Guest marlene

Globryllup

6 indlæg i dette emne

Kan man tillade sig at dukke op til globryllup selv om man ikke kender brud eller brudgom?

Jeg kunne godt tænke mig at overvære et bryllup i den kirke, hvor vi skal giftes for at se hvordan det hele kommer til at foregå (har talt med præst men vil gerne have billeder på). Men kan man bare dukke om sådan helt uden nogen relation til brudeparret? Og hvad hvis noget af familien står uden for kirken for at "tage i mod gæster" - hvad siger man så?

Kom med jeres mening.

mvh

Marlene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Hvad med at finde en dag hvor i kunne tænke jer at kigge og så spørge præsten om det er ok.

Han kan jo så spørge dem der skal giftes om de vil have noget i mod det.

Jeg ville nok ikke bare dukke op uden videre, hvis jeg ikke kender dem som skal giftes.

Knus

Helle

0

Del dette indlæg

hej marlene

min ærlige mening er nej det kan man ikke tillade sig. :)

men hvis du meget gerne vil overvære brylluppet vil jeg finde ud af deres adresse og så ringe og høre hvad de sagde til det. :mellow:

jeg ville da i hvert fald sige ja hvis der var nogle der ringede og spurgte mig, men jeg ville godt nok undre mig hvis der kom nogen jeg ikke kendte uden jeg vidste det.

dette er jo kun min mening, jeg synes bestemt du skal gøre hvad du føler er rigtigt :loveboard:

hilsen Linda :respekt:

0

Del dette indlæg

hej marlene

min ærlige mening er nej det kan man ikke tillade sig. :loveboard:

Har hørt fra flere, at man vist godt kan forvente, at der sidder nogle i kirke der overhovedet ikke har nogen realation til en, da der er nogle der synes det er sjovt at gå til bryllupper. Min kæreste opevede det ved hans søster bryllup.

Håber bare ikke det sker ved vores bryllup, da kirken ikke er så stor, og vi så ville have problemer med at være der.

Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak for jeres ærlige svar.

Jeg har besluttet på baggrung af dem ikke at dukke op. Jeg synes jo også selv at det er lidt underligt, men eftersom jeg kun har været til et bryllup ved jeg ikke om man kan forvente der kommer folk man ikke kender.

Men det kan være I kan hjælpe mig med en ting som jeg havde håbet at få afklaret ved at overvære en vielse i kirken:

Selve alteret og der brudeparret skal sidde er hævet ca. 2 trin over det niveau tilhørende sidder. Derudover er der langt fra 1. række til alteret (skønner ca. 10 m) + en stor døbefond mellem alter og tilhører. Præsten talte om, at det blev brugt, at familien sad bag ved brudeparret så de bedre kunne se (der ville blive sat stole frem). Vi bliver bare ikke så mange i kirken (40 personer) så derfor vil jeg helst ikke have der er tomt på de "faste" rækker. Det er en bykirke så den er pænt stor.

Jeg er altså i tvivl om, om vi skal sætte familien bag os for at de kan følge bedre med, men med den mulighed for, at kirken virker tom (men at folk at folk føler de har siddet alt for langt væk).

Marlene

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan du tillade dig det.

Var hos præsten forleden, og han sagde man måtte forvente mennesker i kirken man ikke kender. Kirken er et åbent sted for alle, hvor man til enhver tid må komme.

Min mor har været til 5-6 globryllupper i den kirke vi skal giftes i, bl.a. mhp. inspiration til oppyntning af kirken mv.

Så min mening er: afsted med dig!

Kh linse

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer