Guest Emilla

Drikkevare

6 indlæg i dette emne

hej piger.

Hvor meget har I / regner med at bruge på drikkevarer, til jer der ikke holder festen på restaurant el.l. ???

Prøver lidt at lave et budget - ikke helt nemt. Vi regner med at tage til tyskland og handle drikkevarer ind.

Men hvor meget skal man regne med at det bliver per pers. ? Hvis alle kommer bliver vi lidt over 70 pers. hvor af ca 8 er børn.

Håber nogle kan hjælpe mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Afhænger jo af hvad du forventer at i vil drikke og hvilken kvalitet.

Altså om i vil ha vin til 20-30 kr. flasken eller om i vil ha vin til 400 kr. flasken.

Men normalt siger man en flaske vin pr. person (lidt mere rød end hvid), under maden.

Derudover om i skal da champagne eller lignende som velkomstdrink.

Og hvad folk skal have at drikke efter maden? kaffe/The? Øl? Sodavand? drinks?

Husk en masse sodavand til dem som ikke drikker vin.

I mit budget står der 2600 kr. til 40-45 mennesker, men vi køber også de billigste ting, da vi ikke selv drikker vin/øl og derfor føler det er dumt at bruge mange penge på noget vi egentlig er ligeglade med.

0

Del dette indlæg

Som Tiggi også skriver, så afhænger det af hvad I vælger at servere? Der er jo noget forskel på prisen hvis i f.eks vælger rigtig champagne eller Verdi. Men jeg tror nok, at vi har afsat omkring 17.000-18.000 til drikkervarer (vi bliver ca. 80 og det er omkring 70, der drikker alkohol). I den pris er også drikkervarer til receptionen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også været i Tyskland og handle. Vi bliver 72 gæster og vi har købt drikkevare for knapt 6500 kr.

Jeg kan ikke huske præcist hvor meget vi har købt, men kan da tælle det imorgen :tunge:

Ihvertfald har vi købt velkomstdrik, hvidvin, rødvin, dessertvin, sodavand, øl, cognac, bailey, contreu og nogle flasker sprut... Vi har sørget for at der er "rigeligt"

0

Del dette indlæg

Vi har lige været i Tyskland - Vi bliver 66 og har købt en flaskerødvin pr. næse, en kasse hvidvin, hvis nogle ikke kan lide rød, 10 kasser øl, 5 flasker vodka, fire flasker bacardi, 2 flaske cuba caramel, en kasse verdi til velkomstbowle, 4 kasser danskvand, 12 kasser sodavand, nogle flasker roses til drinks...hm...tror det var ca. det +/- vi har givet ca. 3800,- Vi er dog lidt i tvivl om der er øl nok....men på den anden side så skal hver enkel drikke mellem 15-20 genstande...ja og det gør man jo nok ikke...:-)

Håber det hjalp lidt...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer