Guest sommermyhre

Kirkebryllup

9 indlæg i dette emne

Hej alle...

Min kommende mand og jeg ønsker os et eftermiddagsbryllup, så da vi snakkede med præsten, aftalte vi kl. 15.00. Vi er nu kommet lidt i tvivl om der er tid nok til det hele, så vi ringede til præsten og spurgte om kunne rykke det til lidt tidligere, men der er et bryllup i samme kirke kl. 13.00, så vi kunne kun rykke det til 14.30 - det er som sådan også fint nok, men nu er vi kommet i tvivl om det ikke bliver for presset mht. til de andres vielse? Er der nogen der har erfaringer om flere vielser samme dag og hvor lang tid imellem der helst skal være?

Nogle af vores gæster er også inviteret med til den anden vielse kl. 13.00 og de har allerede sendt indbydelser ud, og jeg som troede at jeg var i god tid... Vi er dog tættere på dem (i familie), så de skal nok vælge vores bryllupsfest, men nu føler jeg mig lige pludselig presset mht. at få sendt invitationer ud.

Håber der er nogle med nogle gode råd :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeres kirke mener det er passende og nok tid, så må I jo regne med det.

Vores kirke har fx. kl. 13.30, 14.45 og 16.00 som faste tider (om de har nogle om formiddagen ved jeg dog intet om). Og de kan ikke rykkes med, så der er kun det er vælge i mellem. Og det er da helt sikkert tilpasset, da der tydeligvis er én time og et kvarter mellem hver vielsesstart.

Jeres kirke har nok gjort sig sine egne erfaringer. Men jeg synes ikke I skal bekymre jer om vielsen før jeres. :cheerleader3:

EDIT: Kender i dem, der skal vies før jer? For det lyder lidt som en konkurrence om hvem vælger hvis fest.. Og selvom dem i har tilfælles er i familie med jer, er det stadig træls at fravælge et andet bryllup. Der er ikke mulighed for at finde en anden dato måske, nu når I jo ved at jeres familie er inviteret til et andet bryllup?

Redigeret af ChariteK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville ikke bekymre mig ift. et andet bryllup i samme kirke. Det er der jo masser af i sommersæsonen i alle kirker, og jeg går ud fra at kirken har fint styr på det.

Der hvor vi skal velsignes er der 1½time imellem hver vielse, og det er rigeligt tid. Det hedder 11.30, 13, 14.30, 16 mener jeg.

Har dog engang været til bryllup, hvor vi troede vi kom for sent, fordi vi kunne se en brud+gom og gæster uden for kiken... det var dog bare vielsen før den vi skulle til. Den dag var der 6 vielser i den kirke!

Hvis du ved at flere kommer til at skulle vælge imellem to bryllupper, ville jeg skynde mig at få sendt ud. Det er jo lidt først til mølle... hvis man har sagt ja til et bryllup, kan man jo ikke sige nej tak, jeg vil hellere til et andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I vores lille lokale kirke var der 2 bryllupper samt en barnedåb på vores dag.

Vi blev velsignet kl. 13. og præsten havde bedt os om at se, om vi ikke kunne være væk fra stedet lidt over 14, så der var "plads" til de næste gæster til brylluppet 14.30. Og det passede super-fint! Vi kørte fra kirken omkring kl. 14, så der var ikke noget overlap med gæster eller mangel på parkering.

Ligeledes var vores gæster også bedt om ikke at komme før 12.30, da der så ville være optaget på parkeringspladsen af gæsterne fra arrangementet inden os. Så mon ikke også jeres kirke har styr på det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hurtige svar, dejligt :cheerleader3:

Vi synes ikke at vi skal ændre datoen, bare fordi et andet par skal vies i samme kirke samme dag, datoen er perfekt for os, da vi har 4½-årsdag lige præcis den dag og det synes vi er lidt romantisk :)

Vi kender ikke som sådan det andet par, men min kæreste ved hvem det er, idet noget af hans familie kommer sammen med forældrene til sønnen der skal giftes, så det er lidt langt ude og det handler ikke om en konkurrence om hvem de skal vælge, kan godt se det er træls at de skal vælge hvilken fest de skal til, men det tror jeg ikke gør dem så meget, de kan jo sagtens være med til de andres vielse.

Tror vi ændrer tiden til kl. 15.00, min svigermor som er tidligere kirketjener i samme kirke, synes det er bedst med lidt tid imellem vielserne, både mht. at gæsterne skal ud og ind, men også mht. parkering. Har siddet og regnet lidt på det og tidsplanen ser således ud:

15.00 Vielse

16.00 Hilsen udenfor

16.30 Billeder (tager 5 min. at køre derhen)

18.00 Ankomst til feststed

18.30 Spisning

Tror I ikke det passer meget godt?

Mht. invitationer, så tror jeg vi lufter datoen for de nærmeste og siger at de lige skal sætte kryds i kalenderen og så venter jeg med at sende invitationer ud til januar, som hele tiden var planen. Er ikke meget for save-the-date-kort....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle

Jeg er tidligere kirkesanger og i højsæsonen kunne vi også sagtens have 4 bryllupper på én dag. Selvfølgelig skal man have lidt tid til at stå uden foran kirken og blive lykønsket, få hilst på gæster og taget nogle billeder. Men så meget mere tid bruger man normalt ikke. Når du har sat en hel time af fra 15 til 16, er jeg sikker på, at det kommer til at passe helt fint. Selve ceremonien tager jo heller ikke meget mere end 40 min. Det gjorde de i hvert fald ikke i min kirke.

Jeg skal giftes d. 10/9 kl 14, og vi reserverede tiden i kirken, jeg har sunget i i starten af august. Og jeg troede, at jeg var i goooood tid. 14 dage efter kom der tre andre par og ville også have d. 10/9 kl 14. Det går virkelig stærkt :D Nogle gange skal man godt nok lægge sig helt op foran i brudefeltet, hvis man skal nå at følge med :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også giftes kl 15, da vi har fravalgt reception efterfølgende. Desuden kan jeg godt lide tanken om, at vi har masser af tid om formiddagen til at stresse ned, sætte hår/make up og bare hygge omkring det :cheerleader3:

Vi regner med det hele tager 30-40 minutter, herefter er der "tillykker" udenfor og så er der afgang mod forsamlingshuset, hvor vi meget gerne skulle ankomme kl 17 og starte spisning 17.30-23, hvor bandet og bartendere ankommer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også det er hyggeligt at man har god tid om formiddagen til hygge og det praktiske. Det er jo også denne optakt der er en del af den store dag - synes jeg :)

Jeg blev bare så i tvivl, da jeg snakkede med præsten, for han tøvede lidt, så følte mig ikke helt sikker på om han mente at der var tid nok, men kan da forstå på jer andre, at det er tid nok med 1½ time imellem vielserne. Dog vælger vi kl. 15.00 alligevel, min forlovede vil hellere være på den sikre side og vi synes selv vi kan nå det hele, selvom vielsen er kl. 15.00.

Jeg siger mange tak for kommentarerne :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer