buller77

tale til Jesper

6 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg synes at I er gode til at komme med feedback på taler, så jeg synes jeg ville prøve at ligge min ind, i håb om lidt konstruktiv kritik til en, som absolut ikke er den fødte taler:-)

Kære Jesper

Du havde formentlig ikke regnet med at jeg ville holde tale… Men det er faktisk længe siden, at jeg har sat mig for, at når vi en dag skal giftes, så vil jeg holde en tale, for jeg synes jeg har så mange pæne ord at sige.

Men først vil jeg sige tak til min familie og venner fordi, I har taget så godt imod Jesper. Jeg var meget nervøs, da jeg skulle fortælle, at jeg var i gang med skilsmisse, og at der var en fyr, som hed Jesper….

I støttede mig, ved at sige, at så længe jeg var glad, så var I også glade. Det var en kæmpe hjælp for mig i en svær periode.

Og også tusind tak til Jespers familie og venner, for at tage så godt imod mig. I har været søde og vist interesse for mig fra dag 1. Det er jo skønt, når man føler sig hjemme i mandens hjem og hverdag også.

Og så tilbage til dig…

Vi mødte hinanden for 5 år siden hos DLG. Du var startet 2 mdr. før mig, og vi skulle supplere hinanden. Du havde en masse viden, som jeg ikke havde, så du var min primære støtte i oplæringen. Du var en utrolig sød, hjælpsom, humoristisk,positiv og arbejdsom person. Og vi snakkede godt sammen vi to. Faktisk tænkte jeg på dig som den bedste drengeven jeg nogensinde har haft.

Det der med humor, sætter jeg stor pris på, og du fik mig til at hulke af grin allerede i den første uge, vi arbejdede sammen. Jeg sad ved siden af Jens Jacob, som lærte mig op. Han talte med en kunde om noget gødning. Kunden klagede over gødningen, og Jens Jacob spurgte kunden – om han sad på sækken…

Så kom det tørt fra dig, som sad lige overfor…. ”Tal dog ordentligt om hans kone”….. Jeg måtte gå, så kunden ikke kunne høre mig!

Vi har haft nogle gode år sammen som kolleger. Men pludselig ramte amors pil og jeg var fuldstændig væk i dig. Jeg brugte mange måneder på at tænke… Ja det er sandt jeg har aldrig tænkt så meget. Jeg havde jo mand og 2 skønne børn. Så vi prøvede at stoppe vores forelskelse ved fornufttaler. Men jeg sprang ud i det. Blev skilt fra en mand, jeg ikke elskede. Og det gik så godt, at du kunne købe Bos andel af huset. Du tog din nye opgave som familiefar og husejer på skuldrene, som havde du altid været det.

Du flyttede ind d. 1. feb. 09. Og en måde at illustrere din arbejdssomhed på er, da vi holdt fødselsdag få måneder senere, kommenterede flere i min familie – at der godt nok var flot ryddet i garagen – og han hjælper godt til i køkkenet – af sig selv! Faktisk skulle jeg virkelig tage mig sammen i starten da du flyttede ind. Jeg var vant til at være mor til 3, og det indebar, at jeg vist holdt øje med alt hvad der blev lavet, for at være sikker på at det blev gjort - ordentligt. Denne egenskab bad jeg dig om at pille af mig – og heldigvis var der ikke brug for den. Godt nok er jeg mor til 3 nu – men jeg har samtidig en skøn mand, som har sin helt egen mening, som kan tage initiativ og som ikke er bange for at røre en støvsuger, rydde op og endda gøre rent – uden jeg behøver at tænke på at svinge pisken… Det er bare skønt, for det giver et enormt overskud på andre punkter

Jeg sagde lige fra starten at jeg ikke ville have flere børn – men jeg ændrede hurtigt mening og det fortryder jeg ikke. Vi var så uheldige at miste et barn i 10. uge. Du var en fantastisk hjælp i den sorg, som vi begge havde. Men 2. gang var lykkens gang. Vi fik Dicte sammen – et rigtig kærlighedsbarn. Jeg elsker at se dig betragte din datter med kærlighed og stolthed i blikket. Vi nyder hende i fulde drag. Jeg takker dig for at du har skænket mig endnu et barn.

Du har været en skøn støtte i min graviditet og ligeledes efterfølgende i barslen. Du giver mig plads til at være mor, og er ikke bleg for at tage dig af Dicte eller de store.

Jesper, vi begyndte at snakke om at vi skulle giftes da jeg var gravid. Men jeg synes lige der manglede noget, før jeg ville planlægge for meget. Og da der ikke skete noget, valgte jeg at være lidt utraditionel. D. 5. sept. Sidste år var vi på weekendtur i Holte. Der var vi på en sejltur på Lyngby sø. Solen skinnede, og vi havde haft en fantastisk weekend sammen – den sidste, hvor du ikke endnu kunne kalde dig far. Her midt på båden, friede jeg til dig Og jeg var heldig at du svarede JA. Så kunne forberedelserne for alvor gå i gang!

Da vi flyttede sammen var vi smask forelskede i hinanden, men vi havde da snakket om, at det ikke var lutter lagkage at flytte ind i en familie, som du skulle. Jeg havde prøvet at advare dig lidt om, at det kunne blive hårdt. Men du havde løftet pande, da du kom, og det har du stadig, trods små bump på vejen! Bumpene gør os blot stærkere. Jeg er dybt taknemmelig for at du fik mig til at mærke lykken. Den lykke, som man kun ser i amerikanske film – den oplever jeg med dig.

Du skal vide, at når jeg først har truffet en beslutning, så holder jeg ved det – det vil sige, at du hænger på mig altid – også når vi bliver gamle og bare er os 2, så håber jeg vi stadig kan grine og snakke og have det dejligt sammen.

Jeg elsker dig af hele mit hjerte

Han skal leve…

På forhånd tak for hjælpen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Synes din tale er rigtig god. jeg faldt dog over en enkel ting.

Du siger et sted at du blev skilt fra en mand du ikke elskede. Jeg ved ikke om dine børn skal med, eller hvor store de er, men hvis de er med synes jeg personligt at du måske skulle slette den del, med at du ikke elskede ham, men blot nævne at du blev skilt.

Ovenstående er blot min personlige mening, så håber ikke du bliver fornærmet.. :unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jenning, jeg har selv tænkt over denne - og du har fuldstændig ret, at børnene ikke skal høre det! De er dog kun 5 og 8 år og bliver hentet kl. 21, så hvis jeg skal tale efter de er gået, kommer den med, ellers dropper jeg lige det ord!

Tak for kritikken - positiv som negativ :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jenning, jeg har selv tænkt over denne - og du har fuldstændig ret, at børnene ikke skal høre det! De er dog kun 5 og 8 år og bliver hentet kl. 21, så hvis jeg skal tale efter de er gået, kommer den med, ellers dropper jeg lige det ord!

Tak for kritikken - positiv som negativ :cheerleader3:

Det var så lidt.

Synes det er en god løsning du har valgt. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer