over til middag, hvor vi lavede mad med samme smagsneuancer som det vi skulle have til brylluppet. Der havde vi så 3-4 flasker hvidvin samt rødvin, som vi så smagte på til de forskellige retter. For selv inde for den ene drue kan der være milevid forskel...

0

Del dette indlæg

jeg må give mille1981 ret her :thumbsupsmileyanim: for som hun siger er det ikk kun kødet/fisken der bestemmer vinen men også Tilbehøret, tilberedningsformen samt krydderierne spiller dog også en stor rolle i valget af vinen.

men når det er noget med skaldyr og sådan noget vil en chardonnay være rigtig godt,

og som mille1981 siger så en shiraz til hovedretten, f.eks en australsk da den har fået en sol er den dejlig kraftig.. og det kan jeres hovedret sagtens klare.

held og lykke med vin jagten :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvad så med hvidvin til hovedretten, vi drikker nemlig ikke selv rødvin?

ja den er lidt værre :thumbsupsmileyanim: men ikke umuligt.. først og fremmest så vil jeg sige at hvad i kan lide er det i skal vælge, det vigtigste er jo trods alt at i kan lide vinen i drikker til jeres bryllup :cheerleader3: når det er sagt er sauvignon blanc fra australien/new zealand et godt valg, eller en gewurztraminer fra f.eks. Alsace i Frankrig.

håber i kan bruge det :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer