Ms aprilbride

kage inspiration søges

4 posts in this topic

Hey alle i dygtige quinder :shopping:

Jeg er på udkig efter inspirerende hjemmesider til hvordan man laver disse fantstiske kager som så mang af jer har billeder af.. elller evt forslag til litteratur an kan låne på bib???

Jeg håber I kan hjælpe og evt komme med en ordforklaring- fondant?

MMF? etc..

På forhånd mange tak :huh:

knus michelle

0

Annonce ♥

Fondant og mmf (marshmallowfondant) er overtræk på til kagen. Du kan desuden bruge fondant/mmf/sugarpaste til at modellere med også :shopping:

Hmm... Hvis du har en yndlingschokoladekage, så bag tre bunde. Find opskrifter på fyld, som du godt kunne tænke dig. En klassiker er hindbærmousse og tobleronecreme. Smør kagen op med en smørcreme/frosting INDEN du overtrækker med fondant...af flere årsager: Frugtsyren trækker igennem fondanten og denne smelter, desuden er frostingen med til at gøre kagen pæn og jævn.

Brug youtube og google. "Princess cake" kunne du skrive på google og "how to make a ...." på youtube.

0

mange tak for svaret :shopping: det må jeg prøve..

knus Michelle

0

Her har du et link til en dansk forum, fyldt med kagetossede damer. Link

Der er mange rigtig dygtige piger, en masse inspiration og tips at hente.

Kagekonen blogger ikke så meget om kager mere. Men hendes side er FYLDT med opskrifter, how to's, inspiration og billeder.

CakeJournal er en dansk pige der har fået stor sucess med hendes side på engelsk. Smuk inspiration og mange gode 'sådan gør du' tips.

Der er en masse tips og triks at hente på nettet, også på engelske sites Lorraine her er en af de allerdygtigste.

Bøger er der mange af, hvor mange der kan fås på biblioteket aner jeg ikke. Men jeg tror der er nogle at hente. Kage dekoration, på dansk og engelsk er vist kode ordene.

Rigtig god fornøjelse!

0

Annonce ♥