Guest Saruploft

"Flade" servietter

10 posts in this topic

Jeg forestiller mig at servietterne skal foldes så de ikke fylder så meget på tallerkenen, grunden til det er, at jeg gerne vil have bordkortet til at ligge på servietten. Bordkortet er en sten. Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan folde servietterne?

Hilsen Mette

0

Annonce ♥

Jeg har lige lavet en prøve til mig selv, da vi også gerne vil have bordkortet til at ligge på servietten.

Jeg har foldet hjørnerne ind til midten og så rullet den.

Man kan folde dem ind mod midten til den har den bredde man ønsker.

ret simpelt.

Den endelige skal laves med stofserviet, men prøven er med en alm middagsserviet.

post-44190-0-42973900-1306856068.jpg

0

Jeg vill bare folde den på midten, så det bliver en rektangel. Nogle gange er enkelt smukt

0

Hej :)

Vi har også have sten som bordkort liggende ovenpå vores serviet.

Vi har valgt at købe to forskellige servietter, en lyserød som ligger skråt som baggrund, hvor du mest ser kanterne.

Ovenpå ligger så en serviet med blomstermotiv, som passer til vores øvrige bordudsmykninger, liggende kvadratisk uden foldninger.

Synes at enkeltheden med den to servietter er så smukt, er meget mere mig end en masse foldninger - men sådan noget et jo individuelt ;) Spændende hvad du bestemmer dig for...

0

Annonce ♥

Jeg har lige lavet en prøve til mig selv, da vi også gerne vil have bordkortet til at ligge på servietten.

Jeg har foldet hjørnerne ind til midten og så rullet den.

Man kan folde dem ind mod midten til den har den bredde man ønsker.

ret simpelt.

Den endelige skal laves med stofserviet, men prøven er med en alm middagsserviet.

Tak for alle Jeres svar piger. Som I også er inde på så er det enkle smukt.. sådan bliver vores bordpynt også. Tror egentlig lige jeg tester miss Lenas ide. Kan nu også rigtig godt lide Lypex's men mon ikke det vil se lidt underligt ud med en tung sten ovenpå...!?

IHHHH jeg glæææder mig til lørdag!!!

0

En sten på en alm papirsserviet vil nok se lidt underligt ud.

Men prøv med en stofserviet, den er mere robust, og er den rullet/foldet rigtigt vil jeg tro det vil kunne lade sig gøre.

0

sj23.jpg

Hva med en serviett brettet slik - tre ganger og så putte stenen ovenpå.

0

De kan også foldes så de ligner konvolutter.

0

Annonce ♥

ja du kan folde det på rigtig mange fede måde - har du prøvet at goole det ???

jeg har kun fotos fra bøger så kan ikke ligge noge tind til dig desværre

en flad serviet er jo tit en klassiker - enten med bordkort ovenpå, eller med bestik og så ligger den på højre side af tallerkne

0

Hejsa! Man kan også folde det som et hjerte. Man kan finde videoer af hele processen på youtube. Bare skriv napkin folding heart... :)

0