laerke-felix

Bryllupsrejse

11 indlæg i dette emne

Hej alle dejlige BK-piger.

Vi vil rigtig gerne til Paris på bryllupsrejse - jeg har aldrig været der, H2B var der i 9. klasse (!!), så vi er ret meget på bar bund mht gode steder osv.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men det allerbedste syns jeg er, at få noget anbefalet.

Så derfor:

Har du været på bryllupsrejse til Paris, eller almindelig ferie med lidt kæreste-romantik, vil jeg rigtig gerne høre om Jeres hoteloplevelser.

Vi vil selvfølgelig gerne bo til en ok pris, men samtidig skal det også være et sted, hvor man har lyst til at ligge i sengen og putte om natten, hæ hæ :)

Hvor har I boet? -Var det ok? - Kan det anbefales?

Smid gerne links :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var på kæreste-ferie der for 2 år siden! Boede på et 3 stjerners hotel i midtbyen (husker simpelhen ikke hvad det hed). Vi havde valgt det ud fra at et hotel i danmark med 3 stjerner er sådan ok, når man bare skal sove der og nærmest ikke andet, men det synes vi ikke helt det var der nede. Altså hotellet fejlede ikke noget, men værelserne var altså ikke noget jeg ville bruge mere tid i end højst nødvendigt. Så hvis jeg skal tilbage til paris vil jeg helt klart anbefale 4 stjerner og opefter.

Vil helt klart anbefale jer at finde et hotel i midten af centrum. For selvom der kører metroer og offentlig transport faktisk er god i Paris, så er byen bare fantastisk at opleve til fods. Der var ikke noget mere skønt at kunne slentre hjem om aftenen og se lyset fra alle de smukke bygninger og gå langs Seinen :) Så hellere tage metroen når man skal ud i udkantet hvor der bestemt også er emget at opleve men hvor det måske ikke er så hyggeligt at gå hjem fra om aftenen :)

0

Del dette indlæg

Vi var i Paris i sommeres og det var super fedt! Vi gik rundt meget, men boede uden for midtbyen. Skulle jeg derned igen ville jeg helt sikkert bo på Montmatre, det er bare så hyggeligt og stemningsfyldt der.. Det ligger et stykke udenfor midtbyen, men tror det tager 5-10 min med metro derud..

Vi spiste der en aften og gik en tur og så moulin rouge i aftenslys og Sacre coeur.. Der er små gader med gamle bygninger og små kunstnerbutikker og om dagen er der markeder med en masse hyggelige ting og malerier osv..

0

Del dette indlæg

Jeg vil mene at Paris ikke har "et centrum" pga. af sine arrondissementer, og hvert område har sin charme og stil. Så man kan ikke sige at i skal bo i centrum, og metroen findes på hvert et hjørne... tilgengæld vil jeg klart anbefale Marais, som er kendt som kunstnerkvarteret. Har flere venner der har boet i Paris, som sværger til Marais hvis man skal opleve det ægte Paris. Fantastisk shopping og caféer, jødekvarteret, kunst/museer, tæt på seinen og Notre Dame osv.

paris-marais-les-halles-3-4.gif

Lige præcis hvilket hotel ved jeg ikke når det skal være til honeymoon... tror jeg ville søge på evt. B&B. Min familie har super erfaringer med et lille B&B studio - en lille taglejlighed med udsigt over de parisiske tage, men kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder. Prøv at søge... ellers tror jeg Mette har ret i, at hvis I skal synes om værelset skal i op i 4 stjerner.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også foreslå montmatre, det er et helt fantastisk sted men rolige gader, gode madsteder og en fantastiskstemning, der emmer af paris og romantisk. Vi var der på romantisk ferie i sommer og det er bestemt ikke sidste gang at vi gør det. Faktisk har vi også snakket om at tage på bryllupsrejse der til og kan næsten ikke vente. Hotellet lå lige til venstre fra Sacre coeur, som er utrolig smuk i måneskin. det var et 3 stjernes hotel og var fint efter standarden.. der var badekar på badeværelset, så efter en lang dag hvor vi havde gået vores fødder trætte, gik vi karbad sammen og drak champage. Kan selvfølgelig heller ikke huske navnet på hotellet. Lægger hjernen i blød og skriver hvis jeg kommer i tanke om det. :)

En romatisk ting i kunne gøre sammen i paris, er at sætte en hængelås fast på hængelåsbroen ved Notre Dame. Hængelåsen symbolisere jeres forhold og man smider nøglen i floden, så man viser at man hører sammen.

photo.htm

Redigeret af Sannie og Dennis
0

Del dette indlæg

Mig og min forlovede var i Paris her i september. Vi boede ca. 1.5 km. nord for Louvre ved noget der hedder Grand Boulevard. Det var super romantisk hotel, meget småt men skønt. Det var 3 stjerners. Jeg har før væres i Paris hvor jeg også boede på et knap så godt 3 stjerners, så vil nok også anbefale 4 stjerner og op efter. Men inde på Hotels.com kan man læse vurderinger fra andre gæster, det har jeg altid brugt meget.

Håber I finder et dejligt hotel. Paris er bare den mest fantastiske og romantiske by. :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var i Paris for et par år siden. Boede i Marais på dette hotel Les Jardin Du Marais hvilket var ganske udemærket.

Vi fik dog booket uden morgenmad, og den kostede vist 20 euro pr. person. Der ligger dog en lille cafe som nabo, hvor man kan få morgenmad til en noget lavere pris.

Til gengæld var rejsen + hotellet rigtig billigt (3000 for 2 personer med 4 overnatninger), så vi kunne godt overleve med at spise morgenmad ude i byen i stedet ;) Mener vi bookede gennem Mr. Jet eller et andet mindre selskab.

Hotellet ligger 100 m. fra en metrostation.

Nyd turen, Paris er SKØN!

0

Del dette indlæg

Vi har været der en del, og bor altid i 5. eller 6. arrondissement. Det er latinerkvarteret, som er såå romantisk og rigtigt parisisk (ved ikke om der er noget der hedder det :cheerleader3: ). Der ligger specielt mange af de mest fantastiske små restauranter og cafeer, hvor man kan sidde og høre "Gotan Projekt/Hotel Costes"-agtigt musik hele natten med en pastis og en cigaret. Derudover er der vildt mange små butikker, med det lækreste tøj og skønne ting, som man ikke finder andre steder. Til sidst kan du altid finde en lille park i nærheden (de er overalt), hvor mange af de lokale sidder og læser på græsset i solen, eller spiller petang på en grusbane og hvor børnene sejler med en båd i en lille sø. Looove it!

0

Del dette indlæg

Hej alle dejlige BK-piger.

Vi vil rigtig gerne til Paris på bryllupsrejse - jeg har aldrig været der, H2B var der i 9. klasse (!!), så vi er ret meget på bar bund mht gode steder osv.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men det allerbedste syns jeg er, at få noget anbefalet.

Så derfor:

Har du været på bryllupsrejse til Paris, eller almindelig ferie med lidt kæreste-romantik, vil jeg rigtig gerne høre om Jeres hoteloplevelser.

Vi vil selvfølgelig gerne bo til en ok pris, men samtidig skal det også være et sted, hvor man har lyst til at ligge i sengen og putte om natten, hæ hæ :)

Hvor har I boet? -Var det ok? - Kan det anbefales?

Smid gerne links :)

Dejligt at i skal på bryllupsrejse der. Det er virkelig en romantisk og storslået by! Blev selv forlovet der i påsken, så den by har jo et specielt sted i mit hjerte :)

Vi har de sidste gange boet på Hotel Paris Rivoli, som ogsså ligger i Marais kvarteret. Det er ikke så dyrt for hvad man får. I bør vælge et hotel andre anbefaler, da man ellers i Paris kan få rigtig mange dårlige hoteller til dyre penge. Det er ikke det mest fancy sted, men fint nok og personalet er søde. Ved jo ikke hvilket hotel-budget i har.

Jeg synes klart Marais er et af de bedste steder at bo. Og som de andre også siger, er der ikke rigtigt noget centrum i Paris fordi det er så stort. Marais er en smule mere intimt, men tæt på alt muligt alligevel.

I nærheden af hotellet ligger også restaurant www.bofingerparis.com som helt klart kan anbefales. Der er ingen priser på, men de er overraskende gode for at være et af Paris' første brasserier. Og de har ofte en rigtig god menu. Men i skal reservere bord, helst nedenunder hvor der er flottest, og man skal klæde sig pænt.

Rigtig god tur ellers! Og bare skriv hvis du har nogle spørgsmål eller vil se billeder derfra. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer