Guest Jessica S

2 spørgsmål :)

7 posts in this topic

Hey :)

Først vil jeg lige høre hvordan man sletter et indlæg herinde? Jeg ville oprette sådan en planlægningstråd, men besluttede så at vente lidt, da det hele jo stadig er meget nyt for mig. Kan jeg ikke slette den igen, og oprette en ny når jeg har lidt mere at skrive?

Og den anden ting er: Hvad er forskellen på forlover og bestman? - Og hvor mange forlovere skal man have? (Eller kan)

0

Annonce ♥

Hejsa

Der er ingen forskel på forlover og bestman. Forlover er det danske ord for det og bestman er det engelske ord :biggrin: Jeg tror man kan have så mange forlovere man vil have, men normen er vist en. Som regl en god ven til gommen eller gommens far og lignende.

0

Hvad er forloverens opgave egentlig? Er det bare at holde gommen lidt med selskab inden selve vielsen?

0

Hvad er forloverens opgave egentlig? Er det bare at holde gommen lidt med selskab inden selve vielsen?

Nej er det ikke også at holde ringene?

0

Annonce ♥

Det er valgfrit hvor mange forlovere din mand har...

Forloverens opgave er at sørge for brudgommen kommer sikkert til kirken, er klædt på, har ringene med og sørger for moralsk opbakning til gommen.

Derudover skal han sammen med Gommens forældre tage i mod gæsterne i kirken og få dem anvist de rigtige steder i kirken :)

Mange forlovere er også dem som arrangerer gommens polterabend.

0

Ang. hvor mange forlovere man kan have, er det op til gommen, dog skal det lige siges, at det ikke er sikkert at kirken har plads til mere end en oppe ved alteret.

Min mand havde valgt to, hans bror og hans bedste ven. Det er ikke alle der vælger at forloveren skal holde ringene, nogle gange er det gommen selv, eller brudepiger/svende der har dem.

0

Traditionen med gommens forlover, stammer fra Tyskland i middelalderen. Dengang måtte en mand ofte bryde ind i en nabolandsby for at finde en passende brud.

Han ville kidnappe hende og bringe hende hjem til sin egen landsby for at gifte sig med hende dér, og til denne gerning var han nødt til at have hjælp af en god ven - en ven med de fornødne kræfter til at hjælpe ham, særligt under vielsen, hvor hendes familie kunne tænkes at forsøge at hente hende hjem igen... deraf traditionen med forloveren.

MEEEEEENN sådan er det jo ikke i dag, forlover har vel egentlig ikke rigtig nogen bestemte opgaver medmindre de bliver pålangt ham...?

0