Guest anne_stokholm

Vores bryllup den 10.09.11

244 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Min personlige mening er at du sagstens kan have de lilla øreringe på sammen med din lille brilliant. Dette bygget på at de begge er guld. Det havde været noget andet hvis øreringe og vedhæng havde været to forskellige farver eller to forskellige lilla farver. Men netop fordi dit halssmykke er en brilliant kan du slippe afsted med det :thumbsupsmileyanim:

Jeg selv ved ikke helt med smykker endnu. Er ud i at låne et par øreringe af min mors veninde og på den måde osse komme uden om "noget brugt/lånt". Ved endnu ikke om jeg skal have noget i halsen. Bære ellers altid halskæde af en slags.... måske min brilliant som jeg fik da jeg fyldte 18 af min mormor ville være fin??? Åh altså - godt der er lidt tid endnu!

Nu ved jeg ikke hvor på Nørrebro du bor. Jeg selv bor på indre Nørrebro på gaden der løber ud i Skt. Hans Torv. Vi synes derfor det var oplagt at starte vores egen tradition og blive gift her på Nørrebro. Et vaske ægte storbybryllup :biggrin: Vi har derfor valgt den kirke der ligger på Skt. hans torv (eller lige ved siden af). Skt. Jahannes Kirken hedder den. Og når det så engang vil lykkedes at få de dersens børn skal de selvfølgelig osse døbes i denne kirke.

Selve festen holdes på Hotel Admiral inde ved Nyhavn, så vi holder storbystilen :heart: Her har vi osse valgt at overnatte og slutter bryllupsdagen af med brunch på hotellet dagen derpå.

By the way. ÆÆÆÆÆlsker den make-up!!!! Det er i den stil jeg osse er ude i. Les is more - det holder

Jeg kender godt kirken - jeg bor på Nørrebro ved runddelen godt nok, men det er da lige i nabolaget... Det lyder til at blive et fab storbybryllup I holder jer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det vist tid til endnu en update...

Det er vildt lang tid siden sidst, men der er sørme også sket en del... :thumbsupsmileyanim: Sidste weekend var totalt bryllupsmarathon-weekend, hvor vi fik styr på de sidste store ting, men var også helt udkørte da vi kom hjem til København søndag aften kl. 22.00 efter at have faret land og rige rundt siden fredag eftermiddag...

Præsten

Vi havde møde med Birgitte, vores præst, i lørdags, Hun var simpelthen bare så sød og sådan et menneske, man lynhurtigt kunne mærke har en ægte interesse i folk. Jeg var vild med hende, og hun gjorde meget ud af at tale om de ting der stod i biblen og relatere dem til nutiden og den hverdag vi lever i. Derudover øvede vi også ritualerne, og øvede hvornår vi skulle sige JA! Spørg lige om tudeprinsessen allerede var totalt færdig, da hun spurgte Sonni om alle de ting... :tunge: Hold nu op, jeg frygter lidt for at jeg slet ikke kan holde det tilbage på selve dagen.

Salmer

Vi fik efter noget snakken frem og tilbage besluttet os for følgende salmer og i følgende rækkefølge:

1. Den signede dag med fryd vi ser

2. Vi beder Herre for de to (på melodien "I Østen stiger solen op")

- vielse -

- If I should fall behind (Springsteen) sunget af min bedste veninde -

3. Det dufter lysegrønt af græs

4. Det er så yndigt at følges ad

:heart: LOVE IT! :heart:

Det skal måske lige siges, at jeg er tidligere kirkesanger, så det var meeeeget svært at vælge... H2B sad og synes jeg gik lige rigeligt op i hvad det skulle være for nogle sange, hvor svære de ville være for gæsterne at synge, osv. Men jeg er meget tilfreds med vores valg :)

Kagen

Min veninde har efterhånden fået lavet et par prøvekager, og vi er blevet enige om følgende kombination: Marcipan- og mandelbund, blåbær- og hvis chokolade mousse, valnøddebund, hindbærmousse, marcipan- og mandelbund og så med frisk frugt på toppen. Jordbær og hindbær, hvis vi stadig kan få hindbær af ordentlig kvalitet. Det bliver en meget simpel kage uden det traditionelle "bryllups-look" over sig - men den kommer helt sikkert til at smage super godt! :metteholm

Håret

Jeg var oppe ved frisøren og snakke hår og vise hende mit inspirationsbillede, som er dette her (jeg har også vist det tidligere..)

updo-2.bmp

I stedet for slør, skal jeg have nogle friske blomster i håret, der matcher brudebuketten. Så blomsterbinderen der bor lige ved siden af, laver buketten, og kommer ind når håret er sat og finder nogle fine blomster der passer til helhedsindtrykket :thumbsupsmileyanim: Jeg fik ikke lavet en decideret prøveopsætning, men jeg er fuldstændig tryg ved Jannie som skal sætte mit hår, og jeg kan virkelig mærke at hun har fuldstændigt styr på det hun lavet - så det er helt fantastisk :a1221:

Derudover tilbød hun at min søster og jeg kommer op til hende og lægger makeup'en fra morgenstunden, hvorefter hun kan bruge god tid på at sætte håret. Det vil sige, at jeg bruger hele formiddagen oppe hos hende, og først kommer hjem igen kl. 12.30. Lige i tid til at få lidt i maven og komme i kjolen inden vielsen kl. 14.00. Det er helt perfekt, for så slipper jeg for det stress der sikkert er hjemme hos mine forældre om formiddagen :cheerleader3: (de skal jo stå for receptionen om eftermiddagen)

Jeg fatter slet ikke at det er lige om lidt! :cheerleader3::loveshower: Og hvad er endnu mere spændende, er, at jeg endnu ikke er blevet poltret, og der er efterhånden ikke ret mange weekender tilbage at satse på :rolleyes: Hmmm... jeg er ikke booket til nogle mistænkelige ting nogle af dagene, så ved ikke helt hvad jeg skal gøre med de ledige lørdage jeg har.. Meeeeen jeg har en mistanke til en dato, men man kan jo blive slemt overrasket :rolleyes:

1

Del dette indlæg

Fotograf og billeder

Min dejlige onkel og tante er som nævnt tidligere begge fotografer. Min tante har eget atelier i Århus hvor hun laver rigtigt mange bryllupsbilleder. Så det var jo oplagt at spørge dem om de ville tage vores bryllupsbilleder. Det ville de gerne, og vi mødtes med dem i søndags for at snakke ideer m.v. for fotograferingen. Vi har hele tiden lagt vægt på at de ikke skal agere som selskabsfotografer, men også holde fri under festen og receptionen.

De foreslog at lave en super lækker fotobog med læderomslag, som kan holde til at blive bladret i mange mange gange :thumbsupsmileyanim: Og det bedste er, at de tilbød at forære os den i bryllupsgave :bearhug: De er simpelthen så dejlige, og nu får vi nogle super smukke billeder i en lækker bog foræret!Helt fantastisk! :loveshower:

Men fordi de netop ikke skal agere som stemningsfotografer (selvom de helt sikkert ikke kan lade være - men de skal ikke være forpligtede til det..) skal vi have fundet en fotograf til at tage nogle stemningsbilleder en del af dagen. Vi skal nu nok nå at finde en, men jeg er lidt i tvivl om hvor længe han/hun skal være der. :blink:

Onkel og tante tager i kirken og lige efter. Derfor skal en stemningsfotograf i hvert fald tage fra receptionen, og gerne også det første af middagen.. Men er det en skam ikke at have ham/hende på under hele middagen? Her har vi jo min onkel og tante, som helt sikkert knipser løs alligevel, og det vigtigste er jo egentlig at få lidt billeder af alle vores gæster??? På den anden side... kan man få for mange billeder??? :unsure:

Men det er jo egentlig et luksusproblem, for der kommer til at være masser der tager billeder til festen - spørgsmålet er jo egentlig bare hvor meget af det, vi skal ende med at betale for... :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige læst lidt af din tråd :wink: jeres præst lyder lidt som vores- altså hende vi ikke kunne få :huh: øv.. Meget cool med din veninde der skal synge og du lyder lidt som mig, jeg ved nu ikke om jeg bliver vandemaskine som htb kalder mig (tudefjæs)ved ja ordene. Men frygter især talerne. Puga vandfast makeup siger jeg bare :biggrin:

0

Del dette indlæg

Har lige læst lidt af din tråd :wink: jeres præst lyder lidt som vores- altså hende vi ikke kunne få :huh: øv.. Meget cool med din veninde der skal synge og du lyder lidt som mig, jeg ved nu ikke om jeg bliver vandemaskine som htb kalder mig (tudefjæs)ved ja ordene. Men frygter især talerne. Puga vandfast makeup siger jeg bare :biggrin:

Hvor hyggeligt at du læser med :balloons:

Ja, jeg skal i hvert fald ud og investere i den bedste vandfaste mascara der er at købe for penge :biggrin:

0

Del dette indlæg

Men ARRRGHHH - KJOLEN

Nu var der jo ikke nogen der sagde, at det hele skulle gå nemt til - for jeg har stadig ikke hørt fra Karim vedr. fitting! :shooter: Da jeg havde ringet derind 3 gange fik jeg at vide at jo tættere på des bedre at prøve kjolen, og at ændringer ville tage ganske få dage at lave. Hun forsikrede mig om at jeg ville blive indkaldt i løbet af august... meeeeeeeen jeg synes altså det skal være NU! :tunge:

Jeg ved godt at de helt sikkert har styr på det, men nu er der jo altså snart kun 4 uger til :pokey: For filan da! Jeg vil bare ind og blive bekræftet i at det var den helt rigtige kjole jeg valgte. :c166: Tror jeg ringer derind i næste uge, hvis jeg ikke har hørt noget fra dem... eller... måske skulle jeg lige give dem lidt mere tid... Argh altså!

0

Del dette indlæg

Hold da op - hvor er jeg kommet bagud i din tråd i løbet af ferien.

Men først og fremmest SUPER lækkert feststed I har :loveshower: Det kan da næsten ikke blive mere vidunderligt med vand, vand og vand. Me like :cheerleader3:

Dejligt at din onkel og tante vil tage billeder og ovenikøbet lave en fotobog. Må være skønt at have sådan en familie.

Mht. stemningsbilleder - kan du evt overveje enten engangskamera eller at sørge for at der er et digital kamera ved hvert bord og så give hvert bord en liste over billeder, det bord skal tage fx. "brudeparret kysser", "den flotteste kjole", "gavebordet" - eller give listen til en enkelt person. Så har I det sammen med din onkel og tante, som du skriver, helt sikkert ikke kan lade være.

Og at få billeder - så havde min kusine til sit bryllup i lørdags allieret sig med gommens svoger som havde en lille bærbar en en skinne med forskellige indgange med, og så bad de om, at alle der tog billeder, ikke ville komme forbi ham inden de tog hjem, og på den måde fik de alle billeder samme aften.

Håber indlægget gav mening?

Og så håber jeg, at du snart kan få lov til at prøve din kjole :c166:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men først og fremmest SUPER lækkert feststed I har :loveshower: Det kan da næsten ikke blive mere vidunderligt med vand, vand og vand. Me like :cheerleader3:

Dejligt at din onkel og tante vil tage billeder og ovenikøbet lave en fotobog. Må være skønt at have sådan en familie.

Mht. stemningsbilleder - kan du evt overveje enten engangskamera eller at sørge for at der er et digital kamera ved hvert bord og så give hvert bord en liste over billeder, det bord skal tage fx. "brudeparret kysser", "den flotteste kjole", "gavebordet" - eller give listen til en enkelt person. Så har I det sammen med din onkel og tante, som du skriver, helt sikkert ikke kan lade være.

Og at få billeder - så havde min kusine til sit bryllup i lørdags allieret sig med gommens svoger som havde en lille bærbar en en skinne med forskellige indgange med, og så bad de om, at alle der tog billeder, ikke ville komme forbi ham inden de tog hjem, og på den måde fik de alle billeder samme aften.

Hej Louise

Ja, det er ikke sådan at holde for meget ferie :tunge:

Det er egentlig nogle gode ideer du kommer med til fotograferingen, hvis det skulle være sådan at gæsterne skal deltage lidt i den del. Særligt det med "den flotteste kjole" osv.

Men jeg tror dog vi vælger at få en fotograf til at komme, fra receptionen og under middagen/starten af middagen - så spørgsmålet er lidt hvor stor prisforskel der er på om han er der under hele middagen, eller blot de første par timer... H2B mener ikke vi skal spare dér, men jeg tænker at der må være mange andre billeder fra gæsterne (+ onkel og tante) undervejs :fløjt: Hmmm....

Vi skal måske bare tage en beslutning... :blush:

0

Del dette indlæg

:respekt: Der er sket meget hos jer! ALtså - jeg er snart ved at være meget spændt på den kjole, så du må hive fat i ham Karim og sige han skal komme i gang.

Mht. billeder så lyder det da helt perfekt med den slags i familien - især når de ligefrem laver album til jer også.

Glæder du dig? Det er jo nærmest lige om lidt du står i dit fine skrud og måske har en sommerfugl eller to i maven :7himmel:

De allerbedste hilsner herfra :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Louise

Ja, det er ikke sådan at holde for meget ferie :tunge:

Det er egentlig nogle gode ideer du kommer med til fotograferingen, hvis det skulle være sådan at gæsterne skal deltage lidt i den del. Særligt det med "den flotteste kjole" osv.

Men jeg tror dog vi vælger at få en fotograf til at komme, fra receptionen og under middagen/starten af middagen - så spørgsmålet er lidt hvor stor prisforskel der er på om han er der under hele middagen, eller blot de første par timer... H2B mener ikke vi skal spare dér, men jeg tænker at der må være mange andre billeder fra gæsterne (+ onkel og tante) undervejs :fløjt: Hmmm....

Vi skal måske bare tage en beslutning... :blush:

Ja, okay. Havde ikke helt fattet, at I ville bestille en fotograf. Synes da I kunne høre ad hvad det koster indtil i går til bord og så indtil fx kl.24/brudevalsen er overstået. Så har I da lidt priser at gå ud fra.

Det behøver nødvendig ikke være en uddannet fotograf, men en rigtig god amatørfotograf, når han/hun ikke skal tage locationsbilleder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: WOOP WOOP!!! Milæpæl i dag - 2 måneder :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Sindssygt så hurtigt det går! Nu er det jo september lige om lidt!

Starter på arbejde igen i morgen - 3 uger hjemme i Danmark, heraf de 2 af dem i lejligheden på Nørrebro, har ikke været nogen ubetinget succes - tværtimod trænger vi begge ret meget til at komme på arbejde igen for lidt luftforandring :blush: Men det har været skønt at få slappet af og bare været os selv og haft en masse tid til hinanden :heart:

Svigerinden har besluttet sig for at sige nej tak til at synge i kirken - hun er bange for at det bliver for følelsesladet for hende - hvilket er helt forståeligt og ok, for hun skal selv have det godt med at gøre det. Men det betyder også at vi skal have fundet en anden person - jeg lurer lidt på om jeg skulle spørge en af mine veninder, som jeg sang meget med i gymnasietiden - men jeg ved det ikke helt....

Det er denne sang vi gerne vil have sunget - det er en Bruce Springsteen sang, som Faith Hill bl.a. også har lavet et cover af. Se den her:

http://www.youtube.com/watch?v=GWdspMa5Fb0

ELSKER den :loveboard:

Derudover har jeg fået skrevet en mail, der skal sendes ud til gæsterne omkring transport til og fra kirken - vi arrangerer noget bustransport på dagen, for dem der ikke har bilen med. Så vi skal snart have indhentet nogle tilbud på hvad sådan en bus koster for en dag.

Vi har også lavet aftale med præsten - vi skal mødes med hende d. 6. august.. Meget spændende... hvad skal man egentlig forberede sig på i den sammenhæng????

Men altså - milepæl i dag - for vildt! Jeg glæder mig helt vildt! :cheerleader3: :cheerleader3:

Hvis du stadig står og mangler en kan jeg anbefale sanggaven.dk hun har en fantastisk stemme :)

0

Del dette indlæg

Hahaha, grinte altså noget, da jeg læste om din utålmodighed omkring kjolefitting. For det er PRÆCIS som at høre mig selv thumbsupsmileyanim.gif Jeg har akkurat lige lagt røret på efter at have skubbet til min egen skrædder... Det skal være nuuuuuu loveshower.gif

Og ja, hvor er det vildt, at der kun er en måned til nu :) Men det er jo samtidig også bare alt for fedt! Hold nu op hvor jeg glæder mig 00000858.gif

0

Del dette indlæg

Der er sket meget hos jer! ALtså - jeg er snart ved at være meget spændt på den kjole, så du må hive fat i ham Karim og sige han skal komme i gang.

Mht. billeder så lyder det da helt perfekt med den slags i familien - især når de ligefrem laver album til jer også.

Glæder du dig? Det er jo nærmest lige om lidt du står i dit fine skrud og måske har en sommerfugl eller to i maven :7himmel:

De allerbedste hilsner herfra

Ja, men det kører lidt i ryk.. så er der et par uger, hvor absolut INGENTING rykker, og så sker der pludselig 1000 ting på en weekend :tunge:

Jo, jeg glæder mig efterhånden :a1221: Brugte et par dage i weekenden på at være top-nervøs med de vildeste sommerfugle i maven, men har fået lidt mere ro på, og glæder mig nu mere og mere til bare at nyde det og tage alle indtrykkende ind :loveshower: Men det er jo endnu tættere på for dig! Ihh altså hvor er det spændende :cheerleader3:

Ihh altså...det bryllup her bliver altså bare for LEX!! Jeg skal SÅ meget til globryllup :cheerleader3:

Hi hi.. du kender jo vejen :thumbsupsmileyanim:

Hahaha, grinte altså noget, da jeg læste om din utålmodighed omkring kjolefitting. For det er PRÆCIS som at høre mig selv thumbsupsmileyanim.gif Jeg har akkurat lige lagt røret på efter at have skubbet til min egen skrædder... Det skal være nuuuuuu loveshower.gif

Og ja, hvor er det vildt, at der kun er en måned til nu :) Men det er jo samtidig også bare alt for fedt! Hold nu op hvor jeg glæder mig 00000858.gif

Ja det med den kjole... ihh altså! :pokey: Ringer til dem i næste uge, hvor der er under 4 uger til, og beder dem rubbe neglene - IGEN :angry: Og så må jeg se om ikke jeg kan insistere på at få en tid... (selvom jeg ofte er lidt for sød og "nå men når I siger I vil ringe til mig når den er klar så venter jeg bare lidt endnu" når det kommer til stykket...)

Ja, det er lige straks os september-brude der er på banen :c166: Wuhuuu :cheerleader3:

Super fin tråd med mange gode og flotte ideer - glæder mig til at følge med

Ihh tak :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:WOOP WOOP!!! Milæpæl i dag - 2 måneder :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Sindssygt så hurtigt det går! Nu er det jo september lige om lidt!

Starter på arbejde igen i morgen - 3 uger hjemme i Danmark, heraf de 2 af dem i lejligheden på Nørrebro, har ikke været nogen ubetinget succes - tværtimod trænger vi begge ret meget til at komme på arbejde igen for lidt luftforandring :blush: Men det har været skønt at få slappet af og bare været os selv og haft en masse tid til hinanden :heart:

Svigerinden har besluttet sig for at sige nej tak til at synge i kirken - hun er bange for at det bliver for følelsesladet for hende - hvilket er helt forståeligt og ok, for hun skal selv have det godt med at gøre det. Men det betyder også at vi skal have fundet en anden person - jeg lurer lidt på om jeg skulle spørge en af mine veninder, som jeg sang meget med i gymnasietiden - men jeg ved det ikke helt....

Det er denne sang vi gerne vil have sunget - det er en Bruce Springsteen sang, som Faith Hill bl.a. også har lavet et cover af. Se den her:

http://www.youtube.com/watch?v=GWdspMa5Fb0

ELSKER den :loveboard:

Derudover har jeg fået skrevet en mail, der skal sendes ud til gæsterne omkring transport til og fra kirken - vi arrangerer noget bustransport på dagen, for dem der ikke har bilen med. Så vi skal snart have indhentet nogle tilbud på hvad sådan en bus koster for en dag.

Vi har også lavet aftale med præsten - vi skal mødes med hende d. 6. august.. Meget spændende... hvad skal man egentlig forberede sig på i den sammenhæng????

Men altså - milepæl i dag - for vildt! Jeg glæder mig helt vildt! :cheerleader3: :cheerleader3:

Hvis du stadig står og mangler en kan jeg anbefale sanggaven.dk hun har en fantastisk stemme :)

Tak for input, men min skønne veninde har sagt ja til at synge for os i kirken :thumbsupsmileyanim: Gotta love her :loveshower:

0

Del dette indlæg

Så fik jeg lige opdateret mig lidt i din tråd igen - og hvr er du flittig :cheerleader3:

Mht. Fotograf, så synes jeg da bestemt i skal høre på priser som Louise også skriver.

Vi ville gerne have haft på hele dagen, men det blev simpelthen for dyrt så vi har allieret os med et par gæster vi ved der har gode kamera - og så tager de en masse billeder i stedet for :) Krydser fingre for det bliver godt. Og snupper da lige Louises ide med den der liste - det er da en sjov ide.

Men super fedt at din onkel og tante sådan vil gi jeg den første del af fotografering OG album :loveboard:

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes samme dag som dig.... så er bestemt også ved at føle at dagen virkeligt nærmer sig:)

Håber at du snart hører nyt med kjolen??

Jeg skal ud at have rettet min kjole til i næste uge, altså kun 3 uger inden, så jeg er bestemt også bare spændt på hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan .....

Jeg kan så meget følge dig i, at det hele sker i ryk - den ene dag syntes jeg at jeg har 1000 ting at få styr på!! og den næste, syntes jeg at det hele bare går stille og roligt:)

knus stine

0

Del dette indlæg

Bliver simpelthen nødt til at dele min glæde med jer andre zillaer - der er nu en lille fremgang på kjolefronten :cheerleader3:

Jeg har været godt utålmodig i laaaang tid over hvornår jeg dog ville høre noget fra skrædderen - OG haft en snigende bekymring om de nu også havde min ordre, om de havde glemt hvordan modellen skulle være, om de havde det rigtige telefonnummer.. Og MANGE flere tanker. :pokey:

I dag cyklede jeg tilfældigvis forbi butikken, og bestemte mig for lige at smutte ind forbi og høre til processen.. Og jeg blev bare SÅ lettet, da jeg først og fremmest mødte en meget venlig og tålmodig mand, der da udmærket kunne forstå, at jeg liiige skulle tjekke hvor langt de var :fløjt:

Derudover fandt han min ordre og forsikrede mig om at jeg nok ville høre fra dem inden for den næste halvanden uge. Og efterhånden som vi talte, kunne han sagtens huske mig, og kunne også sagtens huske de detaljer og ændringer vi havde talt om... Han fandt også de to kjoler som skulle tages udgangspunkt i, og jeg blev bare bekræftet i, at den endelig kjole bliver helt vild perfekt, og den helt sikkert er i trygge hænder hos Karim og Co. :super:

:c166:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer