tiggi

Bryllupsrejse

43 indlæg i dette emne

Hej :)

Tænkte på hvad folk har tænkt sig med bryllupsrejse.

1. Hvornår tager i afsted? lige efter brylluppet, eller nogle uger efter eller først langt senere?

2. Hvor rejser i hen? og hvorfor denne destination?

3. Hvad er jeres budget på jeres bryllupsrejse?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må hellere starte selv:)

1. Hvornår tager i afsted? lige efter brylluppet, eller nogle uger efter eller først langt senere?

- Regner med at vi tager afsted sådan 1-2 uger efter brylluppet, så vi lige kan slappe af og se noget familie og venner inden vi tager afsted, og skal hjem og i skole igen.

- planerne lyder på Italien men ved ikke helt præcis hvorhen endnu.

Vi har været i Rom og Firenze og vil gerne tilbage til begge steder, men derudover vil vi også meget gerne til venedig. Men nu må vi jo vente og se:)

- regner ikke med at bruge så mange penge, så satser på en 5000-10.000 kr. ink alt (fly, hotel og selve opholdet).

Da vi var i Rom sidste år i 1 uge brugte vi omkring 6000 kr. på alt.

0

Del dette indlæg

Satser på at tage afsted onsdag efter brylluppet..

Paris. Jeg har aldrig været i Paris, så har sukket om denne destination læææænge :loveboard:

Hmm rejse + hotel bliver vist ca. 5.000, "lommepenge" ved jeg ikke noget om endnu..

0

Del dette indlæg

Jeg er saa heldig at vi tager afsted to gange :cheerleader3:

Foerst en lille teaser, hvor vi tager et par dage til Venedig. Det goer vi fire, fem dage efter brylluppet, naar de sidste gaester er taget hjem. Det er vores aarlige septembertur, vi rykker frem i anledning af vores bryllup, fordi....

... i januar gaar turen til Thailand i 3 uger.

Ingen af os har vaeret i Oesten og HTB koebte en Lonely Planet Thailand, saa det blev det. Vi ville have svaert ved at tage afsted 3 uger i sommerperioden, for familien driver et hotel. Men i januar lukker familieforetagenet og vi vil SAA gerne et varmt sted hen i loebet af vinteren. Vi har noget med Venedig sammen, som er super romantisk for os, saa vi tager en lille teaser efter brylluppet :)

Venedig Max. 4000

Thailand - vi afventer tilbud og har oprettet bryllupsoenskekonto hos rejsebureauet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tager afsted tirsdagen efter brylluppet...

Vi skal til Tenerife. Jeg må indrømme, at jeg var en anelse skeptisk da kæresten foreslog denne destination, men efter at have kigget lidt på forskellige muligheder, så blev vi enige om at Tenerife var stedet, hvor vi kunne kombinere afslapning med lidt oplevelser.

Og når alt kommer til alt er det vigtigste jo at vi er sammen og har tid til at nyde hinanden :wink:

Valget af destination handlede også en del om budgettet. Vores valg af destination har betydet, at vi kunne vælge luksus både i forhold til hotel og værelsesstandard sammenlignet med nogle af de mere typiske bryllupsrejsedestinationer, hvor vi ville være nødt til at vælge billigste hotel og værelsesstandard for at få råd til det.

Vi har givet ca. 12.000 kr i alt for os begge. Det er med all-inclusive, så det meste er jo betalt, men der kommer naturligvis lidt lommepenge oveni. Tænker vi lander på omkrig 16-18.000 kr. alt i alt.

0

Del dette indlæg

Vi tager afsted to dage efter brylluppet. Vi dropper de tre ugers sommerferie, så vi kan holde tre ugers ferie umiddelbart efter vores bryllup d. 1.10.11.

Vi rejser til Kenya, hvor vi skal på safari og derefter flyver vi til Seychellerne på badeferie. Vi har længe drømt om at komme på safari, og vi rejser på en længere sommerferie hvert andet år, derfor var det oplagt for os at bryllupsrejsen skulle gå til Afrika.

Hvad er jeres budget på jeres bryllupsrejse?

Vores budget ligger på 70-80.000. Og så en lille smule lommepenge, men det er ikke meget, da der er er helpension på safaridelen og halvpension på Seychellerne.

0

Del dette indlæg

Vi rejser tirsdagen efter at vi bliver gift om lørdagen!

Vi vil lige have et par dage til at "sunde" os, men ellers rejse i forlængelse af brylluppet!

Vi tager en uge til en græsk ø, Kefalonia!

Vi var i New York i august og Thailand i januar/februar, så vi vil bare et sted hen, hvor vi kan slappe af og nyde hinanden uden at opleve en masse kulturelt!

Vi havde intet budget, men har brugt aaaalt for mange penge på et rejse det sidste halve år, så det skulle derfor ikke ruinere os!

Vores rejse koster ca. 13000 kr. fordi vi har valgt et luksusværelse med perfekt udsigt!

0

Del dette indlæg

Vi rejser til oktover først (giftes i juni) mest pga verjet er bedst der og så kan vi lige få sparet lidt ekstra op :)

Dubai og Maldiverne. Dubai fordi jeg går meget op i arkitektur og man er nødt til at have set Dubai så, plus SHOPPING og kameler ;) Maldiverne fordi det er über smukt og afslappende :) og fordi vi gerne vil prøve at bo i en bungalow ude over vandet :)

50.000 -60.000

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvornår tager i afsted? lige efter brylluppet, eller nogle uger efter eller først langt senere?

Vi tager afsted lige efter brylluppet altså om natten.

Hvor rejser i hen? og hvorfor denne destination?

Vi har lejet en luksus sommerhus med pool og spa, og den ligger 14 km fra det sted hvor vi skal holde vores bryllup.

Vi har valgt et sommerhus tæt på i 1 uge, da vi har små bør2 og 5 år. Så vi tager ud til sommerhuset på bryllupsnatten, og er der så til onsdag alene som nygifte, derefter kører vi hjem og henter vores piger, og tager dem med derud indtil lørdag.

Hvad er jeres budget på jeres bryllupsrejse?

7000 kr

0

Del dette indlæg

Vi tager afsted i slutningen af juni - skal først på sommerferie til Tyrkiet hvor vi har H2B's søn med (bor hos os), han er på ferie hos sin mor når vi tager på bryllupsrejse.

Vi skal på et krydstogt af 8 dages varighed. København - Kiel - Stokholm - Tallin - St. Petersborg - København.

H2B har rejst meget rundt i verden før vi mødtes, jeg har rejst mindre indtil jeg mødte ham - men et krydstogt har vi begge altid drømt om, så det er nyt for os begge. Vi har bestilt en udvendig kahyt med balkon, og satser på at de bliver super romantisk. :iloveyou:

Der var 25% rabat på prisen hvis den blev bestilt inden 31/10 så det gjorde vi. Prisen er ca. 13.000 for 7 nætter, helpension og div. underholdning. Lommepengene har jeg ingen ide om, men der kommer jo nok lidt drikkevarer om bord :balloon: og vi skal jo også i land i alle byerne i 7 til 10 timer, så lidt penge bliver der vel tid til at bruge. :thumbsupsmileyanim:

Mange hilsner

Connie

0

Del dette indlæg

Vi ved det endnu ikke. Jeg er ledig lige pt og satser på at få mig en elevplads inden længe og min kæreste stopper ved forsvaret i næste måned, så vi ved ikke hvordan det ser ud med ferie. Men vi SKAL afsted i løbet af 2011 - ingen tvivl der. :)

Vi har snakket om en af de græske øer hvis det bliver i sommerperioden, fx Kos. Hvis det bliver i vinterhalvåret vælger vi nok Egypten. :) Det hanler især om økonomi. Vi ved også først efter brylluppet hvor mange penge vi har til bryllupsrejsen.

De græske øer er fordi mit navn er fra den græske mytologi, så jeg har altid gerne villet til Grækenland. Kos har en god blanding af badeferie og nogle spændende ting at kigge på. Egypten skulle være pga. vejret, da det er mere passende til vinterhalvåret. :)

Omkring 10.000 - 15.000 kr vil jeg tro. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1. Hvornår tager i afsted? lige efter brylluppet, eller nogle uger efter eller først langt senere?0

Vi rejser dagen efter vores bryllup :thumbsupsmileyanim:

Vi skal til Athen i Grækenland. Vi har ikke råd til at rejse udenfor Europa da vi begge er studerende. Derudover ville vi gerne til et sted, hvor ingen af os havde været før. Og sidst men ikke mindst skulle der være VARMT, mulighed for at bo lækkert til en lav pris og så skulle det være et spændende sted med en masse kulturelle oplevelser.

Jeg ville enormt gerne have været rejst til Luxor, meeeen det mente kæresten var ALT for varmt til ham i juli måned.

Fly + 5-stjernet hotel har vi givet 6.000 for. Og så regner jeg med ca. 5.000 kr. til mad og lommepenge etc.

0

Del dette indlæg

Vi tager afsted mandag d.22/8 altså 2 dage efter vores bryllup

Vi tager en tur med DFDS til Oslo, vi har de sidste 2 år været på telt tur i Oslo fjord. Men da der som regel er ret meget planlægning (bruger som regel en lille måned med lister og rygsække, soveposer osv) bliver det ikke det i år, synes det er nok at planlægge bryllup :-)

Vi har givet ca. 8.000 for færge og hotel, men det er så til gengæld også med både morgenbuffet og aftenbuffet begge steder. Vi har også valgt den helt stor kahyt på færgen, der er privat udendør Jacuzzi (stavet rigtigt?)

For hvis det ikke er på vores bryllupsrejse vi skal prøve det hvornår så? Derudover er der fri øl, vand, vin, frugt, kaffe og te under hele overfarten.

0

Del dette indlæg

Vi tager afsted mandag d.22/8 altså 2 dage efter vores bryllup

Vi tager en tur med DFDS til Oslo, vi har de sidste 2 år været på telt tur i Oslo fjord. Men da der som regel er ret meget planlægning (bruger som regel en lille måned med lister og rygsække, soveposer osv) bliver det ikke det i år, synes det er nok at planlægge bryllup :-)

Vi har givet ca. 8.000 for færge og hotel, men det er så til gengæld også med både morgenbuffet og aftenbuffet begge steder. Vi har også valgt den helt stor kahyt på færgen, der er privat udendør Jacuzzi (stavet rigtigt?)

For hvis det ikke er på vores bryllupsrejse vi skal prøve det hvornår så? Derudover er der fri øl, vand, vin, frugt, kaffe og te under hele overfarten.

Lyder da også lækkert :)

Kan jo sagtens være lækkert uden at man rejser at for langt væk :)

Kun været med oslo-færgen i et af de der tilbud, men er nu en meget hyggelig tur :)

0

Del dette indlæg

1. Hvornår tager vi afsted?

Vi tager af sted i august blir gift i juni.

2. Hvor rejser i hen og hvorfor?

Vi tager 14 dage til Tyrkiet, da kæresten friede sidste år havde vi snakket om at vi gerne ville til Tyrkiet og svømme med delfiner og hvorfor ikke gøre det på sin bryllupsrejse :cheerleader3:

3.Hvad er jeres budget?

Det den kommer til at koste dog max. 15000kr.

Vi har bestilt en rigtig billig rejse på 4 stjernet hotel/lejligheder til den nette sum af 6000kr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glæder mig SÅ meget til vores bryllupsrejse - bare nyde hinanden og slappe helt af :thumbsupsmileyanim:

Vi tager afsted tirsdag efter vores bryllup. Så har vi lige et par dage inden og skal også ordne praktiske ting, bla. skal jeg have et midlertidigt pas da jeg skifter navn, så det skal ordnes mandag.

Vi tager til en lille ø i Grækenland - Kefalonia. Vi havde længe snakket om øen Zakynthos, men efter lidt research faldt valget på Kefalonia. Her skal vi bo på et hotel der er beregnet til par, dvs. ingen børn.

Vores rejse koster 13.000 kr. med halvpension. Derudover kommer ture og diverse ting. Vores budget ligger på en 20.000 kr.

Venlig Hilsen

Sommermyhre

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke helt hvornår vi tager afsted endnu, men jeg tror det bliver lige efter, da studiet starter op igen 1. september.

Vi håber på en tur til Malaga i Spanien, hvor noget familie har sommerhus lige ned til vandet. Men vi skal lige have lov til at låne sommerhuset først inden vi kan begynde at planlægge :lol: Grunden til vi gerne vil hertil er, at jeg elsker Spanien og det spanske sprog (havde spansk i gymnasiet) og min kæreste har aldrig været i Spanien

Hvis det ikke bliver sommerhuset i Malaga, tror jeg vi skal på en eller anden luksustur med all inclusive et sted, hvor det er varmt (kunne også godt være Spanien), så vi rigtig kan slappe af og bare nyde hinandens selskab :iloveyou:

Håber vi kan gøre det for max 20.000 kr inkl. alt :biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi regner med at tager afsted søndag eller mandag efter bryllupet....

Vi låner forældrenes campingvogn og daffen en uge til hvidbjerg strand. Vi har en pige på 2 og kan ikke lige overksue at rejse uden hende, og en charterferie er der ikke lige økonomi til. Men vi glæder os heeeeel vildt alligevel

Vi vil så tage en kærestetur på et senere tidspunkt, evt en forlænget weekend til paris

0

Del dette indlæg

Vi rejser om mandagen, hvor vi bliver gift om lørdagen (dvs vi rejser d 25/7)

Vi tager 11 dage til Paris, weee :cheerleader3: Vi har været i paris flere gange og det er bare vores by. Da vi lige havde lært hinanden at kende, inviterede min h2b mig med til paris og det var bare den bedste og mest romantiske tur :heart: , så selvfølgelig skulle bryllupsrejsen også gå dertil

Vi har bestilt hotel til ca 7.000 kr og billetter til ca 5.000 kr. Lommepengene ved jeg ikke helt, måske 10.000 - 15.000 kr?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi skal jo giftes i New York her om nogle uger, så det er jo selvfølgelig lidt en honeymoon i sig selv... Men da vi holder bryllup herhjemme til september, håber vi meget at kunne komme afsted 2-3 uger der :cheerleader3: Vi har ikke planlagt noget endnu, men har følere ude flere steder

Vi vil rigtig gerne direkte afsted. Så helst søndag! Men vil ikke betale mange tusind kr for det, så kan jeg godt vente nogle dage

Lige nu ligger planerne på Caribien/Barbados/Mexico

Vi regner med kun at ønske os penge/oplevelser/tilskud til bryllupsrejsen. Nok ca 40.000

Redigeret af Ane.dk
0

Del dette indlæg

Da vi holder bryllup i DK er det jo lidt en rejse i sig selv.. Skal jo ogsaa lige vise svigerfamilien hvor jeg kommer fra :denmarkflag:

Vi tager foerst afsted i august (bliver gift i maj) da vi lige skal have hoestet og sendt mine foraeldre retur til dk (vi bor til daglig i Frankrig)

Vi skal til Paris. :blush: Har vaeret der 1000 gange foer, dog kun i lufthavnen saa nu er det paa tide at se byernes by (vores hovedstad) :loveflag:

Da vi skal regne med ca 400 kr i transport kan vi rigtig hygge os med godt hotel og en masse oplevelser. Vi regner dog max 6000 kr. all incl.. :shopping::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes mandag d. 18 Juli og vi rejser d. 20. Så har man lige 1 dag til at glæde sig over brylluppet.

Bali, 3 forskellige steder. Først 2 nætter på et virkelig luksus resort, så 5 nætter i Ubud midt i regnskov og rismarker og så tilsidst et andet resort til afslapning, kultur og dykning. Det blev Bali fordi de har godt vejr om sommeren (deres vinter), det var lidt svært da de fleste eksotiske steder har bedre vejr i januar, og vi har set de fleste interessante steder i Europa. Desuden kan vi kombinere en afslappet strandferie med kultur da vi aldrig har været i Asien før. :thumbsupsmileyanim:

Flybilletter var ret billge, 12000 for 2 pers. Hoteller bliver vist ialt omkring 14000 kr, og så mad og alt det løse. Vi ender nok på omkring 40.000 kr samlet.

0

Del dette indlæg

Vi tager afsted temmelig hurtigt efter brylluppet. Vi skal giftes 9/7 og tager afsted 12/7. :)

Vi tager til Thailand! Vi ville gerne have en kombination af at kunne opleve noget og at kunne slappe af på et lækkert hotel. Oprindeligt ville vi have været til Egypten, men alt det hurlumhej, der var dernede fik os til at kigge andre steder, og så faldt vi pladask for tanken om at ride på elefanter og nyde den smukke natur i Thailand. :)

Det er en gave fra min far og stedmor :loveboard: , så 0 kr. Jeg ved så ikke, hvad vi kommer til at bruge i lommepenge, måske et par tusind, men det burde være overkommeligt, tænker jeg :)

0

Del dette indlæg

1. Hvornår tager I afsted?

Vi rejser 1 uge efter brylluppet.

London. Vi er begge til storbyer og har, tro det eller ej, aldrig været i London. Jeg er ikke til 30+ grader, trives faktisk bedst med <25, så syden er udelukket i juli. Budgettet sætter også sine grænser, da vi har valgt at prioritere festen.

Har givet 1800 kr. for flybilletterne og regner med 4000-5000 kr. på overnatning. Mon ikke det ender med omkring 10.000-12.000 kr i alt?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer