Guest susan_lemvigh

Vielsesringe

20 indlæg i dette emne

Jeg havde en lille diskussion med mandens onkel om, hvilken hånd man har vielsesringen på. Jeg mener højre, han mener venstre.

Jeg har hørt om, at nogle mener, den skal være på venstre, fordi det er tættere på hjertet. Jeg ved også godt, at der er helt frit valg nu, men hvad gør i? Højre eller venstre?

Hos os bliver det selvfølgelig højre. Og venstre er altså også allerede optaget af min dejlige forlovelsesring. :thumbsupsmileyanim: Vi har snart været gift i 3 år, og skal endelig velsignes og holde bryllup snart, så iiiihh, hvor jeg glæder mig til endelig at få vielsesring på. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først gang jeg blev gift, fik vi af vide at ringe skulle sidde på højre hånd af guldsmeden.

Denne gang havde manden (den nuværende :biggrin: )og jeg, en lille diskusion om hvor den skulle sidde. Første gang har var gift havde han ringen på venstre, så det mente han var rigtigt. Jeg er egentlig ligeglad hviklen hånd den sidder på.... bare den er der. At han så ombestemte sig og at vi idag har den på højre hånd, tja sådan kan han altså være :pokey:

Redigeret af snuske
0

Del dette indlæg

Vi skal have den på venstre - tættest på hjertet...

Ej, ikke helt derfor.

Da H2B friede blev jeg rimelig paf, og fik fremstammet "på hvilken hånd skal ringen sidde (forlovelsesringen)?" - ingen af os anede det, og den blev placeret på højre hånd.

Nu har det for os en betydning, og er et "minde" om dagen og derfor tager vi vielsesringen på venstre hånd.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm jeg tror det bliver på ventre, men er endnu ikke helt sikker. Det kommer helt an på så mange ting.

Nu har jeg valgt en fin fin ring med masser af sten, og synes den er så feminin, og jeg føler min ventre hånd er mest feminin, fordi min finger er mindre, og højre hånd er min "grove" hånd, (jeg er højre håndet) Ej jeg er da mærkelig :griner:-

Men det er altid ventre hånd de "pæne" ringe har siddet, og på højre har det været (for sjov ringe) Ved i havd jeg mener??

Men jeg er under større vægttab, og den ring jeg har bestilt er bestilt til ventre hånd, som den str den er nu, men går den hen og bliver for stor, ja så ryger den nok over på højre ringfinger.

Men nu må vi se. :heart:

Redigeret af Musen!
0

Del dette indlæg

Den ældste tradition er at vielsesringen skal sidde på venstre hånd. og går man ud over DK´s grænser er der mange lande der har det sådan at sidder vielsesringen på højre hånd er det fordi man er homoseksuel.

Men min mand har den på højre, :unsure: mens jeg har den på venstre

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have den på højre. De fleste steder udenfor Danmark har man den vist på venstre, men som jeg har forstået det, siger den danske tradition at man har den på højre, fordi højre hånd er den hånd man afgiver løfter med (ligesom i amerikanske film i retsale, hvor de løfter hånden og "swear to say the whole truth and nothing but the truth"). Og vi har det med at følge traditionerne :wink: Desuden er min forlovelsesring for lille til at sidde på højre ringfinger, så den sidder på venstre, og så er der jo ikke plads der. :)

Vi skal have den på venstre - tættest på hjertet...Ej, ikke helt derfor.Da H2B friede blev jeg rimelig paf, og fik fremstammet "på hvilken hånd skal ringen sidde (forlovelsesringen)?" - ingen af os anede det, og den blev placeret på højre hånd.Nu har det for os en betydning, og er et "minde" om dagen og derfor tager vi vielsesringen på venstre hånd.

Ej hvor sødt! :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vist meget forskelligt hvilken hånd man vælger, og i Danmark er det almindeligt med begge dele. Har været ved at søge lidt på nettet, men det eneste jeg kan finde om det er at begge dele er "tilladt" og at folk gør det af forskellige grunde, fx bærer den på venstre fordi der går en blodåre direkte fra venstre hånd op til hjertet, eller bærer den på højre fordi det er den man giver troskabseden med og den man bruger når man "giver hånd derpå" i kirken.

Vi har vores forlovelsesringe på venstre hånd, og da det er de samme ringe vi skal bruge som vielsesringe bliver de flyttet over på højre til brylluppet :)

0

Del dette indlæg

Begge vores ringe er købt til højre hånd, men vi har nu besluttet os for at vi begge skal have vores ring på venstre hånd, begge vores ringfingre på højre hånd er blevet tykkere siden vi købte ringene, såå kæresten kan faktisk næsten ikke få den på højre mere. :rolleyes:

Vi er begge højrehåndet og bruger hænderne meget i vores arbejde - så det bliver altså venstre hånd, og det syntes jeg også ser pænest ud til mig, da jeg syntes min højre ringfinger ser så pølsetyk ud med ringen på i forhold til venstre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have vores ringe på højre ringfinger

Om der er nogen speciel grund til det ved jeg ikke helt... Jeg har min forlovelsesring på venstre og det jeg har hørt med traditioner er at man oftest i DK har vielsesringen på højre (det har min far og det havde min mor også indtil hendes mand døde i januar). Det med at ringen sidder tættere på hjertet på venstre hånd er en sød og kærlig tanke, men det er ikke noget vi har tænkt videre over og derfor er det heller ikke inde i vores overvejelser.

Så højre it is :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi skal have den på højre. De fleste steder udenfor Danmark har man den vist på venstre, men som jeg har forstået det, siger den danske tradition at man har den på højre, fordi højre hånd er den hånd man afgiver løfter med (ligesom i amerikanske film i retsale, hvor de løfter hånden og "swear to say the whole truth and nothing but the truth"). Og vi har det med at følge traditionerne :wink: Desuden er min forlovelsesring for lille til at sidde på højre ringfinger, så den sidder på venstre, og så er der jo ikke plads der. :)

Lige præcis.. vi skal også have vores på højre!

0

Del dette indlæg

Jeg havde en lille diskussion med mandens onkel om, hvilken hånd man har vielsesringen på. Jeg mener højre, han mener venstre.

Jeg har hørt om, at nogle mener, den skal være på venstre, fordi det er tættere på hjertet. Jeg ved også godt, at der er helt frit valg nu, men hvad gør i? Højre eller venstre?

Hos os bliver det selvfølgelig højre. Og venstre er altså også allerede optaget af min dejlige forlovelsesring. :thumbsupsmileyanim: Vi har snart været gift i 3 år, og skal endelig velsignes og holde bryllup snart, så iiiihh, hvor jeg glæder mig til endelig at få vielsesring på. :cheerleader3:

VENSTRE HELT KLART :thumbsupsmileyanim: Der bliver jeg gift på....som du skriver sidder tættest på hjertet. Jeg mener at have læst at 80% i danmark bliver det på højere og så er der os lidt gammel dages personer som tager VENSTRE ;)

Kolding :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg hælder nok mest til at have vielsesringene på højre hånd, men mest fordi det vist er det mest brugte DK. Egentlig synes jeg nok det er rarest at bære ringene på venstre, fordi det er der jeg er vandt til at have ring på. Og tænker også lidt på, om ikke det bliver irriterende at have ringene på højre hånd, da jeg også er højrehåndet... Men mon ikk man vænner sig til at have den på højre?????? :)

Det med at venstre ringfinger er tættest på hjertet, og at der går en blodåre direkte til hjertet er altså ikke helt sandt. Dvs. at jo, der går en blodåre direkte til hjertet, men det gør der også i ringfingeren på højre hånd :) Og venstre finger er ikke nærmest hjertet, da hjertet sidder placeret midt i brystkassen. Dog er venstre hjertehalvdel størst, så det er måske derfor man siger det? :loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer