Musen0

Tale til verdens dejligste mand

5 indlæg i dette emne

Synes det har været rigtig svært at skrive en tale - aldrig bliver det godt nok, og beskriver de følelser jeg har for ham. Efter utallige kladder har jeg måttet indse, at kærligheden bare ikke kan beskrives med ord.

Så min tale viser kun en brækdel af det jeg føler for ham, men vil bare sige noget - selvom jeg stortuder.

Her er den så:

Jesper – min dejlige mand

Jeg har i lang tid tænkt over, hvordan jeg i dag kunne vise hvor meget du betyder for mig – det må man sige jeg gjorde med mit ja i kirken.

Det sidste i tankerne var, at skulle holde en tale. I dag skulle jeg være prinsesse – og tiden vil vise, at det blev en tudeprinsesse. Jeg må så bare håbe at mascaraen er 100% tårefast som lovet.

Jeg har taget min støttepædagog og veninde med, som altid er der i tykt og tyndt, hvis jeg skulle få brug for det – både i form af disse kort, men også en som måske bliver nødt til at tage helt over for mig – så er I advaret.

Først vil jeg rette blikket mod mor og far.

Jeg vil gerne fortælle Jer, hvor meget jeg elsker og holder af Jer, og sige tak for at I altid har været der for mig – jeg har jo ikke ligefrem været den nemmeste datter.

I skal selvfølgelig også vide, at det betyder utrolig meget for mig, at I har taget så godt imod Jesper. Det er jo næsten lige før han betyder mere for Jer end mig – men det må jeg lære at leve med, og tager det selvfølgelig kun positivt.

Så er der selvfølgelig mine dejlige svigerfædre – X og X. I skal have stor tak for, at have taget så godt imod mig og X.

I skal vide at I begge betyder rigtig meget for mig.

Så er der selvfølgelig dig søs – er stolt af dig, og kan ikke beskrive hvor meget du betyder for mig. Håber du ved det, og kan mærke det helt ind i hjertet.

Skat – min mand…

Jeg har virkelig lært hvad det vil sige at elske, da jeg mødte dig.

Tror ingen er i tvivl om, hvor højt jeg elsker dig.

Skat – jeg ved der er to som har betydet rigtig meget for dig, og som du ville have ønsket kunne være med i dag. De bliver nævnt tit, og trods jeg aldrig har mødt dem, føler jeg at jeg kender dem.

Er slet ikke i tvivl om hvor meget de har betydet for dig og omvendt, og er sikker på, at de sidder deroppe og er stolt af dig, og følger dig – også på denne store dag.

Det er nemt, at gå fra kærlighed til had, men vi tog en omvej, inden vi fandt ud af det skulle være os to – nemlig fra had til kærlighed.

De fleste kender historien, så den vil jeg ikke bruge tid på i dag.

Min kærlighed til dig kan ikke beskrives med ord, men håber denne tale kan give en lille indikation af hvor højt jeg elsker dig.

Det har ikke altid været helt nemt, da vi begge er kommet med børn fra tidligere forhold. Men vi har altid været gode til at tale om tingene, og finde en fælles plan for fremtiden og de problemer vi har stået overfor – dem har der dog ikke været mange af.

Du har vist mig hvad rigtig kærlighed, tillid og varme er. Du har vist mig hvad det vil sige, virkelig at elske.

Vi komplimenterer hinanden utrolig godt. Vi er spontane og får tit nogle skøre idéer, men er gode til at holde hinanden nede, når idéerne bliver lidt for meget.

Denne tale er faktisk skrevet i en stund, hvor jeg var sur og irriteret på dig (efter du igen har spillet moderne i en kæmpe brandert, og med kæmpe tømmermænd har måttet aflyse en aftale mellem os) – så dette må da helt klart være et bevis på, hvor stor min kærlighed er til dig.

Trods en masse søde ord, synes jeg stadig ikke min kærlighed til dig er beskrevet til fulde – i stedet vil jeg bruge resten af mit liv på at vise dig min kærlighed.

Jeg elsker dig skat, og glæder mig til at skulle leve resten af livet med dig – i både medgang og modgang.

Håber I alle vil være med til at udbringe en skål for den dejligste mand i verden – nemlig min.

Er stadig ikke tilfreds, da jeg synes det er møg svært at beskrive disse følelser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes din tale er SÅ smuk, så smuk!

Måske du sågar skal benytte de ord, du bruger som indledning - og som ikke er en del af talen lige nu. At det er svært at beskrive kærlighed med ord, at det aldrig kan blive godt nok eller beskrive dine følelser for ham, men at du egentlig bare gerne vil sige noget - uanset hvor svært det er.

Jeg ville personligt ikke skrive, at du var sur, mens du skrev talen. Med mindre det siges lidt i sjov?

Jeg ville da gerne, at min mand skrev talen til mig med et godt glas rødvin og kærlige tanker og ikke efter et skænderi :-)

MEN ualmindelig smuk tale!!!

0

Del dette indlæg

Jeg synes din tale er SÅ smuk, så smuk!

Måske du sågar skal benytte de ord, du bruger som indledning - og som ikke er en del af talen lige nu. At det er svært at beskrive kærlighed med ord, at det aldrig kan blive godt nok eller beskrive dine følelser for ham, men at du egentlig bare gerne vil sige noget - uanset hvor svært det er.

Jeg ville personligt ikke skrive, at du var sur, mens du skrev talen. Med mindre det siges lidt i sjov?

Jeg ville da gerne, at min mand skrev talen til mig med et godt glas rødvin og kærlige tanker og ikke efter et skænderi :-)

MEN ualmindelig smuk tale!!!

Tak... talen er blevet redigeret en smule, hvor jeg har taget det med - lød jo så godt da jeg skrev det herinde.

Det med at jeg var sur, siges i sjov - en lidt intern joke, så bliver sagt med et smil.

Ikke altid nemt at skrive en tale over et glas rødvin, fordi jeg lige skal have den skrevet - min kom pludselig til mig og lidt sjovt det var en dag han ikke havde de fleste stjerner hos mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Virkelig god tale!!! Det eneste jeg studsede over var der hvor du siger til dine forældre at h2b næsten betyder mere for dem end du. Er der ikke fare for at de bliver kede af det? Måske sidder med en fornemmelse af at de ikke viser det nok eller noget? Jeg kender ikke tonen i jeres familie, og det er muligt at det ikke er et problem. Det ville bare være synd hvis den sad og nagede efter jeres fantastiske dag. :)

Bortset fra det lille 'men' synes jeg det er en fantastisk tale!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer