Guest anne_stokholm

Vores bryllup den 10.09.11

244 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvor er det ærgerligt med favourposerne....men altså også lidt sjovt at de ligner brækposer -HAHA- Håber at du finder nogle andre du kan bruge :)

Og superfine inspirationsbilleder til frisuren!! Glæder mig til at se hvad du ellers finder på :thumbsupsmileyanim:

Tja, altså jeg har ikke helt besluttet mig med de poser.. men her er et billede af posen...

post-47677-0-97049900-1307974252.jpg

Kan bare ikke helt abstrahere fra de associationer jeg får.. :biggrin:

Men måske med lidt fint bånd eller noget? Nu er jeg ikke den store DIY quinde, så nu må vi se hvad det ender med.... :blush:

Tror måske lidt ideen var meget god, meeeeen det er ikke sikkert jeg holder fast i den når alt kommer til alt... Ville gerne have lavet en lidt sjov favour bag med en lille cola, en lille pose chips og en pakke tyggegummi - eller noget lignende i den stil... Men posen er nok for lille til det når alt kommer til alt, så under alle omstændigheder skal jeg nok gentænke indholdet tror jeg,.. :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes nu altså mere de ligner SLIK-poser :rolleyes:

:metteholm

Hmm.... ja, det afhænger nok af øjnene der ser.. :biggrin: Jeg må se på det når vi nærmer os, om vi stadig kan lave en lille goodiebag til gæsterne i de poser... :rolleyes:

For mig er det nu ikke på nogen måde afgørende om vi får dem med eller ej. Synes bare det kunne have været en sjov lille detalje.. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi har FERIE de næste 3 uger :balloons:

Det er super skønt, men jeg synes nu det er lidt underligt at vi ikke skal på nogen rejse eller ud og opleve verden.. vi har besluttet at bruge de penge på brylluppet i stedet for.. hvilket sikkert ikke er nogen helt dårlig idé :unsure: Det løber jo op... :fløjt:

Anyway, vi skal en tur til Jylland og besøge familie og svigerfamilien. Glæder mig helt vildt til at se vores skønne niece, som bare bliver større og større :loveboard: Så en uge med venner og familie bliver super skønt! Meeeen ville nu ønske at vi skulle en lille tur udenlands.....! :td:

Her mens vi holder ferie regner jeg med at få klaret en del af de resterende praktiske ting.. så er det jo nok meget godt at vi ikke skal ud at rejse...

Menu og feststed: Vi skal mødes med Brent fra Hopballe Mølle og snakke om menuen og de praktiske ting... Eftersom vi bor så langt væk, har vi jo ikke mulighed for at mødes med dem i tide og utide, så det er ret vigtigt for mig at få afklaret så mange ting som muligt med dem allerede nu - for at det eneste vi mangler næste gang er prøvesmagning af menuen ..

Følgende skal vi huske at afklare:

Velkomstdrik

Menu inkl. natmad

drikkevarer under og efter maden

kuvertpris alt inklusiv

Bordopstilling

Oppyntning

Praktiske spørgsmål ift toastmaster, kontaktperson?

Praktiske ting ift band

Jeg kan ikke rigtigt komme i tanke om mere... er der flere ting, vi skal huske at spørge om? Hjælp - hvad siger I? :unsure: Vi har ikke mulighed for at mødes med dem igen før vi skal prøvesmage menuen...

Frisør: Jeg vil også gerne forbi frisøren og snakke med hende - mine spidser trænger gevaldigt til at blive studset, så jeg kunne jo tage forbi og få ordnet det ved samme lejlighed.

Fotograf: Derudover skal vi tale med fotografen - som altså er min onkel og tante, der begge er uddannede fotografer. Jeg håber vi kan komme forbi og snakke lidt med dem om bryllupsbillederne - det er helt fantastisk at de har sagt ja til at tage billederne :bearhug: Vidunderligt at have gode mennesker i sit liv til at hjælpe sig.

Sang i kirken: Vi har spurgt min skønne svigerinde om hun vil synge en sang i kirken. Hun var lidt betænkelig ved det da jeg spurgte om har udbedt sig betænkningstid. Hvis hun siger ja, skal vi have fundet en til at akkompagnere hende på guitar. Jeg hååber hun siger ja :heart: Det vil være så specielt at det er hende der synger for os!

Kjoleprøvning: Jeg håber snart jeg skal til 1. fitting af kjolen! Jeg er super spændt og håber virkelig stadig jeg vil synes den er lige så smuk som jeg syntes da jeg købte den i slutningen af januar! :huh: Shit altså.. men jeg kan næsten forstå at jeg ikke er den første til at have den slags tvivl inden 2. kjoleprøvning...

Inden vi ser os om er der kun 2 mdr til jeg bliver fru! Pyha det kommer tættere og tættere på... :cheerleader3: Jeg GLÆDER mig!

0

Del dette indlæg

Ideer til menuen

Vi har talt lidt om ideer til vores menu - mødet med restauranten er i morgen, så det er spændende om vi ender med noget helt andet e nd det vi havde forestillet os :rolleyes:

Forret:

Fisk af en eller anden slags - portionsanretning. Vi er p.t. ret blanke når det kommer til ideer til forretten. Kokken har sikkert nogle forslag... Hvad er der sæson for i september? :help:

Hovedret:

Grillbuffet med 2 slags kød - noget lækkert oksekød og deres berømte Hopballe Kylling, som de selv opdrætter. TIlhørende et par lækre salater og noget kartoffel af en slags... Det skal have den der uformelle grill-feeling i kontrast til alt det fine der også er til et bryllup.

Dessert:

Noget helt nede på jorden og uformelt, men det skal være lækker kvalitet. Jeg tænker umiddelbart en god hjemmelavet æbletærte med noget lækkert tilbehør til. Vi elsker begge to æbletærte og det er jo totalt i sæson i september :-) Er det "for almindeligt" synes I?

Det skal være helt uformelt og nede på jorden selvom det er en bryllupsmiddag. Vi drømmer om at det skal være uhøjtideligt, men gennemgående lækkert med sæsonens gode råvarer!

H2B er allerede ved at gå kold på alt bryllupssnakken... Jeg tror slet ikke han er klar over hvor meget bridezilla jeg egentlig kunne være :sm:

Han mener at jeg taler aaalt for meget om det hele og at det er unødvendigt at diskutere alle små detaljer... :shooter: Hvad er det han ikke forstår???? Det ER nødvendigt at diskutere de små detaljer! Også både 10 og 20 gange...!

Men godt jeg har BK, så jeg kan få afløb for alt mit kriller :ilovebryllupsklar:

Anyway - Jeg har så fået en ugentlig bryllups-snak-dag! :thumbsupsmileyanim: Så hver søndag må han ikke brokke sig over alle de ting, vi skal tale om der vedrører brylluppet, og han skal kun være medgørlig når jeg kommer med mine lange lister over ting, som vi skal have på plads :sm: Jeg synes selv det er en super ordning :biggrin:

0

Del dette indlæg

Synes umiddelbart at Jeres menu lyder dejlig :cheerleader3: Og æblekage er smager jo bare så godt!!! Synes sagtens i kan have det til dessert. Også hvis i gerne vil have den lidt uformelle stemning. Men det er jo, hvad man gør det til :wink: og hvis i ELSKER æblekage (Mmmmmmmm), så synes jeg helt klart i skal "Go for it"!

Haha, og måtte grine lidt over at I har en dag, hvor HTB ikke må brokke sig over bryllup-snak. Tror bare generelt at mænd ikke forstår, hvordan man kan snakke så meget bryllup og at alt pludselig skal dreje sig om bryllup. Men tror bare at mænd ikke kan sætte sig ind i alle de ting der skal ordnes. Men det er rart at man så kan komme ind på BK og få stillet alle sine bryllupslyster :griner:-

Redigeret af gojsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøøøj, jeg skal vidst se om ikke jeg kan indføre sådan en Bryllups-snak-dag!

Mht poserne, så synes jeg de er fine - og indholdet lyder SÅ godt at have til dagen med tømmermænd efter et bryllup...og der kan en brækpose da også være guld værd :blush: (sorry). Min første tanke var nu som Fønix, at det ligner slikposer...og DET er da lækkert :)

Og UHM, æbletærte er en super ide til dessert - det er jeg sikker på der vil blive snakket om på den gode måde!:metteholm

KH Camilla

0

Del dette indlæg

Uhmm den menu lyder bare drønlækker! Helt sigger GO FOR IT med æbletærte - det er da genialt ift. sæsonen :thumbsupsmileyanim:

Og røget havørred kan man få til september, så det kunne være en mulighed i forresten. Det er bare mums :cheerleader3:

Redigeret af louisevibe
0

Del dette indlæg

Altså sikke en masse der sker :thumbsupsmileyanim:

Mht sæson og september, så har vi sagt skaldyr og fisk til forret til vores kok. Han har foreslået en skaldyrsrisotto. Det er jeg lidt spændt. Men vent nu og se om ikke jeres kok er knald dygtig til at komme med forslag der passer til jeres smag. Og æbletærte FTW!!! :thumbsupsmileyanim:

Mht dine favor"æsker" så giver jeg dig altså ret i at de ligner brækposer -HAHA- Men kan tilgengæld godt (ligesom citronmåne) se det mega sjove i at folk får en tømmermandspose med chips, cola, hovedpinepiller og en brækpose -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hvor fedt at så mange af jer også synes det er en god idé med æblekagen! :cheerleader3: Jo mere jeg selv tænker over det, jo bedre synes jeg egentlig også om idéen :thumbsupsmileyanim: Det bliver spændende at se om køkkenet har nogle andre gode forslag i samme ånd!

Mht poserne, så synes jeg de er fine - og indholdet lyder SÅ godt at have til dagen med tømmermænd efter et bryllup...og der kan en brækpose da også være guld værd :blush: (sorry). Min første tanke var nu som Fønix, at det ligner slikposer...og DET er da lækkert :)

Mht dine favor"æsker" så giver jeg dig altså ret i at de ligner brækposer -HAHA- Men kan tilgengæld godt (ligesom citronmåne) se det mega sjove i at folk får en tømmermandspose med chips, cola, hovedpinepiller og en brækpose -HAHA-

:griner:- Citronmåne og Ane - Det kan godt være, det måske gør hele idéen endnu sjovere at poserne ligner brækposer, og de så er fyldt med gode ting til dagen derpå. Det må jeg arbejde videre med :biggrin: Så er posen da også til gavn på køreturen hjem :biggrin: Jeg må finde nogle ting der kan være der i.. Nogen der ved om man kan købe de der små colaer man får på flyet nogen steder?

Uhmm den menu lyder bare drønlækker! Helt sigger GO FOR IT med æbletærte - det er da genialt ift. sæsonen :thumbsupsmileyanim: Og røget havørred kan man få til september, så det kunne være en mulighed i forresten. Det er bare mums :cheerleader3:

Mmm.. god idé med havørred - det vil vi høre kokken om hvad han siger til. Og spændende med skaldyrsrisotto Ane - det lyder virkelig godt! Ihh hvor har I mange gode forslag! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, og måtte grine lidt over at I har en dag, hvor HTB ikke må brokke sig over bryllup-snak. Tror bare generelt at mænd ikke forstår, hvordan man kan snakke så meget bryllup og at alt pludselig skal dreje sig om bryllup. Men tror bare at mænd ikke kan sætte sig ind i alle de ting der skal ordnes. Men det er rart at man så kan komme ind på BK og få stillet alle sine bryllupslyster :griner:-

Ja, det er i hvert fald helt sikkert at de ikke forstår, at selve planlægningsdelen er halvdelen af glæden (mindst...) :biggrin: Nu må vi så se om jeg kan holde min ende af aftalen og skrue gevaldigt ned for bryllupssnakken ugens øvrige 6 dage.. jeg har allerede (dvs siden i går aftes) taget mig selv i at skulle bide mig i tungen op til flere gange :fløjt:

Men bryllup er altså bare i mit hovede 24/7 :c166:

0

Del dette indlæg

Ringene vol 2

Jeg prøver jo min ring på minimum én gang om dagen - men i dag prøvede H2B også sin ring på for sjov, og den er alt alt for stor!!! :blink: Det skal siges, at den selvfølgelig passede da vi købte dem, men det var i Dubai, og fingrene er måske lidt hævede i varmen. Derudover har han tabt sig en 5-6 kilo siden vi købte dem (det er ikke kun zillaer der gerne vil være smækre lækre til brylluppet), og måske påvirker det også...? Det må det næsten have gjort, for den er ret meget for stor til ham nu :boohoo:

Det er super ærgeligt, for den pris vi betalte for dem, var jo bla påvirket af at hans skulle være relativt stor i omkredsen.

Hvad siger I, kan man sådan uden videre få lavet en ring mindre et sted, hvor de ikke har solgt/lavet den? :help: Vi fik dem speciallavet i Dubai, men hans ring har ikke nogen særlige sten eller andet, der kunne gøre det svært at ændre den.. Men for søren da.. hvordan finder man den helt rigtige guldsmed som man stoler på i den sammenhæng? Jeg vil ikke overlade vores vielsesringe til hvem som helst...

Jeg vedhæfter lige et billede med både hans og min ring. Årh :heart: de er så smukke :heart:

post-47677-0-65617300-1308674776.jpg

0

Del dette indlæg

Weeeh hvor er det nogle SMUKKE ringe! (Måske vi skulle tage et smut til Dubai inden bryluppet.... :rolleyes: ).

Jeg tror ikke det er noget problem at få taget lidt af ringen hos en guldsmed selvom de ikke har lavet ringen/den ikke er købt hos dem - men jeg har ingen ide om hvor jeg selv ville gå hen hvis jeg var i jeres sted.

Ej hey, nu er jeg helt forelsket i din ring - havde ellers besluttet at jeg skulle have sådan en helt klassisk som mine forældre har (ala din H2B - glat, guld uden sten - og lidt smal).

KH C

0

Del dette indlæg

Altså jeg vil sige så meget, at et smut til Dubai kan være farligt, for nok får man meget mere for pengene, men når budgettet pludselig åbner op for mange flere muligheder ift guld og sten, bliver det noget sværere at modstå en ring med meget mere bling end man først har forestillet sig :-) behøver jeg at sige, at jeg først havde forestillet mig en helt simpel ring med en enkelt sten???

Men tak - vi er også utroligt glade for vores ringe begge to. Nu skal vi bare lige finde en guldsmed vi stoler på til at få gjort hans ring den rigtige størrelse. :-)

Er på vej til Jylland for den næste uges tid for at blive forkælet hos familie og svigerfamilie. I eftermiddag står den på møde med restauranten :-) Jubiii - jeg glæder mig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige en kort Update fra min iphone her i familiehyggen på vores "staycation"

Vi var nede og tale med restauranten (Hopballe mølle) i onsdags og det var bare sådan en super oplevelse.

Stedet er så smukt her om sommeren og der var svaner med deres ællinger i vandet lige ud for terrassen - SÅ romantisk :)

Vi fik en super snak med Brent som ejer stedet og fik lagt os fast på en helt perfekt menu - lige som vi vil have det :) vi fik endda et par vine med hjem som vi kunne smage på og bestemme hvilke vi vil have på dagen.

Jeg havde ellers så mange sommerfugle i maven da vi kørte derhen - nok fordi det snart er ved at gå op for mig, men også af nervøsitet for om det nu også levede op til mine høje forventninger... Men det gjorde det i høj grad - det var bare sådan en god oplevelse, og jeg er HELT tryg ved at overlade vores fest til dem :)

Super super super dejligt! :)

Redigeret af anne_stokholm
1

Del dette indlæg

Uh hvor godt at du har den følelse - at være tryg ved at de skal holde festen....man kan godt nok bruge meget energi på at tænke over om det nu er godt nok.

Måske kan stedet lige sørge for nogle ællinger til dagen i den der sø, for det lyder da SÅ fint med sådan nogle dunede størrelser.

Er du klar over det bare lige skal være sommer, og så skal vi giftes? Altså ikke med hinanden, men tidsmæssigt ret tæt på :lol:

Nyd familie-hyggen i det Jydske - vi drager derover i morgen :blink:

Kh Camilla

0

Del dette indlæg

Update - restauranten og menu

Hjemvendt fra en uge i det jyske hos både mine egne og mine svigerforældre er det nu skønt at være hjemme og sove i egen seng :wink: Selvom det er super dejligt at se dem allesammen igen er det altså bare sådan lidt :pokey: de sidste par dage... Man bor bare så tæt og går op af hinanden hele tiden...

MEN men men.. vi fik styr på en masse ting. Først og fremmest havde vi møde med restauranten :cheerleader3:

Hold nu op hvor fik jeg bare mange sommerfugle i maven da vi kørte ind i Jelling i onsdags og nærmede os restauranten.. Tænk nu hvis jeg ikke havde en god fornemmelse, tænk nu hvis de var rigtigt trælse, tænk nu hvis..... :blink:

Men det var fuldstændigt unødvendigt med alle de sommerfugle :oops: , for ejeren var simpelthen bare så sød og imødekommende. Jeg tror at de ord han sagde flest gange var..: Det er jo jeres bryllup, så vi gør det lige som I vil have det :blush: Måske han er vant til at have med par at gøre, hvor bruden er meget mere bridezilla end mig :sm: , for han virkede til at være lidt overrasket over at vi var enige i alle de forslag han havde :lol:

Fik desværre ikke taget nogle billeder derude, som jeg ellers havde planlagt, men har tyvstjålet et par billeder fra deres facebookside (!), der giver et indtryk af stedet.

De første par billeder er af terrassen, hvor vi skal sidde hvis vejret er godt:

hopballe2.jpg216395_218515828165741_218511718166152_963652_895138_n.jpg

og inde fra restauranten:

208600_218515798165744_218511718166152_963650_167487_n.jpg

Hopballe Mølle set fra "bagsiden" samt gårdspladsen:

207232_218516394832351_218511718166152_963674_7703888_n.jpg208044_218515871499070_218511718166152_963655_716595_n.jpg

Hvad angår oppyntningen af lokalet tilsluttede jeg mig fuldstændig hans forslag med hvide duge, hvide servietter og hvide orkideer på bordene - som ovenstående billede. Det er en faktisk en af grundene til at vi vælger at holde det på en restaurant - at de står for alt det praktiske med opdækning, oppyntningen osv. Så en helt klassisk opdækning af bordene er jeg helt med på :thumbsupsmileyanim: Vi skal dog nok sidde ved store 8-mands borde tror jeg det ender med.

Menuen:

Han var helt med på vores idé om at holde menuen uhøjtidelig men med årstidens gode råvarer, så her var hvad vi endte med:

Velkomstdrink: et glas mousserende Chardonnay

Forret: Tallerkenservering af fisk af en eller anden slags. Vi kunne ikke helt lægge os fast på noget, så kokken ville lade sig inspirere og sende nogle forslag til os.

Hovedret: Grillbuffet på den store udendørs grill de har på den overdækkede terrasse.. 2 slags kylling (en sprødstegt og en marineret) og oksefilet med diverse salater og tilbehør med årstidens råvarer. Det skal lige tilføjes at Hopballe Mølle er kendte for deres kvalitetskyllinger som har god plads og tid til at blive rigtigt store inden de slagtes - og det kan virkelig smages! Han foreslog selv at lave en stor buffet med mange forskellige slags gode salater, så der var lidt at hvert at vælge imellem. Totalt BBQ stemning :cheerleader3:

Dessert: Lun hjemmelavet æbletærte med vanilieiscreme :thumbsupsmileyanim: Denne idé var han heldigvis helt med på, og fortalte også at hans mor er Canadier og jævnligt kommer og bager æbletærter til restauranten, for at få den der "homemade"-som-vor-mor-lavede-den - smag :metteholm

Desserten bliver også som buffet, hvor folk kommer lidt op at stå når de skal forsyne sig, og isen holder sig kold i en isskulptur, der står midt på buffeten og pynter samtidig! Wow det lyder fantastisk synes jeg :toot:

Natmad: Hvad andet end tarteletter med kylling i asparges ? MUMS!

Det bliver LIGE som vi ønsker det med en uhøjtidelig menu i fredelige og naturskønne omgivelser, hvor vi kan nyde festen lige så længe vi vil :super:

Endelig bliver der fri bar med fadøl og drinks med tre slags spiritus (vodka, rom og gin) så længe man orker. Bandet skal spille på den ene af terrasserne, så der bliver rig mulighed for dans til den lyse morgen, mens de "gamle" kan sidde inden døre og hygge sig hvis septembernatten bliver for kølig og musikken for høj!

Lyder det ikke fantastisk??? Det synes jeg! :cheerleader3:

Redigeret af anne_stokholm
0

Del dette indlæg

Det lyder RIGTIG fantastisk :D og så håber vi, kære datosøster, bare på, at vejret arter sig, og at september viser sig fra sin bedste side. Kom nu September - vi ved, du har det i dig thumbsupsmileyanim.gif

Men lækkert sted altså..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihhh, det ser det bare fantastisk romantisk ud! Og hvilken terrasse, håber da virkelig at vejret arter sig den dag for Jer!!! Og synes da bare at maden lyder super lækkert og fedt at det blev æblekagen :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Ihh tak søde piger :bearhug: Er også sikker på det bliver helt fantastisk og er bare SÅ tryg ved stedet!

Det lyder RIGTIG fantastisk :D og så håber vi, kære datosøster, bare på, at vejret arter sig, og at september viser sig fra sin bedste side. Kom nu September - vi ved, du har det i dig thumbsupsmileyanim.gifMen lækkert sted altså..

Ih, ja... der er ingen tvivl om at vejret bliver fantastisk netop denne dag! Og også tillykke til dig datosøster - det nærmer sig jo med hastige skridt :balloon:

Ihhh, det ser det bare fantastisk romantisk ud! Og hvilken terrasse, håber da virkelig at vejret arter sig den dag for Jer!!! Og synes da bare at maden lyder super lækkert og fedt at det blev æblekagen :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Hvis vejret mod forventning skulle vise sig fra sin dårlige side, er det ikke verdens undergang, for lokalerne inden for er super smukke og terrassen er overdækket og med varmelamper, så jeg tror sagtens at man kan udnytte den dejlige terrasse selvom det ikke nødvendigvis bliver vejr til at spise maden udenfor. Og ja, SUPER fedt at han sev var helt med på æblekagen! MUMS!

Det lyder vildt fantastisk:) Altså virkelig virkelig dejligt. Sikken fest I skal ha'!. Og så synes jeg det er en fed detalje med sunde hjemmelavede kyllinger HELT fra bunden.

:balloon: Ja, rammerne er der i hvert fald for en fantastisk fest! Og de kyllinger der er faktisk rigtigt rigtigt gode. Vi købte en med hjem sidste gang og lavede den sammen med en almindelig majskylling fra Kvickly, og lad mig sige det med det samme: 1-0 til Hopballekyllingen. Der var meget stor forskel på både smagen og strukturen i kødet. Så jeg glæder mig virkelig meget til de kyllinger :biggrin:

0

Del dette indlæg

Måske kan stedet lige sørge for nogle ællinger til dagen i den der sø, for det lyder da SÅ fint med sådan nogle dunede størrelser.

Hi hi.. ja, ellers kunne man måske nøjes med nogle badeænder??? Hø hø hø :biggrin:

Ja, det er godt nok lige om lidt, og med menuen og restauranten på plads har jeg som sagt en rigtig god fornemmelse i maven! Kom så september! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer