Line_J

Samtale med præsten - hvornår

23 indlæg i dette emne

Jeg har lige talt med kordegnes afløser (for hun var selvfølgelig på ferie).

Hun sagde så at vores præst har været lang tids sygemeldt men at hun skulle komme tilbage d. 2/8...Hallo vi skal giftes d. 7/8 det kan vi da ikke nå...

Eller hvad?

Hvor lang tid før var i hos præsten?

Vi skal jo nå at vælge salmer og have trykt de der kirkehæfter. Det kan jeg da ikke få på 3-4 dage. Og det er jo ikke ligefrem fordi vi er de eneste som hun skal vie den dag...Og hun har nok travlt når hun har været væk så længe, så vi skal nok ikke regne med at kunne komme derop før tirsdag ell. onsdag.

Jeg ved godt at man ikke kan lave om på sygdom, men præster burde da være beskyttet af en højere magt... ellers er det bare mig...

Jeg er ret bange for at hun ikke når at komme tilbage, og så skal vi vies af en af de andre, og jeg kan slet ikke klare de to andre præster. Den ene er en gammel dame, som hader alt og alle. hun er virkelig modbydelig, og den anden er den mest kedelig mand i hele verden...øv øv øv...

Hende vi havde valgt har også konfirmeret mig og døbt mine søskende og konfirmeret dem. Det ville passe helt perfekt, hvis hun også kunne vie mig..

Måske skulle jeg begynde at bede...?

Nå men i hvert fald, føler jeg mig lidt på røven.

Med mindre at alle vielser foregår ens. For så kunne jeg bare kopier et kirkehæfte fra en af jer, og så når vi havde salmerne, sætte dem ind.

Men er der nogen der ved hvordan det foregår?

På forhånd tak

Line

Som p.t er lidt gal på gud...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skal tale med præsten 14 dage før. Det meste i en vielse er jo det samme - det der skiller sig ud er vel hvilke salmer man vælger og så præstens tale. Men forløbet er jo som regel det samme. Så hvis i har nogle salmeforslag med, så skal i da nok nå det hele.

0

Del dette indlæg

Hej

Efter hvad jeg har erfaret fra andre indlæg herinde, så er der meget forskel på hvornår man taler med præsten - men men men jeg synes helt bestemt, at det lyder meget sent den 2. august, når I skal giftes den 7. august !!!!!

Prøv at ringe igen, og så sig som det er: Det er for sent, og vi vil gerne snakke med en før da !!!

Jeg prøver rent faktisk lige nu at få fat i vores præst, da vi skal giftes samme dag som jer. Indtil videre har jeg ikke nået at fange hende på kontoret, men jeg regner da med, at vi skal snakke med hende inden for de næste 14 dage !!

Nu må vi så se om jeg også bliver slemt overrasket !!! Men jeg synes, at du skal rykke dem lidt i næsehårene og sige, at det er for sent at snakke med præsten 5 dage før brylluppet !!!

Knus fra Redhead

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi skal også giftes 7. August og har talt m. Præsten. vi fik en kopi af hele "vielesen" med hjem, så vi kan læse det hele igennem og øve os lidt.

Men hvis i finder ud af hvilke sange i vil have, måske i samarbejde med en af de andre præster, så kan i da i hvert fald lave sanghæfterne færdige.

Hvis i vil have en meget personlig tale er det jo nok rart nok at få en snak med præsten inden.

Vi har valgt ikke at lave en lang personlig tale fra præsten. Den bliver mere overordnet om det at blive gift. Han vikler nok lidt personligt ind, men ikke en hel masse.

Men hvis i kender hende, skal hun også nok finde en masse hun kan holde en tale om.

Jeg håber i finder en løsning på det.

Knus

Helle

0

Del dette indlæg

Hej igen !!

Så fik jeg fat i præsten !! Og vi skal mødes med hende den 7. juli !! Men vil lige skynde mig at tilføje, at vi faktisk blev tilbudt at vente til efter hendes ferie, sådan at vi kunne mødes med hende den 3. august. Så det er måske ikke så "unormalt" at mødes med præsten få dage før brylluppet ??

Knus fra Redhead

0

Del dette indlæg

Vi skal mødes med præsten den 10. juli og giftes den 24. juli, så det er kun 10 dage før.....

Hvis i har nogle forslag til salmer så skriv dem ind på pc'eren og lav layoutet på kirkehæftet klar så det bare er at kopiere salmerne ind i dokumentet, det gør jeg....

Skal nok også snart igang med det.... har en miliard milion ting i øjeblikket...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Vi har endnu ikke snakket eller bestilt tid til at tale med vores præst. Vi skal giftes den 21. august og jeg vil da også være mest tryg ved at tale med ham i god tid (læs: mere end 1 uge før vielsen), så jeg tror jeg ringer idag for at bestille tid.

Summer :o:):o

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg bestilte kirken i rigtig god tid. Og for ca 2 måneder siden ringede præsten og spurgte om vi ikke skulle aftale en dag vi kunne mødes, og det er så på tirsdag altså én måned før...

Så vi fik super god service, behøvede ikke engang selv at ringe. :o

Line- bed om en tid før, så du ikke skal gå og bekymre dig!

H taz

0

Del dette indlæg

Hej jeg skal giftes her den 24/07/2004 og da jeg ringede for at høre hvornår vi skulle til samtale fik jeg at vide at det skulle vi først en uge før så jeg tror at det er meget forskelligt fra sted til sted men min mening er at det er lige i sidste øjeblik.

kærligst Bettina nielsen snart Jensen :o

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi skal giftes den 21/8 og vi har aftalt en tid med præsten til den 4/7 (tror jeg, er ikke lige ved kalenderen)

Jeg vil også bare være sikker på at have en tid, så jeg ikke havde det at stresse over. Alt skal bare være 100% iorden uden tvivl og uden det er sidste øjeblik:

Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Øhh dumt spørgsmål- men hvad er det for nogle kirkehæfter I skriver om?????

Kirkehæfte er et hæfte man selv laver, deri er de salmer man skal synge. (i stedet for at bruge salmebogen)

På forsiden kan f.eks. stå

xx og xx bryllup

lørdag d 21 august.

HVis man holder reception bagefter er der også nogle som skriver det på bagsiden (evt)af kirkehæftet.

;) p.nille

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer