Lunde

Folde karton pænt?

13 posts in this topic

Hejsa :cheerleader3:

- Jeg vil høre hvordan i folder jeres karton, jeg har prøvet at være lidt kreativ, men når jeg folder f.eks. et A4 karton, så det hvor folden er så går kartonet "i stykker" ser det ud, og det er på et tidspunkt på nettet hvor der var blevet lavet sådan en kasse, og ved siden af lå de ting som var blevet brugt, og hun havde brugt sådan en plastik dims, men hvad hedder sådan en? og kan man bruge noget andet?

0

Annonce ♥

Hejsa :cheerleader3:

- Jeg vil høre hvordan i folder jeres karton, jeg har prøvet at være lidt kreativ, men når jeg folder f.eks. et A4 karton, så det hvor folden er så går kartonet "i stykker" ser det ud, og det er på et tidspunkt på nettet hvor der var blevet lavet sådan en kasse, og ved siden af lå de ting som var blevet brugt, og hun havde brugt sådan en plastik dims, men hvad hedder sådan en? og kan man bruge noget andet?

Du skal bruge et falseben som du kører langs en linial. du kan købe det i bl.a panduro hobby til 45 kr, så bliver kanten rigtig fin og flækker ikke :)

0

Tak skal du have :D det var lige den jeg tænkte på :cheerleader3: hihi den bliver da meget snart købt :)

0

Uden at lyde helt "mormoragtig" - så kan du altså også sagtens bruge en hæklenål (på samme måde som Mette skriver) - resultatet bliver det sammen.

Så hvis du har en hæklenål i huset, så sparer du lidt kroner der.

Anne

0

Annonce ♥

Ja :) tak for svaret med men det gør jeg ikke, men sådan en kan vel heller ikke koste mange bas-øre :loveboard:

0

Du kan også bruge ydersiden af en saks, eller alt muligt andet, der ikke er for spidst, men alligevel smalt.. :)

0

Okay :-) men er der nogen som kan sende nogen billeder med hvordan man folder karton med falseben eller hæklenål eller noget andet, fordi jeg aner slet ikke hvordan man skal ligge den på kartonen og så folde?? :/

0

Man ligger linealen på den linie man skal folde, og "ridser" langs linealen. Så får man en lige skarp kant man kan bukke :)

0

Annonce ♥

Tak for det :-) selv jeg kunne forstå det :D det må jeg prøve.

0

Har lige købt min via ebay for kun 27 dkk også leveres den lige i din postkasse.... :)

michelle

0

Hvad er det du har købt? :)

- falseben eller hæklenål? :loveboard:

0

Jeg har købt et falseben..

bare søg efter bone folder eller scoring tools...

e har så mange gode og langt billigere ting i england også skal du ikke ligge told oveni eller noget...ar købt mange fine sager der- mine brudesko- gaver til brudepigerne og stortset alt mit krea materiale undtaget karton..

mvh M

0

Annonce ♥

Okay :-) det må jeg lige kigge på når jeg får nogen penge :-)

0