sarahb_dk

Andre der klarer make-up'en selv?

42 indlæg i dette emne

Hej Zillas :)

Ja altså, som overskriften siger; er der andre herinde der selv står for make-up'en på den store dag?

Min venindes faster (som er frisør) ordner mit hår, men da vi skal giftes ret tidligt, så tænker jeg at jeg godt lige selv kan klare min make-up?

Hvis I har nogle forslag eller billeder (måske billeder af jeres make-up på dagen) som I vil dele, så læg det endelig herind :) Også hvis I har forslag til gode produkter osv, så kan vi jo inspirere hinanden :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan starte med nogle af de produkter, som jeg regner med at bruge på dagen;

Duo-concealer fra Nilens Jord. Det er uden tvivl den bedste jeg har prøvet og så bruger jeg en pensel til at fordele den med (fra dette sæt, ecotools i bambus)

Foundation bliver en mineralpudder fra Jane Iredale (og så skal jeg lige overveje sådan en spray de også har, som forsegler make-up'en)

Eye-liner flydende sort

Blusher fra Nilens Jord

Øjenskygge (guld og grå med glimmer, sådan lidt smokey eye)

masser af mascara - Lancôme Hypnose

lipgloss jane iredale

post-45918-0-28934500-1301849782.jpg

post-45918-0-17646900-1301849790.jpg

post-45918-0-46081900-1301849795.jpg

post-45918-0-43436500-1301849800.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har været et smut i MAC-store i Magasin, hvor man kan få/købe en time med prøve-makeup for 400,- Efterfølgende trækkes beløbet så fra eventuelle varer man måtte købe i den forbindelse... (Det var i Aarhus, men gætter på de har noget tilsvarende i Kbh).

Her snakkede vi om hvad jeg godt kunne tænke mig på dagen, og hun viste mig tips og tricks til at gøre det selv plus at jeg har fået en masse lækker make-up til senere brug også - selvom man måske kan sige at for 400,- kr kunne man bare få en ud og gøre det på dagen...

God fornøjelse :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg vil selv klare min make up og har i foerste omgang invisteret i pensler fra mac. Mest fordi jeg var totalt groen i pensel-verdenen og derfor heller ikke saerlig kreativ mht. oejenmakeup :blink:

Min base bliver foerst Beauty Flash Balm fra Clarins - cannot live without! - saa lidt concealer i ojen- og naesekrogene og hvis der er andre steder, der traenger. Saa Youngbloods Mineral Foundation og finish pudder(kan ikke lige huske navnet)har brugt den foundation i aarevis. Overvejer Rice Setting powder fra Youngblood, som skulle goere undervaerker i varmen :blush:

Jeg har koebt 3 oejenskygger(en silke, en blaa og en brun), rouge(neutral) og lipgloss(for laekker!) fra mac og vil bruge min volume mascara fra et italiensk maerke uden for meget bras i :)

Nu er solen kommet til Italien og saa snart jeg lige har faaet en smule kuloer, saa er der generalproever mth til hvordan og hvor meget oejenmakeup. Men jeg er begyndt at oeve :thumbsupsmileyanim:

Se mere her i min planlaegning

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været et smut i MAC-store i Magasin, hvor man kan få/købe en time med prøve-makeup for 400,- Efterfølgende trækkes beløbet så fra eventuelle varer man måtte købe i den forbindelse... (Det var i Aarhus, men gætter på de har noget tilsvarende i Kbh).

Her snakkede vi om hvad jeg godt kunne tænke mig på dagen, og hun viste mig tips og tricks til at gøre det selv plus at jeg har fået en masse lækker make-up til senere brug også - selvom man måske kan sige at for 400,- kr kunne man bare få en ud og gøre det på dagen...

God fornøjelse :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Uhh det lyder også som en god ide :) Jeg har en nogenlunde idé om hvad jeg gerne vil have, men man kan altid bruge mere inspiration. MACs produkter skulle også være ret lækre, så måske man lige skulle ind og snuse lidt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg vil selv klare min make up og har i foerste omgang invisteret i pensler fra mac. Mest fordi jeg var totalt groen i pensel-verdenen og derfor heller ikke saerlig kreativ mht. oejenmakeup :blink:

Min base bliver foerst Beauty Flash Balm fra Clarins - cannot live without! - saa lidt concealer i ojen- og naesekrogene og hvis der er andre steder, der traenger. Saa Youngbloods Mineral Foundation og finish pudder(kan ikke lige huske navnet)har brugt den foundation i aarevis. Overvejer Rice Setting powder fra Youngblood, som skulle goere undervaerker i varmen :blush:

Jeg har koebt 3 oejenskygger(en silke, en blaa og en brun), rouge(neutral) og lipgloss(for laekker!) fra mac og vil bruge min volume mascara fra et italiensk maerke uden for meget bras i :)

Nu er solen kommet til Italien og saa snart jeg lige har faaet en smule kuloer, saa er der generalproever mth til hvordan og hvor meget oejenmakeup. Men jeg er begyndt at oeve :thumbsupsmileyanim:

Wauv, var lige inde og se på dit link, hvor er du bare en flot pige :thumbsupsmileyanim: Jeg må også eje den der maske fra Clarins, den lyder super lækker. Mit problem er, at min hud i perioder reagerer sært og slår ud (sådan lidt teenage-agtigt), men satser på at holde det nede ved et par besøg hos min kosmetolog-dame.

Jeg bruger youngblood til daglig, men har også købt den der fra jane iredale. Ved ikke om den ene er bedre end den anden, men så kan jeg da kombinere :biggrin: Jeg har også rice setting powder fra youngblood, det tror jeg også kommer på.

Jamen du kan jo nå at få den lækreste kulør i det skønne italien, jeg må vidst ty til snydemetoden, hvis jeg ikke skal være ligbleg :fløjt:

0

Del dette indlæg

Wauv, var lige inde og se på dit link, hvor er du bare en flot pige :thumbsupsmileyanim: Jeg må også eje den der maske fra Clarins, den lyder super lækker. Mit problem er, at min hud i perioder reagerer sært og slår ud (sådan lidt teenage-agtigt), men satser på at holde det nede ved et par besøg hos min kosmetolog-dame.

Jeg bruger youngblood til daglig, men har også købt den der fra jane iredale. Ved ikke om den ene er bedre end den anden, men så kan jeg da kombinere :biggrin: Jeg har også rice setting powder fra youngblood, det tror jeg også kommer på.

Jamen du kan jo nå at få den lækreste kulør i det skønne italien, jeg må vidst ty til snydemetoden, hvis jeg ikke skal være ligbleg :fløjt:

Tak, hvor er du soed :kiss:

Min hud er ogsaa virkelig sart, men lige det produkt fra Clarins er fab alligevel :thumbsupsmileyanim:

Hvis det er kan jeg altsaa ogsaa anbefale at bruge Bach's Rescue Balm naar du maerker at det slaar ud. Jeg kan godt risikere lidt af slagsen paa dagen, hvis jeg stresse eller bare glaeder mig helt vildt - men jeg sidder klar med Rescue cremen :shooter:

Jeg maa have mig Rice Setting, kan jeg hoere - tak :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg klarer også selv min make up. :) Har dog ikke gjort mig så store tanker om det. Tager det ret roligt.

Foundation: skal have købt youngbloods mineral foundation.

Øjnene: masser af knald på med sorte/grå nuancer. Giver den gas med kunstige øjenvipper, da jeg nærmest ingen har selv. :rolleyes: Mon ikke det også bliver til lidt eyeliner, og så masser af Helena Rubinstein lash queen mascara - selvfølgelig vandfast.

Blush: den jeg har og bruger til dagligt. Den er gylden og SÅ skøn og med let glimmer. Også HR.

Læberne: læberne bliver helt klart dæmpet. Tror det bliver noget med blege læber og en lækker gloss. :)

Planen er at lave et par prøver, så jeg er sikker på den sidder lige i skabet og ikke mindst så jeg ved hvor længe jeg skal bruge på det, og forhåbenligt bliver jeg opmærksom på hvad der kan gå galt. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også det ender med at jeg lægger min egen make-up :biggrin:

Min kæreste synes ikke, at jeg skal have for meget make-up på, da han synes jeg er pænere uden. Så det bliver nok bare til mascara, en øjenskygge med glimmer (ved ikke helt hvad farve jeg vælger endnu, men kunne godt blive lyserød) og lipgloss (evt. en rouge eller lign). Foundation og lign bruger jeg ikke, så det gør jeg heller ikke på min bryllupsdag :biggrin:

Jeg kunne også godt finde på at smutte ind forbi MAC og få en time med gode råd :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Tak, hvor er du soed :kiss:

Min hud er ogsaa virkelig sart, men lige det produkt fra Clarins er fab alligevel :thumbsupsmileyanim:

Hvis det er kan jeg altsaa ogsaa anbefale at bruge Bach's Rescue Balm naar du maerker at det slaar ud. Jeg kan godt risikere lidt af slagsen paa dagen, hvis jeg stresse eller bare glaeder mig helt vildt - men jeg sidder klar med Rescue cremen :shooter:

Jeg maa have mig Rice Setting, kan jeg hoere - tak :biggrin:

Den creme. Er det den her?

Jeg må eje den! Ved du om man kan købe den i butik her i DK?

Jeg har breakouts for tiden, og der er kun 3 uger til. Tror det er 2-3 år siden jeg har haft en bums på ryggen, men har selvfølgelig fået en nu, og du kender min kjole - OMG!!!!! :boohoo:

0

Del dette indlæg

Uhhhhh! Den kan man med sikkerhed for nede i Ganefryd eller oppe i jaegergaardsgade, hvad hedder nu den helsekostbutik... bum bummmm :help:

Bachs Rescue Remedy Balm (en gul tube) eller vist ogsaa Traumeel creme skulle begge kunne goere undervaerker paa nervoes udbrud eller udrensningsudbrud - jeg har bare selv kun proevet Bach's :super:

Afsted med dig!

0

Del dette indlæg

Hej tøser

Jeg låner lige tråden :) Jeg skal også lægge makeup selv, det er ihvertfald planen og så med lidt hjælp fra min svigerinde. Jeg er til det naturlige look, selvfølgelig bliver der nok brugt en del produkter, men bare det ser naturligt ud :rolleyes:

Nå men jeg ville høre om der mon er nogle der kan hjælpe mig. Jeg døjer ikke med uren hud, men til gengæld så får jeg sådan nogle røde pletter når jeg bliver nervøs eller spændt. Og de dukker op på brystet og halsen. Og jeg skal jo have en stropløs kjole på, så det kommer til at kunne ses og det er 100% at det kommer.

Kan jeg gøre noget, er der noget make up som måske kan dække det??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg klarer også selv min make up. :) Har dog ikke gjort mig så store tanker om det. Tager det ret roligt.

Øjnene: masser af knald på med sorte/grå nuancer. Giver den gas med kunstige øjenvipper, da jeg nærmest ingen har selv. :rolleyes: Mon ikke det også bliver til lidt eyeliner, og så masser af Helena Rubinstein lash queen mascara - selvfølgelig vandfast.

Blush: den jeg har og bruger til dagligt. Den er gylden og SÅ skøn og med let glimmer. Også HR.

Læberne: læberne bliver helt klart dæmpet. Tror det bliver noget med blege læber og en lækker gloss. :)

Planen er at lave et par prøver, så jeg er sikker på den sidder lige i skabet og ikke mindst så jeg ved hvor længe jeg skal bruge på det, og forhåbenligt bliver jeg opmærksom på hvad der kan gå galt. :)

Kunstige øjnvipper overvejes også her, da jeg heller ikke er udstyret med lange smukke øjnvipper.. det sidder til gengæld på htb (hvorfor er de spildt på en mand :blink: - snyd)

Men har du prøvet? For min tanke er om ikke det er besværligt, falder de mon af og er de ubehagelige at have på?

0

Del dette indlæg

Hej tøser

Jeg låner lige tråden :) Jeg skal også lægge makeup selv, det er ihvertfald planen og så med lidt hjælp fra min svigerinde. Jeg er til det naturlige look, selvfølgelig bliver der nok brugt en del produkter, men bare det ser naturligt ud :rolleyes:

Nå men jeg ville høre om der mon er nogle der kan hjælpe mig. Jeg døjer ikke med uren hud, men til gengæld så får jeg sådan nogle røde pletter når jeg bliver nervøs eller spændt. Og de dukker op på brystet og halsen. Og jeg skal jo have en stropløs kjole på, så det kommer til at kunne ses og det er 100% at det kommer.

Clinique har et produkt, som daekker roedme - det er groent, men proev at spoerge i Matas eller et eller andet sted... Mener der er en traad om det samme problem i "smart i en fart" kategorien :)

0

Del dette indlæg

Hej tøser

Clinique har et produkt, som daekker roedme - det er groent, men proev at spoerge i Matas eller et eller andet sted... Mener der er en traad om det samme problem i "smart i en fart" kategorien :)

:super: - tak. tråden om den grønne creme er nu fundet og læst

0

Del dette indlæg

Kunstige øjnvipper overvejes også her, da jeg heller ikke er udstyret med lange smukke øjnvipper.. det sidder til gengæld på htb (hvorfor er de spildt på en mand :blink: - snyd)

Men har du prøvet? For min tanke er om ikke det er besværligt, falder de mon af og er de ubehagelige at have på?

Jeg har før brugt det til fest (bare dem til 100,- i matas) og de har holdt fint. der går dog en times tid inden man ikke længere tænker over man har dem på, det føles lidt underligt i starten... ved dog ikke hvor godt de sidder hvis man tuder hehe. overvejer at få lavet lash ekstensions. lidt dyere, men så holder det bedre :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ærligtalt ikke de store erfaringer med kunstige øjenvipper, men jeg tror nu ikke det bliver et problem. :) Jeg springer hvertfald ud i det. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg havde kunstige vipper på og jeg var en tudemarie, da jeg gik op i kirken og under mandens tale trillede jeg også et par stykker. Det påvirkede hverken makeup eller de kunstige vipper. Man vænner sig hurtigt til dem; havde dog også prøvet det ved et par lejligheder inden. Og så skal jeg lige anbefale, at man kun bruger halve vipper. Det giver et flot look og er behagligt at have på :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Jeg havde kunstige vipper på og jeg var en tudemarie, da jeg gik op i kirken og under mandens tale trillede jeg også et par stykker. Det påvirkede hverken makeup eller de kunstige vipper. Man vænner sig hurtigt til dem; havde dog også prøvet det ved et par lejligheder inden. Og så skal jeg lige anbefale, at man kun bruger halve vipper. Det giver et flot look og er behagligt at have på :thumbsupsmileyanim:

Med halve mener du da, at du klipper dem, så du kun har på det yderste af øjet?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det med de vipper skal vist oeves nogle gange inden... hmm, skulle man overveje det? :unsure:

sidder og tænker præcis det samme, jeg overvejer det nu kraftigt. Det eneste jeg er nervøs for, er at de slipper, ville være pænt kikset. Men hvis nu man køber nogle stykker, kan man jo lige øve sig :)

0

Del dette indlæg

Det med de vipper skal vist oeves nogle gange inden... hmm, skulle man overveje det? :unsure:

sidder og tænker præcis det samme, jeg overvejer det nu kraftigt. Det eneste jeg er nervøs for, er at de slipper, ville være pænt kikset. Men hvis nu man køber nogle stykker, kan man jo lige øve sig :)

Jeg saa

igaar og hun argumenterer godt nok staerkt for dem... Mon ikke der er en god tutorial for oejenvipper derude et sted?

Hun har faktisk et par tricks, men at hun saa argumenterer mod mineral foundation, det gaar mig meget imod og det vaelger jeg at overhoere. Hun skal tydeligvis ikke giftes i 30 graders varme!

0

Del dette indlæg

Jeg saa

igaar og hun argumenterer godt nok staerkt for dem... Mon ikke der er en god tutorial for oejenvipper derude et sted?

Hun har faktisk et par tricks, men at hun saa argumenterer mod mineral foundation, det gaar mig meget imod og det vaelger jeg at overhoere. Hun skal tydeligvis ikke giftes i 30 graders varme!

waw hun er god og synes faktisk hendes øjnmake up er rigtig fin. Så ville det jo være dejligt nemt hvis man kunne få fingre i den skygge pallet hun har der.

Det med mineral foundationen der siger hun jo at den på billeder får ens hud til at se lysere ud end den er.. synes det lyder mærkeligt..

0

Del dette indlæg

Jeg regner også med selv at klare min make-up på dagen, jeg ved ikke helt hvilke produkter jeg kommer til at bruge endnu. Jeg tror måske jeg vil invistere i en ny foundation til brylluppet, jeg har hørt rigtigt meget godt om chanel foundations, Men hold da op de er dyre :blink:. Meeen hvis man ikke skal bruge lidt ekstra til sit bryllup, hvornår så? :lol:

Jeg kan ikke særlig godt bruge pudder-mineral foundations,da jeg har meget tør hud, så almindelig flydende foundation må det blive til.

Jeg har tænkt på at lave lys brun smokey eyes, ikke alt for kraftigt.

Til jer der gerne vil have nogle gode børster, men ikke har lyst til at betale så meget som MAC tager, så vil Jeg anbefale Sigma Børster. De laver gode børster i ret god kvalitet, men de er ikke lige så dyre som MAC. Jeg er rigtigt glad for mine Sigma børster.

Jeg har også købt rigtigt meget makeup fra EyesLipsFace, Specielt deres mineral linie og Studio linie har nogen rigtigt gode produkter til en rigtigt god pris :cheerleader3:

Jeg har også børsterne fra deres Studio linie, og dem er jeg rigtigt glade for. De er utroligt bløde selvom de er syntetiske.

Jeg bliver så glad når jeg finder gode og billige ting, og tænkte at jeg lige ville dele med jer her :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer