Max&Kate

Slotsbryllup

11 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg er lige blevet forlovet og det første vi blev enige om er at et bryllup i et forsamlings hus bare ikke er os! Vi er der imod brændt varme på ideen om et slots bryllup. Jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen der har nogle der kan anbefale et af Danmarks smukke slotte. Helst i nærheden af Odense eller Århus.

Håber meget der er nogen der kan hjælp :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest stort tillykke med forlovelsen og det kommende bryllup :)

Der er jo mange fantastiske slotte i Danmark, og kan man få det økonomiske på plads, så er det da også bare en fantastisk ramme at holde fest i:) Et slot i nærheden af enten Århus eller Odense er jo lidt et definitionsspørgsmål, men der er jo f.eks. Sophiendal Gods , som altid får gode anmeldelser eller små 30 km til Rosenholm slot..har ikke været der, men det ser super lækkert ud :biggrin:... og på fyn kan du her se en oversigt over de steder, man kan holde fest på et slot.. Jeg har selv været på Hindsgavl, som dog ligger et godt stykke fra Odense - men det er et fantastisk sted med super betjening og rigtig god mad :cheerleader3: Harridslevgaard har jeg også hørt godt om, men desværre ikke været der selv..

Håber I finder det helt rigtige sted - og endnu engang tillykke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke :):biggrin:

Jeg har været på en luksus romantisk weekend på Sophienholm slot. Det var utrolig lækker mad og smukke omgivelser. Betjeningen var helt upåklagelig.

Ellers kender jeg ikke noget derovre..

Selv har vi valgt forsamligshuset af økonomiske grunde. Slotsbryllup har det med at løbe gevaldigt op hvis man skal have mange gæster. Men tilgengæld slipper man jo så også for at stå for noget selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det :)

Min kæreste og jeg var også helt enige om at et slotsbryllup var det vi ville have - eller i hvertfald noget i den stil med smuk natur og skønne lokaler.. men er du gal, hvor var det dyrt. Så efter at have snakket med de første 12 steder måtte vi revidere en del, og har nu besluttet os for et sted der ikke er spor slotsagtigt (faktisk langt fra) - men vi er glade! Vi stødte dog på 1 sted, som vi faktisk overvejede, fordi det lå langt billigere end de andre af den slags.. Skrøbelev Gods på langeland.. Vi har ikke været der, men på hjemmesiden ser det rigtig flot og lækkert ud. Og ejeren var sød i telefonen, og utrolig fleksibel og forstående i forhold til, at vi ikke havde et kæmpe budget. De kørte et tilbud, da vi ringede til dem, og det kan jo være at det stadig er der. Pointen er nemlig, at man på skrøbelev kan leje lokalerne og så selv stå for at finde en kok, selv købe drikkevarer osv. Det kommer så an på hvor mange I inviterer. Vi bliver 70, så på den måde viste det sig at vi faktisk kunne få en ret fed kuvertpris med en billig (men dygtig) kok. Hvis I bliver 20 kan det helt sikkert ikke svare sig pga. lokaleprisen.. men jeg tænkte lige jeg ville skrive det (også selvom det ikke ligger super tæt på odense) - i tilfælde af at I får det samme chok som os, når I modtager tilbud de forskellige steder fra, kan I jo overveje det.

Pøj pøj med det hele!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Altså nu ved jeg ikk lige med geografien..

Men Holckenhavn og Hindsgavl slot ligger begge på Fyn

Marianne

Jeg vil også anbefale Hindsgavl slot til et romantisk bryllup, hvor bruden virkelig får fornemmelsen af at være PRINSESSE for en dag.

Min mand, Keld, og jeg var til firmafest på Hindsgavl slot i 2004, og taler stadig om den skønne fest vi var til:

Middagen blev serveret af topprofessionelle tjenere, der var venlige og smilende,

kaffen blev serveret i en hyggelig sal, hvor vi skulle gå ad en sti, hvor der var fakler på begge sider, totalt romantisk :)

Kort sagt: Hindsgavl slot er STEDET, hvor drømme bliver til virkelighed :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kæreste og jeg er lige blevet forlovet og det første vi blev enige om er at et bryllup i et forsamlings hus bare ikke er os! Vi er der imod brændt varme på ideen om et slots bryllup. Jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen der har nogle der kan anbefale et af Danmarks smukke slotte. Helst i nærheden af Odense eller Århus.

Håber meget der er nogen der kan hjælp :)

Hejsa.

Vi skal holde det på slottet i kolding. Kolding har et gammel slot som hedder koldinghus. Vi skal både holde festen der og viges der :biggrin:) De har de smukkeste omgivelser :cheerleader3:)

Håber I finder jeres slot :cheerleader3:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det smile.gif

Min kæreste og jeg var også helt enige om at et slotsbryllup var det vi ville have - eller i hvertfald noget i den stil med smuk natur og skønne lokaler.. men er du gal, hvor var det dyrt. Så efter at have snakket med de første 12 steder måtte vi revidere en del, og har nu besluttet os for et sted der ikke er spor slotsagtigt (faktisk langt fra) - men vi er glade! Vi stødte dog på 1 sted, som vi faktisk overvejede, fordi det lå langt billigere end de andre af den slags.. Skrøbelev Gods på langeland.. Vi har ikke været der, men på hjemmesiden ser det rigtig flot og lækkert ud. Og ejeren var sød i telefonen, og utrolig fleksibel og forstående i forhold til, at vi ikke havde et kæmpe budget. De kørte et tilbud, da vi ringede til dem, og det kan jo være at det stadig er der. Pointen er nemlig, at man på skrøbelev kan leje lokalerne og så selv stå for at finde en kok, selv købe drikkevarer osv. Det kommer så an på hvor mange I inviterer. Vi bliver 70, så på den måde viste det sig at vi faktisk kunne få en ret fed kuvertpris med en billig (men dygtig) kok. Hvis I bliver 20 kan det helt sikkert ikke svare sig pga. lokaleprisen.. men jeg tænkte lige jeg ville skrive det (også selvom det ikke ligger super tæt på odense) - i tilfælde af at I får det samme chok som os, når I modtager tilbud de forskellige steder fra, kan I jo overveje det.

Pøj pøj med det hele!

Jeg er blevet meget nysgerrig på at høre, hvor i så i stedet endte med at ville holde det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt vores bryllup på Dronninglund slot og havde den bedste og smukkeste fest. Jeg følte mig som en prinsesse fra ende til anden og om natten fik vi gratis overnatning i et værelse med himmelseng! Hvad kan være mere prinsesse end det :)

Vi blev hold i hånden gennem hele forløbet (fra vi blev vist lokaler, til tilbud, til planlægning, til tjenere, til fantastisk mad osv osv.). Jeg har anbefalet det til alle jeg kender og vil også gøre det fremover. Vores kobberbryllup skal 100% holdes der!

De har en hjemmeside www.dronninglund-slot.dk men jeg fik klart mest ud af at ringe til dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer