Meggers

Nyt navn --> Nyt pas

16 indlæg i dette emne

Æih altså! Vi har lige bestilt en SUPER lækker bryllupsrejse... Og meget romantisk bestilt den i vores nye navne. I den tanke at vi havde god tid til at få lavet nye pas med de nye navne i... Men nu læser jeg så på politiets hjemmeside, at man ikke kan få nyt pas med nyt navn, før EFTER man har fået det nye navn og de nye dokumenter (navneattest, I presume?) i forbindelse med det! :o

Og vi skal giftes 9. juli og tager på bryllupsrejse 12. juli... ARGH! Er der nogen, der kender et smuthul af en art, eller må vi bide i det sure æble og få ændret navnene på billetterne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Vi skal ud og rejse 14 dage efter vielsen og jeg skal også skifte navn.

Ergo skal jeg have nyt pas og i dette tilfælde også nyt kørekort da det er kør selv ferie....

Vi fik at vide vi første kan få det ændret efter vielsen, hvor jeg har vielses attesten.... Så mandagen efter vielsen tager jeg ned på borgerservice og får lavet nyt pas og kørekort.... Og hvis de skriver haster på, har de lovet at det skal de nok kunne nå!

Men 3 dage, det tvivler jeg stærkt på at de kan nå desværre..

Marianne

0

Del dette indlæg

Tak for svarene, som desværre bare bekræftede det, jeg frygtede. Øv altså...

Er der nogen, der ved om/hvad det koster at få ændret navne på købte billetter? :rolleyes:

Eller om det på en eller anden mærkelig måde er muligt at nuppe hinandens navn inden vielsen (uden rådhusbryllup...)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen, der ved om/hvad det koster at få ændret navne på købte billetter? :rolleyes:

Eller om det på en eller anden mærkelig måde er muligt at nuppe hinandens navn inden vielsen (uden rådhusbryllup...)

Uden at skal være sikker, kan i så ikke bare ændre navn via navneændring???? (mener nemlig at have en veninde der har gjort det samme)

0

Del dette indlæg

Uden at skal være sikker, kan i så ikke bare ændre navn via navneændring???? (mener nemlig at have en veninde der har gjort det samme)

Hmm, godt forslag, men såvidt jeg kan se, kan vi ikke gøre det, fordi mit navn ikke er et "frit" efternavn... Så skulle vi i hvert fald skifte navn af to omgange (jeg skifter inden bryllup og han skifter efter) og så går idéen lidt af det. Øv øv, der er nok bare ikke nogen vej udenom at vi må kontakte rejsebureauet imorgen. :(

0

Del dette indlæg

øv øv øv men ja tror heller ikke de kan nå at gøre det på 3 dage. læste på et tidspunkt om en der fik lavet et miderltidig pas fordi det gik hurtigere, men ved ikke om det kan nåes på 3 dage og en af dem er en søndag hehe... måske man kan få dem overtalt til at lave passet men bare ikke udlvere det før de ser dokumenterne, men ikke sikkert de er med på den

0

Del dette indlæg

midertidligt pas er måske den eneste løsning,men ved ik om du kan få det med dit/dine nyenavne?

Mit pas er udløbet sidste år... og gider ik få nyt før mit kedelig efternavn Nielsen bliver udskiftet med lige så kedeligt Madsen :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv at ringe til borgerservice/politi i din egen kommune. Det kan da ikke være første gang, det her er sket, og de må vide, hvad man kan gøre.

Jeg skulle i sommers ændre navn på billetten, da jeg havde glemt mit mellemnavn. Mener det kostede 200-400 kr. i administrationsgebyr.

0

Del dette indlæg

Jeg har fået afvide på min kommune at det ikke er lovligt at bruge ens gamle pas hvis man får nyt navn, men omvendt kan jeg bare ikke se hvordan man så skulle kunne tage på bryllupsrejse som i skal et par dage efter brylluppet.

Ville nok undersøge med kommunen om man må rejse på det gamle pas der hvor i skal hen.

Har læst i en anden tråd at bla. USA kan man ikke indrejse på gammelt pas da de har adgang til det danske cpr.

Det med at ændre navne inden brylluppet mener jeg koster små 500 pr. næse, men når du har beskyttet efternavn vil jeg ikke tro det er muligt.

Ændre navn i bestilte rejser plejer vel ca at ligge mellem 200 og 500kr, omvendt tæknker jeg lidt. Prøv og ring til rejseselskabet og forklare hvordan det hænger sammen så kan det være i kan få lov til at slippe.

0

Del dette indlæg

Har står netop i et lignene dilemma. Jeg skal til Bruxelles en lille måned efter vores bryllup, men arrangøren af Bruxellesturen skal bruge mit pasnummer inden.

Jeg var på borgerservice i går for at høre hvad skulle gøre, og der var beskeden den samme: man kan ikke få nyt pas før navnet er ændret. Så jeg må også afsted på det gamle.

Jeg fik dog anbefalet at tage en kopi med at vores vielsesattest, HVIS der nu skulle være opstå et problem. Jeg kan ikke forestille mig det bliver et problem da Belgien jo også er med i Schengen-aftalen. :)

Men jeg vil da anbefale jer at tage en kopi med af vielsesattesten når I nu skal uden for EU. :)

0

Del dette indlæg

Jeg har fået afvide på min kommune at det ikke er lovligt at bruge ens gamle pas hvis man får nyt navn, men omvendt kan jeg bare ikke se hvordan man så skulle kunne tage på bryllupsrejse som i skal et par dage efter brylluppet.

Ville nok undersøge med kommunen om man må rejse på det gamle pas der hvor i skal hen.

Har læst i en anden tråd at bla. USA kan man ikke indrejse på gammelt pas da de har adgang til det danske cpr.

Det med at ændre navne inden brylluppet mener jeg koster små 500 pr. næse, men når du har beskyttet efternavn vil jeg ikke tro det er muligt.

Ændre navn i bestilte rejser plejer vel ca at ligge mellem 200 og 500kr, omvendt tæknker jeg lidt. Prøv og ring til rejseselskabet og forklare hvordan det hænger sammen så kan det være i kan få lov til at slippe.

De gør det filme ikke nemt med de navne i passet. :shooter: Synes det er noget BØVL! MEN på min kommunes hjemmeside står der:

"•Hvis du får nyt navn, kan du udstedt et nyt pas. Du behøver dog ikke at få et nyt pas. Du skal blot sikre dig, at navnet på billetten og i passet er det samme."

Så jeg tror, at det går :) Og vik fik ændret navnene på billetterne uden at skulle betale for det. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har står netop i et lignene dilemma. Jeg skal til Bruxelles en lille måned efter vores bryllup, men arrangøren af Bruxellesturen skal bruge mit pasnummer inden.

Jeg var på borgerservice i går for at høre hvad skulle gøre, og der var beskeden den samme: man kan ikke få nyt pas før navnet er ændret. Så jeg må også afsted på det gamle.

Jeg fik dog anbefalet at tage en kopi med at vores vielsesattest, HVIS der nu skulle være opstå et problem. Jeg kan ikke forestille mig det bliver et problem da Belgien jo også er med i Schengen-aftalen. :)

Men jeg vil da anbefale jer at tage en kopi med af vielsesattesten når I nu skal uden for EU. :)

Uh, godt tip med kopi af vielsesattesten, det skla vi da helt sikkert have gjort!!! :thanks:

Og irriterende, at du også bliver ramt af det med pas-reglerne. (y)

0

Del dette indlæg

Jeg stod selv i samme dilemma da vi skulle bestille vores bryllupsrejse.

Vi rejser tirsdag efter vores bryllup og jeg ringede til kommunen og spurgte hvordan og hvorledes, og de fortalte at jeg mandag skulle komme op på kommunen med 2 pasbilleder og de ville udstede et midlertidigt pas til mig, for det er ulovligt at rejse i falsk navn.

Så heldigt for os at vi ikke skulle rejse mandag.

Rejsen skal derfor bestilles i det nye navn, som I også har gjort, men du skal så have et midlertidigt pas.

Håber I får en fantastisk bryllupsrejse :cheerleader3:

Venlig Hilsen

Sommermyhre

0

Del dette indlæg

Kan du huske hvad den tråd den hedder? For vi går nemlig med tanken om at bryllupsrejsen skal gå til USA, men vi har nemlig også spekuleret over ovenstående problematik :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer